DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Witajcie.
Chciałbym się podzielić z szerszym gronem swoją konstrukcją. Z Dromaderem byłem na Zlocie w Żyrardowie (choć krótko, kilka godzin), więc może część forumowiczów może tego e-bika kojarzyć.
Tak jak w temacie konstrukcja powstała z myślą o ludziach którzy chcieliby jeździć nieco mocniejszą konstrukcją a nie mają miejsca i warunków do jego ładowania.
Jako, że jeden obraz jest cenniejszy od tysiąca słów poniżej krótki filmik przedstawiający samą ideę:
Poniżej garść podstawowych informacji:
Pakiet to 240 ogniw 18650 (Sanyo GA) 16S15P w obudowie aluminiowej o konstrukcji spawanej – obrzeża i skręcanej – boki), obudowa BMS i portu ładowania –wydruk 3D ABS. Istnieje możliwość ładowania samego pakietu zdemontowanego jak i na rowerze.
Rama stalowa spawana z blachy czarnej zimnowalcowanej 1,5mm o konstrukcji klatkowej
Koło przód 26” rowerowe, obręcz MAVIC 729, opona Schwalbe Marathon PLUS MTB 26x2,25”
Koło tył obręcz MOTO 19”, opona HEIDENAU K46 19x2,5”
Silnik Mxus3K Turbo 16x4
Sterownik Sabvoton Mini SVMC4572
Watomierz Michała z odzysku z poprzedniej konstrukcji
Zawieszenie przód DNM USD-8S
Zawieszenie tył ROCKSHOX VIVID R2C 240x71mm
Wolnobieg DNP 7S 11-28T
Blat+korba zmodyfikowane SHIMANO Tourney FC-A070 czarny / Długosc: 170 mm / Stopniowanie: 50-34 z prowadnicą łańcucha
Przerzutka Shimano Tourney
Hamulce przód/tył Tektro Dorado 4P
Masa całego roweru z pakietem - 55kg
Masa kompletnego pakietu z obudową -15kg
Szerokość ramy 105mm
Zasięg: teren około 130km, asfalt nie zmierzyłem ale z obserwacji szacuję na 200km
Jest nóżka !!!
Rower projektowałem z myślą o swojej siostrzenicy której spodobała się jazda Falconem (którego też mam ): ), stąd krótka rama. Niestety po kilku tygodniach stwierdziła, że wyciąganie roweru nawet bez pakietu z piwnicy bloku to dla niej za ciężko (rzeczywiście ma bardzo strome i wysokie schody) i rower wrócił do mnie. Co do samej konstrukcji, jak część pewnie zauważyła wahacz jest żywcem wyrwany z Falcona. Jego historia jest taka, że cały zestaw tj. silnik z kołem i wahaczem przejeździł w Falconie 1 sezon. Niestety Mxus 3k się grzał i postanowiłem go wymienić na QS 205 50H. Jako ,że przyzwyczaiłem się do całego zestawu przełożeń w wolnobiegu DNP postanowiłem do Falcona zrobić nowy wahacz, który pozwoliłby montować QS-a z całym wolnobiegiem 7S 11-28T.
Konstrukcja ramy DROMADERA powstała na próbę. Moje największe wątpliwości budziła jej sztywność z zabudowanym wewnątrz pakietem. Obawiałem się, że przy brutalnym traktowaniu roweru w terenie może dojść do zakleszczenia pakietu w ramie poprzez jej nawet niewielkie skręcenie. Luz pakietu wewnątrz ramy to jedynie 2-2,5mm. Zdecydowałem się wykonać ramę z materiału o niezbyt wyszukanych parametrach wychodząc z założenia ,że dzięki temu, jeśli ma się coś złego dziać, to niech się zadzieje szybciej . Na dzień dzisiejszy rowerek ma przejechane ok. 2300 km raczej bez oszczędzania. Mamy w Olsztynie ekipę kilku Falconów i w ich towarzystwie DROMADER przejechał wiele setek km łącznie z wypadem w góry. Sam ważę 90 kg i jak na razie żadnych odkształceń ani pęknięć ramy nie zauważyłem.
Konfiguracja napędu wynikła bardziej z tego że zmontowałem go z tego co było pod ręką i bez dłuższego czekania można było kupić. Pakiet 240 ogni równie dobrze można było skonfigurować na 20S12P ale zdecydowałem się na 16S z uwagi na większy zasięg, wymiary dostępnego w NEXUNIE BMS oraz to, że pierwotnie rowerem miała jeździć dziewczyna bez specjalnego zacięcia do szybkiej jazdy. Zabudowany pakiet na pewno ma większy potencjał niż wykorzystywany w tej konfiguracji, ale wybór Sabvotona Mini był głównie podyktowany szerokością ramy, która wyklucza zastosowanie dużego Sabka (sterownik jest zabudowany w podsiodle).
