Projekt Enterprise
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Projekt Enterprise
Witam
Przenoszę część wątku z powitania by się nie powtażać A chcę zaktualizować postęp prac
Od 2 tygodni przeglądam fora, oglądam YouTube, zbierając wiedzę jak od podstaw zbudować swój własny e baik.
Nadmienię że jestem w wieku w którym jak byłem młody i piękny to z pasją oglądałem programy Adama Słodowego
Przesiadka na E-bike skłonił mnie do tego zakup w sierpniu rowerów dla rodzinny - "przejście na zdrowy tryb"
Po 3 wycieczkach rowerowych z żoną, stwierdziłem że to fajna sprawa jak się jedzie po prostym i z górki
ale podjazd pod górę to już nie jest fajnie, tym bardziej gdy jedziemy (prowadzimy) rower pod górkę zasapani i spoceni
a tu nas co chwila wyprzedzają uśmiechnięte i zadowolone z życia niemieckie emeryty
Mieszkam pod Szczecinem gdzie mamy fajne trasy wzdłuż Odry i granicy.
Stąd plan na budowę elektryka, daję sobie czas do początku nowego sezonu.
Projekt mocno budżetowy oparty w większości o zakupy z Chin - moja żona jest gorsza od skarbówki
Dla tego proszę nie hejtujcie mnie z tego powodu, porostu nie stać mnie na Polską dystrybucje
Plan:
- Wrzesień - zakup roweru - koniec sezonu ceny rowerów używanych niższe, czyli do 2 tyś jestem raczej nabyć coś sensownego,
hamulce tarczowe, rama w maksymalnym trójkącie pod zabudowę baterii i w fullu by tyłek miej bolał.
W tym zakupie akurat Chińszczyzny nie szukam
Muszę szukać w ramach od 20" w górę bo mam wzrostu 193 cm i waga też 1 z przodu
Obecny do sprzedaży bo nie nadaje się na przeróbkę
- Październik - zakup ogniw i budowa baterii oraz budowa skrzynki
- Listopad - zakup silnika i osprzętu (na Alii okres ostrych promocji)
- Grudzień świętuje
- Styczeń składam i dopracowuje szczegóły
- Luty testy, testy testy i świętuje
Czyli plan czasowy jest
A teraz plan techniczny
Rower będzie jeździł średnio po mieście, więcej wyprawy poza miasto, drogi asfaltowe/ szutrowe /ścieżki leśne czyli trekking
- Rower szukam Giant,
Specialized,Kross, Trek, Canyon - oczywiście używane do 2 tyś zł
- bateria 13 p 8 s, w zależności od ramy może da radę coś większego zbudować co pozwoli na moc oraz spory zasięg (wiem że tak tylko w erze)
- BMS w zależności od ostatecznej budowy baterii
- skrzynkę chcę sam ulepić z żywicy i włókna , oczywiście okleję karbonem
- silnik z sterownikiem w komplecie o mocy 1500 W - 2000 W, w tylnym kole
- akcesoria:
Pas 12 rozbieralny
Manetka przepustnicy pół Twist z kluczykiem
Wyświetlacz Led 3 lub Led 8 z usb ładowaniem (led 3 wydaje mi się bardziej czytelny od tego kolorowego)
Wydaje mi się że ma to ręce i nogi
Założenie że całość z rowerem zamknę w kwocie 4 tyś +/- 500 zł (raczej +)
Na pewno będę miał sporo pytań typu: czy ty dobre, co lepsze, jak wy to zrobiliście że wam to działa a mi nie
O od razu proszę o cierpliwość i wyrozumiałość za głupie może pytania.
Oczywiście od razu już bym chciał was szanowne kompendium wiedzy o parę rzeczy zapytać ale najpierw wypada się przywitać
Hejka ✌
Hejka, pytaj
Post 07 wrz 2019, 22:03
Pierwsze zadanie to znaleźć bazę do projektu
Będe jeździł żadko po mieście, więcej wyprawy poza miasto, drogi asfaltowe/ szutrowe /ścieżki leśne czyli trekking
Mam zamiar nabyć w drodze kupna:
Focus
rama XL
amortyzator Rock Shox z blokadą
przerzutkaam tył Xt przód Deore 3x9 korby Fsa
koła 26”
Obręcze Easton X0 two
Damper SR Daidon
Kierownica FSA xc300
Hamulce hydrauliczne Juicy Three
Sztyca i siodełko Concept
Mostek FSA
Rama Xł przy moim wzroście to dobry chyba wybór i ogniw dużo wejdzie
Czy może ktoś zmodyfikował już ten model Focus Super BUD w wersji z damperem równoległym do boku ramy ?
Przenoszę część wątku z powitania by się nie powtażać A chcę zaktualizować postęp prac
Od 2 tygodni przeglądam fora, oglądam YouTube, zbierając wiedzę jak od podstaw zbudować swój własny e baik.
Nadmienię że jestem w wieku w którym jak byłem młody i piękny to z pasją oglądałem programy Adama Słodowego
Przesiadka na E-bike skłonił mnie do tego zakup w sierpniu rowerów dla rodzinny - "przejście na zdrowy tryb"
Po 3 wycieczkach rowerowych z żoną, stwierdziłem że to fajna sprawa jak się jedzie po prostym i z górki
ale podjazd pod górę to już nie jest fajnie, tym bardziej gdy jedziemy (prowadzimy) rower pod górkę zasapani i spoceni
a tu nas co chwila wyprzedzają uśmiechnięte i zadowolone z życia niemieckie emeryty
Mieszkam pod Szczecinem gdzie mamy fajne trasy wzdłuż Odry i granicy.
