Sparky 12,6kW

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Projekt ostateczny, dzisiaj przyszla rama i zaczynam cos sklejac, na poklad wjezdza qs205, 20s16p VTC4, Sabek 72150 😎

Obrazek
misiek604
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2018, 22:33
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: misiek604 »

Cześć, będę kibicował, kolor bardzo fajny. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

Sabki są ostatnio wyśmienite. Jak uda się z 72150 pociągnąć przez miesiąc 6 kw to należy uznać to za wielki sukces. Maksymalne prądy przerabiają je na przycisk do papieru.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Wiesz co, ja mam swojego jakies 3-4 miesiace, chodzil na 8kW aż miło, u mnie teren płaski więc prądy rzędu 100A to pojawiaja sie na watomierzu przez sekunde - dwie. Jak nie wytrzyma to sie kupi cos innego ;)
grafffik

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: grafffik »

radasss pisze:
15 lis 2019, 22:38
Sabki są ostatnio wyśmienite. Jak uda się z 72150 pociągnąć przez miesiąc 6 kw to należy uznać to za wielki sukces. Maksymalne prądy przerabiają je na przycisk do papieru.
:lol: :lol: :lol: gówno prawda :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

To świetnie, że jedna osoba ma dostęp do dobrych sterowników. Reszta niestety nie :lol: :lol: :lol:
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: PoulN »

6kW mam przy przelotowej prędkości ~70-80km/h i jakoś Sabek (odpukać) działa.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Narazie prace stanęły, bo musze dokonczyc akumulator. Do kompletu dołącza takie fajne pudełeczko 😃
Obrazek
grafffik

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: grafffik »

sabki dostępne z polskiej dystrybucji czy to z nexuna czy z cyklonebike śmiagają jak złe ;]
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Sietas »

grafffik pisze:
25 lis 2019, 22:27
sabki dostępne z polskiej dystrybucji czy to z nexuna czy z cyklonebike śmiagają jak złe ;]
Zwłaszcza takie, które dają dwa razy większy prąd niż ustawiony i robią 15V sagu na Aku 20s :mrgreen:
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: elektrotonus »

Pewnie tez są produkcji cyklona te sabki ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Sietas »

PoulN pisze:
17 lis 2019, 13:40
6kW mam przy przelotowej prędkości ~70-80km/h i jakoś Sabek (odpukać) działa.
Daleko nie szukając to Twoja Kariwa też miała problemy z sabkiem. Pytanie czy udało Ci się wyregulować kp loopem tak , że nie ma wibracji bo przed Twoim odbiorem to były one koszmarne tak że każda lekko niedokręcona śrubka była słyszalna jak nim startowałem
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

No panowie, piszmy na temat, co do sabka to jest osobny temat na forum 🤔
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Zxc843 »

Pszczółka widze będzie :D
KRAKÓW
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: PoulN »

Sietas pisze:
26 lis 2019, 17:19
PoulN pisze:
17 lis 2019, 13:40
6kW mam przy przelotowej prędkości ~70-80km/h i jakoś Sabek (odpukać) działa.
Daleko nie szukając to Twoja Kariwa też miała problemy z sabkiem. Pytanie czy udało Ci się wyregulować kp loopem tak , że nie ma wibracji bo przed Twoim odbiorem to były one koszmarne tak że każda lekko niedokręcona śrubka była słyszalna jak nim startowałem
Nie do końca, minimalne jeszcze są, ale jest o niebo lepiej.
Idzie po lesie jak dzik w żołędzie :!: :)
Przy przeglądzie sprawa będzie dokładnie obadana.

EOT o Sabku z mojej strony.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Powoli się rodzi :D

Wszystko poza silnikiem wedlug planu - do wiosny zostaje 3K, zona znalazla rachunki za czesci i niestety zmuszony jestem wstrzymac sie z zakupem qsa..