Wnioski po kilkumiesięcznej jeździe:
- szczerze powiedziawszy jeśli mam wyjechać do miasta lub wycieczkę w teren bez założenia wysokiej prędkości średniej to wybieram DROMADERA, rower prowadzi się lekko, jest wąska rama i jest dobry skręt
- jeśli powstanie nowsza wersja DROMADERA to będzie z dłuższą ramą (przy dłuższych odcinkach bolą plecy)
- dłuższa rama pozwoli na zabudowę większego pakietu tj. 260 a być może nawet 280 ogniw
- obecna konfiguracja napędu wbrew moim obawom na potrzeby codziennej eksploatacji jest w zupełności OK, ale przy jeździe w towarzystwie kolegów na Falconach chwilami (ale tylko chwilami ) brakuje trochę mocy
- można docelowo przemyśleć konfigurację 20s13P + Sabvoton Mini odblokowany do 55-60A + przewinięty Mxus 3K na 5T z kołem 18”
- na dzień dzisiejszy połączenie pakietu ze sterownikiem jest poprzez złącze XT90AS (widać jak się mocuję na filmie), docelowo chciałbym zastosować złącze blaszkowe zabudowane na stałe przy ramie i pakiecie. Gotowych konstrukcji nie znalazłem więc pewnie będę musiał coś zaprojektować.
- na potrzeby odchudzania konstrukcji przygotowałem projekt ramy aluminiowej. Będzie lżejsza o ok 4-4,5kg. Na razie nie ruszyłem jednak z budową.
- na potrzeby dalszego odchudzania, można przemyśleć zamianę tylnego koła z moto na rowerowe. Nie mam jednak doświadczenia i nie wiem jak będzie z ich wytrzymałością.
- koniecznie muszę zmodyfikować obudowę bms, posiada ostre krawędzie i przy dziwnych konfiguracjach można się stuknąć w kolano.
- przydałby się tempomat, pierwotnie chciałem zainstalować MPE od Marka z bikela, ale w momencie kiedy rower był już na ukończeniu jeszcze nie miał swoich watomierzy w sprzedaży
- jazda e-bikiem z wyciąganym pakietem i ładowarką w plecaku zdecydowanie dobrze działa na psyche, w sumie ładowałem się już kilka razy podczas wypadów po schroniskach i barach chociaż po przyjeździe okazywało się to niekonieczne.
Wcześniej nie prezentowałem tej konstrukcji szerzej z uwagi na potrzebę jej konkretnego przetestowania.
Poniżej kilka fotek.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3e1b3d14221e99d6
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a0c59a3e87093d7
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7f7a37432aa347ed
https://www.fotosik.pl/zdjecie/571bd7e726c5493c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7b07245015d0905
Dajcie proszę sygnał co o tym myślicie.
HYDRO
Chciałbym się podzielić z szerszym gronem swoją konstrukcją. Z Dromaderem byłem na Zlocie w Żyrardowie (choć krótko, kilka godzin), więc może część forumowiczów może tego e-bika kojarzyć.
Tak jak w temacie konstrukcja powstała z myślą o ludziach którzy chcieliby jeździć nieco mocniejszą konstrukcją a nie mają miejsca i warunków do jego ładowania.
Jako, że jeden obraz jest cenniejszy od tysiąca słów poniżej krótki filmik przedstawiający samą ideę:
Poniżej garść podstawowych informacji:
Pakiet to 240 ogniw 18650 (Sanyo GA) 16S15P w obudowie aluminiowej o konstrukcji spawanej – obrzeża i skręcanej – boki), obudowa BMS i portu ładowania –wydruk 3D ABS. Istnieje możliwość ładowania samego pakietu zdemontowanego jak i na rowerze.
