Kariwa Lite na kołach 26"
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Kariwa Lite na kołach 26"
Witam,
To już mój trzeci e-bike, który zbudowałem, tym razem na ramie Kariwa Lite.
Dla tych osób, które będą chciały zbudować podobny rower elektryczny na tej ramie służę pomocą.
Moim założeniem było żeby rower był przede wszystkim na kołach rowerowych, moc była ok. 5kw, można było wspomagać silnik przy 35-40km/h i po złożeniu żeby nie wyglądał jak motocykl.
Na początku chciałem założyć koła 24”, gdyż nigdzie nie mogłem się dowiedzieć czy 26” wejdą w wahacz. Okazało się, że 26” zmieszczą się i to z oponą 3”.
Ja natomiast mam 26x2,35 CST c1388 użytkuję je już ok. 3 lat i jak dla mnie stosunek cena, uniwersalność i ścieralność na bardzo dobrym poziomie.
Kolejną niewiadomą było, czy zmieszczę korbę z tarczą 44 oraz wolnobiegiem z najmniejszą koronką 11T. Zmieściło się, ale to jest już max .nic więcej nie wejdzie.
I jeśli ktoś będzie chciał zastosować wolnobieg z koronką najmniejszą 14T to będzie musiał zmniejszyć tarczę korby 44 na mniejszą, ponieważ łańcuch się podniesie i będzie ocierał o wahacz.
Natomiast miłym zaskoczeniem było to, że przy silniku Mxus v3 3K-Turbo nie trzeba przerabiać wolnobiegu z 7s na 5s żeby mieć koronkę 11T, ponieważ 7s wchodzi.
Zaletą jak dla mnie przy ramie Kariwa Lite jest osadzenie silnika i regulacja naciągu łańcucha bez żadnych przerzutek czy napinaczy. Łańcuch jest tak naciągnięty, że nic nie skacze na wybojach i niema możliwości żeby spadł.
Założenie stopki również nie sprawia problemu wystarczy dorobić sobie blokadę silnika na wzór oryginalnej tylko trochę szerszej żeby nawiercić dodatkowe otwory i już cieszymy się stopką za 50zł.
Szerokość Kariwy Lite 116mm ma swoje zalety, promień skrętu ma trochę większy i jest dość smukła. Ale są też niedogodności, szpilki z nakrętkami, które trzymają akumulator, kolidują z osłoną sterownika i trzeba trochę przerabiać.
Boczki ramy są wygięte w kształt banana i trzeba przy dokręcaniu ostatnich nakrętek dość mocno docisnąć, bo jest spore naprężenie.
U mnie przy ramie uchwyty mocujące damper między ramą a wahaczem nie są w idealnej linii, rozbiegają się o ok. 0,5cm, ale to nie problem wystarczy lekko nagiąć damper.
Również uchwyt w wahaczu do montażu zacisku hamulcowego jest trochę skoszony pod kontem.
Dodatkowo śruby mocujące uchwyt sztycy siodełka są trochę za krótkie.
Ale poza tymi mankamentami wykonanie(spawy, lakier) na bardzo wysokim poziomie.
Gdzieś czytałem na forum jak ktoś napisał, że rama Falcon ma najbardziej zbliżoną geometrię czy pozycję do zwykłego roweru.
Ja Falconem nie jeździłem to nie wiem, ale w życiu już miałem kilkanaście zwykłych rowerów a obecnie mam 3 rowery i co zauważyłem, mam ulubiony rower, na którym bardzo wygodnie mi się jeździ i przebiegi ponad 100km, które na nim robiłem nie były okupione jakimś bólem pleców czy innych części ciała, no może 4-ry litery. I żeby nie to, że ma tylko amortyzator z przodu to byłby to dla mnie idealny rower.
I co się okazało właśnie taką pozycję otrzymałem przy ramie Kariwa i to jeszcze z tylnym zawieszeniem. Więc jak dla mnie te kilka niedociągnięć idą z zapomnienie. Więcej ma zalet niż wad. Dodałem kilka zdjęć jak to wygląda na kołach 26”.
To już mój trzeci e-bike, który zbudowałem, tym razem na ramie Kariwa Lite.
Dla tych osób, które będą chciały zbudować podobny rower elektryczny na tej ramie służę pomocą.
Moim założeniem było żeby rower był przede wszystkim na kołach rowerowych, moc była ok. 5kw, można było wspomagać silnik przy 35-40km/h i po złożeniu żeby nie wyglądał jak motocykl.
