EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

EV-Maniak pisze:
03 kwie 2020, 14:25
I oba warianty można podpiąć bezpośrednio do gniazda ładowarki ?
Tak, jeżeli uzyskasz "na luzie" te 90 - 100V (dla 22S). to praktycznie nie potrzebujesz, żadnych układów, wystarczy BMS, i twoja "moc" w nogach. :D
Awatar użytkownika
scharrow
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 08 mar 2020, 17:30
Lokalizacja: Zieleniec

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: scharrow »

3 diody to raczej nie. Lepiej mostek 3 fazowy jeśli tak masz zamiar zrobić.
Obrazek
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

Słuchajcie, a to nie jest przypadkiem tak, że jak się podepnie ładowarkę lub taką prądnice do gniazda ładowarki , to BMS od razu odcina zasilanie i wyłącza prąd na sterowniku ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

EV-Maniak pisze:
03 kwie 2020, 16:41
Słuchajcie, a to nie jest przypadkiem tak, że jak się podepnie ładowarkę lub taką prądnice do gniazda ładowarki , to BMS od razu odcina zasilanie i wyłącza prąd na sterowniku ?
A dlaczego BMS ma wyłączyć ładowanie? Ten "wytworzony" prąd, realnie popłynie głównie na silnik, no chyba że wyłączysz sterownik, lecz i wówczas "opór" roweru i tak skutecznie uniemożliwi ładowanie. Działać to będzie zapewne identycznie zarówno ze wspólnym ładowaniem/rozładowaniem, jak i oddzielnym ładowaniem.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Identycznie działają elektrownie energetyczne i podłączony do sieci panel fotowoltaiczny. Elektrownia 500 MW, panel 300 W. I jedno i drugie generuję moc przesyłaną do sieci i można taką sieć obciążyć sumą mocy generowaną z poszczególnych źródeł. Wiem, że na pierwszy rzut oka nie wygląda to tak prosto ale tak właśnie jest. Czyli mimo, że pojazd elektryczny będzie pobierał powiedzmy 3000 W z akumulatora to pedałując dodatkowo z mocą 100 W pobór mocy z aku wyniesie 2900 W. Prawda, że proste.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

No i jakby co na sucho, na przestoju można podładować z kumplami co browary w siebie wlali...
Godzina takich wygłupów podchmielonych chłopów , co na fulla pedałują sporo może naładować aku ...😉👍
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

EV-Maniak pisze:
03 kwie 2020, 17:58
No i jakby co na sucho, na przestoju można podładować z kumplami co browary w siebie wlali...
Godzina takich wygłupów podchmielonych chłopów , co na fulla pedałują sporo może naładować aku ...😉👍
Teoretycznie 80 - 150 Wh, Przy poborze prądu podczas jazdy np 100A, starczy Ci to na 20 - 40 sekund jazdy :D
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

No nie mów ... No to mnie zmotywowałeś 😞
Czyli nawet przy eko-jeździe 30A prądu starczy na 2 minuty ? 😳
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: pxl666 »

A czy od samego początku nikt ci tego nie stara się wyłuszczyć?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

Myślałem , że ciut więcej będzie tego prądu ...😞
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: pxl666 »

Czy nawet 100%więcej czyli 4 minuty coś zmienią? Nie dlatego rowery się robi coraz lżejsze żeby więcej enery tracić. Od początku ci się mówi że w twoim przypadku to się nie opłaca, uzysk jest na tyle niewielki że pomijany. Weź kiedyś może masz znajomka z flakonem, zrób na tym 30 km TYLKO na pedałach. Zobaczysz co warta jest twoja energia przy takiej masie i oporach, a twój będzie jeszcze cięższy?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

No wiesz, lubię mieć jakąś alternatywę ... 4 min to już jest lepiej 👍
Zrobię tak:
Najpierw zbuduję z dodatkowym napędem mięśniowym bez prądnicy. W ogóle zobaczę ile mi będzie pobierał prądu przy eko-jeździe i wówczas zdecyduję i najwyżej dołożę pradnicę 😉
Będę miał bardzo sprawny silnik z kustomowym nawojem i być może będzie się opłacało dać prądnice 👍
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: WojtekErnest »