Stąd plan na budowę elektryka, daję sobie czas do początku nowego sezonu.
Projekt mocno budżetowy oparty w większości o zakupy z Chin - moja żona jest gorsza od skarbówki
Dla tego proszę nie hejtujcie mnie z tego powodu, porostu nie stać mnie na Polską dystrybucje
Plan:
- Wrzesień - zakup roweru - koniec sezonu ceny rowerów używanych niższe, czyli do 2 tyś jestem raczej nabyć coś sensownego,
hamulce tarczowe, rama w maksymalnym trójkącie pod zabudowę baterii i w fullu by tyłek miej bolał.
W tym zakupie akurat Chińszczyzny nie szukam
Muszę szukać w ramach od 20" w górę bo mam wzrostu 193 cm i waga też 1 z przodu
Obecny do sprzedaży bo nie nadaje się na przeróbkę
- Październik - zakup ogniw i budowa baterii oraz budowa skrzynki
- Listopad - zakup silnika i osprzętu (na Alii okres ostrych promocji)
- Grudzień świętuje
- Styczeń składam i dopracowuje szczegóły
- Luty testy, testy testy i świętuje
Czyli plan czasowy jest
A teraz plan techniczny
Rower będzie jeździł średnio po mieście, więcej wyprawy poza miasto, drogi asfaltowe/ szutrowe /ścieżki leśne czyli trekking
- Rower szukam Giant,
Specialized,Kross, Trek, Canyon - oczywiście używane do 2 tyś zł
- bateria 13 p 8 s, w zależności od ramy może da radę coś większego zbudować co pozwoli na moc oraz spory zasięg (wiem że tak tylko w erze)
- BMS w zależności od ostatecznej budowy baterii
- skrzynkę chcę sam ulepić z żywicy i włókna , oczywiście okleję karbonem
- silnik z sterownikiem w komplecie o mocy 1500 W - 2000 W, w tylnym kole
- akcesoria:
Pas 12 rozbieralny
Manetka przepustnicy pół Twist z kluczykiem
Wyświetlacz Led 3 lub Led 8 z usb ładowaniem (led 3 wydaje mi się bardziej czytelny od tego kolorowego)
Wydaje mi się że ma to ręce i nogi
Założenie że całość z rowerem zamknę w kwocie 4 tyś +/- 500 zł (raczej +)
Na pewno będę miał sporo pytań typu: czy ty dobre, co lepsze, jak wy to zrobiliście że wam to działa a mi nie
O od razu proszę o cierpliwość i wyrozumiałość za głupie może pytania.
Oczywiście od razu już bym chciał was szanowne kompendium wiedzy o parę rzeczy zapytać ale najpierw wypada się przywitać
Hejka ✌
Hejka, pytaj
Post 07 wrz 2019, 22:03
Pierwsze zadanie to znaleźć bazę do projektu
Będe jeździł żadko po mieście, więcej wyprawy poza miasto, drogi asfaltowe/ szutrowe /ścieżki leśne czyli trekking
Mam zamiar nabyć w drodze kupna:
Focus
rama XL
amortyzator Rock Shox z blokadą
przerzutkaam tył Xt przód Deore 3x9 korby Fsa
koła 26”
Obręcze Easton X0 two
Damper SR Daidon
Kierownica FSA xc300
Hamulce hydrauliczne Juicy Three
Sztyca i siodełko Concept
Mostek FSA
Rama Xł przy moim wzroście to dobry chyba wybór i ogniw dużo wejdzie
Czy może ktoś zmodyfikował już ten model Focus Super BUD w wersji z damperem równoległym do boku ramy ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5825
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Projekt Enterprise
Gdzie mieszkasz ? Dom czy mieszkanie? Rower będzie kiedyś wożony na bagażniku? Planujesz długie trasy? Głównie jest to kwestia bakterii. Imho skrzynka jest dobra jak ktoś na 100 planuje długie wycieczki i nie wozi roweru na bagażniku. Oraz nie wnosi go na 3cie piętro
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Jak się rejestrowałem to zakładałem że będę miał mnóstwo pytań ale trafiłem na Projekt Henia i po 19 stronie nie mam pytań, jak dojdę do końca to chyba magisterkę napszę.
Czyli rower kupiony
Szablon na baterie wyrysowany
Chciałem s16 p10, lecz ogniw mi wejdzie max 154 szt czyli s16 p9 szkoda
Zakupiłem 300 szt koszyków i 10 m taśmy podobno 99 % niklu
Czyli rower kupiony
Szablon na baterie wyrysowany
Chciałem s16 p10, lecz ogniw mi wejdzie max 154 szt czyli s16 p9 szkoda
Zakupiłem 300 szt koszyków i 10 m taśmy podobno 99 % niklu
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Próbuje jakoś wstawiać zdjęcia ale wchodzą mi tylko jako załączniki
Mieszkam w domu tak więc problemu z parkowaniem nie mam co do transportu to na pewno będę coś kombinował bo wakacje od 15 lat spędzamy w Chorwacji a tam jazda na elektryku to moje marzenie
Mieszkam w domu tak więc problemu z parkowaniem nie mam co do transportu to na pewno będę coś kombinował bo wakacje od 15 lat spędzamy w Chorwacji a tam jazda na elektryku to moje marzenie
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Kopyto miało być z styrodur lecz w Castoramie i Bricoman można kupić tylko w całej beli więc jest styropian za 18 zł
Cięcie styropianu nożem to porażka więc wykorzystałem trafo z mikrofali plus drut oporowy (trafo będzie sercem zgrzewarki)
Jako że chce żeby skrzynka była subtelna a nie typowy kloc który będzie między nogami to styropian 10 cm z frezami na rantach.
