giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

cerberus pisze:
18 wrz 2019, 19:59
pxl666 pisze:
18 wrz 2019, 16:12
jak chcesz reklamować bez paragonu ? ja dostałem paragon ...
do reklamacji z tytułu rękojmi nie potrzebujesz paragonu
no ale to jedyny dowód zakupu .
na dzień dzisiejszy silnik potrafi pokazać ze 54v to pusta bateria , za chwile pełna , a za chwile podczas jazdy się wyłączyć ...
chyba trafiłem jakiś lipny egzemplarz ...ale nie powiem , całkiem ciekawie się jeździ , przyjemnie aczkolwiek niesamowicie brakuje możliwości podkonfigurowania ... tu więcej Amperów tu mniej ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

natomiast taka uwaga , przerzutki , tu trzeba o nich bardzo pamiętać , zwłaszcza na silnych wspomaganiach , w hubie jest ten komfort ze można sobie o nich przypominać ... i to raczej pod góre...
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: cerberus »

pxl666 pisze:
18 wrz 2019, 20:23
cerberus pisze:
18 wrz 2019, 19:59
do reklamacji z tytułu rękojmi nie potrzebujesz paragonu
no ale to jedyny dowód zakupu .
nie jedyny - potwierdzenie przelewu/płatności kartą/blikiem czy innym paypalem, korespondencja - wszystko to są wystarczające dowody
nawet zeznanie świadka może być dowodem
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/re ... /rekojmia/
Paragon fiskalny nie jest konieczny do zareklamowania produktu. Niemniej trzeba pamiętać, że znacznie ułatwia złożenie reklamacji. Paragon to jeden z wielu dowodów nabycia rzeczy w danym sklepie i w danej cenie. Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

kupiłem za pobraniem , dałem listonoszowi kesz , podpisałem odbiór na tablecie - nie mam innego dowodu , na pewno nie w ręce...jedyna forma komunikacji to były semesy
cerberus
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: cerberus »

poczta ma tracking, jak masz numer paczki to screen z trackingu i już masz dowód - a jak nie to możesz napisać do obsługi klienta i może Ci znajdą - ja kiedyś tak pisałem i nie było problemu, ale to było przed RODO, na punkcie którego teraz wszyscy wariują
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

Mam pocieszającą wiadomość dla Ciebie :D
Te nasze Yoch'y, to kolejny klon silnika Bafang BBS01/02, lub 8FUN. Jest to nawet napisane na Alibabie, przy ofercie silnika Yoch 500 wat. Silniki mają tą samą przekładnię (1 : 21.9), tą samą ilość magnesów (16), te same displaye (C961 / D 961) o identycznych parametrach, to same oprzyrządowanie, wygląd i wagę, te same opisy w instrukcjach, itd. Sądzę więc że w najgorszym wypadku będzie możliwość korzystania z części Bafanga.
Cena "sklepowa" podobnego silnika to 2.5 tys i więcej, więc nawet naprawa jest korzystniejsza od zwrotu :D
Co do diagnozy twojego zestawu. Napisz mi na PW czy masz czas dzisiaj wieczór, lub jutro przed południem, to się dogadamy, wezmę swój wyświetlacz, i wyeliminujemy jedną z możliwości. Osobiście jednak sądzę że problem leży raczej po stronie baterii, i jej połączeń.
Załączniki
Bafang vs Yoch.jpg
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2019, 7:32 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

dziś jadę do koleżki do bb zobaczyć jak się zachowa , może jutro rano - zadzwonię jak się wyrobie. gość proponuje wymianę ale już na wersje 500w czyli sporo słabszą...znaczy pewnie będzie miała ok 800w na 5 biegu ale i tak mniej niż 960w...a to w górach jednak się przydaje
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
20 wrz 2019, 16:49
...... gość proponuje wymianę ale już na wersje 500w czyli sporo słabszą...znaczy pewnie będzie miała ok 800w na 5 biegu ale i tak mniej niż 960w...a to w górach jednak się przydaje
Tylko że masz tu typową "kwadraturę koła". Owszem masz 1000wat lub początkowo nawet więcej (masz zapewne ~22A), ale aby ten prąd "pociągnąć" przez 30-45 minut podjazdu (15-20km/godz), z dolnej do górnej stacji kolejki na Szyndzielnię (10km), potrzebujesz baterii min 40A, 20Ah (waga), i kółko się zamyka. Aby dojechać do Dębowca i wrócić potem do domu, albo zmniejszysz moc, albo zostaniesz bez wspomagania. Jak zmniejszysz moc, będziesz miał mniejszą sprawność choćby przez większy ciężar roweru. Z własnego doświadczenia powiem tak. Na starym składaku z HUB'em i wolnobiegiem (aktualnie po kraksie), na którym w płaskim terenie jeździłem 60-80km na baterii 7.8 Ah, tryb "HIGH", na podjeździe w trybie "Medium" (70-75% mocy, ~10A), bateria starczyła z ledwością na 10 km, 10% podjazdu do górnej stacji kolejki. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