Rama stalowa spawana z blachy czarnej zimnowalcowanej 1,5mm o konstrukcji klatkowej
Koło przód 26” rowerowe, obręcz MAVIC 729, opona Schwalbe Marathon PLUS MTB 26x2,25”
Koło tył obręcz MOTO 19”, opona HEIDENAU K46 19x2,5”
Silnik Mxus3K Turbo 16x4
Sterownik Sabvoton Mini SVMC4572
Watomierz Michała z odzysku z poprzedniej konstrukcji
Zawieszenie przód DNM USD-8S
Zawieszenie tył ROCKSHOX VIVID R2C 240x71mm
Wolnobieg DNP 7S 11-28T
Blat+korba zmodyfikowane SHIMANO Tourney FC-A070 czarny / Długosc: 170 mm / Stopniowanie: 50-34 z prowadnicą łańcucha
Przerzutka Shimano Tourney
Hamulce przód/tył Tektro Dorado 4P
Masa całego roweru z pakietem - 55kg
Masa kompletnego pakietu z obudową -15kg
Szerokość ramy 105mm
Zasięg: teren około 130km, asfalt nie zmierzyłem ale z obserwacji szacuję na 200km
Jest nóżka !!!
Rower projektowałem z myślą o swojej siostrzenicy której spodobała się jazda Falconem (którego też mam ): ), stąd krótka rama. Niestety po kilku tygodniach stwierdziła, że wyciąganie roweru nawet bez pakietu z piwnicy bloku to dla niej za ciężko (rzeczywiście ma bardzo strome i wysokie schody) i rower wrócił do mnie. Co do samej konstrukcji, jak część pewnie zauważyła wahacz jest żywcem wyrwany z Falcona. Jego historia jest taka, że cały zestaw tj. silnik z kołem i wahaczem przejeździł w Falconie 1 sezon. Niestety Mxus 3k się grzał i postanowiłem go wymienić na QS 205 50H. Jako ,że przyzwyczaiłem się do całego zestawu przełożeń w wolnobiegu DNP postanowiłem do Falcona zrobić nowy wahacz, który pozwoliłby montować QS-a z całym wolnobiegiem 7S 11-28T.
Konstrukcja ramy DROMADERA powstała na próbę. Moje największe wątpliwości budziła jej sztywność z zabudowanym wewnątrz pakietem. Obawiałem się, że przy brutalnym traktowaniu roweru w terenie może dojść do zakleszczenia pakietu w ramie poprzez jej nawet niewielkie skręcenie. Luz pakietu wewnątrz ramy to jedynie 2-2,5mm. Zdecydowałem się wykonać ramę z materiału o niezbyt wyszukanych parametrach wychodząc z założenia ,że dzięki temu, jeśli ma się coś złego dziać, to niech się zadzieje szybciej . Na dzień dzisiejszy rowerek ma przejechane ok. 2300 km raczej bez oszczędzania. Mamy w Olsztynie ekipę kilku Falconów i w ich towarzystwie DROMADER przejechał wiele setek km łącznie z wypadem w góry. Sam ważę 90 kg i jak na razie żadnych odkształceń ani pęknięć ramy nie zauważyłem.
Konfiguracja napędu wynikła bardziej z tego że zmontowałem go z tego co było pod ręką i bez dłuższego czekania można było kupić. Pakiet 240 ogni równie dobrze można było skonfigurować na 20S12P ale zdecydowałem się na 16S z uwagi na większy zasięg, wymiary dostępnego w NEXUNIE BMS oraz to, że pierwotnie rowerem miała jeździć dziewczyna bez specjalnego zacięcia do szybkiej jazdy. Zabudowany pakiet na pewno ma większy potencjał niż wykorzystywany w tej konfiguracji, ale wybór Sabvotona Mini był głównie podyktowany szerokością ramy, która wyklucza zastosowanie dużego Sabka (sterownik jest zabudowany w podsiodle).
Wnioski po kilkumiesięcznej jeździe:
- szczerze powiedziawszy jeśli mam wyjechać do miasta lub wycieczkę w teren bez założenia wysokiej prędkości średniej to wybieram DROMADERA, rower prowadzi się lekko, jest wąska rama i jest dobry skręt
- jeśli powstanie nowsza wersja DROMADERA to będzie z dłuższą ramą (przy dłuższych odcinkach bolą plecy)
- dłuższa rama pozwoli na zabudowę większego pakietu tj. 260 a być może nawet 280 ogniw
- obecna konfiguracja napędu wbrew moim obawom na potrzeby codziennej eksploatacji jest w zupełności OK, ale przy jeździe w towarzystwie kolegów na Falconach chwilami (ale tylko chwilami ) brakuje trochę mocy
- można docelowo przemyśleć konfigurację 20s13P + Sabvoton Mini odblokowany do 55-60A + przewinięty Mxus 3K na 5T z kołem 18”
- na dzień dzisiejszy połączenie pakietu ze sterownikiem jest poprzez złącze XT90AS (widać jak się mocuję na filmie), docelowo chciałbym zastosować złącze blaszkowe zabudowane na stałe przy ramie i pakiecie. Gotowych konstrukcji nie znalazłem więc pewnie będę musiał coś zaprojektować.