Wyszło coś takiego
Cięcie styropianu nożem to porażka więc wykorzystałem trafo z mikrofali plus drut oporowy (trafo będzie sercem zgrzewarki)
Jako że chce żeby skrzynka była subtelna a nie typowy kloc który będzie między nogami to styropian 10 cm z frezami na rantach.
Wyszło coś takiego
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Na początku miała być mata szklana ale po obejrzeniu kilku filmików na YT doszłam do wniosku że to nie na moje nerwy i kupiłem tkaninę 350
Gdy już miałem położoną 1 warstwę to dopadła mnie watownica
Zmiana koncepcji silnika
Najpierw było że 1000W następne 1500W
a obecne 3000W
Z tym 3 KW problem taki że wymiar sterownika to 215x115x55 a grubość kopyta to 10 cm, sterownik można było by dać bokiem ale to by było zbyt dużym kosztem ogniw.
Więc nowe kopyto poszerzone na sterownik.
I od nowa 3 warstwy włókna i trochę szpachli
Gdy już miałem położoną 1 warstwę to dopadła mnie watownica
Zmiana koncepcji silnika
Najpierw było że 1000W następne 1500W
a obecne 3000W
Z tym 3 KW problem taki że wymiar sterownika to 215x115x55 a grubość kopyta to 10 cm, sterownik można było by dać bokiem ale to by było zbyt dużym kosztem ogniw.
Więc nowe kopyto poszerzone na sterownik.
I od nowa 3 warstwy włókna i trochę szpachli
- Załączniki
-
- 2.jpg (30.72 KiB) Przejrzano 5206 razy
-
- 1.jpg (28.45 KiB) Przejrzano 5206 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
I jeszcze więcej szpachli
Wyszła gładka jak dupcia niemowlaka
Tylko wygląda mi to jak Star Trek Enterprise
Już mam nazwę dla tego projektu
Wyszła gładka jak dupcia niemowlaka
Tylko wygląda mi to jak Star Trek Enterprise
Już mam nazwę dla tego projektu
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Czy jest możliwe wstawianie zdjęć pomiędzy tekst a nie jako załącznik na końcu postu ?
A miało nie być pytań
A miało nie być pytań
- Załączniki
-
- 5.jpg (46.81 KiB) Przejrzano 5197 razy
-
- 4.jpg (41.25 KiB) Przejrzano 5197 razy
-
- 3.jpg (52.75 KiB) Przejrzano 5197 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Po przecięciu i wpasowaniu koszyków wyszło coś takiego
144 ogniw i tak ciasno
144 ogniw i tak ciasno
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Czyli zmiana koncepcji
Koszyki plaster miodu
Nowy szablon i mieści się już S16 p11 czyli 176 ogniw
Wysłane zamówienie do Tasa i przy okazi zakup kleju oraz wyłączników termicznych na silnik i sterownik
Zamówienie szybko zrealizowane na drugi dzień, jakość koszyków super - Dzięki
300 koszyków i taśma pójdzie na sprzedaż
Dokumentacja zdjęciowa:
Koszyki plaster miodu
Nowy szablon i mieści się już S16 p11 czyli 176 ogniw
Wysłane zamówienie do Tasa i przy okazi zakup kleju oraz wyłączników termicznych na silnik i sterownik
Zamówienie szybko zrealizowane na drugi dzień, jakość koszyków super - Dzięki
300 koszyków i taśma pójdzie na sprzedaż
Dokumentacja zdjęciowa:
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
W tej opcji jest na styk że aż piszczy no ale to w końcu 16 na 11
BMS 1,8 cm by poszedł na bok, kable poprowadzone bokiem, żadnych kostek wszystko lutowane i się teoretycznie mieści.
Można by 16 na 10 i kable po ludzku by się zmieściły i Snickersy na trasę było by jeszcze gdzie chować na ale jak wiecie watownica mi się grzeje
BMS 1,8 cm by poszedł na bok, kable poprowadzone bokiem, żadnych kostek wszystko lutowane i się teoretycznie mieści.
Można by 16 na 10 i kable po ludzku by się zmieściły i Snickersy na trasę było by jeszcze gdzie chować na ale jak wiecie watownica mi się grzeje
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Projekt Enterprise
3kW?
Czyżby QS z Czech?
W sumie taniej szybciej i lepiej niż z Chin bo nie ma problemu z podatkami
Czyżby QS z Czech?
W sumie taniej szybciej i lepiej niż z Chin bo nie ma problemu z podatkami
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Projekt Enterprise
Jakie masz ogniwa? Lepiej zrob te 16S10P niz potem nie moc zamknac skrzynki, a moze zachce Ci sie przetwornicy pod oswietlenie/ladowarke usb, a moze GPS... przemysl, bo pakietu potem nie zmienisz
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Na ogniwa to od miesiąca poluje
Co dzień po 10 razy przeglądam bazarek
Szukam Lg, Panasonic, .... itp.
