Strona 1 z 1

Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 18:43
autor: motowojtek
Witam.
Mam problem ze złożonym przeze mnie rowerem a właściwie jak mniemam sterownikiem KT 48V 30A.
Rower posiada bardzo wąski zakres pracy manetki,zbyt słabe lub zbyt mocne wychylenie manetki powoduje że rower przestaje jechać.
Za każdym razem silnik startuje bez obciążenia natomiast pod obciążeniem tylko w małym zakresie manetki.
Myślałem że może to przez manetkę ale wymieniłem na nową (Nexun) i ciągle jest tak samo.Jeśli ktoś może coś doradzić w tym temacie to bardzo bym prosił o pomoc. :)

Re: Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 19:16
autor: Inc0
bateria /bms jakie sa?

Re: Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 19:23
autor: Mariusz_p
Robiłeś cóż z ustawieniami manetki w sofcie KT LCD3? Bo tam jest sporo opcji i przy pewnych nastawach nie chce wcale jechać

Re: Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 19:32
autor: motowojtek
Nie używam wyświetlacza,mam" spięte na krótko" Bateria jest od Ciebie i dobrze się spisuje.

Re: Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 19:50
autor: motowojtek
Inc0 pisze:
28 wrz 2019, 19:16
bateria /bms jakie sa?
13s5p vt5 jaki BMS nie wiem

Re: Problem elektryczny

: 28 wrz 2019, 21:40
autor: spinusss
Trudno ocenić bez wyświetlacza co może być przyczyną.
- może być problem z hallami
- sterownik KT po podaniu z manetki napięcia powyżej 3,5...4V może wyłączać zasilanie silnika sygnalizując błąd manetki (typowo zakres napięcia manetki dla tego sterownika to 1,2..3,3V)
- może zasilanie - bateria/BMS
Odradzam większe ingerencje w sterownik czy baterię przed podłączeniem wyświetlacza.

Re: Problem elektryczny

: 29 wrz 2019, 4:08
autor: motowojtek
spinusss pisze:
28 wrz 2019, 21:40
Trudno ocenić bez wyświetlacza co może być przyczyną.
- może być problem z hallami
- sterownik KT po podaniu z manetki napięcia powyżej 3,5...4V może wyłączać zasilanie silnika sygnalizując błąd manetki (typowo zakres napięcia manetki dla tego sterownika to 1,2..3,3V)
- może zasilanie - bateria/BMS
Odradzam większe ingerencje w sterownik czy baterię przed podłączeniem wyświetlacza.
Dopuszcza się używanie sterownika z serii KT bez wyświetlacza,zresztą jeżdziłem tak przez 4 miesiące i było O.K.
Halle profilaktycznie już wymieniłem teraz podmienię sterownik i zobaczę co się będzie działo. :lol:

Re: Problem elektryczny

: 29 wrz 2019, 15:43
autor: spinusss
Jeżeli masz taką możliwość to zamień sterownik ale skoro pracował bez problemów przez kilka miesięcy to łatwiej jest podłączyć wyświetlacz i diagnozować na podstawie odczytanych informacji. Dotychczas wymieniłeś elementy które właściwie się nie psują (nie po czterech miesiącach eksploatacji). Na wyświetlaczu odczytasz większość "kierujących" w diagnozie informacji, napięcie (czy problemem jest bateria), kody błędów (bo jeżeli sterownik odłącza napęd to pewnie są wyświetlane) - czy problemem jest manetka. halle czy sam silnik. Najsłabszym elementem instalacji są połączenia, szczególnie jeżeli sprzęt wcześniej pracował i tam szukałbym przyczyny (zwarcia czy przerwy przewodów i połączeń).

Re: Problem elektryczny

: 29 wrz 2019, 16:29
autor: Yasiu77
Sterownik zapamiętuje zmiany z poziomu wyświetlacza. Może ktoś tam coś wcześniej mając wyświetlacz pozmieniał? Tu instrukcja https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/

Re: Problem elektryczny

: 29 wrz 2019, 20:36
autor: grafffik
Podłącz wyswietlacz, skonfiguruj i problemy powinny ustąpić.

Re: Problem elektryczny

: 29 wrz 2019, 21:12
autor: motowojtek
grafffik pisze:
29 wrz 2019, 20:36
Podłącz wyswietlacz, skonfiguruj i problemy powinny ustąpić.
Dzięki wszystkim i grafffik za porady, tak zrobię i o efektach napiszę.

Re: Problem elektryczny

: 19 paź 2019, 15:56
autor: motowojtek
Obiecałem napisać co było zepsute ,wymieniłem uszkodzony sterownik dla odmiany na blokowy (byłem ciekaw jak chodzi na blokowym) i wszystko gra jak trzeba :)