Btwin 560 s nówka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02
Btwin 560 s nówka.
Przedstawiam wam mój skromny projekt. Rower Btwin 560 s zakupiony z myślą o przeróbce na ebike . Dlaczego taki rower akurat? Głównym powodem jest chyba najlepszy stosunek ceny do jakości ww. modelu. Jest to full z zawieszeniem jedno-zawiasowym . Po 4500 km przebiegu zero problemu z zawieszeniem jak i całym rowerem. Oczywiście systematyczne serwisowanie amortyzatora i dampera ( amortyzator około 1250km, damper 2500km). Uważam ze zawieszenia jedno-zawiasowe najlepiej znoszą katowania ( prosta konstrukcja i łatwy serwis ). No i dożywotnia gwarancja na ramę Minus gwarancji taki że nie mogłem nic wiercić , piłować , szlifować.
Specyfikacja osprzętu elektrycznego :
- silnik Mxus 30H 7x9 1500W
- sterownik KT Sinus 36-48V 30A 1440W ( ustawiony na 90% mocy)
- wyświetlacz KT-LCD3 (36/48V)
- BRAVE DISC 27.5" - czara + szprychy i zaplot
- manetka kciukowa (uniwersalna)
- czujnik PAS (ISIS, Hollowtech)
- blokada obrotu osi M12 silnika x 2
- ładowarka 13s - 3,5A 54,6V 191W LiPo/LiIon
- BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A z diodami
- bateria 13s8p plaster miodu Sanyo GA. 1344 Wh ( w wygodnym plecaku rowerowym)
Chyba wszystko
Ponieważ dużo pedałuje ( jazda na samej manetce średni mnie kreci) przebiegi na 3 stopniu wspomagania plus manetka w trudniejszym terenie to 100-120 km i jeszcze nigdy nie zbliżyłem się do 40v.
Jakbyście mieli jakieś pytania to zapraszam. Kilka fotek:
Specyfikacja osprzętu elektrycznego :
- silnik Mxus 30H 7x9 1500W
- sterownik KT Sinus 36-48V 30A 1440W ( ustawiony na 90% mocy)
- wyświetlacz KT-LCD3 (36/48V)
- BRAVE DISC 27.5" - czara + szprychy i zaplot
- manetka kciukowa (uniwersalna)
- czujnik PAS (ISIS, Hollowtech)
- blokada obrotu osi M12 silnika x 2
- ładowarka 13s - 3,5A 54,6V 191W LiPo/LiIon
- BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A z diodami
- bateria 13s8p plaster miodu Sanyo GA. 1344 Wh ( w wygodnym plecaku rowerowym)
Chyba wszystko
Ponieważ dużo pedałuje ( jazda na samej manetce średni mnie kreci) przebiegi na 3 stopniu wspomagania plus manetka w trudniejszym terenie to 100-120 km i jeszcze nigdy nie zbliżyłem się do 40v.
Jakbyście mieli jakieś pytania to zapraszam. Kilka fotek:
-
- Forumowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14
Re: Btwin 560 s nówka.
Czesc, jaki masz plecak na baterie zamiescisz fotke? Też mam malo miejsca w ramie i woze baterie w plecaku, waga 6,5kg.Szukam jakiegoś fajnego z grubym dnem i zeby był wygodny . P.S jak tam plecy ,nie bolą?bodek pisze: ↑31 mar 2020, 21:20Przedstawiam wam mój skromny projekt. Rower Btwin 560 s zakupiony z myślą o przeróbce na ebike . Dlaczego taki rower akurat? Głównym powodem jest chyba najlepszy stosunek ceny do jakości ww. modelu. Jest to full z zawieszeniem jedno-zawiasowym . Po 4500 km przebiegu zero problemu z zawieszeniem jak i całym rowerem. Oczywiście systematyczne serwisowanie amortyzatora i dampera ( amortyzator około 1250km, damper 2500km). Uważam ze zawieszenia jedno-zawiasowe najlepiej znoszą katowania ( prosta konstrukcja i łatwy serwis ). No i dożywotnia gwarancja na ramę Minus gwarancji taki że nie mogłem nic wiercić , piłować , szlifować.
