Kellys scarpe przebudowa .
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2019, 23:08
Kellys scarpe przebudowa .
Witam ,Jest to Mój drugi rower elektryczny na tej samej ramie. Rower zbudowałem w ubiegłym roku . Pierwszy był na bazie silnika Bionx 1 generacji generował około 800 W. Chodź miało być coś mocniejszego od razu , ale że trafił mi się okazyjnie silnik Bionx postanowiłem że mocy mi na razie wystarczy i zaczynam budowę . Gdy skończyłem budowę cale lato bezawaryjnie przejeździłem na tym zestawie , Pod koniec roku postanowiłem zwiększyć moc mojego rowerka . Wpadł sterownik GT1500 , silnik QS 205 1000w z zabezpieczeniem termicznym na 120 stopni , Bms 45A -( był już wcześniej zamontowany w baterii z myślą o rozwoju ) Bateria 13S 8P klamki do hamowania regeneracyjnego , przetwornica 12 v ,oświetlenie. Skrzynka została wy spawana z blachy 1,5 mm . Dwa razy malowana, chodź na zdjęciach są identyczne . Rower jest już prawie ukończony , wczoraj wykonałem próbną jazdę jestem bardzo zadowolony z pracy mocy całego zestawu , Dźwięk tego silnika jest bardzo przyjazny dla ucha :)
Mam jeden mały problem nie wiem jak podłączyć hamowanie regeneracyjne gdyż do przewodów Czarny Biały podłączyłem wyłącznik termiczny z silnika na masę . tak jak w instrukcji :
Pomarańczowy, pomarańczowy - połączenie aktywuje hamowanie regeneracyjne
Żółty - przewód Brake-HI
Czarny, Biały - przewody hamulcowe - połączenie powoduje odłączenie pracy silnika.
Czy ktoś mi może wytłumaczyć które przewody mam podłączyć żeby to działało ?
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Mam jeden mały problem nie wiem jak podłączyć hamowanie regeneracyjne gdyż do przewodów Czarny Biały podłączyłem wyłącznik termiczny z silnika na masę . tak jak w instrukcji :
Pomarańczowy, pomarańczowy - połączenie aktywuje hamowanie regeneracyjne
Żółty - przewód Brake-HI
Czarny, Biały - przewody hamulcowe - połączenie powoduje odłączenie pracy silnika.
Czy ktoś mi może wytłumaczyć które przewody mam podłączyć żeby to działało ?
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Jak masz wyłącznik termiczny pociągnięty przez masę halli i biały przewód, który służył do pomiaru temperatury to tylko pod biały z klamek(brake low) podłączasz biały z silnika i viola. Dlaczegóż tak? Ano dlatego, że masz wspólną masę na całej płytce sterownika. Brake Hi całkiem pomiń i jak masz włączony regen to na brake low jak przekroczysz temperaturę 120°C to poprostu na 10 minut rower Ci zachamuje. Jak wyłącznik robi się na oddzielnych przewodach co nie jest zalecane to podłączasz wyłącznik w obwód stacyjki. Myślę, że wyraziłem się zrozumiale. Jakbyś miał wątpliwości to pytaj dalej. Mam tak u siebie zrobione na gt1500 i działa to jak należy. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2019, 23:08
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Hamowanie regeneracyjne już podłączone dział bardzo dobrze Dzięki Tooropek .
Mam kolejne pytanie związane ze sterownikiem GT1500 postanowiłem go zabezpieczyć termicznie na 70 stopni przez rozłączenie stacyjki .Przy okazji wkleiłem czujnik temperatury LM35 który po przekroczeniu 45 stopni załącza wentylator i reguluje jego obroty w zależności od temperatury która znajduje się na sterowniku .Wydaje mi się że trochę przesadzam z tymi zabezpieczeniami sterownika bo prędzej bym chyba silnik spalił niż zgrzał sterownik .Dobrze myślę ??
[img][/img]
Mam kolejne pytanie związane ze sterownikiem GT1500 postanowiłem go zabezpieczyć termicznie na 70 stopni przez rozłączenie stacyjki .Przy okazji wkleiłem czujnik temperatury LM35 który po przekroczeniu 45 stopni załącza wentylator i reguluje jego obroty w zależności od temperatury która znajduje się na sterowniku .Wydaje mi się że trochę przesadzam z tymi zabezpieczeniami sterownika bo prędzej bym chyba silnik spalił niż zgrzał sterownik .Dobrze myślę ??
