Miejski full

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Miejski full

Post autor: ximad »

Od jakiegoś czasu planowałem zmienić moją ramę na taką z pełnym zawieszeniem. Nie potrzebuje nic wyczynowego ale jednak przy jeździe ebikiem mocno czuć wszelkie krawężniki i dziury także myśle że nawet podstawowa amortyzacja doda trochę przyjemności z jazdy.
Z racji tego że ramy full do kół 29 jakie mam obecnie są dość drogie a na ramy do kół 26 łatwiej dostać w przyzwoitej kwocie to postanowiłem że poskładam sobie cały rower na kołach 26 a ten 29 zostawie jako analogowy. Z roweru obecnego przeniosę tylko silnik i przeplotę go w obręcz 26. Na początek przeniosę tez aku 10s4p i sterownik 36v20a. Jednak skrzynkę na aku robię z myślą o 13s6p na przyszłość.
Pierwszy zakup to rama, kupiłem ramę od yukon fx2. Super stan, żadnych luzów z nowym damperem, supportem i sztycą. Minimalne ślady użytkowania.
f041b2d84b69ab32fa8a612b8a80.jpg
Pierwsze przymiarki do skrzynki wyglądają tak, trochę spędze czasu nad tym elementem, ale nie śpieszy mi się, mam czym jeździć, ten projekt będzie na spokojnie.
aku_13s6p_ver_6.jpg
aku_13s6p_ver_5.jpg
aku_13s6p_1s.jpg
Dzisiaj ma przyjść amortyzator sr raidon, trochę ryzyko bo masę szrotu na olx widziałem, ale ten wydaje się w dobrym stanie, zobaczymy.
Daje sobie na projekt 2-3 miesiące i planuje szukać części używanych lub nowych ale budżetowych. Póki co rama, damper, sztyca, suport, amortyzator, przednia przerzutka kosztowały mnie 800zł, zostały koła, kierownica, mostek, hamulce, przerzutka tylna, manetki.
Hamulce planuje z chin zamówić coś w ten deseń https://www.aliexpress.com/item/3290164 ... cttRp&mp=1
kierownica i mostek używki na allegro, ok 100zł komplet.
Koła wyjdą ok 400-500zł.
Nie wiem tylko czy ryzykować z tylną przerzutką używaną, w okolicy nic nie ma, a boję się zamawiać wysyłkowo bo może być szrot. Nowa na 8 rzędów to chyba tylko acera albo altus zostają, to trochę słabo, to samo manetka. Nie chce zmieniać napędu na 9 czy 10 rzędów bo to znowu dodatkowy koszt wolnobiegu. Musze przemyśleć temat.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Miejski full

Post autor: elektrotonus »

Hamulce tu kupiłem, czujnik tylko w jednej klamce Pan sprzedaje, za to dobry hebel:

https://www.olx.pl/oferta/hamulce-hydra ... c425818dfb
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Dzięki, warto sie zastanowić, własnie mam wątpliwości co do hamulców. Jak to jest z tymi hamulcami hydraulicznymi? Nie miałem nigdy, wydawało mi się że wszystkie powinny być dwutłoczkowe (po 1 na strone). Te chińskie są dwutłoczkowe? Czy jednak jedno jak w moich tanich mechanicznych? że tłoczek dociska z jednej strony tarcze do drugiego nieruchomego klocka? Wolałbym dwu ale w ofertach na ali nie podają tej informacji.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Miejski full

Post autor: Zxc843 »

Są też hamulce czterotłoczkowe, sześcio o wiele rzadziej ale też były, im więcej tłoczków tym więcej jest po kazdej stronie.
KRAKÓW
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Aa czyli jednotłoczkowe oznacza po jednym tłoczku z obu stron a nie jak w mechanikach że klocek dociska sie tylko z 1 strony a drugi jest nieruchomy. Ok to mi rozjaśnia sprawę :)
//edit
ee jednak nie, dwutłoczkowy to po jednym na strone, nieważne, wyśle zapytanie do chińczyka jak to działa, może odpisze w miare jasno
//edit2
pan chińczyk odpisał że są 2 tłoczki i oba się zaciskają z obu stron. To mi wyjaśniło temat bo nie miałem styczności wcześniej z takimi hamulcami i nie wiedziałem jak to działa.
20200107_140308_resized.jpg
Przyszedł amorek wydaje się działać bardzo dobrze, luzów nie czuje, lagi jak nowe, muszę napompować do swojej wagi i zobaczyć czy będzie trzymać ciśnienie. Ale jakby miało uciekać to pewnie już podczas jazdy nie na postoju podejrzewam. Jak jest jakiś babol to wyjdzie po montażu, póki co jestem happy
bzzz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 08 kwie 2019, 12:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Miejski full

