Strona 2 z 3
Re: KTM lekki mid.
: 16 mar 2020, 20:44
autor: pxl666
dlatego ci pisze ze u mnie weszło 40t bez przedłużki , z przedłużeniem sadze ze 46 podejdzie , ale raczej kupie sobie cały zestaw 50t
Re: KTM lekki mid.
: 16 mar 2020, 20:48
autor: scharrow
Niech i tak będzie
Kadencja na podjazdach mi wzrośnie
Re: KTM lekki mid.
: 16 mar 2020, 21:05
autor: Gregory
Jak moja przejęła 46t z małą przedłużką to Twoja tym bardziej powinna
Re: KTM lekki mid.
: 16 mar 2020, 21:19
autor: scharrow
Gregory pisze: ↑16 mar 2020, 21:05
Jak moja przejęła 46t z małą przedłużką to Twoja tym bardziej powinna
Ito własnie chciałem usłyszeć choć w tym przypadku raczej przeczytać
Re: KTM lekki mid.
: 16 mar 2020, 23:33
autor: pxl666
Ale jak zmienisz blat przedni na mniejszy to już nie potrzebujesz takiej wielkiej kasety
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 9:16
autor: scharrow
To fakt. Pająka i blat zamawialem ze 2 miesiące temu .
Wtedy byly inne plany.
Blat mam a pająk jeszcze nie dotarł
Opcja nr. 1
Większa kaseta z tylu i oryginał bafang z przodu.
Opcja nr2.
Wieksza kaseta oraz wymiana pająka i blatu na 44-48 narrow wide.
2 chyba lepsza gdyż pozwoli mi zwiększyć prędkość na płaskim terenie i zmniejszy podatność na spadanie łańcucha.
Na mniejszy blat pewnie znajdzie się ktoś chętny
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 13:29
autor: pxl666
Jeśli oryginalny blat z przodu 44t i ostre podjazdy to kaseta 46 minimum a 50t optimum moim zdaniem
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 13:34
autor: Gregory
Trzeba brać pod uwagę, że kolega ma koła 29" więc te same przełożenia co w naszych 26" u niego będą twardsze/szybsze.
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 14:11
autor: pxl666
noto 50t minimum , szukać 52 ...
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 15:35
autor: scharrow
Biorę po uwagę rozmiar koła. Tym bardziej ze 29 "nie jest za bardzo zalecany w elekryfikacji
Myślę że 52 to już będzie za ciężko. No chyba ze z górki
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 16:25
autor: pxl666
? ja mam na myśli kasetę
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 18:25
autor: Gregory
Myślę że 38t przód i 11-46 kaseta powinno zdać egzamin.
Trudno znaleźć kasetę większą niż 50t dla tego trzeba zmniejszyć przód.
Re: KTM lekki mid.
: 17 mar 2020, 18:45
autor: scharrow
Myślę że kaseta11-50 to maximum co potrzeba.
Trasa którą robiłem w zeszłym roku. Na fabrycznym rowerze.
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 20:54
autor: scharrow
Dziś dotarla paczka z chin.
Tarcza z pajakiem zmontowana w jedną całość.
Niestety przekos jest tak duży że łańcuch spada na największej zebatce w kasecie.
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 20:57
autor: pxl666
dasz fote ?
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 21:09
autor: scharrow
Nie wygląda to dobrze.
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 21:17
autor: pxl666
hm z tego zdjęcia nie wygląda żeby go krzywiło , a myślałeś dać napinacz od góry ?
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 21:22
autor: scharrow
Oryginalnie zebatka jest odsunięta od napędu dosyć mocno.
Po kilku modyfikacjach udało mi się maksymalnie przybliżyć do napędu. Napinacz czy prowadnicę?
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 21:56
autor: pxl666
Napinacz ale i może oba
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 22:07
autor: scharrow
Nie widzę możliwości montażu napinacza ani prowadnicy....Na ramie? skrzynka dolega do ramy dosyć ciasno wiec tu raczej nie.
Re: KTM lekki mid.
: 24 mar 2020, 23:47
autor: pxl666
scharrow pisze: ↑24 mar 2020, 22:07
Nie widzę możliwości montażu napinacza ani prowadnicy....Na ramie? skrzynka dolega do ramy dosyć ciasno wiec tu raczej nie.
Dwa razy bym nie powiedział ze sie da . Oczywiście taki z quada z szeroką rolką
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 8:32
autor: tkoko
Prościej będzie "przestawić" zębatki w kasecie tak by zmniejszyć przekos łańcucha.
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 11:15
autor: scharrow
Rozważam taką opcję.
Choć bardziej myślałem o rolce bocznej która by niwelowala przekos łańcucha przy największej zebatce w kasecie.
Czekam na kasetę 11-50 Jest już w Polsce więc na dniach powinna być doręczona.