3200-3500 mah rocznik 18
I chyba masz rację by nie ryzykować i zrobić 16 na 10
Sterownik ma wyjście na światło
Wyświetlacz w zestawie jest SW900 i będę chciał go wymienić na 850C z wyjściem USB
Zestaw Chinczyk wczoraj wysłał, obcja z dopłatą 90 zł by uniknąć cło i vat spedycja to DHL czyli 2 tygodnie czekania
Co dzień po 10 razy przeglądam bazarek
Szukam Lg, Panasonic, .... itp.
3200-3500 mah rocznik 18
I chyba masz rację by nie ryzykować i zrobić 16 na 10
Sterownik ma wyjście na światło
Wyświetlacz w zestawie jest SW900 i będę chciał go wymienić na 850C z wyjściem USB
Zestaw Chinczyk wczoraj wysłał, obcja z dopłatą 90 zł by uniknąć cło i vat spedycja to DHL czyli 2 tygodnie czekania
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Projekt Enterprise
Bedziesz mial szybkiego bajka, uzwojenie 3T przy pelnej baterii Ci da z 70-73km/h predkosci maksymalnej
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Powiadasz 70-73km/h
To mi koła poodpadają
Moja waga to 110 kg przed obiadem tak że ta prędkość Max nie do osiągnięcia no chyba że z dużej góry
To mi koła poodpadają
Moja waga to 110 kg przed obiadem tak że ta prędkość Max nie do osiągnięcia no chyba że z dużej góry
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Projekt Enterprise
Gdzie mieszkasz? I jaką obręcz planujesz do tego silnika, 24, 26 cali? 3T to szybki silnik, bardziej się grzeje przy niskich prędkościach, w szczególności gdy kierownik ciężki, a teren górzysty. Myślę, ze się zdziwisz, bo te 70 osiągniesz nawet przy tej wadze
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Mieszkam w Szczecinie z górami to u nas ciężko za to mamy piękne lasy
Co do koła to zestawowy MTX39 w 26 calach
Oponę chcę na tył dać jak naj grubszą Schwalbe Smart Sam Plus 26x2.25 lub SCHWALBE MAGIC MARY 26x2,35 Bikepark
Co do koła to zestawowy MTX39 w 26 calach
Oponę chcę na tył dać jak naj grubszą Schwalbe Smart Sam Plus 26x2.25 lub SCHWALBE MAGIC MARY 26x2,35 Bikepark
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
O ogniwa to już dałem ogłoszenie na bazarku
viewtopic.php?f=34&t=4084
Mam jeszcze czas
Silnik za 2-3 tygodnie, BMS jak doborze pójdzie to miesiąc
viewtopic.php?f=34&t=4084
Mam jeszcze czas
Silnik za 2-3 tygodnie, BMS jak doborze pójdzie to miesiąc
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Projekt Enterprise
Jeśli przesyłka kurierska to na 99% będzie VAT.
DPD specjalnie zgłasza wszystko na celną...
DPD specjalnie zgłasza wszystko na celną...
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Zrobiłem dodatkową dopłatę chinczykowi i mam wersję transportu Free tax
Dhl ma własne składy celne i pominięcie cła w normalnej opcji mało realne
Z Pocztó Polską na 100 przesyłek 2 trafiły na cło
Dhl ma własne składy celne i pominięcie cła w normalnej opcji mało realne
Z Pocztó Polską na 100 przesyłek 2 trafiły na cło
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Projekt Enterprise
Nie rób baterii na styk, dojdzie zabezpieczenie jej i może się wciśnie na siłę we skrzynka się rozejdzie i będzie problem z zamknięciem- mam to u siebie. Jak już chcesz się bawić w wysyłki z chin to 11.11 będą na Ali ogniwa Liitokali, brandowane Panasonic NCR18650B po ~7,30zł/szt. Liitokala to sprawdzona firma więc nie są to.ppdroby które rzeczywiście mają mniejszą pojemność.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Macie rację włączam watownicę i robię 16 na 10
To o 16 ogniw mniej i w pudełku robi się sporo miejsca
Do zabezpieczenia bateri w skrzynce zakupiłem na Ali gąbki
Co do ogniw z Ali to nie mam przekonania od tego samego sprzedawcy dostajesz ogniwa które połowa trzyma parametry A druga ma rozjazd i rezystancji kosmos
Ostatecznie jak budżet pozwoli to wolałabym dołożyć te 80 groszy i wziąć od Piotra Lg za 8 zł
To o 16 ogniw mniej i w pudełku robi się sporo miejsca
Do zabezpieczenia bateri w skrzynce zakupiłem na Ali gąbki
Co do ogniw z Ali to nie mam przekonania od tego samego sprzedawcy dostajesz ogniwa które połowa trzyma parametry A druga ma rozjazd i rezystancji kosmos
Ostatecznie jak budżet pozwoli to wolałabym dołożyć te 80 groszy i wziąć od Piotra Lg za 8 zł
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Projekt Enterprise
Ja tam się nie znam ale wg. mnie pakiet po zamontowaniu do skrzynki nie powinien drgnąć i pianka montażowa do okien jest najlepsza. Zwykłe gąbki raczej chłoną wodę co nie jest polecane bo po prostu ogniwa zardzewieją. Woda gdy pojawi się w skrzynce powinna mieć możliwość ujścia dziurką wywierconą w najniższym położeniu skrzynki.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Te gąbki są specyficzne suche nie wchłaniają wody
Skrzynka będzie nią oklrjona cała wewnątrz i akumulator nie będzie miał możliwość ruchu