Poza tym idzie do przodu 👍
Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Mariusz_p »

AST034 pisze:
27 lis 2019, 22:43
Powoli się rodzi :D

Wszystko poza silnikiem wedlug planu - do wiosny zostaje 3K, zona znalazla rachunki za czesci i niestety zmuszony jestem wstrzymac sie z zakupem qsa..

Poza tym idzie do przodu 👍
Obrazek
Dobre :twisted:
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Bateria sie rodziła powoli, ale tadaaaam:

Obrazek

Elektryka tez prawie gotowa, tylko czekam na przewody hamulcowe, czujnik magury tez juz jest wiec wlrotce update :D
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Mariusz_p »

Profi robota:)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Mariusz_p pisze:
12 gru 2019, 21:22
Profi robota:)
Dzieki Mariusz, masz w tym swoja zasluge, dzieki Tobie ogarnalem porzadnie zgrzewanie i nawalilem tyle tasmy, ile mialem 🤣

Jestem juz po pierwszych jazdach i sa wnioski:
-bateria ma 3V sagu przy temperaturze na zewnatrz 2*C i poborze 100A
-JAKA TO CIEZKA KROWA! Mieszkam na drugim pietrze, niezly mam teraz trening zeby z tym zejsc i wejsc, ale... daje rade :D
-3K to nie jest wystarczajacy silnik przy tej wadze, wzgledem mojej poprzedniej Kony ledwo dyszy przy takich przyspieszeniach, juz nie mowie o tym, ze 100A z sabka daje mierny efekt - z spod tylka to nie ucieka.
-Opona od crossa kostka daje mega fajny dzwiek przy przyspieszaniu, buczy groznie :D
-O dziwo hamulce Shimano SLX jednotloczkowe z klockami metalicznymi dają rade go zatrzymac bardzo szybko - tarcza hope dziala.

Nie mam jeszcze czujnika na przewodze hamulcowym, bo jednak chec na pierwsza przejazdzke byla wieksza niz rozcinanie przewodu, zeby zalozyc czujnik, odpowietrzac... wiec tym sie zajme w weekend, ale poki co oceniam rower calkiem pozytywnie :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: scuda »

3k turbo u mnie na 50A potrafi się gotować po 30 minutach jazdy po lesie na palniku.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

scuda pisze:
14 gru 2019, 21:52
3k turbo u mnie na 50A potrafi się gotować po 30 minutach jazdy po lesie na palniku.
Dlatego tez finalnie wleci qs205 z ferro. Maksymalna trasa jaka zrobilem to 15 km i to z ostrym przyspieszaniem gdzie prady fazowe sa ustawione na maksa i na pewno mial juz 100-130*C ale nie odcinal czyli nadal mniej niz 150*C. Wstawie QSa to i w sabku puszcze z baterii 150A, moze zacznie przod z manetki podnosic 🤔
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: EV-Maniak »

Fajna ta rama Spark👍😉
Widać, że Twórca ją w końcu dopieścił.
Jakby dobrze pokombinować , to i by kanapę na nią zmieścił 🤨
Powodzenia w realizacji projektu 👊
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Pytanie co do silnika:
Chce obrecz 19 ale nie wiem jaki nawoj silnika dobrac, zalezy mi, zeby na szutrze zrywal przyczepnosc, i musi podnosic przod z manetki, bo w Mxusie 3K musze szarpac kierownice. Zalezy mi tez na predkosci max ok 80km/h i teraz tak: 4T da rade to zrobic czy 5T plus duzo Amper w Fluxa zeby podbic predkosc max? Co sadzicie?
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Sietas »