@Tkoko napisal "Po "rozgrzaniu" organizmu, jestem w stanie jechać "ciągle" z mocą 100 -130 wat. :lol"
To co piszesz jest w istocie. Ale tymi pikami mocy trudno mówić o praktycznym ładowaniu aku.
A jak piszesz "ciagle" to jak się domyślam ...znaczy max 30 minut ? :-).
Bo na tyle tylko zezwala badanie wysilkowe dla osób z problemami kardiologicznymi, połączone ze spirometria ? Zresztą w praktyce jak sądzę w tych 30 min, w pracowni, miałeś przerwy z zmniejszonym obciążeniem?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: gość »

Największa sprawność będzie z fizycznego napędu.
I moim zdaniem to jest tylko opcje awaryjna - jedno przełożenie ustawione na prędkość spacerową.
Może nawet w opcji ostre koło.

Jak da mnie to lepiej jechać 5 ~ 10 km/h przez godzinę niż kręcić w miejscu i zastanawiać się nad sprawnością zespołu pradnica + przetwornica + ładowarka + bateria...

Jeśli można sprzęt zarejestrować do poruszania się po drogach publicznych to było by super.
Jeśli nie to tylko polami i lasami 😉
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: AST034 »

gość pisze:
03 kwie 2020, 19:42
Może nawet w opcji ostre koło.
Przy tym silniku i predkosciach predkosciach to mu nogi polamie.

Heniu ale wiesz o tym, ze zmiana nawoju nie daje znaczaco wiekszej sprawnosci? Wiekszosc silnikow ma sprawnosc ok 88-90% a zmiana nawoju zmieni predkosc obrotowa przy jakiej on ta sprawnosc osiagnie.

Kolejna sprawa to nie licz na jakies hiper spektakularne osiagi przy zasilaniu zwyklym sabkiem 150A pomimo przewiniecia, fizyki nie oszukasz - silnik HUB i to nawet 273 przy tej masie bedzie sie grzał i dosyc meczył bo MASA to glowny wrog huba. Pomysl jeszcze raz, bo masz czas wrzucic silnik centralny QS137 ktory z sabkiem 150A da Ci na pewno lepsze przyspieszenie przy nizszej mocy i mniejszym zuzyciu pradu. Posluchaj rad innych i nie wyglupiaj sie z pedalami, bo nic tym nie zyskasz, a juz komplikujesz konstrukcje bo jesli juz koniecznie dajesz HUBa, to lepiej ten QS273 50H z motocyklowym mocowaniem tarczy, bez wolnobiegu. Dasz rowerowy a na starcie masz slabszy silnik, kiepskie mocowanie duzej tarczy... serio, przemysl to.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
03 kwie 2020, 19:18
.... To co piszesz jest w istocie. Ale tymi pikami mocy trudno mówić o praktycznym ładowaniu aku.
A jak piszesz "ciagle" to jak się domyślam ...znaczy max 30 minut ? :-).
Bo na tyle tylko zezwala badanie wysilkowe dla osób z problemami kardiologicznymi, połączone ze spirometria ? Zresztą w praktyce jak sądzę w tych 30 min, w pracowni, miałeś przerwy z zmniejszonym obciążeniem?
Badanie i rehabilitacja wysiłkowa, to faktycznie max 30 min, ale ja piszę o "własnym" pomiarze na rowerze umożliwiającym pomiar mocy (wat), prędkości (km/godz), dystansu (km), obrotów korby (RPM), czasu przejazdu itd. Oczywiście aby dłużej utrzymać moc powyżej 100 wat, muszę mieć "dobry dzień", ale te 100 wat, to praktycznie mogę jechać codziennie, nawet kilka godzin. Pierwsze 10 - 15 minut jest najczęściej problem. ale później, po rozgrzaniu, nie mam już najczęściej problemów :D
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: gość »

Przy tym silniku i predkosciach predkosciach to mu nogi polamie.
Pisałem o napędzie awaryjnym w sensie jest awaria to zakładamy łańcuch i pedały.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

Z przodu będę miał dwa blaty 75T i 39T z tyłu DNP 11-34 5s . Czyli awaryjny 39 / 34 - nie jest źle , przełożenie prawie 1:1. A na speeda 75 / 11 - pozwoli pedałować z oporem nawet przy 70km/h 👍😉