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 11:18
autor: scharrow
tkoko pisze: ↑25 mar 2020, 8:32
Prościej będzie "przestawić" zębatki w kasecie tak by zmniejszyć przekos łańcucha.
Tak tez można. Przesunąć kasetę rezygnując z najmniejszej zębatki. Jeśli inne sposoby zawiodą to tak trzeba będzie zrobić.
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 20:55
autor: scharrow
Z serii kolejnych niezbyt mądrych pomysłów wymyśliłem coś takiego. Rolki z kabiny prysznicowej łozyskowane przykrecone do wyprofilowanego płaskownika. W/G wstępnych testów idealnie wprowadzają łańcuch na zebatke.
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 22:24
autor: pxl666
rewelacja , to mi się podoba ! działa dobrze pod obciążeniem ? nie spycha łańcucha na twardych biegach ? jak się toto spisuje na szybko po płaskim i na wspinaniu pod ostra górkę ?
Re: KTM lekki mid.
: 25 mar 2020, 22:40
autor: scharrow
Jeszcze nie było okazji przetestować w terenie. Zimno ciemno i śnieg.
Na razie testy z podniesionym kołem .Rolka ustawiona jest tak aby pracowała przy 2 największych zębatkach.
W sumie rolki są dwie względu na pracę łańcucha góra-dół.
Zmiana przełożeń bez problemu w każdą stronę.
Pracuje cicho, bardziej słychać silnik.
Wyjazd w teren pokaże co trzeba dopracować.
Re: KTM lekki mid.
: 26 mar 2020, 16:01
autor: Sławek
To kółko się zetrze bardzo szybko.
Pozdr
Re: KTM lekki mid.
: 26 mar 2020, 19:30
autor: scharrow
Sławek pisze: ↑26 mar 2020, 16:01
To kółko się zetrze bardzo szybko.
Pozdr
Być może tak będzie.
Mam drugi zestaw na zapas.
Chodziło mi bardziej o koncepcje a zrobiłem to z tego co aktualnie miałem pod ręką.
Większość konstrukcji które widziałem opierała się na ślizgach tu są rolki łożyskowane które obracają się razem z łańcuchem.
Więc jeśli wytrzyma 500 km to jak na konstrukcje wymyślona wieczorem w piwnicy to i tak będzie sukces.
Dziś zrobiłem kilka ostrych podjazdów i działa wyśmienicie.
Re: KTM lekki mid.
: 27 mar 2020, 21:53
autor: scharrow
Projekt KTM można uznać za zakończony.
Dziś dotarł ostatni element układanki czyli kaseta 11-50.
Nie obyło się bez drobnych modyfikacji.ale jest już zamontowana i działa. Pozostało drobne wyregulowanie wózka.
Przetestowane ś sprawdzone na podjazdach.
- Zebatka przód
Re: KTM lekki mid.
: 27 mar 2020, 21:55
autor: scharrow
Re: KTM lekki mid.
: 27 mar 2020, 21:57
autor: scharrow
- Rower
Re: KTM lekki mid.
: 27 mar 2020, 22:27
autor: pxl666
To łyka górki jak wściekły?
Re: KTM lekki mid.
: 27 mar 2020, 22:32
autor: scharrow
pxl666 pisze: ↑27 mar 2020, 22:27
To łyka górki jak wściekły?
Można powiedzieć że nie trzeba kierownika ,sam na górki wjeżdża
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 0:10
autor: pxl666
A po płaskim jaka prędkość z pedałowaniem tak żeby czuć było opór na korbie ale bez sapania?
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 0:42
autor: scharrow
pxl666 pisze: ↑28 mar 2020, 0:10
A po płaskim jaka prędkość z pedałowaniem tak żeby czuć było opór na korbie ale bez sapania?
Radar na drodze pokazał mi 38 km/h .
Nie spinałem się wiec można pewnie odrobinę wiecej. Duże koło robi swoje.
Zauważyłem że najlepiej być odrobinę przed silnikiem tzn kadencja wyższa niż wspomaganie silnika i wtedy działa to w miarę fajnie.
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 9:05
autor: pxl666
Ale masz licznik, kurka zapominam że to bafang i nie ma czujnika nacisku...
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 9:48
autor: scharrow
Tak mam licznik. Nawet dwa. Niestety minimalnie różnią się odczytami prędkości. Ten z zestawu bafanga bardziej przeklamuje. Aktualnie ustawiony jest na rozmiar koła 27.5 i odchylka wynosi około 2-3km/h w stosunku do licznika rowerowego. Rowerowy mam ustawiony z GPS więc pokazuje w miarę dobrze prędkość. Gdy licznik z zestawu miałem ustawiony na 29er odchylki były o wiele większe nawet 7-8 km/h różnicy.
No tak To Bafang i nie jest tak intuicyjny jak Tongsheng .
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 11:00
autor: tkoko
scharrow pisze: ↑28 mar 2020, 0:42
....... Zauważyłem że najlepiej być odrobinę przed silnikiem tzn kadencja wyższa niż wspomaganie silnika i wtedy działa to w miarę fajnie.