Na początku chciałem założyć koła 24”, gdyż nigdzie nie mogłem się dowiedzieć czy 26” wejdą w wahacz. Okazało się, że 26” zmieszczą się i to z oponą 3”.
Ja natomiast mam 26x2,35 CST c1388 użytkuję je już ok. 3 lat i jak dla mnie stosunek cena, uniwersalność i ścieralność na bardzo dobrym poziomie.
Kolejną niewiadomą było, czy zmieszczę korbę z tarczą 44 oraz wolnobiegiem z najmniejszą koronką 11T. Zmieściło się, ale to jest już max .nic więcej nie wejdzie.
I jeśli ktoś będzie chciał zastosować wolnobieg z koronką najmniejszą 14T to będzie musiał zmniejszyć tarczę korby 44 na mniejszą, ponieważ łańcuch się podniesie i będzie ocierał o wahacz.
Natomiast miłym zaskoczeniem było to, że przy silniku Mxus v3 3K-Turbo nie trzeba przerabiać wolnobiegu z 7s na 5s żeby mieć koronkę 11T, ponieważ 7s wchodzi.
Zaletą jak dla mnie przy ramie Kariwa Lite jest osadzenie silnika i regulacja naciągu łańcucha bez żadnych przerzutek czy napinaczy. Łańcuch jest tak naciągnięty, że nic nie skacze na wybojach i niema możliwości żeby spadł.
Założenie stopki również nie sprawia problemu wystarczy dorobić sobie blokadę silnika na wzór oryginalnej tylko trochę szerszej żeby nawiercić dodatkowe otwory i już cieszymy się stopką za 50zł.
Szerokość Kariwy Lite 116mm ma swoje zalety, promień skrętu ma trochę większy i jest dość smukła. Ale są też niedogodności, szpilki z nakrętkami, które trzymają akumulator, kolidują z osłoną sterownika i trzeba trochę przerabiać.
Boczki ramy są wygięte w kształt banana i trzeba przy dokręcaniu ostatnich nakrętek dość mocno docisnąć, bo jest spore naprężenie.
U mnie przy ramie uchwyty mocujące damper między ramą a wahaczem nie są w idealnej linii, rozbiegają się o ok. 0,5cm, ale to nie problem wystarczy lekko nagiąć damper.
Również uchwyt w wahaczu do montażu zacisku hamulcowego jest trochę skoszony pod kontem.
Dodatkowo śruby mocujące uchwyt sztycy siodełka są trochę za krótkie.
Ale poza tymi mankamentami wykonanie(spawy, lakier) na bardzo wysokim poziomie.
Gdzieś czytałem na forum jak ktoś napisał, że rama Falcon ma najbardziej zbliżoną geometrię czy pozycję do zwykłego roweru.
Ja Falconem nie jeździłem to nie wiem, ale w życiu już miałem kilkanaście zwykłych rowerów a obecnie mam 3 rowery i co zauważyłem, mam ulubiony rower, na którym bardzo wygodnie mi się jeździ i przebiegi ponad 100km, które na nim robiłem nie były okupione jakimś bólem pleców czy innych części ciała, no może 4-ry litery. I żeby nie to, że ma tylko amortyzator z przodu to byłby to dla mnie idealny rower.
I co się okazało właśnie taką pozycję otrzymałem przy ramie Kariwa i to jeszcze z tylnym zawieszeniem. Więc jak dla mnie te kilka niedociągnięć idą z zapomnienie. Więcej ma zalet niż wad. Dodałem kilka zdjęć jak to wygląda na kołach 26”.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Super projekt.
Możesz napisać na jakich podezpołach go złożyłeś? Jaki pakiet i sterownik. Do ilu się kręci na manetce itp.
Możesz napisać na jakich podezpołach go złożyłeś? Jaki pakiet i sterownik. Do ilu się kręci na manetce itp.
E-Kross w modyfikacji
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Na razie jest 16s11p i ok. 37Ah przełożyłem akumulator z poprzedniego elektryka, bo ma dopiero 180 cykli ładowania. Ale docelowo będzie 20s18p.
Sterownik to ML60 -55A, silnik Mxus v3 3K-turbo.
Rozpędza się do 62km/h przy pełnym akumulatorze, przy blokowym GT 1500 osiągał 67km/h.