Z prądnicą się wstrzymuję, najwyżej później zobaczę . Jak założę to tak dla FINEZJI i SZPANU 😎

Silnik będę miał 45H, z nawojem co będzie miał KOSMICZNY MOMENT . Coś tam jeszcze Szpenie porobią by był kozak nad kazakami. Na pewno będzie mniej brał prądu i mniej się będzie grzał 👍

Kuźwa , już się nie mogę doczekać ...😃
Ale będę upokarzał...😃

hehehe
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: WojtekErnest »

tkoko pisze:
03 kwie 2020, 20:47

Badanie i rehabilitacja wysiłkowa, to faktycznie max 30 min, ale ja piszę o "własnym" pomiarze na rowerze umożliwiającym pomiar mocy (wat), prędkości (km/godz), dystansu (km), obrotów korby (RPM), czasu przejazdu itd.
Oj, to chyba nie są te same wat-y. Na rowerach wysilkowych mierzą moc przekazywaną na pradnice lub różnice uwzględniajace elektroniczne sterowane hamowanie. Jak to odwzorowac na jezdzacym rowerze elektrycznym to za bardzo nie wiem.
Mimo iż mam przekonanie o Twojej ponad przecietnej sprawnosci (relacje z Twoich przejazdow w terenie pagorkowatym z innymi mlodszymi rowerzystami), to mam wrażenie ze pomiar mocy w warunkach stacjonarnego pomiaru wysilkowego, dokonany na profesjonalnym sprzęcie, chyba by tego wyniku mocowego nie potwierdzil.
Bo gdy w takiej pracowni pytalem o średnie wyniki, różnych grup osob badanych, od sportowcow, mlodych poborowych, osób wysportowanych po 40 itd, to zastanowil mnie niski wynik sprawnych mlodych ludzi w przedziale 20-25 lat. Powiedziano mi ze w czasie proby 30 min, norma jest sredni wynik ponizej 200W, ze wskazaniem na 150-170W. A to ze pik, zrywy sa wielokrotnie większe to prawda, ale kilkudziesiecio minutowe stale tempo, niejako pod górę, bo opór jest znaczacy, jednak jest znacznie bardziej męczący niz się wydaje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Do maszerowania zużywamy ok. 10 W. Czyli reasumując - z pedałowania 100 W to będzie b. dobrze.
warsztatmotocykli.pl
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: roland »

radasss pisze:
04 kwie 2020, 8:15
Do maszerowania zużywamy ok. 10 W.
Trochę nie chce się w to wierzyć, jak już jesteśmy przy mocach itd to opowiem o swoich doświadczeniach, dwa razy miałem tak że na rowerze (analogu) zajechałem się niemalże na trupa ale jakoś ledwo ledwo do domu dojechałem. I jakież to było zaskoczenie po zejściu z roweru, że byłem w stanie utrzymać się na nogach i nie miałem siły iść a miałem do łóżka z 20 metrów w poziomie i dwa piętra po schodach. Wniosek: minimalna moc do utrzymania się na rowerze i jazdy jest z pewnością mniejsza niż do chodu.

pozdrawiam

Remigiusz
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: pxl666 »

Jezu ale tu się naukowo zrobiło. Same fakty i twarde tabele statystyk i wzorów...piszecie jakby każdy miał identyczną masę mięśniową, zawartość tłuszczu w organizmie , wydajność, wytrenowanie , ba , sama determinacja ma spory wpływ na możliwości fizyczne.
Stek bzdur . Duże pojazdy napędzane siłą mięśni powstają za ciężkie pieniądze z materiałów ultralekkich nie bez powodu. Heniek weź ze złomu alternator i kawałek ramy rowerowej , poskładaj to do kupy i załaduj tym swój obecny akumulator . Będziesz wszystko wiedział, proste jak pdolenie...
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: midi »