Odpływ będzie w najniższym punkcie skrzynki na styku uszczelki H
Pianki nie chcę bo to nie pozwoli mi na wyciąganie bateri A raz w roku jeżdżę do Chorwacji i zamieżam przenieść rower na bagażniku, bez bateri chyba będzie to możliwe
Skrzynka będzie nią oklrjona cała wewnątrz i akumulator nie będzie miał możliwość ruchu
Odpływ będzie w najniższym punkcie skrzynki na styku uszczelki H
Pianki nie chcę bo to nie pozwoli mi na wyciąganie bateri A raz w roku jeżdżę do Chorwacji i zamieżam przenieść rower na bagażniku, bez bateri chyba będzie to możliwe
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Projekt Enterprise
gąbka akustyczna sie wygniecie pakiet bedzie latać po skrzynce i masz przepis na fajerwerki , wbrew pozorom pianka montazowa nie jest betonem da sie ja usunać całkiem łatwo jedynym minusem jest czas potrzebny na jej utwardzenie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Projekt Enterprise
Oklej baterie folia typu stretch, wyklej skrzynke dokladnie tasmą pakową, a potem wytniesz baterię, usuniesz folię i taśmę i nawet sladu nie bedzie, sprawdzoneMatis pisze: ↑03 lis 2019, 8:37Te gąbki są specyficzne suche nie wchłaniają wody
Skrzynka będzie nią oklrjona cała wewnątrz i akumulator nie będzie miał możliwość ruchu
Odpływ będzie w najniższym punkcie skrzynki na styku uszczelki H
Pianki nie chcę bo to nie pozwoli mi na wyciąganie bateri A raz w roku jeżdżę do Chorwacji i zamieżam przenieść rower na bagażniku, bez bateri chyba będzie to możliwe
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Mam pytaniepxl666 pisze: ↑01 lis 2019, 9:13Gdzie mieszkasz ? Dom czy mieszkanie? Rower będzie kiedyś wożony na bagażniku? Planujesz długie trasy? Głównie jest to kwestia bakterii. Imho skrzynka jest dobra jak ktoś na 100 planuje długie wycieczki i nie wozi roweru na bagażniku. Oraz nie wnosi go na 3cie piętro
W którymś wątku pisałeś o oklejania skrzynki i sądzę że masz sporą wiedzę w tym temacie.
Skrzynkę starałem się zrobić nie prosty trójkąt tylko z świętymi krawędzami, symetrię trochę popsuło te wytłoczenie na sterownik, chociaż to też fajnie wygląda.
Zamówiłem folię na allegro oczywiście karabin
3D czarny
3D czerwony
5D czarny połysk
Jeszcze jej nie dostałem czekam na dostawę
5D jest to połysk i na zdjęciach wygląda na to że jest gładka bez perforacji
Czy można na tą folię nakładać jakąś grafikę ?
Rower jest w 3 kolorach: biały, czarny, czerwony i w tych realach chciałby grafikę wymyśleć.
Gdzie można taką naklejkę dać do wydrukowania, drukarnia czy do jakiejś agencji reklamowej ?
Na jakim nośniku to wydrukować ? by było to trwałe ?
Pisałeś że masz w śmieciach sporo skrawków które możesz wysłać by sobie poćwiczyć - czy to dalej aktualne ?
Ewentualnie czy ty mógł byś doradzić i wydrukować
Oczywiście pokrywamy koszty
Dużo czasu spędzam w pracy i sobie coś takiego wymyślam (komputer korporacyjny wyposażony w painta) Wiem beztalencie ze mnie dla tego dałem temat córce i coś dla mnie w Photoshopie tworzy
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Właśnie się pojawił nr do śledzenia i wychodzi z tego teoretycznie że paczka z UK
Czyli 5 dni z Chin do UK A teraz dopiero do Pl bez kontroli celnej
Czyli dostawa w 2 tygodnie
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Projekt Enterprise
Super.
Mam nadzieję że obędzie się bez dopłat.
No i opis tej przesyłki przyda się innym na forum.
Mam nadzieję że obędzie się bez dopłat.
No i opis tej przesyłki przyda się innym na forum.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5825
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Projekt Enterprise
musisz przygotować dokładny wymiar skrzynki - lica + boki - z naddatkami ok 20mm do zawinięcia / odcięciaMatis pisze: ↑03 lis 2019, 12:26Mam pytaniepxl666 pisze: ↑01 lis 2019, 9:13Gdzie mieszkasz ? Dom czy mieszkanie? Rower będzie kiedyś wożony na bagażniku? Planujesz długie trasy? Głównie jest to kwestia bakterii. Imho skrzynka jest dobra jak ktoś na 100 planuje długie wycieczki i nie wozi roweru na bagażniku. Oraz nie wnosi go na 3cie piętro
W którymś wątku pisałeś o oklejania skrzynki i sądzę że masz sporą wiedzę w tym temacie.
Skrzynkę starałem się zrobić nie prosty trójkąt tylko z świętymi krawędzami, symetrię trochę popsuło te wytłoczenie na sterownik, chociaż to też fajnie wygląda.
Zamówiłem folię na allegro oczywiście karabin
3D czarny
3D czerwony
5D czarny połysk
Jeszcze jej nie dostałem czekam na dostawę
5D jest to połysk i na zdjęciach wygląda na to że jest gładka bez perforacji
Czy można na tą folię nakładać jakąś grafikę ?
Rower jest w 3 kolorach: biały, czarny, czerwony i w tych realach chciałby grafikę wymyśleć.
Gdzie można taką naklejkę dać do wydrukowania, drukarnia czy do jakiejś agencji reklamowej ?