5T będzie granicznie pod te 80 podchodzić, ale za to dużo lepiej będzie się zbierać od 4T. Różnica między tymi nawojami jest znacząca
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Sietas pisze:
30 gru 2019, 6:55
5T będzie granicznie pod te 80 podchodzić, ale za to dużo lepiej będzie się zbierać od 4T. Różnica między tymi nawojami jest znacząca
Super, czyli bardziej sie sklaniam ku 5T. Moje srednie predkosci podchodza pod 35-45 km/h ale jednak lubie miec zapas, ze jade na 1/4-1/3 manetki a nie na polowie. Czy na nawoju 5T i ustawieniach maksymalnych sabka 72150 (150A z baterii, 350A max phase current, 450A protected phase current) przyspieszenie bedzie juz takie naprawde zadowalajace? Mam na mysli takie konkretne rwanie od zera zeby plomby z zebow wypadaly. I jak wtedy z temperatura? Czy nawoj 5T zniesie takie prady lepiej czy gorzej niz 4T? Silnik bedzie z nexuna ten z ferro i hubsinkiem. Moje tereny to poki co asfalt i szutry, ale w teren tez mam zamiar sie wybierac, oczywiscie po obnize iu pradu do ~80-100A

Dodam, ze mxusa 3K mam z ustawieniami max na sabku i mocno sie nagrzewa, ale nie termik nie odcial mi ani razu, bo traktuje te prady mocno chwilowo - manetka do konca na 2-3 sekundy i dalej przez kolejne kilka minut prad nie przekracza 30-50A.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Sietas »

5T mniej się grzeje niż 4T

Jak Ci nie wybija termika przy 150A w mxusa 3k to masz jakiś ciekawy styl jazdy jak to ludzie potrafią spalić na 60A. Ja przegrzewałem qs na 120A po płaskim ale to w upał
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Sietas pisze:
30 gru 2019, 10:09
5T mniej się grzeje niż 4T

Jak Ci nie wybija termika przy 150A w mxusa 3k to masz jakiś ciekawy styl jazdy jak to ludzie potrafią spalić na 60A. Ja przegrzewałem qs na 120A po płaskim ale to w upał
Oczywiscie, jakbym mu 4-5 razy zrobil start stop z manetka do konca to logiczne, ze wybije, ale wlasnie ze wzgledu na slaby wzgledem ramy silnik moja jazda to raczej nie przekraczanie 50A, a te 150 to tylko co jakis czas, i to tylko do 55-65 km/h bo tez nie bede miedzy samochodami po asfalcie gnal rowerem z takimi predkosciami. No coz, zawita 5T i zobaczymy czy wreszcie bede usatysfakcjonowany osiagami, bo naprawde nie chce pchac sie w 273, glownie ze wzgledu na ogromna mase...
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Pojechalem dzisiaj na wycieczke z prawie pustym aku, zeby zobaczyc kiedy odetnie, no i cóż...

Obrazek

Bez silnika to jak pchanie auta po ulicy 😂
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: MixhaL »

Ja mxus 6t przy 45 amperach przegrzewałem przy temp - 5 i to bardzo szybko, w parę minut.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

MixhaL pisze:
02 sty 2020, 10:51
Ja mxus 6t przy 45 amperach przegrzewałem przy temp - 5 i to bardzo szybko, w parę minut.
To chyba pionowo pod gore przy zerowej predkosci.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: equid »

Widzę moje memy zaczynają się szybko rozprzestrzeniac :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

equid pisze:
02 sty 2020, 14:08
Widzę moje memy zaczynają się szybko rozprzestrzeniac :D
Takie geniusze trzeba wrocic na forum, zwlaszcza kiedy pasuja do sytuacji :D Mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko? :P
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: equid »

AST034 pisze:
02 sty 2020, 16:09
equid pisze:
02 sty 2020, 14:08
Widzę moje memy zaczynają się szybko rozprzestrzeniac :D
Takie geniusze trzeba wrocic na forum, zwlaszcza kiedy pasuja do sytuacji :D Mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko? :P
No pewnie ze nie mam nic przeciwko :D, sam to wrzucam na swoja strone a potem udostępniam po grupach na fb ;)
Jak ktos chce wiecej tego typu memów to zapraszam :) https://www.facebook.com/PrototypFactory/
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Troszke sie bilem z myslami czy QS 5T wytrzyma prady jakie chce w niego puscic, ale po obejrzeniu tego, szala sie przechylila i, ze do moich wymagan 5T>4T. Teraz tylko sie zastanawiam, czy zejsc z rozmiarem felgi do 18”, zeby przyspieszenie bylo zadowalajace. Czy ktos wie, jakie maks prady ustawie w sabku 72150 unlocked?
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Przemek »

