Nowy rower stare graty

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Jak już pisałem na forum, składam nowego na starych gratach. Rama dobrana pod baterię, której nie chcę przerabiać.
Baza może nie jest imponująca ale .... to tylko baza. Gwarancja na ramę 5 lat. Hamulce hydrauliczne, linki w ramie. Mi wystarczy.
Załączniki
kierownica.jpg
baza rower.jpg
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Skrzynkę wykonam z żywicy epoksydowej.
W pierwszym kroku zdejmę wymiary do wykonania blokady obrotu osi - oprócz standardowej blokady w formie nakrętki "z ząbkiem" zostanie także wykonana blokada "na wymiar". Pomysłów jest masa natomiast ja preferuję zawsze wykonanie projektu. Choćby na kartce papieru....
Silnik rozebrałem, wyczyściłem - drobinki magnesów. Silnik chodzi dobrze. Póki co sprawdzony bez obciążenia. Wymieniony smar wysokotemperaturowy do tworzyw. Zapleciony na dobrej klasy obręcz, opona continental - za duża w moje ocenie.
Będę cyklicznie zdawał relację. Być może komuś pomogę, a może ktoś pomoże mi dzięki czemu uniknę błędów i rozczarowań. Zachęcam do komentowania. Temat potrwa z pewnością do stycznia.
Załączniki
P1010343.JPG
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Pierwsze przymiarki. Przepraszam za jakość - działam w piwnicy.
Wymiary zdjęte, teraz model 3D i projekt blokady
Załączniki
Tu też będzie delikatny szlif.
Tu też będzie delikatny szlif.
Klucz do kaset - niezbędny
Klucz do kaset - niezbędny
Trzeba delikatnie pogłębić miejsce na oś
Trzeba delikatnie pogłębić miejsce na oś
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Aktualizacja.
Wykonałem następujące czynności:
1) montaż czujnika PAS
2) montaż wyświetlacza
3) montaż manetki gazu
4) montaż pilota sterującego
5) montaż tarczy
6) przymiarki i próbne odpalenie
7) próbne sprawdzenie czujnika odłączenia silnika
8) wymiana sztycy - oryginał zamieniam na NCX Suntour - kto nie używa niech żałuje :) Ta sztyca a właściwie amortyzator całkowicie zmienia komfort jazdy.
Problemy jakie wystąpiły:
1) manetka gazu jest duża i koliduje z klamko manetkami
2) trudności w odkręceniu suportu - wyprzedzam pytania - odkręcałem we właściwą stronę! 3 gości próbowało. Lipa. Przerobiłem czujnik PAS i po problemie
3) sztyca - inny rozmiar - potrzebny adapter, groszowy temat
4) połączenie czujnika od hamulca - przewody nie stykały w złączach, naprawione
5) Koło nie leży osiowo w stosunku do ramy - prośba o pomoc, jeżeli macie doświadczenie, wiecie jak to zrobić - piszcie. Generalnie potrzebuję porady w zakresie tego jakie nakrętki stosować po założeniu kasety. Krok po kroku.
Zamieszczam foty. Pod fotami krótkie opisy. Głownie dla osób składających po raz pierwszy. Komentarze miel widziane, także te krytyczne. :)
Załączniki
zeszło
zeszło
Po wkręceniu specjalnego klucza dokręcamy. Trzeba użyć siły
Po wkręceniu specjalnego klucza dokręcamy. Trzeba użyć siły
żeby zdjąć pedał nalezy użyć specjalnego klucza. NAjpierw go wkręcamy a potem dokręcamy. Jak już ma się go w rękach wszystko jest jasne
żeby zdjąć pedał nalezy użyć specjalnego klucza. NAjpierw go wkręcamy a potem dokręcamy. Jak już ma się go w rękach wszystko jest jasne
Odkręcamy śrubę. Naszym oczom ukaże się taki oto widok.
Odkręcamy śrubę. Naszym oczom ukaże się taki oto widok.
Montujemy PAS. Zdejmujemy kapsel
Montujemy PAS. Zdejmujemy kapsel
Koło nie jest położone osiowo. Do rozwiązania.
Koło nie jest położone osiowo. Do rozwiązania.
Przymiarka. Jest ok. Trzeba oczywiście wyregulować ale to już po założeniu blokady obrotu
Przymiarka. Jest ok. Trzeba oczywiście wyregulować ale to już po założeniu blokady obrotu
Tarcza zamontowana
Tarcza zamontowana
w miejsce podkładki wchodzi tarcza, którą przykręcamy za pomocą śrub. Ja użyłem tych dołączonych do zestawu.
w miejsce podkładki wchodzi tarcza, którą przykręcamy za pomocą śrub. Ja użyłem tych dołączonych do zestawu.
Odkręcamy śruby i zdejmujemy podkładkę.
Odkręcamy śruby i zdejmujemy podkładkę.
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Kontynuacja..
Montujemy czujnik do "odcięcia" zasilania. Obserwujemy przy tym ikonkę na wyświetlaczu. Trzeba po prostu dobrze spasować tak aby przy ruchu manetki odcinało zasilanie
Załączniki
P1010426_Easy-Resize.com.jpg
P1010425_Easy-Resize.com.jpg
P1010423_Easy-Resize.com.jpg
P1010417_Easy-Resize.com.jpg
Mateusz
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: pxl666 »