17a Max ciągnie
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
21 wrz 2019, 0:57
17a Max ciągnie
Ile amper masz na obudowie sterownika (silnika), a nie ile Ci pokazał. :D Ja przy 500wat, 48V, mam 18A (zdjęcie wyżej) więc 750wat nie może mieć 17A. Aby sprawdzić ile faktycznie podaje Twój sterownik, musiałbyś podjechać pod bardzo stromą górkę, i dać manetkę na ful, lub uzyskać na korbie RPM 130 do 160 obr/min (wg. danych z instrukcji). W mojej ocenie masz min 22A.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

nie bylem w stanie śledzić na bieżąco prądu ale o ile pamiętam to max 17 18a widziałem na podjazdach . do bielska nie dojechałem wczoraj niestety , tzn zmienił się plan. ale w bestwinie już przy spadku do 49 50v sterownik silnika stwierdził ze bateria jest pusta i po prostu się wyłączył ...po 15 minutowym postoju okazało się ze jednak nie jest pusta i pojechałem do drugiego ziomka i już przestał wariować , na powrocie do domu już się nie wyłączał.
myślę ze on źle reaguje na spadek napięcia , tak mi się wydaje , choć dziś jeszcze zobaczę jak się zachowa na jeździe do bielska

czy spadek jest powodowany zbyt małą ilością mostków ? czy tym ze ogniwa to leżaki ? ładując ten pakiet przez watomierz wepchałem w niego 643 wh
to są lgMJ1 teoretycznie ma pojemność 830wh ale pewnie w przypadku nowych

https://photos.app.goo.gl/MTi4nZ1qeNjhFRdL6

Obrazek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

aha tkoko mówiłeś ze sterownik "zapamiętuje" baterie , ale co w przypadku jak zrobię druga i będę chciał je wymieniać?? rozumiem ze w boszach czy jamachach producent może wymagać kodowania baterii do sterownika ale no nie w wypadku chińczyka ...bez sensu?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
21 wrz 2019, 9:22
...czy spadek jest powodowany zbyt małą ilością mostków ? czy tym ze ogniwa to leżaki ? ładując ten pakiet przez watomierz wepchałem w niego 643 wh to są lgMJ1 teoretycznie ma pojemność 830wh ale pewnie w przypadku nowych....
Jeżeli faktycznie władowałeś w baterię tylko 643Wh, zamiast nominalnych 830 Wh, to masz, w mojej ocenie, "walniętą" baterię, lub bardzo niedoładowaną. Końcowe napięcie ładowania, bez tzw. "nasycenia", może dawać i 10-15% mniejszą pojemność. Przy ładowaniu w moje stare cztero-pięcioletnie baterie wchodzi ciut "ponad nominał". Przy rozładowaniu jest z 90% "nominału".
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
21 wrz 2019, 9:26
aha tkoko mówiłeś ze sterownik "zapamiętuje" baterie , ale co w przypadku jak zrobię druga i będę chciał je wymieniać?? rozumiem ze w boszach czy jamachach producent może wymagać kodowania baterii do sterownika ale no nie w wypadku chińczyka ...bez sensu?
Tu nie chodzi o to że nie wymienisz, problem leży moim zdaniem w tym że sterownik "głupieje" bo bateria zapewne daje dziwne napięcia. Już sama informacja dotycząca pojemności jest bardzo dziwna i nietypowa. Jeżeli ta pojemność/napięcie "skacze" w trakcie użytkowania, to sterownik odcina bo jest poniżej minimalnego napięcia (pod obciążeniem, nie na mierniku).
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

Jadąc do bb z watomierzem widziałem spadki napięcia. Ok 2 - 3 v przy poborze ok 20A . I fakt , widziałem pobór 20a . Natomiast pamiętaj że to ogniwa leżaki więc maja mniejszą pojemność od nowych
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

On potrafi pokazać że na 51v bateria jest pusta ...I to podczas jazdy , po płaskim, bez spadku napięcia pod obciążeniem...nie ma gadania, odsyłam i zobaczę potem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

Zrobisz jak uważasz, osobiście sprawdziłbym najpierw baterię pod obciążeniem min 25-30A, jaki ma ona faktyczny spadek napięcia. Sam silnik "na luzie" pobiera 1A. Bateria o sprawności ~75% to już jest praktycznie złom, nawet jak na leżaki
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

Jeszcze jedno pytanie. Jakie są wskazania napięcia (poziomu naładowania baterii) przy poziomie wspomagania min i max (dla 1 i 5), są jakieś różnice?
dentus
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2019, 10:26

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: dentus »

Witam mam taki sam silniczek i identyczny wyświetlacz oczywiście bez instrukcji, gdybyś zdobył instrukcję do tego wyświetlacza to proszę o kontakt 505983698, co do samego silniczka to nie wiem jak chodzą oryginalne bafangi ale Yoch według mnie zbytnio się grzeje no i jest jak dla mnie generalnie dosyć słaby, na razie odbyłem pierwszą jazdę próbną na baterii 48v, 17,5 ah i idzie to jakoś słabo, wspomaganie na pierwszych trzech poziomach ledwo wyczuwalne, dopiero konkretniej czuć na 4 no i nieźle na piątce.Na manetce na poziomie piątym przejechałem jakieś 500 m i się zagrzał i zaczął fiksować, przerywać i rzęzić musiałem się zatrzymać i czekać aż trochę ostygnie a to dopiero pierwsza krótka jazda, dodam, że na piątce z pedałowaniem doszedłem do 40 km/godz. Czekam na kontakt telef. lub podaj swój numer smsem to ja oddzwonię.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