zależy ile cali będziesz miał z przodu, ja ma przód 21" moto a tył 19" i powiem że dziwnie to wygląda a i pojawiają sie problem z geometrią, chyba że masz spawaną ramę pod geometrie takich kól , a filmik jak filmik szału nie robi tak sie poprostu jeździ powyżej 10kw :D
odejście ze świateł jest normą i niedowierzanie kierujących czy coś sie im w samochodzie zdup,,ło czy czas sie im zatrzymał ;)
jak z pod świateł miałem tylko jedną wtopę, przejechałem miedzy autami i jako pierwszy stal jakiś stary pasat kombi wyglądał jak stary hebel ale trochę "gurglował " na wolnych, jak zapaliło się zielone i jak coś z boku jeb.o to zostałem w chmurze dymu, tak jeba.y poszedł że szok, nie wiem ile miał ale chyba z 500km
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Przemek pisze:
04 sty 2020, 17:45
zależy ile cali będziesz miał z przodu, ja ma przód 21" moto a tył 19" i powiem że dziwnie to wygląda a i pojawiają sie problem z geometrią, chyba że masz spawaną ramę pod geometrie takich kól , a filmik jak filmik szału nie robi tak sie poprostu jeździ powyżej 10kw :D
odejście ze świateł jest normą i niedowierzanie kierujących czy coś sie im w samochodzie zdup,,ło czy czas sie im zatrzymał ;)
jak z pod świateł miałem tylko jedną wtopę, przejechałem miedzy autami i jako pierwszy stal jakiś stary pasat kombi wyglądał jak stary hebel ale trochę "gurglował " na wolnych, jak zapaliło się zielone i jak coś z boku jeb.o to zostałem w chmurze dymu, tak jeba.y poszedł że szok, nie wiem ile miał ale chyba z 500km
Eee czy ja wiem, u mnie 12kW a tak nie odjedzie, 3 sekundy do 50 kmh ale ten duzo lepiej jedzie. Napisal, ze to qs 5T do tego sabek unlocked i batka 23S 96V. 200A z baterii i ponad 350 w fazy wiec nie jest to 10kW :D
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

Trochę za mało danych, aby wnioskować o przyspieszeniu. Najważniejsza jest masa całkowita ( bajk + kierownik ) bo to mocno rzutuje na przyspieszenie. W samochodzie o masie całkowitej 1300 kg, zmiana masy kierowcy +/- 20 kg to zamiana przyspieszenia ~~ +/- 1,5 %. W bajku mc=120 kg zmiana +/- 20 kg to przyspieszenie zmienia się +/- 16,7 %. Mało kto uwzględnia te kwestie.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

radasss pisze:
19 sty 2020, 12:35
Trochę za mało danych, aby wnioskować o przyspieszeniu. Najważniejsza jest masa całkowita ( bajk + kierownik ) bo to mocno rzutuje na przyspieszenie. W samochodzie o masie całkowitej 1300 kg, zmiana masy kierowcy +/- 20 kg to zamiana przyspieszenia ~~ +/- 1,5 %. W bajku mc=120 kg zmiana +/- 20 kg to przyspieszenie zmienia się +/- 16,7 %. Mało kto uwzględnia te kwestie.
U mnie rower ok 65kg i kierownik ~90kg.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