Amortyzator to Rock Shox Boxxer RC
Damper Fox Vanilla R
Hamulce Formula RX z klockami metalicznymi, nawet dają radę
Korba Shimano Alivio M440 – kiedyś kupowało się Shimano XT do zwykłych rowerów a tu takie Alivio jest aż nadto.
Wolnobieg 7s DNP 11-28T, łańcuch shimano HG-93
Koła na obręczach Mach1 Mad i szprychach SM
Z przodu ma lampke led CREE XHP70 z tyłu Eagle Eye
Sterownik to ML60 -55A, silnik Mxus v3 3K-turbo.
Rozpędza się do 62km/h przy pełnym akumulatorze, przy blokowym GT 1500 osiągał 67km/h.
Amortyzator to Rock Shox Boxxer RC
Damper Fox Vanilla R
Hamulce Formula RX z klockami metalicznymi, nawet dają radę
Korba Shimano Alivio M440 – kiedyś kupowało się Shimano XT do zwykłych rowerów a tu takie Alivio jest aż nadto.
Wolnobieg 7s DNP 11-28T, łańcuch shimano HG-93
Koła na obręczach Mach1 Mad i szprychach SM
Z przodu ma lampke led CREE XHP70 z tyłu Eagle Eye
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
1. Rama Kariwa Lite+kości i blokady silnika QS 205 i 273 - 4000zł
2. Amortyzator Rock Shox Boxxer RC – 920zł
3. Sprężyna amortyzatora twarda - 70zł
4. Damper Fox Vanilla R – 450
5. Sprężyna dampera twardość 600ibs – 110 zł
6. Obręcze Mach1 Mad 26” 2 sztuki – 250zł
7. Szprychy - 250 zł
8. Piasta przód Novatec – 220 zł
9. Mostek – 53 zł
10. Kierownica - 80zł
11. Hamulce Formula Rx P/T – 250zł
12. Klocki Hamulcowe Metaliczne P/T – 106zł
13. Sztyca – 49zł
14. Korba Shimano Alivio 22-32-44 – 80zł
15. Tarcze hamulcowe 203mm P/T – 200zł.
16. Wolnobieg 7s – 140zł
17. Łańcuch Shimano HG-93 – 59zł
18. Błotniki P/T – 250 zł
19. Podpórka, stopka – 40zł
20. Osłony goleni amortyzatora - 26zł.
21. Podkładki sterów – 20zł
22. Opony CST 1388 i dętki Maxxis FR P/T– 160zł
23. Siodełko – 200zł
Elektryka:
1.Silnik Mxus v3 3K-turbo -1220zł
2.Akumulator 16s11p LG MJ1 ok. – 2000zł
3.BMS 100A – 240zł
4. Sterownik ML-60 – 430zł.
5.Przetwornica 12V – 65zł
6.Wskaźnik napięcia – 50zł
7.Lampka przód led CREE XHP70 + tył 2x Eagle Eye – 90zł
8.Manetka i przycisk na kierownicę – 80zł.
9.Gniazdo XLR, wyłącznik termiczny silnika, sterownika, klej termoprzewodzący – ok.50zł
10.Ładowarka 16s 3,5A – 255zł.
Plus przewody, śrubki, taśmy, nakrętki, opaski, złącza xt i co tam jeszcze zapomniałem, myślę, że z 400zł.
Amortyzator, damper, hamulce, sprężyny amortyzatora-dampera, korba, używane.
Trzeba codziennie przeglądać OLX i Allegro i można wychaczyć perełki w dobrej cenie.
Ja hamulce i damper kupiłem nowe bez przebiegu i do tego damper już z tulejkami, więc warto poświęcić trochę czasu.
Nie wiem czy czegoś nie pominąłem ale tak z grubsza to wygląda.