Luknij sobie jest wątek z rozpisanym wyświetlaczem ale wiele tam niema
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

dentus pisze:
14 paź 2019, 14:23
...na razie odbyłem pierwszą jazdę próbną na baterii 48v, 17,5 ah i idzie to jakoś słabo, wspomaganie na pierwszych trzech poziomach ledwo wyczuwalne, dopiero konkretniej czuć na 4 no i nieźle na piątce.Na manetce na poziomie piątym przejechałem jakieś 500 m i się zagrzał i zaczął fiksować, przerywać i rzęzić musiałem się zatrzymać i czekać aż trochę ostygnie a to dopiero pierwsza krótka jazda,...
Chyba za dużo oczekujesz od tego silnika :D
Dla "1", maksymalna moc silnika to ~300 wat, i prędkość wspomagania do około 10-12km/godz. Dla "2", maksymalna moc to ~450 wat, i prędkość do 20-22km/godz. Dla "3", max moc to ~600 wat, i prędkość do 25-28km/godz, dla "4", max silnika to ~750 wat, i prędkość 30-35kmgodz. Dla "5", max to ~1100 wat, i prędkość powyżej 40km/godz. Wszystkie moce i prędkości są zależne od wielu czynników. Maksymalna moc możliwa do "zaaplikowania" w silnik to 1300 wat.
Te parametry, z tym wyświetlaczem trudno będzie zmienić.
Czy jesteś w stanie powiedzieć, która część "silnika" zagrzała się najbardziej, z lewej strony korby, tam gdzie jest realnie silnik, czy z prawej strony korby, gdzie jest sterownik. Moim zdaniem, silnik może odcinać zasilanie, jeżeli ma jakieś zabezpieczenie termiczne, ale nie powinien "rzęzić".
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

mnie się grzał ale nic nie rzęziło
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: pxl666 »

Mam silnik z powrotem . Wszedłem w setup ,ustawiłem softstart i przez przypadek zresetowalem ODO . Silnik już nie wariuje, dziś trasa 27km testowo , połowa na 4 powrót na 5 . Zjadło 7v . Na końcu 48v z 54 , wyświetlacz pokazuje 2 kreski, czyli imho za mało jak na 48v . Trasa płaskawa, z jednym ostrzejszym podjazdem, czdz>>bb>>czdz...asfalt.
Na 4 jadę 27 28 kmh , na 5 ok 38 40 kmh. Oczywiście z pedałowaniem , bardzo by się przydało edytować asysty bo 1do3 za mało dają a 5 troszkę za mocna jest..noi to wysokie odcięcie aku...
W weekend może się uda potestować w górach. Napiszę jak wrażenia
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: giant anthem x3 / YOCH motor 750w

Post autor: tkoko »

Dzisiaj pod wieczór tez testowałem swój silnik, tym razem z watomierzem. :D
W moim silniku moc na asystach jest następująca.
"PAS 1", max 0.5A, 30 wat, ~20 km/godz
"PAS 2" max 1.8A, 95 wat, ~23 km/godz
"PAS 3" max 3A, 165 wat, ~24 km/godz
"PAS 4" max 6A, 320 wat, ~25 km/godz
"PAS 5" max17A, 850 wat, ~40km/godz (nominalnie powinno być 18A)
Jak więc widać z powyższego, w moim przypadku, "PAS 1, i PAS 2" są praktycznie bezużyteczne. W sanatorium, dwa miesiące po zawale, miałem zaleconą podobną moc przy rehabilitacji (80 wat), a na testach wydolnościowych "dojechałem" do 150 wat. :lol: . Dopiero PAS 3, szczególnie w cięższym terenie jest w moim przypadku, w miarę użyteczny. "PAS 5", jest natomiast na tyle mocny, że na przełożeniu 48T / 14T, prędkość podjazdu pod "górkę" (~35 km/godz), równała się prędkości swobodnego zjazdu z tejże górki :D Zresztą nawet podjazd ~10%, pokonałem bez zmiany przełożenia, czyli na przełożeniu 48T / 14T na każdym PAS'ie.
Na 20 km, w tym 5 kilometrach testu na "górce", zużyłem ~3V czyli ~20% pojemności baterii, jadąc większość drogi na "PAS 5"
Co do Twoich "większych" prędkości to jest to naturalne że przy większej średnicy koła, i większej o 33% mocy, będziesz miał większą prędkość :D
Mam nadzieję że pogoda jeszcze trochę się utrzyma, to zrobię test do odcięcia baterii, lub sterownika dla porównania.
ODPOWIEDZ