Bo wówczas silnik przestaje mniej lub bardziej wspomagać, i zaczyna liczyć się Twoje wspomaganie.
Re: KTM lekki mid.
: 28 mar 2020, 11:23
autor: scharrow
tkoko pisze: ↑28 mar 2020, 11:00
scharrow pisze: ↑28 mar 2020, 0:42
....... Zauważyłem że najlepiej być odrobinę przed silnikiem tzn kadencja wyższa niż wspomaganie silnika i wtedy działa to w miarę fajnie.
Bo wówczas silnik przestaje mniej lub bardziej wspomagać, i zaczyna liczyć się Twoje wspomaganie.
Dokładnie tak. Dobra kadencja to mniejsze zapotrzebowanie na prund a co za tym idzie większe zasięgi. Należę do tych co rower używają po to by się zmęczyć a nie turystycznie przelecieć na manetce udając pedałowanie
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 11:21
autor: szkuba
Niezły patent z tą rolką
nie wygina się przy mocniejszym depnięciu?
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 11:45
autor: scharrow
szkuba pisze: ↑29 mar 2020, 11:21
Niezły patent z tą rolką
nie wygina się przy mocniejszym depnięciu?
Profil jest dość gruby ok. 2mm . Nie zauważyłem by coś się działo z rolką pod obciążeniem. Może bardziej chałasuje i ale to raczej normalne. Muszę wymyślić inny sposób mocowania gdyż narazie zamocowana jest do ramy na trytytkach
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 12:13
autor: pxl666
Obadaj napinacze do quadów
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 13:24
autor: scharrow
Rozważalem taką opcję ale wedlug mnie żadna z nich się nie nadaje. Rolka lub slizg w motocyklu lub quadzie ma za zadanie utrzymać łańcuch w jednej pozycji. Tu jest to trochę bardziej skomplikowane. Łańcuch zmienia położenie lewo i prawo a także góra i dół nawet 2 cm przy wchodzeniu na przednia zebatke. Zatosowanie ślizgu lub rolki od dołu lub góry nie spełni zadania.
Myślałem o zastosowaniu dedykowanych rozwiązań zapobiegających spadaniu łańcucha lecz one nie ratują sytuacji w przypadku dużego przekosu. Zauważyłem że przekos powoduje też mocniejsze zużycie krawędzi zębów przedniej tarczy. Warto było by temu zapobiec i wydłużyć jej żywotność.
- Tarcza Bafanga po 120 km
Takie sa moje obserwacje i może się mylę.
Może masz inny pomysł. Z chęcią go poznam ,co dwie głowy to nie jedna
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 13:28
autor: scharrow
- Wysoki bieg
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 13:29
autor: scharrow
- Niski bieg
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 18:51
autor: szkuba
Wydaje mi się że rolka powinna być nieco wyższa, także dodatkowo oś obrotu powinna być prostopadła do łańcucha na biegu 1 lub 2 bo wtedy nie będzie zdejmowac łańcucha z zębatki. nie widzę biegów pośrednich ale wydaje mi się że pracuje jedynie przy biegach 1-5?
Re: KTM lekki mid.
: 29 mar 2020, 20:43
autor: scharrow
szkuba pisze: ↑29 mar 2020, 18:51
Wydaje mi się że rolka powinna być nieco wyższa, także dodatkowo oś obrotu powinna być prostopadła do łańcucha na biegu 1 lub 2 bo wtedy nie będzie zdejmowac łańcucha z zębatki. nie widzę biegów pośrednich ale wydaje mi się że pracuje jedynie przy biegach 1-5?
Można ja podnieść do góry to żaden problem.
Ewentualnie myślałem nad czymś takim
Byłby szerszy zakres pracy.
W tej konfiguracji nie ma problemu ze spychaniem łańcucha,rolka można powiedzieć że idealnie wprowadza łańcuch na zębatkę.
Tak pracuje mniej wiecej przy przełożeniach 1-5.
Re: KTM lekki mid.
: 31 mar 2020, 19:39
autor: szkuba
Można też skorzystać z kółek od wrotek lub deskorolki są całkiem szerokie
Re: KTM lekki mid.
: 31 mar 2020, 22:11
autor: scharrow
szkuba pisze: ↑31 mar 2020, 19:39
Można też skorzystać z kółek od wrotek lub deskorolki są całkiem szerokie
Ciekawa opcja. Wydaje mi się że jednak była by odrobinę za duża.Maja przeważnie 60 x 45 mm Nie ma tam zbyt wiele miejsca. Rolka którą mam zamontowaną ma 24,9 mm średnicy a od ramy do osi rolki jest 25 mm. Wiec jest nie wiele miejsca.
Mam kilka takich łożysk,może z nimi coś uda się wykombinować.
Najlepszy chyba byłby teflon lub coś innego odpornego na ścieranie.