Na jakim nośniku to wydrukować ? by było to trwałe ?
Pisałeś że masz w śmieciach sporo skrawków które możesz wysłać by sobie poćwiczyć - czy to dalej aktualne ?
Ewentualnie czy ty mógł byś doradzić i wydrukować
Oczywiście pokrywamy koszty
Dużo czasu spędzam w pracy i sobie coś takiego wymyślam (komputer korporacyjny wyposażony w painta)
2019-11-03_12.15.23.jpg
Wiem beztalencie ze mnie dla tego dałem temat córce i coś dla mnie w Photoshopie tworzy
2019-11-03_12.14.32_resized.jpg
jeśli masz jakiś pomysł to posyłasz mi albo gotowy projekt albo jakieś grafiki do wykorzystania , za projekt cie albo nie skasuje jak prosty albo napisze ci ile by cie kosztowało przygotowanie od zera
koszt druku na folii z laminatem , takiej jakiej używam na samochodach - ok 120 zł mkw
wystawie ci fv i wyśle paczkę kurierem na podany adres , plus skrawki na testy
do oklejenia potrzebujesz opalarkę i raklę , cierpliwość i druga parę rąk ...
https://allegro.pl/oferta/3m-rakla-z-fi ... 7217225950
grafiki szukaj w rozmiarze dużym i najlepiej na białym tle
https://www.google.com/search?tbs=isz:l ... =746&dpr=1
https://www.google.com/search?biw=1600& ... CAc&uact=5
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Witam
Potrzebuję waszej pomocy
Byłem już na finiszu składania mojego roweru
Działał tak jak trzeba
Gdy pokusiło mnie by podłączyć klakson 12 v pod wyjście Light - Battery Voltage Klakson nie zadziałał a na wyświetlaczu SW 900 wyskoczył mi error 10 Znalazłem w sieci rozwiązanie tego problemu
lecz jest słaba jakość nagrania, i mimo że też to sw900 moja płytka ma inny układ Skontaktowałem się z chińskim trchnikem i opisałem problem to odpisał że sterownik do wymiany
I teraz problem co do naprawy lub wymiany, wyświetlacz czy sterownik?
W Szczecinie nie ma serwisu elektryków
Mam więc pytanie czy jest ktoś z Szczecina lub okolic kto mógł by podłączyć wyświetlacz by zweryfikować cz to problem z wyświetlaczem czy z sterownikiem
Sterownik to 48-72V 60 AMP
Lub komu mógł bym wysłać sterownik i wyświetlacz do naprawy.
Lub jakieś inne rozwiązanie ?
Proszę o pomoc
Potrzebuję waszej pomocy
Byłem już na finiszu składania mojego roweru
Działał tak jak trzeba
Gdy pokusiło mnie by podłączyć klakson 12 v pod wyjście Light - Battery Voltage Klakson nie zadziałał a na wyświetlaczu SW 900 wyskoczył mi error 10 Znalazłem w sieci rozwiązanie tego problemu
lecz jest słaba jakość nagrania, i mimo że też to sw900 moja płytka ma inny układ Skontaktowałem się z chińskim trchnikem i opisałem problem to odpisał że sterownik do wymiany
I teraz problem co do naprawy lub wymiany, wyświetlacz czy sterownik?
W Szczecinie nie ma serwisu elektryków
Mam więc pytanie czy jest ktoś z Szczecina lub okolic kto mógł by podłączyć wyświetlacz by zweryfikować cz to problem z wyświetlaczem czy z sterownikiem
Sterownik to 48-72V 60 AMP
Lub komu mógł bym wysłać sterownik i wyświetlacz do naprawy.
Lub jakieś inne rozwiązanie ?
Proszę o pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Matis pisze: ↑23 sty 2020, 9:54Witam
Potrzebuję waszej pomocy
Byłem już na finiszu składania mojego roweru
Działał tak jak trzeba
Gdy pokusiło mnie by podłączyć klakson 12 v pod wyjście Light - Battery Voltage Klakson nie zadziałał a na wyświetlaczu SW 900 wyskoczył mi error 10 Znalazłem w sieci rozwiązanie tego problemu
lecz jest słaba jakość nagrania, i mimo że też to sw900 moja płytka ma inny układ Skontaktowałem się z chińskim trchnikem i opisałem problem to odpisał że sterownik do wymiany
I teraz problem co do naprawy lub wymiany, wyświetlacz czy sterownik?
W Szczecinie nie ma serwisu elektryków
Mam więc pytanie czy jest ktoś z Szczecina lub okolic kto mógł by podłączyć wyświetlacz by zweryfikować cz to problem z wyświetlaczem czy z sterownikiem
Sterownik to 48-72V 60 AMP
Lub komu mógł bym wysłać sterownik i wyświetlacz do naprawy.
Lub jakieś inne rozwiązanie ?
Proszę o pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Problem rozwiązany
Doszłam do wniosku że jak już coś spaliłem to nie będzie już chyba gorzej.
Tym bardziej że nie wiem co uwaliłem wyświetlacz sw900 czy kontroler
Koszt nowego kontrolera to na Ali około 700-900 zł
wyświetlacz 130 zł czyli warto się pobawić w naprawdę.
Biorąc pod uwagę filmik z Youtube i radę od Equid
zacząłem od wyświetlacza.