co to za motorek ?
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Nic nadzwyczajnego. MXUS MX01.
W mojej ocenie wystarczający. Przekładniowy. Na w pełni naładowanej baterii do 54V udaje się przekroczyć 50 km/h ale nie o to tu chodzi. Podoba mi się w nim jak się zbiera. Jakby była przekładniówka 2000W to nawet bym się nie zastanawiał, brał w ciemno.
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Z czujnikiem PAS miałem sporo kombinacji. Ale trybi. Jest ok.
Załączniki
Czujnik PAS
Czujnik PAS
Czujnik do hamulców.
Czujnik do hamulców.
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Jeszcze jedna uwaga dla tych co zamierzają budować własny ebike. Nie kombinujcie ze zdejmowaniem kasety. Najprostszy, najtańszy klucz niezbędny. Szkoda się kaleczyć....
Załączniki
Klucz niezbędny przy odkręcaniu kasety
Klucz niezbędny przy odkręcaniu kasety
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Pierwsze podejście do skrzynki. Kopyto ze styroduru. Wycięcie, szlifowanie, nałożenie szpachli.
Jutro szlifowanie szpachli i pomalowanie celem odizolowania żywicy od kopyta.
Załączniki
p1010435.jpg
p1010434_2.jpg
p1010433.jpg
p1010432.jpg
p1010431.jpg
p1010430.jpg
p1010429.jpg
p1010428.jpg
180d46c39b3830e477d4ec663d981336_1575746951.zip
(815.29 KiB) Pobrany 78 razy
Mateusz
Daniel
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: Daniel »

noo skrzyneczka będzie git.
Powodzenia
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: AST034 »

Odpusc malowanie jako rozdzielacz formy od laminatu, najlepsza jest gruba warstwa tasmy pakowej - takiej sliskiej. Sprawdzone, nic nie dziala lepiej :)
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: Tooropek »

Także używałem do skrzynek taśmy pakowej, odchodzi bez zająknięcia i nie ma możliwości by żywica przedostała się do styropianu. Szybsza i znacznie pewniejsza metoda jak malowanie, a i malowanie kosztuje a taśma 3zł to raczej koszt zerowy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Dzięki za pomoc. Użyję zwykłej taśmy, macie rację. Skrzyneczka będzie troszeczkę zaostrzona od przodu, nabierze dynamicznego wyglądu.
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Skrzyneczka niemal gotowa. Będzie pokryta folią. Pierwsze przymiarki do baterii i sterownika. Sterownik będzie podczepiony, tak aby mocno nie nagrzewał baterii. Planuję nawiercenie otworów wentylacyjnych celem schłodzenia sterownika.
Załączniki
P1010454.JPG
P1010452.JPG
P1010451.JPG
P1010450.JPG
Mateusz
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: AST034 »

Az zal patrzec, tyle miejsca a taki maly pakiecik :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: pxl666 »

AST034 pisze:
15 gru 2019, 18:26
Az zal patrzec, tyle miejsca a taki maly pakiecik :D
z drugiej strony szkoda ze taka wielka skrzynka , jak mogła by być o wiele mniejsza i smuklejsza
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