Specyfikacja osprzętu elektrycznego :
- silnik Mxus 30H 7x9 1500W
- sterownik KT Sinus 36-48V 30A 1440W ( ustawiony na 90% mocy)
- wyświetlacz KT-LCD3 (36/48V)
- BRAVE DISC 27.5" - czara + szprychy i zaplot
- manetka kciukowa (uniwersalna)
- czujnik PAS (ISIS, Hollowtech)
- blokada obrotu osi M12 silnika x 2
- ładowarka 13s - 3,5A 54,6V 191W LiPo/LiIon
- BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A z diodami
- bateria 13s8p plaster miodu Sanyo GA. 1344 Wh ( w wygodnym plecaku rowerowym)
Chyba wszystko
Ponieważ dużo pedałuje ( jazda na samej manetce średni mnie kreci) przebiegi na 3 stopniu wspomagania plus manetka w trudniejszym terenie to 100-120 km i jeszcze nigdy nie zbliżyłem się do 40v.
Jakbyście mieli jakieś pytania to zapraszam. Kilka fotek:
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02
Re: Btwin 560 s nówka.
Plecak mam z decathlonu model MTB 520 mi bateria nie przeszkadza . Bateria dobrze zabezpieczona plecak przyklejony do pleców. Nic nie skacze i nie przesuwa. Odnoszę wrażenie że przez to że bateria na plecach rower jest zwrotniejszy. A przy mojej wadze około 95 kg i masie mięśniowej waga plecaka z baterią około 6 kg to pikuś. Jest jeszcze wyższy model plecaka st 900. Możesz zobaczyć w sklepie. Są oczywiście wypasione plecaki markowe ale cena od 300zł w górę .
-
- Forumowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14
Re: Btwin 560 s nówka.
Dzięki za informacje. Jaki bezpiecznik dałeś do baterii ?bodek pisze: ↑31 mar 2020, 22:08Plecak mam z decathlonu model MTB 520 mi bateria nie przeszkadza . Bateria dobrze zabezpieczona plecak przyklejony do pleców. Nic nie skacze i nie przesuwa. Odnoszę wrażenie że przez to że bateria na plecach rower jest zwrotniejszy. A przy mojej wadze około 95 kg i masie mięśniowej waga plecaka z baterią około 6 kg to pikuś. Jest jeszcze wyższy model plecaka st 900. Możesz zobaczyć w sklepie. Są oczywiście wypasione plecaki markowe ale cena od 300zł w górę .
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Btwin 560 s nówka.
Bardzo ładne są takie ramy rowerowe. Napisz jeszcze w jakich warunkach używasz sprzętu ?
warsztatmotocykli.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02
Re: Btwin 560 s nówka.
Bezpiecznik to B 63 A plus rezystor.
Jeżdżę głownie po okolicznych lasach, polnych drogach i nie mam tu namyśli takich którymi przejedzie auto osobowe. . Nie ma u mnie jakiś większych gór. Chyba że jadę w stronę Kielc . Asfaltu unikam jak mogę. Nie lubię go. Jadę nim tylko jak muszę i nie ma innej drogi. Zaznaczam że zawsze pedałuję. Głownie wspomaganie na 2,3 co stanowi około 350w, 550w max. Manetka na górkach , piachach i dla fanu . Oczywiście czasami jest i 5 albo sama manetka
Jeżdżę głownie po okolicznych lasach, polnych drogach i nie mam tu namyśli takich którymi przejedzie auto osobowe. . Nie ma u mnie jakiś większych gór. Chyba że jadę w stronę Kielc . Asfaltu unikam jak mogę. Nie lubię go. Jadę nim tylko jak muszę i nie ma innej drogi. Zaznaczam że zawsze pedałuję. Głownie wspomaganie na 2,3 co stanowi około 350w, 550w max. Manetka na górkach , piachach i dla fanu . Oczywiście czasami jest i 5 albo sama manetka
- scharrow
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 08 mar 2020, 17:30
- Lokalizacja: Zieleniec
Re: Btwin 560 s nówka.
Polecam użyć czegoś takiego zamiast ESA który masz tam zamontowany. Jeśli ma działać jako zabezpieczenie będzie o wiele bezpieczniej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02
Re: Btwin 560 s nówka.
Głównym moim zamiarem założenia tego bezpiecznika była możliwość aktywowania baterii . Rezystor aby nie było iskrzenia w momencie wpinania wtyczki.