- na potrzeby odchudzania konstrukcji przygotowałem projekt ramy aluminiowej. Będzie lżejsza o ok 4-4,5kg. Na razie nie ruszyłem jednak z budową.
- na potrzeby dalszego odchudzania, można przemyśleć zamianę tylnego koła z moto na rowerowe. Nie mam jednak doświadczenia i nie wiem jak będzie z ich wytrzymałością.
- koniecznie muszę zmodyfikować obudowę bms, posiada ostre krawędzie i przy dziwnych konfiguracjach można się stuknąć w kolano.
- przydałby się tempomat, pierwotnie chciałem zainstalować MPE od Marka z bikela, ale w momencie kiedy rower był już na ukończeniu jeszcze nie miał swoich watomierzy w sprzedaży
- jazda e-bikiem z wyciąganym pakietem i ładowarką w plecaku zdecydowanie dobrze działa na psyche, w sumie ładowałem się już kilka razy podczas wypadów po schroniskach i barach chociaż po przyjeździe okazywało się to niekonieczne.
Wcześniej nie prezentowałem tej konstrukcji szerzej z uwagi na potrzebę jej konkretnego przetestowania.
Poniżej kilka fotek.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3e1b3d14221e99d6
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a0c59a3e87093d7
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7f7a37432aa347ed
https://www.fotosik.pl/zdjecie/571bd7e726c5493c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7b07245015d0905
Dajcie proszę sygnał co o tym myślicie.
HYDRO
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Jakość wykonania ramy powala na kolana. Spawana TIGiem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Oczywiście TIG, było trochę zabawy. W pewnym momencie myślałem, że wyrzucę wszystko na złom i dam sobie spokój. Część ramy która okala pakiet jest z jednego rozwinięcia blachy i długimi spoinami. Miałem trochę problemów odkształceniami ale w sumie udało się.
HYDRO
HYDRO
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Świetnie to wygląda, faktycznie wydaje się króciutki Wyciągam bateria jest dużym atutem przy mieszkaniu w bloku.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Super maszyna. Można prosić o zdjęcia ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
hm czy dobrze rozumiem ze rama jest z kawałka blachy ? tzn rozwiniecie na rysunku , wycięcie laserem , zaginanie krawędziarką i spawanie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Pospawaj 100 takich ram, rozejdą się a Ty bedziesz bogaty.HYDRO pisze: ↑16 wrz 2019, 19:14Trochę dodatkowych fotek
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/629af4773e926113
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac96925dc7c12048
https://www.fotosik.pl/zdjecie/46af5644f7b63714
https://www.fotosik.pl/zdjecie/5d15f598f4c58504
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
tak samo masz zamiar zrobić z alu ? jaką grubość alu przewidujesz ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Dla aluminium konstrukcja mieszana. Podłużne elementy klatki skręcane, reszta spawana i nitowana. Grubość blachy 2mm dla gatunku z grupy 6000.
W okolicy główki ramy 3mm lub przekładka 2x2mm. Sprawę rozwiązałoby wykorzystanie gotowych profili prostokątnych 13x35mm w gatunku 6061 T6, ale takie tylko na zamówienie minimum 3 tony, więc na tę chwilę odpuszczam . Tak samo ma się sprawa z profilami stalowymi, wymiar nie standardowy a jeszcze w lepszym gatunku - duże pieniądze.
Upieram się aby rama nie była szersza niż 105mm dzięki czemu chcę zabudowę akumulatora wpuścić jak najbliżej osi suportu i wahacza z blatem pracującym obok a nie za skrzynką akumulatora jak jest w Falconie czy Kariwie. Trzy duże korzyści - obniżam środek masy, wejdzie więcej ogniw i mogę zapodać duży blat przy korbie ( a ja lubię sobie pokręcić nawet przy większych prędkościach).
HYDRO
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Dwa słowa komentarza:
POLAK POTRAFI
POLAK POTRAFI
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 134
- Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Suport od fatbike (100-120mm na mufie) pozwala na zachowanie tych założeń i szerszą ramę. Po za tym fajna maszyna, wyrazy uznania
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Widzę że od zlotu pojazd praktycznie się nie zmienił.