pxl666 pisze:
15 gru 2019, 18:43
AST034 pisze:
15 gru 2019, 18:26
Az zal patrzec, tyle miejsca a taki maly pakiecik :D
z drugiej strony szkoda ze taka wielka skrzynka , jak mogła by być o wiele mniejsza i smuklejsza
Niestety musiałem dopasować skrzynkę do baterii. Jest ok, jeszcze sterownik. W perspektywie czasu zmienię baterię i silnik dlatego niech tak zostanie. Wtedy mocniejszy silnik, sterownik i bateria. Dlatego skrzyneczka jest "bazą" do dalszych działań.
A powiem szczerze.... jeszcze nie skończyłem tego projektu a już myślę o następnym :)
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Witam,
Długa przerwa. Czekałem na dorobienie blokady obrotu osi i sumarycznie..... zamknięto firmę. Kupiłem w nexunie. Spoko, mocna. Problem jaki teraz mam to tylny hamulec. Niestety zaciski a właściwie adapter nie mieści się pomiędzy ramę a tarczę. Brakuje 2-3mm. Szlifierka pójdzie w ruch.
Zrobiłem już próbną przejażdżkę i....oprócz kilku drobnostek muszę powiedzieć że wyczyszczenie silnika z opiłków, przesmarowanie nowym smarem dało efekt. Jest lepiej, ciszej. Zdecydowana poprawa, słyszalna.
Skrzynka jest mniejsza niż pierwotnie zakładałem. Na razie skręcony na roboczo, sterownik taśmą do ramy:)
Załączniki
WhatsApp Image 2020-04-19 at 11.40.07 (2).jpeg
Mateusz
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: AST034 »

Wrzuc zdjecie, bo mysle, ze da sie to odsunac podkladkami.
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Spoko. Foty zrobię i wrzucę. Póki co jestem w delegacji. Raczej na podkładkach już nie będę działał bo i tak jest bardzo szeroko rozłożona rama. Tak ją rozłożyłem żeby tylne koło było w osi roweru, przez co z jednej strony silnika nie ma możliwości dokręcenia śruby do osi - ale jest inne rozwiązanie - warsztatowo-druciarskie :) Chciałem żeby koło było równo w osi roweru.
Zrobię szlify przy hamulcach, nic się nie stanie, max 2-3 mm.
Mateusz
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: AST034 »

monsterzlasu pisze:
22 kwie 2020, 14:54
Spoko. Foty zrobię i wrzucę. Póki co jestem w delegacji. Raczej na podkładkach już nie będę działał bo i tak jest bardzo szeroko rozłożona rama. Tak ją rozłożyłem żeby tylne koło było w osi roweru, przez co z jednej strony silnika nie ma możliwości dokręcenia śruby do osi - ale jest inne rozwiązanie - warsztatowo-druciarskie :) Chciałem żeby koło było równo w osi roweru.
Zrobię szlify przy hamulcach, nic się nie stanie, max 2-3 mm.
Wydaje mi sie, ze mozna zrezygnowac z tylu podkladek, a obrecz przesunac wzgledem silnika na szprychach. Lepsze rozwiazanie niz szlifowanie ramy ;)
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Wygląda to w ten sposób, że adapter od hamulca nie mieści się między ramę a tarczę. Nie mam zamiaru szlifować ramy tylko adapter, punktowo 2-3 mm tam gdzie się nie mieści czyli w punktach dokręcanych.
Dziś już kończę składanie i wsiadam!! Jest pogoda bajka..... Aż mi żyłka puchnie żeby już teraz!!!
Zaznaczyłem miejsca do szlifu. Nie chcę już rozginać bo śruba ledwo trzyma. Choć blokada też trzyma koło to pewniej jest jak mamy docisk a tu już nie mogę dalej rozginać.
Dorabiam jeszcze dodatkowe blokady a właściwie uchwyty/dociski ...... coś co dociśnie blokady do ramy bo śrubka ledwo ledwo.... a oś silnika jest już po naprawie.
Na zdjęciu orientacyjnie zaznaczyłem miejsce które podszlifuję na adapterze do hamulców. Ramy nie ruszam. Adapter zawsze można dokupić.
W ogóle ta rama..... ma takie kształty dziwne przy osi..... Nie spojrzałem jak kupiłem... dopasowanie blokad to cud. Dlatego też blokada z jednej strony zamontowana w oparciu o ramę natomiast z drugiej niestety - jak na fotach. Powinna raczej się zapierać. Jeszcze pokombinuję ale ta rama ma takie "fajerwerki", jakieś przetłoczenia.....
Rama http://nrowery.pl/crossowe/24-caledon-db-da.html
Generalnie rowerek jest spoko. Mogę polecić w tej cenie rewelacja. Ja kupiłem w outlecie rowerowym za 1 500 zł!! Uznałem że to dobra cena ja na nowy rower. I szczerze mówiąc, oglądałem mnóstwo innych, "markowych", na ten wsiadłem i stwierdziłem że jest na prawdę spoko. Nie odczułem różnicy między northec a rowerami za 2-3 k (w tym przedziale szukałem). NA ramę gwarancja dożywotnio.
Załączniki
IMG_20200424_081003.jpg
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Wczoraj jeszcze męczyłem się wieczorem z PAS. Nie chciał działać. Dopiero ustawienie C1 na 10 i zatrybił.
Zamontowałem ten: https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/czujn ... na-kwadrat
Stary rozwaliłem, niechcący...:)
Piszę to dla tych co mają lub będą mieli problem - zacząć trzeba od ustawień C1. Bez paniki. No i oczywiście odpowiedniego zlutowania bo tu też zdarzają się błędy.
Mateusz
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: Tooropek »