Przyspieszenie zmienia się wprost proporcjonalnie z mocą na kole ( nie z mocą pakowaną w silnik, który traci sprawność z przewatowania ) i oczywiście odwrotnie proporcjonalnie z masą całkowitą zespołu. Już dawno o tym wspominałem na starym forum. Jest nieprzekraczalny, fizyczny parametr jak nasycenie rdzenia ferromagnetycznego. Nawinięcie nie wiadomo jak dużo miedzi na taki rdzeń nie podniesie mocy silnika, bo mogąc zwiększyć prąd w uzwojeniu bez obawy o przegrzanie, nie wytworzymy większego natężenia pola magnetycznego w rdzeniu. Są konstrukcje bez rdzenia ferro i tam zjawisko nasycenia nie występuje bo rdzeniem jest powietrze, ale występuje z kolei bardzo duża szczelina między stojanem a rotorem i traci się na momencie ( na niutonometrach ). Rozwiązaniem są kosztowne rdzenie z blach o wysokiej przenikalności magnetycznej i niskiej stratności na histerezie ( Permaloy i inne ). W naszych silnikach gdyby takie rdzenie zastosować to można by osiągnąć duże moce z małych silniczków. Tym czasem kupujemy co jest na sklepie i mamy nadzieję na ogromne przyspieszenie. Są już dziś produkowane silniki o sprawności 95 %.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: MixhaL »

QS 205 4T + Sabvoton 150A, kierownik 73 kg + rower 50kG - odpycha się całkiem całkiem ale gdy na rower biorę dziecko czyli + 15 kg to już porażka, nie chce jechać, jest tak ogromny opór że sam się dziwię że 15kg potrafi tak spowolnić rower.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: Sietas »

radasss pisze:
22 sty 2020, 11:04
Przyspieszenie zmienia się wprost proporcjonalnie z mocą na kole ( nie z mocą pakowaną w silnik, który traci sprawność z przewatowania ) i oczywiście odwrotnie proporcjonalnie z masą całkowitą zespołu. Już dawno o tym wspominałem na starym forum. Jest nieprzekraczalny, fizyczny parametr jak nasycenie rdzenia ferromagnetycznego. Nawinięcie nie wiadomo jak dużo miedzi na taki rdzeń nie podniesie mocy silnika, bo mogąc zwiększyć prąd w uzwojeniu bez obawy o przegrzanie, nie wytworzymy większego natężenia pola magnetycznego w rdzeniu. Są konstrukcje bez rdzenia ferro i tam zjawisko nasycenia nie występuje bo rdzeniem jest powietrze, ale występuje z kolei bardzo duża szczelina między stojanem a rotorem i traci się na momencie ( na niutonometrach ). Rozwiązaniem są kosztowne rdzenie z blach o wysokiej przenikalności magnetycznej i niskiej stratności na histerezie ( Permaloy i inne ). W naszych silnikach gdyby takie rdzenie zastosować to można by osiągnąć duże moce z małych silniczków. Tym czasem kupujemy co jest na sklepie i mamy nadzieję na ogromne przyspieszenie. Są już dziś produkowane silniki o sprawności 95 %.
To o czym tu piszesz to wiedza tejemna bo latają po sieci bajeczki o 25 kw w qsa 205 czy 40 albo nawet 70kw w qsa 273 40H
Jest dodatkowy parametr, że różne nawoje mają różny poziom wysycenia i tak 120A w qsa 205 5T a 150A w qsa 4T to są dwa różne świata i ten o mniejszej mocy będzie miał duuuużo większy moment. To jest analogia , że konie mechaniczne sprzedają samochody a moment obrotowy wygrywa wyścigi
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

To o czym napisałem to część praw rządzących materiałami magnetycznymi. Wesoło mi się robi jak czytam o dowolnie wielkich mocach pakowanych w małe silniczki. Jest to wyraźnie zweryfikowane 5:10
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
zero79
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: zero79 »

Nie wiem czy pominąłem gdzieś w tekście - ale brakuje chyba informacji dokładnie jaki to silnik - przypuszczam że QS 205 50H - ale dla nowych może to nie być takie pewne i żeby nie chcieli w 35H pchać takiej mocy :D
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: PoulN »

Sietas pisze:
22 sty 2020, 18:00
radasss pisze:
22 sty 2020, 11:04
Przyspieszenie zmienia się wprost proporcjonalnie z mocą na kole ( nie z mocą pakowaną w silnik, który traci sprawność z przewatowania ) i oczywiście odwrotnie proporcjonalnie z masą całkowitą zespołu. Już dawno o tym wspominałem na starym forum. Jest nieprzekraczalny, fizyczny parametr jak nasycenie rdzenia ferromagnetycznego. Nawinięcie nie wiadomo jak dużo miedzi na taki rdzeń nie podniesie mocy silnika, bo mogąc zwiększyć prąd w uzwojeniu bez obawy o przegrzanie, nie wytworzymy większego natężenia pola magnetycznego w rdzeniu. Są konstrukcje bez rdzenia ferro i tam zjawisko nasycenia nie występuje bo rdzeniem jest powietrze, ale występuje z kolei bardzo duża szczelina między stojanem a rotorem i traci się na momencie ( na niutonometrach ). Rozwiązaniem są kosztowne rdzenie z blach o wysokiej przenikalności magnetycznej i niskiej stratności na histerezie ( Permaloy i inne ). W naszych silnikach gdyby takie rdzenie zastosować to można by osiągnąć duże moce z małych silniczków. Tym czasem kupujemy co jest na sklepie i mamy nadzieję na ogromne przyspieszenie. Są już dziś produkowane silniki o sprawności 95 %.
To o czym tu piszesz to wiedza tejemna bo latają po sieci bajeczki o 25 kw w qsa 205 czy 40 albo nawet 70kw w qsa 273 40H
Jest dodatkowy parametr, że różne nawoje mają różny poziom wysycenia i tak 120A w qsa 205 5T a 150A w qsa 4T to są dwa różne świata i ten o mniejszej mocy będzie miał duuuużo większy moment. To jest analogia , że konie mechaniczne sprzedają samochody a moment obrotowy wygrywa wyścigi
To nie do końca tak.
Bolidy Formuły 1 jeszcze do niedawna (nie wiem, jak teraz) miały 300Nm, a np. Mercedes W204 C350 ma 350Nm, który wygra wyścig, jest lepszy?

Podobnie prąd i nawoje,.. 3T zagotuje się - polegnie momentalnie na podjazdach, a 6T będzie zupełnie bez sensu na równy teren. Ale już 4T i 5T są gdzieś pośrodku i przy odpowiednich ust. prądu lub/i obchodzeniu się z manetką sprawdzą się zarówno po płaskim jak i w górach.

Wracając jeszcze do samochodów, mało kto zdaje sobie sprawę, ze jeżdżąc na co dzień (tak normanie, bez zamulania, ani też ognia) benzyniakiem o mocy np. 200KM, wykorzystuje się tylko część tej wartości, jeżdżąc non stop ze wskazówką obrotomierza "na górce momentu" aby mieć pod nogą maksymalną moc - rachunki za paliwo, kasa na mandaty, koszty eksploatacji i prawd. awarii szybko sprowadziłyby na ziemię.

Podobnie nasze silniki, pomijając mega strome podjazdy,
kto z nas non-stop wykorzystuje maksymalną moc?

Bajki o dobrym momencie, złych kilowatach i KuEsie...
Tu też wszystko zależy, od nawoju, ustawieniach, terenu i wadze kierownika.
Ja np. widzę kolosalną różnice między ust. 60A z bat, a 120A z baterii, moment jest przy takich ustawieniach nie porównywalny, a silnik nigdy nie był gorący, nawet w upały.
Pewnie, że jest gdzieś granica, musi być, ale sporo wyżej niż nominał, przy czym też zależy, bo jak wiemy przy wolniejszym ten próg będzie niższy.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2020, 22:34 przez PoulN, łącznie zmieniany 4 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: radasss »