A ja tam Heniu napiszę tak, chcesz mieć fajne moto to zrób centralny napęd i tyle w temacie, zobacz 3KW w midzie robi robotę że hoho. Naturalnie że hub też potrafi dawać radę ale to jest tylko chwilowe, jak zrobisz kilka stromych podjazdów to po 5 minutach silnik ugotowany, teraz musisz powoli i ostrożnie żeby ostygł itd. Hub do prawdziwego terenu to półśrodek i tak zostanie bo z mocą takiego silnika powiązana jest temperatura ( no chyba że zrobisz sobie chłodzenie płynem ale to masa komplikacji). Masz ramę moto więc większość problemów związanych z problemami tych silników w ramach rowerowych nie będą tu występowały co tu rozważać, centralny napęd na grubym łańcuchu z mocą 5-8kW połknie QS-a nawet tego największego bo po kilku stromych podjazdach QS będzie musiał siusiu lub kupkę w krzaczkach tak na 30min a mid będzie rwał glebę do końca a jak byś dorwał silnik centralny z oryginalnym układem chłodzenia wodą to maszyna była by w stanie ciągnąć ile tylko prądu w baterii starczy. Mało kto patrzy na to całościowo ale tak niestety z silnikami Hub jest, pociśniesz to albo stoisz albo ledwo jedziesz co w motocyklu takie słabe jest. Co to za motor który po kilku mocnych podjazdach musi się chłodzić, co z tego że Hub może Ci dać kilka super startów jak to taka trochę ściema bo za chwilę " no dobra chłopaki teraz muszę powoli, poczekajcie na mnie " . Jak zrobisz Hub-a to za jakiś czas będziesz przerabiał na centralny bo krew będzie Cię zalewała że znowu musisz czekać aż ostygnie. Hub jest ok ale w rowerze i najlepiej jak najlżejszym, Hub jest dobry jak masz małe pojęcie o mechanice i chcesz szybko wszystko do kupy sklecić i jeździć, mało skomplikowany ale do motocykla to tylko półśrodek.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Mid nie jest taki super jak się wydaje. Sprawność podobna, bezwładność termiczna mniejsza ( szybciej osiągnie temperaturę ). Gdyby go porządnie schodzić ( co jest łatwiejsze do ogarnięcia w takim silniku ) to robi się mały plus. Mam silnik ReVolt 160 w Aprilia SX50 tak, że wiem co piszę.
warsztatmotocykli.pl
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: midi »

Dodatkowo duży plus w przypadku mid-a waga tylnego koła, w terenie to duży atut, brak upośledzenia pracy tylnego amortyzatora. Jak zbudować poprawnie technicznie mida to odwdzięczy się jakością jazdy w terenie zdecydowanie bardziej niż Hub w przypadku motoru typu Cross, a jeżeli mid dostanie chłodzenie wodne to będzie to napęd elektryczny optymalny. Jedyny minus w midzie to dźwięk pracy łańcucha na przekładniach choć zdarzają się i dość ciche konstrukcje.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

Ja słyszałem od gościa co ma mida, że zużycie prądu jest większe niż w hubie , że mu tylko volty uciekają, że te silniki midowskie są prądożerne ...
No i do mida pedałów się nie da dorobić, tzn. da się , ale strasznie to skomplikowane ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: pxl666 »

EV-Maniak pisze:
04 kwie 2020, 14:09
Ja słyszałem od gościa co ma mida, że zużycie prądu jest większe niż w hubie , że mu tylko volty uciekają, że te silniki midowskie są prądożerne ...
No i do mida pedałów się nie da dorobić, tzn. da się , ale strasznie to skomplikowane ...
silnik z przełożeniem więcej czasu pracuje na wysokich obrotach wiec dziwne żeby był bardziej prądożerny , myślałem ze jako heretyk dałeś już spokój z pedałami ...
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: AST034 »

