#ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
- ZALO
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2019, 0:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
#ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Motocykl zbudowany jako sprawdzian moich umiejętności.
Zaprojektowany w całości przeze mnie i zbudowany w wolnych chwilach po pracy.
Przeznaczony do jazdy po bezdrożach i lasach.
Parametry techniczne:
Silnik QS 205 V3 3000W Nawój 5T Hubsink
Bateria 20S14P VTC5 BMS 300A
Sterownik Sabvoton 72150
Początkowo zmontowany był Mxus 3k Turbo, jednak brakowało mi momentu który unosi przednie koło. Następnie zamontowałem silnik qs205 V3 5T, obecnie sabvoton ustawiony jest na max. Czyli moc pobierana z baterii nie przekracza 13kW.
Jakie są kolejne ścieżki rozwoju mocy?
Sabvoton 72200 ma sens?
Zaprojektowany w całości przeze mnie i zbudowany w wolnych chwilach po pracy.
Przeznaczony do jazdy po bezdrożach i lasach.
Parametry techniczne:
Silnik QS 205 V3 3000W Nawój 5T Hubsink
Bateria 20S14P VTC5 BMS 300A
Sterownik Sabvoton 72150
Początkowo zmontowany był Mxus 3k Turbo, jednak brakowało mi momentu który unosi przednie koło. Następnie zamontowałem silnik qs205 V3 5T, obecnie sabvoton ustawiony jest na max. Czyli moc pobierana z baterii nie przekracza 13kW.
Jakie są kolejne ścieżki rozwoju mocy?
Sabvoton 72200 ma sens?
Kontakt: zalo.tech.pl@gmail.com
- ZALO
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2019, 0:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Opiszesz mi jak duza jest roznica miedzy 3K a Qs 205? Chodzi mi o odczucia, czy teraz podnosi przod?
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
O ja cię Piękny !
Kanapa pierwsza klasa
Przydałyby mu się tylko koła moto i pedały
Kratuluję projektu
Kanapa pierwsza klasa
Przydałyby mu się tylko koła moto i pedały
Kratuluję projektu
- ZALO
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2019, 0:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Moment obrotowy pozwala na podniesienie przedniego koła z manetki - takiego efektu oczekiwałem.
Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy mxus 3k Turbo vs qs205, to po przejażdżce w terenie mxus radził sobie zdecydowanie lepiej w tej konkretnej konstrukcji, mniejsza masa, skoki były bardziej naturalne. Koło udawało się podnieść po szarpnięciu kierownicą. amortyzator tylny dawał sobie jeszcze radę i zapewniał kontakt koła z podłożem.
Zależało mi na momencie obrotowym więc musiał prędzej czy później pojawić się qs, a w wersji 5T generuje znacznie większy moment. Opona motocyklowa pięknie się wgryza w teren, koło przenie bez problemu unosi się do góry po każdym odkręceniu manetki. Przyśpieszenie o dziwo jest dosyć podobne, może to za sprawą większej masy wirującej. Masa całego motocykla również znacznie się zwiększyła co działa niestety na niekorzyść.
Ta konstrukcja to bardzo fajna zabawka w lekki teren, ale dostrzegam kilka wad jeśli chodzi o konstrukcje z silnikiem hubowym i jestem obecnie na etapie projektu kolejnej konstrukcji z silnikiem umieszczonym w ramie. Na bazie dotychczasowych doświadczeń powstanie nowy dopracowany motocykl.
Kontakt: zalo.tech.pl@gmail.com
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
swego czasu (przełom paździenika i iistopada) spamowałeś mnie i moich znajomych na instragramie oberwując profile, wysyłając zaproszenia do obserwowania itp. widzę że nie odpuszczasz i działasz dalej.
dobrze 3mam kciuki
moto fajny, projekt ma jeszcze sporo wad widocznych na pierwszy rzut oka, ale fajnie że działasz dalej. trzymam kciuki za rozwój projektu.
