Sugar
: 13 wrz 2019, 10:41
Cześć Wszystkim!
Chciałem się podzielić z Wami swoim projektem;
jest to mój debiut.
Zacznijmy od tego, że wcześniej nie miałem wiedzy na temat konstrukcji roweru
ani w ogóle ani w szczegółach;
wszystkiego musiałem po kolei się nauczyć bo zakupiony Gary Fisher Sugar swoje przeszedł.
Kupiłem go od ... stolarza który przejął go w rozliczeniu,
zaryzykowałem zakup bez oględzin, bo mało się znałem.
Co prawda dostałem fotki, ale sprzedawca zapomniał mi pokazać spawanego tylnego wahacza...
Byłem naiwny i drugi raz bym już tego na pewno nie zrobił,
wahacz pękł przy pierwszej jeździe na płaskiej ścieżce rowerowej...
a sprzedawca odmówił zwrotu roweru ani kosztów naprawy.
Pocieszała mnie wartość pozostałego osprzętu, który co raz okazywał się wyeksploatowany ...
W dobrej kondycji był głównie przedni amor stanowiący prawie całą wartość roweru;
Oczywiście rozłożyłem go na części i zrobiłem pełen serwis.
Sporo się nauczyłem o rowerach bo wszystko rozebrałem co było konieczne wymieniłem.
Dlaczego Sugar?
bo to jeden z niewielu fulli z miejscem na uchwyt do krzesełka dla dziecka,
a full bo mam problemy z kręgosłupem i stawami
i na sztywnej ramie jest mi ciężko jeździć.
Rower to jedną z niewielu form wysiłku które mogę uprawiać i wymyśliłem sobie,
że będę jeździł z córką na wycieczki do przedszkola.
Tak więc nie miała to być maszyna w teren.
Zacząłem działać -mam TIGa, więc wahacz pospawałem i wzmocniłem.
Jeździłem parę miesięcy z fotelikiem by sprawdzić czy spawy dadzą radę,
i nic złego się nie wydarzyło!
Kupiłem więc graty do konwersji, silnik 9C 10x6
razem z kołem po serwisie w Nexunie
ogniwa Sony VTC5A do pakietu 13s6p
Sterownik KT36/48SVPRCL 30A sinus
i ekran LCD3 Bms z bluetooth z Chin i PAS inne dodatki
Zabrałem się za projektowanie;
najpierw model skrzynki ze styroduru,
skan do AutoCada i modelowanie w 3D ,
wszystko na milimetry bo miejsca było bardzo mało.
W międzyczasie skonstruowałem zgrzewarkę do ogniw,
i opracowałem trochę nietypową metodę łączenia akumulatora
zgrzewając i lutując bezpieczniki- szczegóły tu :
viewtopic.php?t=424
Skrzynkę wyspawałem z 'amelinium' 1,5mm,
i nie bez trudu wszystko tam zmieściłem.
Zastosowałem też przetwornicę na 12V do lampy przedniej,
która włączam przez LCD3- mimo,
że sterownik nie miał wyprowadzanego kabelka o takiej funkcjonalności -
dodałem w sterowniku odpowiedni tranzystor.
Lampę 10W umieściłem na mocowaniu kierownicy.
Elementy które się grzeją wewnątrz skrzynki przekazują ciepło
przez pasty termiczne lub radiator na obudowę jest też nadajnik bluetooth,
stacyjka, bezpiecznik obwodu oświetlenia i 3 czujniki temperatury
w tym jeden z LCD3 w baterii
Koło ma 3 blokady obrotu
Przerobiłem te biedne nakładki na oś silnika ( te z wygiętą blaszką )
dołożyłem im sporo materiału TIGiem i szlifowałem tak by pasowały szczelnie w otwory na oś -
otwory sporo pogłębione rzecz jasna .
Coż... jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego,
rower stroję od początku tygodnia i zbliżam się do końca prac.
Nie opisuję każdego etapu prac bo musiałbym temu poświęcić za dużo czasu,
ale jeśli kogoś interesuje jakiś konkretny temat to chętnie uszczegółowię.