Fajnie że mimo upływu tyłu miesięcy wszystko działa tak jak powinno.
Fajnie że mimo upływu tyłu miesięcy wszystko działa tak jak powinno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Rzeczywiście, masz rację - dzięki z a podpowiedź.
Projektując tą ramę z założenia chciałem wykorzystać tylny wahacz z Falcona, więc szerokość suportu miałem już narzuconą, poza tym z założenia miał powstać o ile to możliwe lekki i manewrowy e-bike, stąd walka o jak najwęższą ramę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Od zlotu go ujeżdżam i obserwuję.
Podstawowe pytanie jakie wtedy miałem to trwałość ramy, więc zmiana drobiazgów na tamtym etapie wydawała mi się niecelowa, ale dzisiaj to i owszem
HYDRO
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
nawet zdjęcie znalazłem co Ci wysyłałem po zlocie. wrzucam w temat by forumowicze mogli się przyjrzeć tej zacnej konstrukcji
- Mel48
- Forumowicz
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
- Lokalizacja: kotlina kłodzka
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
cud miód -miodzio rama pikkna -i to alu... -bateria wyjmowana ,same zalety - chce taka mieć
-pszczelarz
-pszczelarz
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 10:20
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
Dzięki, ale na wersję alu to dopiero mam projekt
HYDRO
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
"docelowo chciałbym zastosować złącze blaszkowe zabudowane na stałe przy ramie i pakiecie. Gotowych konstrukcji nie znalazłem więc pewnie będę musiał coś zaprojektować."
Kończę budowę roweru z pakietem w plecaku "ebajker z bloku"
Pierwotnie miał być podpinany na xt60 ale wydał mi się zbyt filigranowy i bałem się, że luty będą bardzo narażone na uszkodzenie w eksploatacji.
Znalazłem coś takiego jak Anderson SB 50. Piny są wyjmowalne, mają pokaźny kielich na przewód(6mm2 i spory luz), który spokojnie można zalać cyną. Złącze zdublowałem, bo u mnie prąd 60A, ale wydaje mi się że są większe złącza dedykowane wyższym prądom.
Sprawia trochę archaiczne wrażenie swoją konstrukcją i czas pokaże czy nadrabia trwałością.
Dedykowane ramie złącze blaszkowe byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale gotowca łatwiej wymienić.
Kibicuję rozwojowi koncepcji ramy z wyjmowaną baterią, ale waga trochę odstrasza :/ ile kilo przewidujesz zrzucić w wersji alu?
Kończę budowę roweru z pakietem w plecaku "ebajker z bloku"
Pierwotnie miał być podpinany na xt60 ale wydał mi się zbyt filigranowy i bałem się, że luty będą bardzo narażone na uszkodzenie w eksploatacji.
Znalazłem coś takiego jak Anderson SB 50. Piny są wyjmowalne, mają pokaźny kielich na przewód(6mm2 i spory luz), który spokojnie można zalać cyną. Złącze zdublowałem, bo u mnie prąd 60A, ale wydaje mi się że są większe złącza dedykowane wyższym prądom.
Sprawia trochę archaiczne wrażenie swoją konstrukcją i czas pokaże czy nadrabia trwałością.
Dedykowane ramie złącze blaszkowe byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale gotowca łatwiej wymienić.
Kibicuję rozwojowi koncepcji ramy z wyjmowaną baterią, ale waga trochę odstrasza :/ ile kilo przewidujesz zrzucić w wersji alu?
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
obstawiam 1 do 1.5kg max, bo robiąc ramę z alu musisz i tak zwiększyć grubość ścianki
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: DROMADER-enduro dla e-bikera z bloku (i nie tylko)
totalnie nie, ale marketingowo janusze się łapią.
co z tego że waga mniejsza przy tym samym wymiarze, jak komora na baterie mniejsza o 6-8mm w szerokości.. a to już nawet 1/3 szerokości w rzędzie ogniw
wagi 2kg na ramie ebajku nikt nie wyczuje we właściwościach jezdnych przy NAWET 30km/h.. a gdzie więcej..
ALE ALUUU JEST MOC
co z tego że waga mniejsza przy tym samym wymiarze, jak komora na baterie mniejsza o 6-8mm w szerokości.. a to już nawet 1/3 szerokości w rzędzie ogniw
wagi 2kg na ramie ebajku nikt nie wyczuje we właściwościach jezdnych przy NAWET 30km/h.. a gdzie więcej..
ALE ALUUU JEST MOC