Liczę na zwiększenie pakietu bo sensowne motocykle EV moim zdaniem zaczynają się od 600 ogniw a rozsądek to min 800.
tak mały pakiet i to jeszcze na VTC5 to moim zdaniem pomyłka, bo idąc ogniem robisz na nim ok 50-60km, co jak na motocykl no brzmi słabo. 150A no też nie za bogato. Oczywiście - nie jest to super socco który oferuje śmieszne 45A (hulajnogi są mocniejsze) No ale pierwszy projekt, więc doceniam inwescję i wytrwałość w dążeniu do estetyki większą niż 99% użytkowników tego forum.
dobrze 3mam kciuki
moto fajny, projekt ma jeszcze sporo wad widocznych na pierwszy rzut oka, ale fajnie że działasz dalej. trzymam kciuki za rozwój projektu.
Liczę na zwiększenie pakietu bo sensowne motocykle EV moim zdaniem zaczynają się od 600 ogniw a rozsądek to min 800.
tak mały pakiet i to jeszcze na VTC5 to moim zdaniem pomyłka, bo idąc ogniem robisz na nim ok 50-60km, co jak na motocykl no brzmi słabo. 150A no też nie za bogato. Oczywiście - nie jest to super socco który oferuje śmieszne 45A (hulajnogi są mocniejsze) No ale pierwszy projekt, więc doceniam inwescję i wytrwałość w dążeniu do estetyki większą niż 99% użytkowników tego forum.
- ZALO
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2019, 0:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Na instagramie szukałem zajawkowiczów podobnych do mnie.
Projekt spełnił moje wszystkie założenia, 280ogniw wystarczy w terenie żeby się zmęczyć przez 2 godziny, bateria wystarcza mi w 100%.
Pakowanie 800 ogniw do lekkiego motocykla elektrycznego to bardziej walka z jego wagą niż przyjemna jazda.
Wolę zrobić sobie przerwę, szybko naładować(vtc5 szybko łyka prąd) i dalej jeździć.
graffik - nie wszyscy muszą budować jakieś totaltop'y z kosmiczną mocą puszczaną w powietrze
Projekt spełnił moje wszystkie założenia, 280ogniw wystarczy w terenie żeby się zmęczyć przez 2 godziny, bateria wystarcza mi w 100%.
Pakowanie 800 ogniw do lekkiego motocykla elektrycznego to bardziej walka z jego wagą niż przyjemna jazda.
Wolę zrobić sobie przerwę, szybko naładować(vtc5 szybko łyka prąd) i dalej jeździć.
graffik - nie wszyscy muszą budować jakieś totaltop'y z kosmiczną mocą puszczaną w powietrze
Kontakt: zalo.tech.pl@gmail.com
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
nie no pewnie że tak ;]
PS> Venom Total Top też ma 280 ogniw ;]
PS> Venom Total Top też ma 280 ogniw ;]
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
To mówisz, że moment ma większy na qsie a przyspieszenie takie samo jak z mxusem? Coś mi się tu nie zgadza
Kolejny etap jak nie zależy Ci na prędkości to qs 205 6T
273 raczej już totalnie upośledza pracę zawieszenia
Teleport prime mieści może i 280 ogniw ale ze sterownikiem na zewnątrz. Wchodzi nawet i 21s14p jak się umie w ebike'i
Kolejny etap jak nie zależy Ci na prędkości to qs 205 6T
273 raczej już totalnie upośledza pracę zawieszenia
Teleport prime mieści może i 280 ogniw ale ze sterownikiem na zewnątrz. Wchodzi nawet i 21s14p jak się umie w ebike'i
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Np jakie z miłą chęcią poczytam bo ja przyznam się nie widzę żadnych oprócz huba.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Nie zaczynaj z Grafikiem bo Ty jak on nie potrafisz usunąć wody z huba za pomocą siły odśrodkowej - słowem mówiąc nie znasz się
- ZALO
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 maja 2019, 0:22
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: #ZALOMOTO - Lekki Elektryczny Motocykl 12600W
Dużo cięższy silnik, obręcz motocyklowa z ciężką oponą enduro. Odczucia podczas przyśpieszania są podobne.
Kontakt: zalo.tech.pl@gmail.com