radasss pisze:
04 kwie 2020, 13:08
Mid nie jest taki super jak się wydaje. Sprawność podobna, bezwładność termiczna mniejsza ( szybciej osiągnie temperaturę ). Gdyby go porządnie schodzić ( co jest łatwiejsze do ogarnięcia w takim silniku ) to robi się mały plus. Mam silnik ReVolt 160 w Aprilia SX50 tak, że wiem co piszę.
Ale zauwaz, ze revolt to outrunner czyli generalnie ta sama budowa co hub - wiem bo mialem revolta, te silniki nie sa jakies specjalnie dobrze wykonane btw. Przy tym centralnym QSie o budowie inrunnnera wirnik ma magnesy (swoja droga zamontowane zupelnie inaczej niz w klasycznych kontrukcjach by zminimalizowac grzanie typowych blach)
Obrazek
Uzwojenie jest przyklejone do obudowy zewnetrznej silnika co pozwala mu oddawac cieplo o wiele szybciej niz revolt czy huby, wiem bo testowalem to w swoich konstrukcjach.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
03 kwie 2020, 23:37
..... Oj, to chyba nie są te same wat-y. Na rowerach wysilkowych mierzą moc przekazywaną na pradnice lub różnice uwzględniajace elektroniczne sterowane hamowanie. Jak to odwzorowac na jezdzacym rowerze elektrycznym to za bardzo nie wiem........
To są dokładnie te same waty. Mało tego. Te moce osiągane na bieżni są i tak zaniżone, bo przy moim wzroście, 161-2 cm "w kapeluszu", przy 8 km/godz, to musiałbym biec, a trzeba było maszerować jak Korzeniowski na olimpiadzie :D

WojtekErnest pisze:
03 kwie 2020, 23:37
..... Mimo iż mam przekonanie o Twojej ponad przeciętnej sprawności (relacje z Twoich przejazdow w terenie pagorkowatym z innymi mlodszymi rowerzystami), to mam wrażenie ze pomiar mocy w warunkach stacjonarnego pomiaru wysilkowego, dokonany na profesjonalnym sprzęcie, chyba by tego wyniku mocowego nie potwierdzil.
.......
Dwa miesiące po zawale, moja maksymalna "oficjalna medyczna moc", to 172 waty, lub 13.1 MET. Dwa lata później, przy następnym pomiarze miałem 14.2 MET, oba pomiary są z bieżni. Nie mogę znaleźć pomiaru z cycloergometru podczas wizyty u kardiologa przed dwoma laty, ale skończyłem na 150 watach, z tego co pamiętam :D
Dodam jeszcze że w "normalnej" analogowej konfrontacji z młodym rowerzystą, nie mam żadnych szans :D
Poniżej masz "medyczne" osiągi mężczyzn, zależne od wieku i wagi.
Przekładając to na możliwości Henia, który dosyć dużo jeździ, i używa wspomagania, to przekładając to z mojego na Niego, będzie to z 250 wat tolerowane, "mechaniczne" 150 -200 wat, przy bezpośrednim przeniesieniu na koło, oraz 100 - 150 wat "elektryczne", przy użyciu generatora.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Jest ! 2:55
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: WojtekErnest »

@Tkoko, takie proste pytanie do tych wykresów ale dot. przykladowego Henia :-)
Ile Wat elektrycznych jest wg Ciebie, możliwe do przekazania przez Niego ciągu 30 min ? Krótszy czas raczej nie ma sensu, dłuższy wyraźnie spadnie Jego wydajność.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
scharrow
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 08 mar 2020, 17:30
Lokalizacja: Zieleniec

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: scharrow »

Spoko ale tu jeśli dobrze zrozumiałem zastosowano ogniwa wodorowe i super kondensatory a to zmienia wiele. Kondensatory potrafią w krótkim czasie przyjąć dużo energii czego zwykłe ogniwa nie potrafią.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2020, 21:04 przez scharrow, łącznie zmieniany 1 raz.
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: midi »

Tak samo 6:49 :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: pxl666 »

Te z możliwością pedałowania oczywiście mechanicznie są przekombinowane . Nade wszystko rzuca się w oczy jak wiele masy trzeba żeby zmieścić te kilometry w prądzie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
04 kwie 2020, 21:00
@Tkoko, takie proste pytanie do tych wykresów ale dot. przykladowego Henia :-)
Ile Wat elektrycznych jest wg Ciebie, możliwe do przekazania przez Niego ciągu 30 min ? Krótszy czas raczej nie ma sensu, dłuższy wyraźnie spadnie Jego wydajność.
Napisałem już wyżej, ile Heniu będzie w stanie wygenerować "ciągłej mocy" (powyżej 30 min).
Nie znam osobiście Henia, nie wiem jaką ma wagę, ile ma lat, i jaką faktycznie mocą "dysponuje.
Przyjąłem założenie, że jest w przedziale 20 - 30 lat, o wadze 70 kg, jak moja, i jak ja lubi "pedałować" po okolicy :D
Ja jako 66 latek "nominalnie" (wg uśrednionych danych medycznych) powinienem mieć MET na poziomie "9", mam do "14", czyli 1.5 raza "średniej medycznej". Dodatkowo moje HR (tętno wysiłkowe) stosowne do wieku, to maksymalnie 127 - 135 HR.
Henio (przy 30 latach i 70 kg), ma MET "12", czyli 25% większy z racji wieku, oraz HR 160 - 170, a więc i tutaj wydolność większą o 25%. Przeliczając mój MET z bieżni, na MET dla 20 - 30 letniego Henia, może on osiągnąć nawet 18 MET, czyli maksymalnie 250 - 300 wat (chwilowe1 - 3 min). :D
Tak więc "użytkową" ciągłą moc Henia oceniam na 150 - 200 wat, a MET na "15 -16" :D
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Najprawdopodobniej żadne z powyższych danych nie przekonają Henia, aby zaniechał deptania na motocyklu.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: PoulN »

