Btwin 560 s nówka.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
bodek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02

Btwin 560 s nówka.

Post autor: bodek »

Przedstawiam wam mój skromny projekt. Rower Btwin 560 s zakupiony z myślą o przeróbce na ebike . Dlaczego taki rower akurat? Głównym powodem jest chyba najlepszy stosunek ceny do jakości ww. modelu. Jest to full z zawieszeniem jedno-zawiasowym . Po 4500 km przebiegu zero problemu z zawieszeniem jak i całym rowerem. Oczywiście systematyczne serwisowanie amortyzatora i dampera ( amortyzator około 1250km, damper 2500km). Uważam ze zawieszenia jedno-zawiasowe najlepiej znoszą katowania ( prosta konstrukcja i łatwy serwis ). No i dożywotnia gwarancja na ramę :D Minus gwarancji taki że nie mogłem nic wiercić , piłować , szlifować.

Specyfikacja osprzętu elektrycznego :
- silnik Mxus 30H 7x9 1500W
- sterownik KT Sinus 36-48V 30A 1440W ( ustawiony na 90% mocy)
- wyświetlacz KT-LCD3 (36/48V)
- BRAVE DISC 27.5" - czara + szprychy i zaplot
- manetka kciukowa (uniwersalna)
- czujnik PAS (ISIS, Hollowtech)
- blokada obrotu osi M12 silnika x 2
- ładowarka 13s - 3,5A 54,6V 191W LiPo/LiIon
- BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A z diodami
- bateria 13s8p plaster miodu Sanyo GA. 1344 Wh ( w wygodnym plecaku rowerowym)
Chyba wszystko :)
Ponieważ dużo pedałuje ( jazda na samej manetce średni mnie kreci) przebiegi na 3 stopniu wspomagania plus manetka w trudniejszym terenie to 100-120 km i jeszcze nigdy nie zbliżyłem się do 40v.

Jakbyście mieli jakieś pytania to zapraszam. Kilka fotek:
Załączniki
7
7
6
6
5
5
4
4
3
3
2
2
1
1
foto 1
foto 1
Baranski86
Forumowicz
Posty: 446
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: Baranski86 »

bodek pisze:
31 mar 2020, 21:20
Przedstawiam wam mój skromny projekt. Rower Btwin 560 s zakupiony z myślą o przeróbce na ebike . Dlaczego taki rower akurat? Głównym powodem jest chyba najlepszy stosunek ceny do jakości ww. modelu. Jest to full z zawieszeniem jedno-zawiasowym . Po 4500 km przebiegu zero problemu z zawieszeniem jak i całym rowerem. Oczywiście systematyczne serwisowanie amortyzatora i dampera ( amortyzator około 1250km, damper 2500km). Uważam ze zawieszenia jedno-zawiasowe najlepiej znoszą katowania ( prosta konstrukcja i łatwy serwis ). No i dożywotnia gwarancja na ramę :D Minus gwarancji taki że nie mogłem nic wiercić , piłować , szlifować.

Specyfikacja osprzętu elektrycznego :
- silnik Mxus 30H 7x9 1500W
- sterownik KT Sinus 36-48V 30A 1440W ( ustawiony na 90% mocy)
- wyświetlacz KT-LCD3 (36/48V)
- BRAVE DISC 27.5" - czara + szprychy i zaplot
- manetka kciukowa (uniwersalna)
- czujnik PAS (ISIS, Hollowtech)
- blokada obrotu osi M12 silnika x 2
- ładowarka 13s - 3,5A 54,6V 191W LiPo/LiIon
- BMS 4-16s LiPo/LiIon - 50A/5A z diodami
- bateria 13s8p plaster miodu Sanyo GA. 1344 Wh ( w wygodnym plecaku rowerowym)
Chyba wszystko :)
Ponieważ dużo pedałuje ( jazda na samej manetce średni mnie kreci) przebiegi na 3 stopniu wspomagania plus manetka w trudniejszym terenie to 100-120 km i jeszcze nigdy nie zbliżyłem się do 40v.

Jakbyście mieli jakieś pytania to zapraszam. Kilka fotek:
Czesc, jaki masz plecak na baterie zamiescisz fotke? Też mam malo miejsca w ramie i woze baterie w plecaku, waga 6,5kg.Szukam jakiegoś fajnego z grubym dnem i zeby był wygodny . P.S jak tam plecy ,nie bolą?
bodek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: bodek »

Plecak mam z decathlonu model MTB 520 mi bateria nie przeszkadza . Bateria dobrze zabezpieczona plecak przyklejony do pleców. Nic nie skacze i nie przesuwa. Odnoszę wrażenie że przez to że bateria na plecach rower jest zwrotniejszy. A przy mojej wadze około 95 kg i masie mięśniowej waga plecaka z baterią około 6 kg to pikuś. Jest jeszcze wyższy model plecaka st 900. Możesz zobaczyć w sklepie. Są oczywiście wypasione plecaki markowe ale cena od 300zł w górę .
Załączniki
3
3
2
2
1
1
Baranski86
Forumowicz
Posty: 446
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: Baranski86 »

bodek pisze:
31 mar 2020, 22:08
Plecak mam z decathlonu model MTB 520 mi bateria nie przeszkadza . Bateria dobrze zabezpieczona plecak przyklejony do pleców. Nic nie skacze i nie przesuwa. Odnoszę wrażenie że przez to że bateria na plecach rower jest zwrotniejszy. A przy mojej wadze około 95 kg i masie mięśniowej waga plecaka z baterią około 6 kg to pikuś. Jest jeszcze wyższy model plecaka st 900. Możesz zobaczyć w sklepie. Są oczywiście wypasione plecaki markowe ale cena od 300zł w górę .
Dzięki za informacje. Jaki bezpiecznik dałeś do baterii ?
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: radasss »

Bardzo ładne są takie ramy rowerowe. Napisz jeszcze w jakich warunkach używasz sprzętu ?
warsztatmotocykli.pl
bodek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: bodek »

Bezpiecznik to B 63 A plus rezystor.
Jeżdżę głownie po okolicznych lasach, polnych drogach i nie mam tu namyśli takich którymi przejedzie auto osobowe. . Nie ma u mnie jakiś większych gór. Chyba że jadę w stronę Kielc :). Asfaltu unikam jak mogę. Nie lubię go. Jadę nim tylko jak muszę i nie ma innej drogi. Zaznaczam że zawsze pedałuję. Głownie wspomaganie na 2,3 co stanowi około 350w, 550w max. Manetka na górkach , piachach i dla fanu :). Oczywiście czasami jest i 5 albo sama manetka :)
Awatar użytkownika
scharrow
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 08 mar 2020, 17:30
Lokalizacja: Zieleniec

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: scharrow »

Polecam użyć czegoś takiego zamiast ESA który masz tam zamontowany. Jeśli ma działać jako zabezpieczenie będzie o wiele bezpieczniej.
Obrazek
bodek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2020, 16:02

Re: Btwin 560 s nówka.

Post autor: bodek »

Głównym moim zamiarem założenia tego bezpiecznika była możliwość aktywowania baterii . Rezystor aby nie było iskrzenia w momencie wpinania wtyczki.
ODPOWIEDZ