[img][/img]
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2064
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Bardzo estetycznie wszystko ogarnąłeś, wręcz wzorowo.
Sterownik się grzeje jak często hamujesz do zera i ruszasz. Przy stabilnej jeździe w granicach 35/40km/h jest lekko ciepły. W skrzynce wystarczyłby termik, ale z racji, że w lato w skrzynce będzie nonstop o 20°C więcej albo i lepiej niż na zewnątrz to wentylator się przyda. Od spodu skrzynki zrób otwór minimum wiertłem 8 żeby powietrze trochę wpadało w obieg i wstaw tam jakąś rurkę wrazie jakby woda chlapała do wewnątrz, żeby nic nie zachlapała.
Sterownik się grzeje jak często hamujesz do zera i ruszasz. Przy stabilnej jeździe w granicach 35/40km/h jest lekko ciepły. W skrzynce wystarczyłby termik, ale z racji, że w lato w skrzynce będzie nonstop o 20°C więcej albo i lepiej niż na zewnątrz to wentylator się przyda. Od spodu skrzynki zrób otwór minimum wiertłem 8 żeby powietrze trochę wpadało w obieg i wstaw tam jakąś rurkę wrazie jakby woda chlapała do wewnątrz, żeby nic nie zachlapała.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Hej, zwróć uwagę iż cały akumulator opiera się praktycznie na jednym ogniwie w prawym dolnym rogu, rower bez tylnej amortyzacji, kilka twardy uderzeń tylnego koła i akumulator ( ten na którym spoczywa ciężar ) może zacząć się deformować, z czasem to może się bardzo źle skończyć. Podstawa to solidne przymocowanie go w skrzynce i spora płaska powierzchnia na której powinien spoczywać. Warto na to zwrócić uwagę.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Kellys scarpe przebudowa .
na moje oko opiera sie na jakiejś podkłądce i nie jednym ogniwem ale kilkoma nie mniej podwoiłbym to co jest tam dane żeby to narozne ogniwo nie przenosiło obciażeń bo tak jak kol midi pisze deformacje pakietu prowadza do oberwania taśm i zwarć w efekcie , a terminalnie do pożarku i zaistnieniu w wątku wybuchajace e-bike
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Z tego co widzę to pianka butylowa, miękki materiał który nie stanowi podpory twardej, cała warstwa spodnia akumulatora powinna spoczywać na twardej podkładce, można wydrukować takiego klina na drukarce 3D . W szczeliny wsunął bym woreczki foliowe i do nich wstrzyknął piankę montażową, po zaschnięciu odciął bym nadmiar by wszystko dało się dobrze zamknąć. Ja u siebie robię zasobniki na aku tak że są przykręcane na sztywno w kilku miejscach i aku nie ma możliwości przesuwania się. Aku nie ma prawa się ruszać nawet na 1mm bo czas zrobi swoje i w pewnym momencie dojdzie do zwarcia to zawsze tylko kwestia czasu. Nie mogę doczytać ile tam jest aku ale na pewno ponad 100szt a to już 5kg jak nie więcej i podczas ostrego hamowania aku prze do przodu, pianka ugina się i powstaje luz tam gdzie aku podpiera się na tych kilku ogniwać ( jak nie na jednym) potem aku zpowrotem wraca na miejsce i powstaje tarcie, tam dojdzie do przetarcia się akupaku. Jeśli trzymasz ten rower w domu lub w piwnicy ryzyko jest całkiem spore, dopracuj tą kwestię by potem nie żałować.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 paź 2019, 23:08
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Akumulator składa się z 104 ogniw. Muszę poprawić ułożenie tego akumulatora. Chodź siedzi on tam dość ciasno i się za bardzo nie rusza. Na zdjęciach nie widać ale są tam twarde pianki od dolu. Na których cały akumulator u dołu stoi.po lewej na rogu nie ma ogniw więc tam może się opierać. Zastanawiam się teraz czy go nie podnieść do góry i tej pianki montażowej nie wstrzyknac. Usztywnilo by to dość mocno baterie
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25
Re: Kellys scarpe przebudowa .
Zrób tak żebyś sam był pewien że jest dobrze, ja opianował bym z każdej strony jak nie ma innego sposobu mocowania.