Raczej nie uda mi się wytłumaczyć co robi moc, a co robi moment obrotowy. Jedno jest pewne ( tego też raczej nikt nie będzie potrafił zrozumieć ) - przyspieszenie pojazdu zależy wyłącznie od MOCY napędu i od MASY, którą ta moc ma rozpędzić. Pisanie o wartości momentu stanowi o niewiedzy rozmówcy. Trywialny przykład: masa pojazdów identyczna, jeden ma silnik 100 kW i dostępny moment obrotowy w całym zakresie obrotów 100 Nm, drugi silnik ma 200 kW i dostępny moment obrotowy w całym zakresie obrotów 50 Nm. Który rozpędzi szybciej pojazd powiedzmy do 100 km/h ? Nawet, gdyby zastosować jako przekładnię wariator i podać na koła pojazdu od razu pełną moc i odpowiednio operować wariatorem, aby obroty obu silników trzymać na stałym poziomie, a koła nie wpadały w poślizg to który wcześniej osiągnie stówę ? To są oczywiście pytania retoryczne. Jeżeli natomiast ktoś chciałby się wypowiedzieć o przebiegu krzywej momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej silnika to taka dyskusja zaczyna mieć sens.
qs  KV 5,57.JPG
warsztatmotocykli.pl
grafffik

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: grafffik »

trzy te same bajki, te same prądy. nawoje 4T, 5T, 6T QS 205 V3
na 4T kierownik 75kg
na 5T kierownik 95kg
na 6T kierownik 110kg

przyśpieszenie wszystkich bajków były dokładnie takie same. wszystkie szły łeb w łeb przy do momentu dochodzenia do vmax dla każdego z nich. testy przeprowadzone przy temp. ok 15 stopni.

Natomiast w pakiecie 20S i feldze 18" Vmax tego silnika wygląda nastepująco:
4T- ok 86km/h
5T- ok 70km/h
6T- ok 60km/h
można by jeszcze podnieść flux'a i vmax wzrośnie, jednak drenaż baterii będzie naprawdę spory.

kupując silnik dobrze patrzeć wpierw na swoją wagę wraz z wyposażeniem (kask etc) a potem mierzyć siły na zamiary. :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

Po przejechaniu kilkuset kilometrow moge jeszcze napisac co zaobserwowalem:

Bateria na ogniwach VTC4 to cos naprawde wartego rozwazenia jesli planujemy duży prąd z aku, bo przy tej konfiguracji i prądzie 150A nie grzeje sie w ogole, nie moge jej zagrzac. Pobor pradu 10A na ogniwo trwa 3-5sek bo zwyczajnie dochodzi do predkosci maksymalnej. Nie wiem na ile starcza zasieg bo nie robie wycieczek dluzszych niz 45km - po prostu nie mam czasu. Ale te 50km na spokojnie sie da przejechac.
Predkosc max aktualnie to 92-93km/h.
Jestem wlasnie po wymianie klockow hamulcowych - z przodu wytrzymaly ok 700km ale robilem im kilka razy testy hamowania z 90 km/h do zera.
Amortyzator DNM USD-8S... poza brakiem sztywnosci jest calkiem ok. Po tym przebiegu planuje zrobic mu serwis bo widze ze sie ladnie dotarl i zasluguje na nowy smar (czy ktos juz go serwisowal i podzieli sie jakimis wskazowkami na co uwazac?)
Tylny RCP-3 ze sprezyna 550 lbs jest ciut za twardy (moja waga to ok 90kg)
Wolnobieg shimano po kilku jazdach po zasolonej drodze pokryl sie rdzą i wydaje dziwne dzwieki - zapewne to agonia :D

Poza tym jest ok, jedynie w planach jest wymiana silnika na QS 205 ale czekam na wiosne, narazie nie mam do tego sily :D
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: PoulN »

Ładnie Ci idzie jak na 20s, jaki nawój Mxsusa 3k, 4t?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sparky 12,6kW

Post autor: AST034 »

PoulN pisze:
10 lut 2020, 16:26
Ładnie Ci idzie jak na 20s, jaki nawój Mxsusa 3k, 4t?
4T, ale 80A fluxa :twisted:

Sniegu dzisiaj napadalo, zanim wyszedlem to zaczal topniec ale jeszcze chwile sie pobawilem, co najlepsze wychodzac patrze na watomierz a tam 10% baterii :D

ODPOWIEDZ