200wat i 200kg wagi, jest równowaga :D
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

radasss pisze:
05 kwie 2020, 7:59
Najprawdopodobniej żadne z powyższych danych nie przekonają Henia, aby zaniechał deptania na motocyklu.
Ale mi nie chodzi o przekonanie Henia do "deptania". Osobiście nawet to pochwalam. Jedynie, jak ASTO34, trochę boję się, że któregoś razu, Henio skończy jak przegrany rycerz w potyczce na kopie. Wyleci jak z procy przy 100 km/godz, a do tego wystarczy tylko obśliźnięcie nogi z pedału. Niemniej jednak, jest dorosły, więc zapewne zdaje sobie sprawę z zagrożenia.
Awatar użytkownika
Mel48
Forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: kotlina kłodzka

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: Mel48 »

AST034 pisze:
04 kwie 2020, 14:16
radasss pisze:
04 kwie 2020, 13:08
Mid nie jest taki super jak się wydaje. Sprawność podobna, bezwładność termiczna mniejsza ( szybciej osiągnie temperaturę ). Gdyby go porządnie schodzić ( co jest łatwiejsze do ogarnięcia w takim silniku ) to robi się mały plus. Mam silnik ReVolt 160 w Aprilia SX50 tak, że wiem co piszę.
Ale zauwaz, ze revolt to outrunner czyli generalnie ta sama budowa co hub - wiem bo mialem revolta, te silniki nie sa jakies specjalnie dobrze wykonane btw. Przy tym centralnym QSie o budowie inrunnnera wirnik ma magnesy (swoja droga zamontowane zupelnie inaczej niz w klasycznych kontrukcjach by zminimalizowac grzanie typowych blach)
Obrazek
Uzwojenie jest przyklejone do obudowy zewnetrznej silnika co pozwala mu oddawac cieplo o wiele szybciej niz revolt czy huby, wiem bo testowalem to w swoich konstrukcjach.
A z jakiego silnika jest to fotka -jaki model ?-marka
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: AST034 »

Mel48 pisze:
05 kwie 2020, 8:35
AST034 pisze:
04 kwie 2020, 14:16
Ale zauwaz, ze revolt to outrunner czyli generalnie ta sama budowa co hub - wiem bo mialem revolta, te silniki nie sa jakies specjalnie dobrze wykonane btw. Przy tym centralnym QSie o budowie inrunnnera wirnik ma magnesy (swoja droga zamontowane zupelnie inaczej niz w klasycznych kontrukcjach by zminimalizowac grzanie typowych blach)
Obrazek
Uzwojenie jest przyklejone do obudowy zewnetrznej silnika co pozwala mu oddawac cieplo o wiele szybciej niz revolt czy huby, wiem bo testowalem to w swoich konstrukcjach.
A z jakiego silnika jest to fotka -jaki model ?-marka
QS 138 70H 3000W
Obrazek
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: equid »

Nie porównujcie tego qs 138 do revolta, revolt to jest lekkie badziewie, przerośnięta brzeszczota modelarska i jest to w połowie grzałka a w połowie silnik. Pomaga teraz przy projekcie elektryfikacji crossa 50 włąsnie na tym qs, silnik ma spory potencjał, pakiet 16s 90A z aku i jakies 230A fazowego i silnik zimny, dosłownie zimny, nawet nie jest letni. Poza tym ma o wiele grubsze kable fazowe niz taki qs205 50h 3kw. Obstawiam ze tak realnie jakies 12k spokojnie wytrzyma albo i 15kw, moim zdaniem do ciężkiego moto jedna z lepszych opcji :). A w kwesti sprwnosci to midy sa znacznie sprawniejsze szczególnie przy małych predkosciach obrotowych, tyle ze mowa o normalnych silnikach, a nie modelarskich. Poza tym kłócił bym sie apropo większego problemu z dorobieniem pedałów do mida niz do huba w tym przypadku :)

edit,
Do mida mozna spokojnie dac sterownik blokowca bo niema potrzeby zbytnio foca jak w przypadku huba i ławiej znalesc o mocniejszych parametrach takie bloki
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
04 kwie 2020, 21:00
@Tkoko, takie proste pytanie do tych wykresów ale dot. przykladowego Henia :-)
Ile Wat elektrycznych jest wg Ciebie, możliwe do przekazania przez Niego ciągu 30 min ? Krótszy czas raczej nie ma sensu, dłuższy wyraźnie spadnie Jego wydajność.
Bardziej "praktyczne" pokazanie, jakich mocy można oczekiwać od mężczyzn i kobiet, w tym wypadku od wytrenowanych "zawodowców", w zależności od osobistych umiejętności i wytrenowania (np. Henia) :D
Po kliknięciu w mapę pod tekstem, mamy profil trasy (nachylenie), oraz moc, prędkość, czas przejazdu itd.

https://www.strava.com/segments/prze%C5 ... keworld.pl

https://portal.bikeworld.pl/artykul/tur ... y_w_polsce
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

equid pisze:
05 kwie 2020, 15:18
qs 138 silnik ma spory potencjał, pakiet 16s 90A z aku i jakies 230A fazowego i silnik zimny, dosłownie zimny, nawet nie jest letni. Poza tym ma o wiele grubsze kable fazowe niz taki qs205 50h 3kw. Obstawiam ze tak realnie jakies 12k spokojnie wytrzyma albo i 15kw, moim zdaniem do ciężkiego moto jedna z lepszych opcji
Jaki sterownik został użyty ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: equid »

radasss pisze:
05 kwie 2020, 16:47
equid pisze:
05 kwie 2020, 15:18
qs 138 silnik ma spory potencjał, pakiet 16s 90A z aku i jakies 230A fazowego i silnik zimny, dosłownie zimny, nawet nie jest letni. Poza tym ma o wiele grubsze kable fazowe niz taki qs205 50h 3kw. Obstawiam ze tak realnie jakies 12k spokojnie wytrzyma albo i 15kw, moim zdaniem do ciężkiego moto jedna z lepszych opcji
Jaki sterownik został użyty ?
Kelly kls7230s
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Ok. Opisz proszę więcej szczegółów. Czym go obciążacie, jakie przełożenie, czy był test przyspieszania pojazdu ?
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: EV-Maniak »

I czy się nie grzeje więcej niż Sabek 72200?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: equid »

radasss pisze:
05 kwie 2020, 18:15
Ok. Opisz proszę więcej szczegółów. Czym go obciążacie, jakie przełożenie, czy był test przyspieszania pojazdu ?
Przełozenie bodajże 1:5, leci max 90km/h bez fluksa :) Jak narazie jest to super moto i jezdzony po drodze ale praktycznie na manetce w opór cały czas to silnik zimny, sterownika, nie da sie reka utrzymać, wszystko ma przewiew. Mozliwe ze cos z tym sterownikiem jest nie tak, bo był tez wcześniej w rowerku z qs205 4t, co prawda zamkniety w obudowie, i sie przegrzewał czesto, znajomy miał podobna konfiguracje to był zimny ale
on akurat jakoś go nie nadwyrężał za bardzo. Przyspieszenia nie sprawdzaliśmy, ja narazie nie miałem okazji na sie przejechać przez kwarantanne, ale mieli kołem na jakimś szutrze przy starcie :)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EV-Cafe Racer CROSS - Jednoślad na min 600 ogniw z pedałami i miejscem dla pasażera ( projekt henia ll )

Post autor: radasss »

Jak masa pojazdu z kierownikiem ?
warsztatmotocykli.pl
ODPOWIEDZ