Po pół godziny trafiłem na rezystor który po założeniu bajpasa zlikwidował error 10 i rower odpalił
Czyli projekt Enterprise zbliża się do szczęśliwego końca
Na podniesionym kole wyciąga 99,9 km/H
Trochę mnie to przeraża
Doborze że sam mam trochę kg wagi
Doszłam do wniosku że jak już coś spaliłem to nie będzie już chyba gorzej.
Tym bardziej że nie wiem co uwaliłem wyświetlacz sw900 czy kontroler
Koszt nowego kontrolera to na Ali około 700-900 zł
wyświetlacz 130 zł czyli warto się pobawić w naprawdę.
Biorąc pod uwagę filmik z Youtube i radę od Equid
zacząłem od wyświetlacza.
Po pół godziny trafiłem na rezystor który po założeniu bajpasa zlikwidował error 10 i rower odpalił
Czyli projekt Enterprise zbliża się do szczęśliwego końca
Na podniesionym kole wyciąga 99,9 km/H
Trochę mnie to przeraża
Doborze że sam mam trochę kg wagi
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Witam
Postanowiłem trochę uaktualnić wątek
Od jakiegoś czasu śmigam na moim rowerze i jestem cały happy
A więc silnik dotarł w 2 tygodnie bez dodatkowych opłat
Małe problemy z
Jako że mam hamulce hydrauliczne prosiłem o zmianę klamek na czujniki - oczywiście wysłali klamki
Silnik ma 2 komplety hali ,czujnik temperatury (biały kabełek w kostce silnika) brak takiego tabelka w kostce sterownika, czyli silnik ma termikę ale sterownik nie
Miał być regen ale brak takiego kabelka wychodzącego z sterownika (okazało się że regen to obcja dodatkowa)
Postanowiłem trochę uaktualnić wątek
Od jakiegoś czasu śmigam na moim rowerze i jestem cały happy
A więc silnik dotarł w 2 tygodnie bez dodatkowych opłat
Małe problemy z
Jako że mam hamulce hydrauliczne prosiłem o zmianę klamek na czujniki - oczywiście wysłali klamki
Silnik ma 2 komplety hali ,czujnik temperatury (biały kabełek w kostce silnika) brak takiego tabelka w kostce sterownika, czyli silnik ma termikę ale sterownik nie
Miał być regen ale brak takiego kabelka wychodzącego z sterownika (okazało się że regen to obcja dodatkowa)
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Czyli silnik jest to trzeba było ogatnść baterie i zbudować zgrzewarkę
Zgrzewarka z trafo z mikrofali, kabel z Castoramy 2,5m2 3 razy przeciągnięty przez trafo, sterownik z Chin, czujnik temperatury, wentylator, no i obudowa (3 obudowy, jedna za małą o 1 cm, druga za duża, trzecia w końcu ok)
Do zgrzewania w pierwszej wersji miały byś miedziane zaostrzone druty zaciśnięte w kabel
Ostatecznie wykosztowałem się i zakupiłem rączkę do zgrzewania za ponad stówę Muszę przyznać że to dobry zakup bo zgrzewania tą rączką to bajka
I wyszło noś takiego
Zgrzewarka z trafo z mikrofali, kabel z Castoramy 2,5m2 3 razy przeciągnięty przez trafo, sterownik z Chin, czujnik temperatury, wentylator, no i obudowa (3 obudowy, jedna za małą o 1 cm, druga za duża, trzecia w końcu ok)
Do zgrzewania w pierwszej wersji miały byś miedziane zaostrzone druty zaciśnięte w kabel
Ostatecznie wykosztowałem się i zakupiłem rączkę do zgrzewania za ponad stówę Muszę przyznać że to dobry zakup bo zgrzewania tą rączką to bajka
I wyszło noś takiego
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Baterie LG MJ1 w ilości 161 szt kupione od PiotraW
Szybko sprawnie i dobrze - polecam
Czyli budujemy akumulator 16s10p koszyki na plaster miodu Wszystkie baterie równe z napięciem 3,605 -3,607 poukładane seriami, dobrze mieć zapas bo w mojim przypadku na 161 szt 1 bateria była trafiona i miała napięcie poniżej 2 V Na złożony na akumulator naklejam pocięty szablon
układu celi. Po zgrzaniu jednej celi odklejam drugą celę a zgrzaną zaklejają co pozwala mi uniknięcie błędów przy zgrzewaniu, i uniknięciu przypadkowych spięć. Polecam ten sposób dla takich amatorów jak ja
Zgrzewanie szło dobrze a nawet za dobrze, zastosowanie tej rączki do zgrzewania dawało powtarzalne zgrzewy , oraz szybkie serie, a wręcz za szybkie bo po zgrzaniu połowy spaliłem trezystor sterownika zgrzewarki Musiałem kupić nowy sterownik oczywiście z Chin czyli miesiąc w plecy
Do naprawionej zgrzewarki dołożyłem czujnik temperatury oraz wentylator i mogłem w końcu zgrzewać dalej bez problemów
Ostateczny efekt
Szybko sprawnie i dobrze - polecam
Czyli budujemy akumulator 16s10p koszyki na plaster miodu Wszystkie baterie równe z napięciem 3,605 -3,607 poukładane seriami, dobrze mieć zapas bo w mojim przypadku na 161 szt 1 bateria była trafiona i miała napięcie poniżej 2 V Na złożony na akumulator naklejam pocięty szablon
układu celi. Po zgrzaniu jednej celi odklejam drugą celę a zgrzaną zaklejają co pozwala mi uniknięcie błędów przy zgrzewaniu, i uniknięciu przypadkowych spięć. Polecam ten sposób dla takich amatorów jak ja