2. Amortyzator Rock Shox Boxxer RC – 920zł
3. Sprężyna amortyzatora twarda - 70zł
4. Damper Fox Vanilla R – 450
5. Sprężyna dampera twardość 600ibs – 110 zł
6. Obręcze Mach1 Mad 26” 2 sztuki – 250zł
7. Szprychy - 250 zł
8. Piasta przód Novatec – 220 zł
9. Mostek – 53 zł
10. Kierownica - 80zł
11. Hamulce Formula Rx P/T – 250zł
12. Klocki Hamulcowe Metaliczne P/T – 106zł
13. Sztyca – 49zł
14. Korba Shimano Alivio 22-32-44 – 80zł
15. Tarcze hamulcowe 203mm P/T – 200zł.
16. Wolnobieg 7s – 140zł
17. Łańcuch Shimano HG-93 – 59zł
18. Błotniki P/T – 250 zł
19. Podpórka, stopka – 40zł
20. Osłony goleni amortyzatora - 26zł.
21. Podkładki sterów – 20zł
22. Opony CST 1388 i dętki Maxxis FR P/T– 160zł
23. Siodełko – 200zł
Elektryka:
1.Silnik Mxus v3 3K-turbo -1220zł
2.Akumulator 16s11p LG MJ1 ok. – 2000zł
3.BMS 100A – 240zł
4. Sterownik ML-60 – 430zł.
5.Przetwornica 12V – 65zł
6.Wskaźnik napięcia – 50zł
7.Lampka przód led CREE XHP70 + tył 2x Eagle Eye – 90zł
8.Manetka i przycisk na kierownicę – 80zł.
9.Gniazdo XLR, wyłącznik termiczny silnika, sterownika, klej termoprzewodzący – ok.50zł
10.Ładowarka 16s 3,5A – 255zł.
Plus przewody, śrubki, taśmy, nakrętki, opaski, złącza xt i co tam jeszcze zapomniałem, myślę, że z 400zł.
Amortyzator, damper, hamulce, sprężyny amortyzatora-dampera, korba, używane.
Trzeba codziennie przeglądać OLX i Allegro i można wychaczyć perełki w dobrej cenie.
Ja hamulce i damper kupiłem nowe bez przebiegu i do tego damper już z tulejkami, więc warto poświęcić trochę czasu.
Nie wiem czy czegoś nie pominąłem ale tak z grubsza to wygląda.
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Fajny pojazd tylko przez te 26" wyglada toche dziwnie. Acz kolwiek ja uslyszalem to samo po zmianie na 24" wiec to indywidualna kwestia gustu Nie dobijasz przednim kolem do obudowy sterownika?
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Na zdjęciu rzeczywiście wygląda trochę dziwnie, ale w realu jest dużo lepiej.
Na razie osoby, które go widziały to mówiły, że ładna konstrukcja.
Nie, nie dobijam mam jeszcze z 3cm luzu.
Na razie osoby, które go widziały to mówiły, że ładna konstrukcja.
Nie, nie dobijam mam jeszcze z 3cm luzu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 14 paź 2019, 7:53
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Wcześniej w poprzedniej konstrukcji miałem ten sam akumulator tylko, że sterownik GT 1500 45A i waga Kariwy względem poprzedniego e-bike wzrosła o 4kg to czuć, że przy sterowniku ML 60 jest lepiej. GT 1500 był bardziej nerwowy i przy mocnym odkręceniu szedł na koło, tu ładnie płynnie przyśpiesza bez nerwowości.
Prędkość max. to 62km/h.
Zasięg będzie troszkę większy jak przy sterowniku GT 1500. Przy temperaturze 25℃ i dystansie 60km, ta sama trasa, średnia prędkość z całego przejazdu ok. 33km/h, warunki pogodowe podobne(to znaczy bezwietrznie) przy strowniku ML 60 zostało prawie tyle samo pojemności akumulatora z tym, że temperatura na zewnątrz była 6℃.
Więc porównując do poprzedniej konstrukcji dystanse max. ze średnią ok. 32km/h to ok. 130-160km.
Prędkość max. to 62km/h.
Zasięg będzie troszkę większy jak przy sterowniku GT 1500. Przy temperaturze 25℃ i dystansie 60km, ta sama trasa, średnia prędkość z całego przejazdu ok. 33km/h, warunki pogodowe podobne(to znaczy bezwietrznie) przy strowniku ML 60 zostało prawie tyle samo pojemności akumulatora z tym, że temperatura na zewnątrz była 6℃.
Więc porównując do poprzedniej konstrukcji dystanse max. ze średnią ok. 32km/h to ok. 130-160km.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Możesz podesłać foto kierownicy z kokpitem od strony kierowcy oaz z przodu roweru z widokiem na lampę ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Świetnie, dzięki.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Bardzo ładnie wszystko wyszło
Nie ma się do czego przyczepić, no może z wyjątkiem dzwonka - trochę za mało porządny i za daleko od kciuka
Nie ma się do czego przyczepić, no może z wyjątkiem dzwonka - trochę za mało porządny i za daleko od kciuka
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
EV-Maniaku jest świetnie wykonane, idealnie dobrane kolorystycznie, minimalistycznie - więc nie wyjeżdżaj tu z dzwonkiem
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Dzwonek to ja używam bardzo rzadko. Wolę podjechać przeprość, podziękować i jechać dalej.
Przeważnie hałas opon informuje pieszych, że się zbliżam.
Przeważnie hałas opon informuje pieszych, że się zbliżam.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Nawiązując do rozmowy w temacie Henia ...
U mnie w ramie 144mm i QS 205 50H, wygląda to tak:
Może udało by się 40t z przodu, ale wówczas łańcuch jechał by już chyba stale po trytytkach,
naprężony do maksimum zajeżdża znów szybko wolnobieg.
Z tyłu wszystko mniejsze od 16T jest za szerokie
Może jest jest jakiś sposób na przeróbkę u tokaża, u @Tasa na blogu jest poradnik, ale jak zrobić 5s z 11t.
U mnie w ramie 144mm i QS 205 50H, wygląda to tak:
Może udało by się 40t z przodu, ale wówczas łańcuch jechał by już chyba stale po trytytkach,
naprężony do maksimum zajeżdża znów szybko wolnobieg.
Z tyłu wszystko mniejsze od 16T jest za szerokie
Może jest jest jakiś sposób na przeróbkę u tokaża, u @Tasa na blogu jest poradnik, ale jak zrobić 5s z 11t.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Udany projekt! Gratulacje.
Tu się tylko przyczepię:
Tu się tylko przyczepię:
:D:D Spójrz prawdzie w oczy. Wygląda jak motocykl.żeby nie wyglądał jak motocykl
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Mam przerobiony wolnobieg 5s z 11t , jak będę w domu to zmierzę szerokość i sprawdzisz czy Ci podejdzie.PoulN pisze: ↑05 lut 2020, 12:16Nawiązując do rozmowy w temacie Henia ...
U mnie w ramie 144mm i QS 205 50H, wygląda to tak:
Może udało by się 40t z przodu, ale wówczas łańcuch jechał by już chyba stale po trytytkach,
naprężony do maksimum zajeżdża znów szybko wolnobieg.
Z tyłu wszystko mniejsze od 16T jest za szerokie
Może jest jest jakiś sposób na przeróbkę u tokaża, u @Tasa na blogu jest poradnik, ale jak zrobić 5s z 11t.
Można wolnobiegi przerobione kupić od forumowiczów. Darki chyba ma?
Wolnobieg z 11t obniża linię prowadzenia łańcucha i dzięki temu można zastosować większą tarczę z przodu.
Ja mam łańcuch napięty niemal jak struna i po przebiegu 1500km nie zauważyłem szybszego zużycia wolnobiegu, a wspomagam rower bardzo mocno.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Mój 16t ma szerokość 15mm, ale jakby włożył trochę węższą podkładke.
Jest opcja, zeby tak przerobic?
Wystarczyło by mi, 1s, 2s i 11t lub 12t by wystarczylo, i tak przezutek nie ma.
Jest opcja, zeby tak przerobic?
Wystarczyło by mi, 1s, 2s i 11t lub 12t by wystarczylo, i tak przezutek nie ma.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Niestety tego wolnobiegu tak przerobić się nie da.
Mxus 3k-turbo posiada standardowy gwint angielski a w Qs 205 jest chyba inny więc i tak nic z tego.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Przecież gwint wolnobiegu jest taki sam i w 3K i w QS205 i w calej reszcie silnikow. QS ma szerszy dropout i tyle.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Zasugerowałem się tym wpisem na czerwono pod wolnobiegiem. Myślałem, że chodzi o gwint, a prawdopodobnie chodzi o średnicę otworu.
https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/wolnobieg-1s-12t
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Gwint musi być taki, jak w 14t...
Szkoda, ze nic nie mozna zaradzić
Aa jeszcze jedno pytanie podpowiesz,
co to za nóżka i jak zamontowaleś?
Qrcze u mnie nakrętka jest równo z osią, nic juz nie wejdzie pomiędzy
Szkoda, ze nic nie mozna zaradzić
Aa jeszcze jedno pytanie podpowiesz,
co to za nóżka i jak zamontowaleś?
Qrcze u mnie nakrętka jest równo z osią, nic juz nie wejdzie pomiędzy
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Kariwa Lite na kołach 26"
Dorobiłem sobie szerszą blokadę z dodatkowymi otworami na stopkę, z płaskownika 60mm.
Stopkę kupiłem na allegro. Solidna za nieduże pieniądze.
https://allegro.pl/oferta/mocna-podpork ... 7812669579