Chciałem się podzielić z Wami swoim projektem;
jest to mój debiut.
Zacznijmy od tego, że wcześniej nie miałem wiedzy na temat konstrukcji roweru
ani w ogóle ani w szczegółach;
wszystkiego musiałem po kolei się nauczyć bo zakupiony Gary Fisher Sugar swoje przeszedł.
Kupiłem go od ... stolarza który przejął go w rozliczeniu,
zaryzykowałem zakup bez oględzin, bo mało się znałem.
Co prawda dostałem fotki, ale sprzedawca zapomniał mi pokazać spawanego tylnego wahacza...
Byłem naiwny i drugi raz bym już tego na pewno nie zrobił,
wahacz pękł przy pierwszej jeździe na płaskiej ścieżce rowerowej...
a sprzedawca odmówił zwrotu roweru ani kosztów naprawy.
Pocieszała mnie wartość pozostałego osprzętu, który co raz okazywał się wyeksploatowany ...
W dobrej kondycji był głównie przedni amor stanowiący prawie całą wartość roweru;
Oczywiście rozłożyłem go na części i zrobiłem pełen serwis.
Sporo się nauczyłem o rowerach bo wszystko rozebrałem co było konieczne wymieniłem.
Dlaczego Sugar?
bo to jeden z niewielu fulli z miejscem na uchwyt do krzesełka dla dziecka,
a full bo mam problemy z kręgosłupem i stawami
i na sztywnej ramie jest mi ciężko jeździć.
Rower to jedną z niewielu form wysiłku które mogę uprawiać i wymyśliłem sobie,
że będę jeździł z córką na wycieczki do przedszkola.
Tak więc nie miała to być maszyna w teren.
Zacząłem działać -mam TIGa, więc wahacz pospawałem i wzmocniłem.
Jeździłem parę miesięcy z fotelikiem by sprawdzić czy spawy dadzą radę,
i nic złego się nie wydarzyło!
Kupiłem więc graty do konwersji, silnik 9C 10x6
razem z kołem po serwisie w Nexunie
ogniwa Sony VTC5A do pakietu 13s6p
Sterownik KT36/48SVPRCL 30A sinus
i ekran LCD3 Bms z bluetooth z Chin i PAS inne dodatki
Zabrałem się za projektowanie;
najpierw model skrzynki ze styroduru,
skan do AutoCada i modelowanie w 3D ,
wszystko na milimetry bo miejsca było bardzo mało.
W międzyczasie skonstruowałem zgrzewarkę do ogniw,
i opracowałem trochę nietypową metodę łączenia akumulatora
zgrzewając i lutując bezpieczniki- szczegóły tu :
viewtopic.php?t=424
Skrzynkę wyspawałem z 'amelinium' 1,5mm,
i nie bez trudu wszystko tam zmieściłem.
Zastosowałem też przetwornicę na 12V do lampy przedniej,
która włączam przez LCD3- mimo,
że sterownik nie miał wyprowadzanego kabelka o takiej funkcjonalności -
dodałem w sterowniku odpowiedni tranzystor.
Lampę 10W umieściłem na mocowaniu kierownicy.
Elementy które się grzeją wewnątrz skrzynki przekazują ciepło
przez pasty termiczne lub radiator na obudowę jest też nadajnik bluetooth,
stacyjka, bezpiecznik obwodu oświetlenia i 3 czujniki temperatury
w tym jeden z LCD3 w baterii
Koło ma 3 blokady obrotu
Przerobiłem te biedne nakładki na oś silnika ( te z wygiętą blaszką )
dołożyłem im sporo materiału TIGiem i szlifowałem tak by pasowały szczelnie w otwory na oś -
otwory sporo pogłębione rzecz jasna .
Coż... jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego,
rower stroję od początku tygodnia i zbliżam się do końca prac.
Nie opisuję każdego etapu prac bo musiałbym temu poświęcić za dużo czasu,
ale jeśli kogoś interesuje jakiś konkretny temat to chętnie uszczegółowię.