Nakrętkę osi zostawiasz tak na jednym czy dwóch zwojach? Przecież to się moment ukręci i zniszczysz oś. Widzę, że masz blokadę na opaskę, więc ona wcale nie trzyma. Lepiej tą pseudoblokadę zdjąć a dokręcić solidnie śrubę, serio.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Nie będzie opasek. Będzie to na sztywno zamocowane.
To na razie na roboczo żeby odpalić, sprawdzić usterki itp. Już raz oś uszkodziłem. Gwint na osi słaby mam bardzo, zregenerowany. Boję się, że uszkodzę gwint znowu i ..... Dlatego dziś będę kombinował z zamianą opasek na sztywne rozwiązanie i dodatkowy docisk blokady do ramy. Zrobię to wyślę zdjęcia.
Mateusz
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: Tooropek »

Okej, rozumiem. Rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości. Pamiętaj o tym, że są w sprzedaży nakrętki wąskie i lepiej dac dwie sztuki a pomiędzy cieńsza blaszkę 2-3mm i skręcić konkretnie niż robić z osi gładki pręt przez źle dobrane/zrobione blokady. Ja mam ten luxus, że watowica ustąpiła i 250W w pełni mnie zadowala 😁 Problem blokad, osi i innych problemów montażowych mam z głowy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Cześć,
Mnie watownica nie bierze:) Bardzie moment, zryw, siła..... Szukałem i wciąż szukam dobrej zrywnej przekładniówki. Niestety słabo na rynku. Taka powiedzmy 1000 W nominalne w szczycie 2kw i pod każdą górę podjedziesz, nic Cię nie zatrzyma.
Rower już zrobiony, została kosmetyka. Trochę przyszlifowałem adapter od hamulca ale i dałem podkładkę. Jest git:) Blokada "docięta" będzie jeszcze przyłapana jedną śrubą choć już trzyma bardzo mocno. Nie ma szans żeby spadło. Szalałem rowerem 3 godziny i super, nic, zero problemów.
Rada dla wszystkich co mają problem z nadmiernym hałasem silnika przekładniowego (u mnie MXUS) - rozebrać silnik, wyczyścić z opiłków, zmienić smar. Ja użyłem CX80 do tworzyw i gum. Poprawa jest szokująco dobra! Rewelka. Inny silnik!
Podsumowując moje prace przy rowerze to najbardziej czasochłonna była skrzynka. Masa czasu, pyłu....
Plan jaki teraz mam to zmiana sterownika. Mój aktualnie podaje max 22A. Zakupię sterownik do 30A i będę testował. Myślę że chwilowo wytrzyma. Potestuję, posprawdzam. Dam 23, 24, 25 A.... itd....
Za pomoc wszelką dziękuję forumowiczom. Zamieszczam kilka zdjęć i już myślę o kolejnym rowerku.
Gdyby ktoś potrzebował pomocy - tyle na ile mogę pomogę. Sporo się nauczyłem. Mieszkam w okolicy Warszawy także w tym rejonie mogę pomóc bezpośrednio. Mam wszystkie narzędzia....
Załączniki
IMG_20200425_195806.jpg
IMG_20200425_195751.jpg
IMG_20200425_195744.jpg
IMG_20200425_195734.jpg
IMG_20200425_195720.jpg
IMG_20200425_195702.jpg
IMG_20200425_195634.jpg
Mateusz
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Nowy rower stare graty

Post autor: monsterzlasu »

Serownik jaki podłączę to https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/gt500-36v-48v-30a

Oczywiście będę zwiększał moc stopniowo. `
Mateusz
ODPOWIEDZ