Post autor: bzzz »

Pod koniec zeszłego sezonu poskładałem rower na tej ramie w rozmiarze XL. Zamontowałem w nim zestaw Rapid S-1100. Razem z ramą miałem hamulce Shimano BR-M485, tarcze 160mm i klocki żywiczne. Ten sprzęt hamuje zdecydowanie zbyt słabo. Zastanawiam się czy wymieniać tarcze na jakieś większe i czy np. po zamontowaniu 180mm nie wyłamie tego uchwytu zacisku z tylnych widełek. Same hamulce też na pewno będę chciał wymienić i póki co planuję kupić jakieś Tektro HD-Exxx.
Ważę trochę ponad 90kg, także jeśli nie jesteś znacznie lżejszy, to upewnij się, że hamulce które kupisz będą dawały radę.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Miejski full

Post autor: AST034 »

bzzz pisze:
08 sty 2020, 13:32
Pod koniec zeszłego sezonu poskładałem rower na tej ramie w rozmiarze XL. Zamontowałem w nim zestaw Rapid S-1100. Razem z ramą miałem hamulce Shimano BR-M485, tarcze 160mm i klocki żywiczne. Ten sprzęt hamuje zdecydowanie zbyt słabo. Zastanawiam się czy wymieniać tarcze na jakieś większe i czy np. po zamontowaniu 180mm nie wyłamie tego uchwytu zacisku z tylnych widełek. Same hamulce też na pewno będę chciał wymienić i póki co planuję kupić jakieś Tektro HD-Exxx.
Ważę trochę ponad 90kg, także jeśli nie jesteś znacznie lżejszy, to upewnij się, że hamulce które kupisz będą dawały radę.
Wina tarcz 160. Mocowania w ramie raczej to nie ruszy, a taka tarcza 203 nawet ze wzglednie slabymi hamulcami robi mega robote, nie polecam schodzic ponizej 203mm w ebajkach, w szczegolnosci kiedy kierownik wazy >90kg.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Ja ważę 86 więc nie dużo mniej, ale w tej chwili daje rade na najtańszych mechanicznych tarczówkach jakie są na allegro, tylko klocki kupiłem porządniejsze. Przez "daje rade", mam na myśli że rower zatrzymuje się bez problemu, żadnych nerwowych sytuacji.
Tylko że ja rowerem jeszcze maks 30km/h więc też z tym hamowaniem mam lepiej. Nie pomyślałem tylko że późniejsza zmiana aku z 10s4p na 13s6p zwiększy mi dodatkowo wagę roweru co może mieć znaczenie przy hamowaniu. Może jednak zostane przy 10s, większej prędkości i tak nie potrzebuje, będzie czas przetestować, zdecyduje wtedy.
Czytając wątek o hamulcach widze że za porządniejszy komplet z wbudowanym czujnikiem trzeba z tysiaka wyłożyć więc to już duża różnica w cenie. Ewentualnie opcja doklejenia czujnika osobno i kupienie standardowych hebli ale nie jestem do końca przekonany do tego.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Miejski full

Post autor: elektrotonus »

Miałem w ebiku o wadze 35 kg plus moje 95 kg tarcze 180 mm i powiem, troszkę za słabo było.
Natomiast niekoniecznie trzeba od razu kupować hydrauliczne, dobre avid bb5/ bb7 plus dobre klamki i będzie żyleta ;-)

Dotyczy rowerów o masie do 40 kg. Mocniejsze i cięższe konstrukcje wymagają dobrych skutecznych hydraulicznych.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
mosfet
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 19 lis 2019, 17:50

Re: Miejski full

Post autor: mosfet »

Panowie a przy jakim stylu jazdy wam puchną te 160mm ?
Ja miałem takiet tarcze 160mm z Shim. M6000 rower to 26kg a moja masa 75kg i powiem , że dawały radę . Do jazdy po "płaskim" nie ma co się nakręcać , że za małe.
Mam taki dosyć stromy zjazd koło siebie tak ok 200m i powiem że miałem ori tarcze shimano i zjeżdżając na hamulcu na dole czuć było że tarcza się falowała od temp. bo słychać było jej buczenie.
Kilka miesięcy temu znalazłem na youtube filmik gościa który polecał takie chinole.
https://pl.aliexpress.com/item/33003264 ... 5c0fgE6BqB
To są tarcze pływające i powiem wam , że je kupiłem i jestem zadowolony.
Na tym samym zjeździe tarcze dają radę nie ma tych efektów przegrzewania i zniknęło mi piszczenie klocków które co jakiś czas mnie gnębiło na starych tarczach które nie były wcale zjechane (przebieg ok. 1000km).
Jeśli ktoś składa rower od zera to wiadomo że lepiej dołożyć parę złotych i wsadzić większe tarcze ale jak ktoś przerabia rower który ma 160mm i nie jeździ po górach to nie ma co wydawać kasy dla zasady.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Miejski full

Post autor: elektrotonus »

Zjeżdżając zieloną e-meridką z górki w terenie górskim w lesie, aż mnie ręce bolały od naciskania hamulców. Tarcze 180 mm avida oraz hamulec avid bb7. Może do miasta do lekkiej maszyny można ale już bym chyba wolał dobrej jakości V-breka niż tarcze 2x 160 mm. Mam taki zestaw 2x160 mm w analogowym rowerze MTB i na prawdę dupy nie urywa.

Mój poprzedni ebike z hamulcami 2 x 180 mm

Obrazek
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Nie chce strzelać do muchy z armaty i kupowac drogich hebli do jazdy 30km/h po dość płaskim mieście. Ale moze faktycznie chociaz zwiekszenie tarcz do 180 jest rozsądnym ulepszeniem.
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: Paff »

ximad, sam zmieniałem V-breaki na hamulce hydrauliczne tarczowe. Początkowo były tarcze 160 z kompletu ale byłem skutecznością mocno rozczarowany mimo dość przyzwoitych hamulcy SLX M7000. Ostatecznie zmieniłem tarcze ze 160 na 180 bo z mniejszych nie byłem zadowolony. Nastawiony byłem dość sceptycznie ale różnica jest naprawdę kolosalna. Zmiana tarcz i adapterów to inwestycja stosunkowo niewielka a efekt naprawdę przyzwoity. Jak masz ochotę dotknąć, sprawdzić, zobaczyć mogę Ci rower udostępnić.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Macie racje koszt mały a zyskuje sporo, zdecyduje sie na 180.
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Rowerek już jeździ.
Ostatni raz robiłem skrzynkę z laminatu, za dużo energii w to idzie a efekt słaby, trzeba mieć do tego rękę, przy kolejnym rowerze na pewno będę szukał innego rozwiązania.
Jestem bardzo zadowolony z pracy zawieszenia, możliwość dopasowania amortyzatorów powietrznych dużo daje. Przód na pewno wiem że muszę zmniejszyć ciśnienie, ale tył chodzi bezbłędnie.
Oponki Big Apple też fajne do miasta, jednak na mokrych ścieżkach leśnych mocno się uślizgują, ale bardzo fajnie amortyzują nie zwiększając trudności w pedałowaniu.
20200304_081807_resized.jpg
Muszę trochę poprawić ergonomię na kierownicy, przesunąć manetkę, zmienić tarcze na 180.
Hamulce xod przy pierwszej jeździe to bardzo słabe spowalniacze, jednak klocki chyba zaczynają się docierać i jest lepiej, ale na 100% szybko zmienie te klocki na inne bo hamują gorzej niż moje poprzednie mechaniki.
Reguluje się je i montuje bezproblemowo.
Wdhiz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 31 paź 2018, 1:43

Re: Miejski full

Post autor: Wdhiz »

Co to za rama? Całe rowery dość tanie (OLX) - max 2 tys. zł.
I - jak szukać takiego zestawu bez kół?
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Miejski full

Post autor: ximad »

Pewnie juz pytanie nieaktualne :) Giant yukon fx. Zestaw albo z kolami albo sama rama. Ja znalazlem na allegro lokalnie chyba za jakies 250zl z damperem.
Ostatnio pojawil mi sie error 3 na wyswietlaczu. Myslalem ze halle padly a okazalo sie po otwarciu skrzynki ze silikonowa oslona ze zlaczki przewodow fazowych sie zsunela, kable sie dotknely i poszlo zwarcie. Tyle Tas ostrzega zeby zlaczek nie uzywac tylko lutowac a czlowiek sie na cudzych błędach nie uczy i robi zle :) Na szczescie halle dzialaja, sterownik niestety do wymiany. Zmienilem na gt 500 i jest ok. Mam nadzieje ze nie przesadzilem bo gt 500 daje maks 30a a wczesniej mialem max 22a. Jezdze po plaskim wiec tego maksa czesto nie bedzie.
Moze ktos mi podpowie bo oczywiscie zamowilem z pospiechu ten sterownik i nie pomyslalem ze on nie ogarnie mi wyswietlacza kt lcd3. Nie zalezy mi na funkcjach do sterowania ale czy jest opcja zeby wyswietlic sam stan akumulatora? Czy pozostaje mi podlaczyc jakis uniwersalny wskaznik zamiast wyswietlacza?
ODPOWIEDZ