Zgrzewanie szło dobrze a nawet za dobrze, zastosowanie tej rączki do zgrzewania dawało powtarzalne zgrzewy , oraz szybkie serie, a wręcz za szybkie bo po zgrzaniu połowy spaliłem trezystor sterownika zgrzewarki Musiałem kupić nowy sterownik oczywiście z Chin czyli miesiąc w plecy
Do naprawionej zgrzewarki dołożyłem czujnik temperatury oraz wentylator i mogłem w końcu zgrzewać dalej bez problemów
Ostateczny efekt
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Napięcia na celach i baterii tak jak powinno być więc zabrałem się za montaż kabelków BMS oraz czujników temperatury w baterii wszystko według instrukcji od Chińczyka nie było żadnych problemów. Następnie bateria obłożona preszpanem, zamontowany BMS
Skrzynka oklejona oczywiście czarną folią Carbon, zamontowana do ramy na trzy nitonakrętki plus mocowania bidonu w skrzynce dodatkowo zamontowany watomierz. Bateria z kontrolerem i transformatorem12V weszła w skrzynkę na ciasny styk tak że nie było potrzeby stosowania żadnych wypełniaczy Co do zabezpieczeń termicznycznych w baterii są dwa czujniki podłączone do bms w silniku wkleiłem czujnik odcinający oraz na kontrolerze, także termicznie powinno być ok
i oklejona taśmą zbrojoną czarną. Test napięcia oraz ładowanie wszystko tak jak powinno być Skrzynka oklejona oczywiście czarną folią Carbon, zamontowana do ramy na trzy nitonakrętki plus mocowania bidonu w skrzynce dodatkowo zamontowany watomierz. Bateria z kontrolerem i transformatorem12V weszła w skrzynkę na ciasny styk tak że nie było potrzeby stosowania żadnych wypełniaczy Co do zabezpieczeń termicznycznych w baterii są dwa czujniki podłączone do bms w silniku wkleiłem czujnik odcinający oraz na kontrolerze, także termicznie powinno być ok
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Projekt Enterprise
Dodatkowych gadżetów zamontowałem podwójny klakson na przodzie kierownicy oświetlenie ringowe oczywiście z Chin i nawet nieźle to świeci i jeszcze trochę gadżetów. To co muszę jeszcze zamontować to bagażnik ma torbę
A stan obecny jak na zdjęciach Co do jazdy
Jest super
Przyspieszenie przy ruszaniu, muszę mocno trzymać kierownicę by mi z pod tyłka nie uciekł i nie stanął na jednym kole
Co do prędkości to 80 km/h i to przy mojej wadze daje radę (odradzam takie prędkości )
Mieszkam w Szczecinie czyli raczej płasko ale pod stromy wał Odry leśną drogą pokonał górę w 90% po czym Termik odciął silnik (dzięki Tas za termika on jest naprawdę niezbędny w silniku i to niema znaczenia czy silnik ma 1000W czy 3000W)
Ogóle bo jazda na tej maszynie to bajka zarówno po asfalcie jak i po leśnych dróżkach
A stan obecny jak na zdjęciach Co do jazdy
Jest super
Przyspieszenie przy ruszaniu, muszę mocno trzymać kierownicę by mi z pod tyłka nie uciekł i nie stanął na jednym kole
Co do prędkości to 80 km/h i to przy mojej wadze daje radę (odradzam takie prędkości )
Mieszkam w Szczecinie czyli raczej płasko ale pod stromy wał Odry leśną drogą pokonał górę w 90% po czym Termik odciął silnik (dzięki Tas za termika on jest naprawdę niezbędny w silniku i to niema znaczenia czy silnik ma 1000W czy 3000W)
Ogóle bo jazda na tej maszynie to bajka zarówno po asfalcie jak i po leśnych dróżkach
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Projekt Enterprise
Bardzo fajny projekt, ladny rowerMatis pisze: ↑29 kwie 2020, 13:31Dodatkowych gadżetów zamontowałem podwójny klakson na przodzie kierownicy oświetlenie ringowe oczywiście z Chin i nawet nieźle to świeci i jeszcze trochę gadżetów. To co muszę jeszcze zamontować to bagażnik ma torbę
A stan obecny jak na zdjęciach
20200429_124359_resized.jpg20200429_124345_resized.jpg20200429_124332_resized.jpg20200429_124307_resized.jpg20200429_124237_resized.jpg
Co do jazdy
Jest super
Przyspieszenie przy ruszaniu, muszę mocno trzymać kierownicę by mi z pod tyłka nie uciekł i nie stanął na jednym kole
Co do prędkości to 80 km/h i to przy mojej wadze daje radę (odradzam takie prędkości )
Mieszkam w Szczecinie czyli raczej płasko ale pod stromy wał Odry leśną drogą pokonał górę w 90% po czym Termik odciął silnik (dzięki Tas za termika on jest naprawdę niezbędny w silniku i to niema znaczenia czy silnik ma 1000W czy 3000W)
Ogóle bo jazda na tej maszynie to bajka zarówno po asfalcie jak i po leśnych dróżkach
A co do termika, to pisalem Ci juz w listopadzie, ze predkosci beda sluszne, niestety silniki z takim nawojem dosyc szybko sie grzeja
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt Enterprise
Podasz może dokładniejszy opis budowy zgrzewarki - co gdzie kupiłeś części i jakiś schemat?
Trzeba przyznać że projekt pierwsza klasa.
Trzeba przyznać że projekt pierwsza klasa.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC