Hello,
Czytalem ze pare osob przerobilo juz swoje Talony, a ze mam taki jako swoj glowny rower aktualnie.. a niech tam. Chcialem go zostawic w stanie "analogowym", ale jako ze jest intensywnie uzywany, przyda sie wspomaganie. A gdy bede mial ochote pocisnac bez, to pojedzie bez. Majac na uwadze ze masa wzrosnie o dobre 5kg nie liczac baterii
Taki oto sprzet, zakupiony w 2019:
Wyposazenie standardowe: budzetowy ale calkiem niezly do rekreacji powietrzak SR SUNTOUR XCR 32 Air z blokada, przerzutka przednia Deore, tylna Shimano XT, hamulce Shimano M316, tarcze 160 mm. Z potencjalnych minusow - w Giancie jest kolo 27,5 na wyzszej oponie, w kellysie bylo 26 na nizszym profilu. Rower ogolnie w stanie doskonalym, bardzo go lubie. Chcialbym go tak przerobic aby bylo mozliwe ewentualne zdemontowanie calej elektryfikacji, i powrot do czystego analoga.
Wstepnie mial byc elektroKellys, tu zaczalem watek:
viewtopic.php?f=30&t=4274
Naped identyczny jaki byl planowany do Kellysa:
- silnik MXUS MX01C, przekladniowy Hub o mocy nominalnej 500W, max 1000W
- bateria bidonowa by Glebor, 17,5 Ah 48V
- sterownik w podstawce baterii, 22A
- wyswietlacz KT-LCD8
Wszystko na zlaczkach wodoodpornych, ma byc czysto i schludnie.
Oryginalne kolo planuje zostawic, i dokupic nowa obrecz, szprychy, opone i detke, i zaplesc kompletnie nowe kolo. Chce tez wymienic hamulce, celuje w MAGURA MT5e albo Tektro hd-e730. Tektro wszedzie niedostepne jak na razie. Komplet na przod-tyl wyjdzie dobrze ponad 1 tys zl. No ale.. licze ze pozyja. Zalezy mi na fabrycznie zabudowanym sensorze hamowania. Tarcze na razie chce zostawic oryginalna - 160 mm. Nie wiem czy ten suntour da rade zniesc cos wiecej niz fabryka.
Potencjalny problem jaki tu widze to montaz/demontaz przewodow hamulcowych, bo nie sadze zeby oryginalne shimano i Magura/Tektro mialy takie same koncowki przewodow. Ale.. moze ? W razie gdybym przewody musial wymienic to bedzie troche zabawy, wszystkie linki i przewody mam fabrycznie puszczone wewnatrz ramy.
Pytania:
1. Jaka obrecz proponujecie do takiego napedu, z przeznaczeniem na wykorzystanie "uniwersalne" ? czuli miejskie kraezniki, dziury, ale tez lajtowe tracki - bez skakania, itp. Oryyginalnie jest Giant GX03V 27.5", dwuścienna, szerokość wew. 21mm, 32H/32H
2. Jakie szprychy i jakiej dlugosci ?
Giant e-Talon
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Giant e-Talon
Zostaw te hamulce i nie zakladaj czujnikow hamowania. Z przekladniowką nie uruchomisz regena, a moc 500W Ci roweru nie wyrwie. Tarcze 160 wymienilbym na 180 a najlepiej 203, bo 160 z dodatkową masą to tak... srednio.
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: Giant e-Talon
Sprawdzilem tego Suntoura, wg dokumentacji moze przyjac max 180. Ok, tak tez wiec zrobie. Na razie zostawie oryginalne hamulce ale tarcza wejdzie 180 mm.
Jakis pomysl na obrecz i szprychy ? Zwykle brac, grubsze jakies ?
Wciaz czekam na przesylke z gratami z Aliexpress. Ciagnie sie to strasznie.
Jakis pomysl na obrecz i szprychy ? Zwykle brac, grubsze jakies ?
Wciaz czekam na przesylke z gratami z Aliexpress. Ciagnie sie to strasznie.
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: Giant e-Talon
Jest problem. Mxus montowany jest na 36 szprychach. Taka obrecz jest nie do znalezienia w rozmiarze 27.5. Standard to 32. Cholera..
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Giant e-Talon
Jak tam postęp prac? Nie myślałeś żeby do tego wrzucić np BBS02?
Czy możesz zmierzyć szerokość mufy? Czy przewody które tam idą przeszkadzały by w montażu silnika?
Czy możesz zmierzyć szerokość mufy? Czy przewody które tam idą przeszkadzały by w montażu silnika?
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC