EVSpark 145mm projekt 20kW

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: AST034 »

ap0f1s pisze:
10 cze 2020, 23:05
8 ogniw przy tylu ogniwach i ramie 145mm. Naprawdę mocny custom wyjdzie. Pytanie jak wykorzystać taki moc w takiej konstrukcji. Naprawdę nie idzie jeździć przy takiej mocy i tak malej wadzę bez ramy typu moto z osłonami. O ile prędkości do 70km h są ok o więcej już jest bardzo niebezpiecznie. Przy daniu pełnej mocy stawia na koło od razu. Oczywiście nigdy mocy nie za dużo. Tylko prowadzenia takiego pojazdu jest już uciążliwe. Nie mam problemu z takimi konstrukcjami. Jednak po wykonaniu pare z nich nie widzę plusów takiej mocy przy obecnym ramach custom. Ani to stabilne ani bezpiecznie. W porównaniu z mocnym moto na których jeździłem nijak to się ma do jazdy. W górach przy takie wadzę nie idzie jeździć z taka osobą, gdyż przy podjeździe, gdzie trzeba pchać po prostu ta osoba zostanie z tylu i nie domaga. Znowu na drodze trzeba uważać na ruchy manetką, gdyż przy prawie każdej prędkości stawia na koło. A przy dużych prędkościach jest nie stabilnie. Tylko trend jest taki "wincyj mocy". Sam mam takich klientów, że oni chcą 16kW. Tak jak pisałem nie mam problemu każdy niech robi jak chce, jednak gdzieś granica musi być wyznaczona. O ile kolega ma wiedzę i świadomość to poradzi sobie z taką mocą. To nowa osoba już ma duży problem.
Zgadzam sie, do jazdy naszymi customami o mocy ponad 5-6kW trzeba juz kogos kto mial stycznosc z motocyklami, ma pojecie jak sie to prowadzi, i ze taki zestaw z kierowcą wazy 150+ kg i jego zatrzymanie to nie to samo co hamowanie analogowym rowerem. Tą wagę już czuć w zakrętach i nie tylko ;)

A co do predkosci... wg mnie taki max kiedy czuje sie bezpiecznie to 50-60km/h. Moze to dlatego, ze mam juz dwojke dzieci i na swiat patrze troche inaczej, ale wszystkim ktorzy maja z przodu kola rowerowe nie zyczę, zeby im dętka strzelila przy takich predkosciach, przeciez to juz jest bardzo szybko :P

Generalnie wedlug mnie najbardziej podczas jazdy liczy sie moment obrotowy i przyspieszenie, a nie predkosc :D
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Były propozycje temacie zeby zmienić koło z przodu moto 19 na rowerowe do sparka 20kW ale mimo tego kupiłem koło moto 19 na przód dla bezpieczeństwa.
Rozmawiałem co zajmują budową takich rowerów to nie polecał mi na przód rowerowe bo był przypadek ze ktoś wjechał w dziurę asfalcie i wylądował prawie szpitalu chyba, bądź razie koszty naprawy na pewno nie tanie po spotkaniu z asfaltem z powodu koła rowerowego przodu.

Mam juz doświadczenia bo juz mam sparka 12kW i przyzwyczaiłem się do wagi i mocy i możliwości jezdne, waga sparka 12kW a 20kW będzie podobna tylko większy silnik i więcej mocy zapasie.

Fotka koła z przodu 19 cali moto i piasta na dwa tarcze hamulcowe wiec powinno tez dobrze hamować, opona heidenau K46 enduro 2.50-19 produkcji niemieckiej.
Załączniki
20200611_143247_copy_1512x2016.jpg
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: sta-szek »

co to za opona?
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: chudybws »

Dede pisze:
11 cze 2020, 14:38
opona heidenau K46 enduro 2.50-19 produkcji niemieckiej.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: szczur333 »

mam tą czerwoną ładowarke 0-12A - wentylator chodzi na full od początku - wylacza sie dopiero jak skonczy ładowac - ka koncu prad spada do płynnie az nie pokazuje 00A, ja nie mam niestety smart bms-a, a ten nexunowy, wiec podkrecilem ładowarke na 84,5V i do takiego napiecia ładuje raz na jakis czas
wiec u mnie moc spada dopiero od 83,8 chyba jakos

co do prądu ten lcd pokazuje cuda raczej - u mnie przy 80-82V baterii na lcd 12A a pobor z gniazdka 800-820W gdzie przy takim prądzie powinno byc kolo 1kW poboru
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Jeśli chodzi o waty to umnie dzisiaj sprawdziłem to mam ładowanie 1066W i ogniwa miały prawie 4V dla modelu 26S18P.
Nie wiem jak teraz ta nowa na 20S będzie z sprawnością czy będę musiał cos grzebać przy niej.
Załączniki
20200613_194511_copy_1512x2016.jpg
geodeta
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:37

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: geodeta »

Hej. Jaką masz korbe?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

geodeta pisze:
17 cze 2020, 17:52
Hej. Jaką masz korbe?
Aktualnie kupułem 42/32/22 pierwszym sparku mam 48/38/28T i stwierdziłem ze ciężko sie jedzie jesli cos sie popsuje lub prądu nie będzie to muszę mieć cos mniejszego żeby było możliwość pomału dojechać.

Naj lepiej dla mnie było by 58T/48T/22T ale takich nie ma i pomijając problemy z naciągiem takiego łańcucha.

Zrobiłem wstępny schemat pomocniczy połączenia. Niektóre moduły sa projekcie więc po testach wstawię schematy.
Załączniki
evspark.png
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Jest dostępny Komputer MPe (200A bez złączy) z wyświetlaczem MiniOled więc zamówiłem zobaczymy jak to bedzie działać.

Instrukcja tutaj:
https://bikel.pl/instrukcja-obslugi-mpe/

Schemat połączenia
Załączniki
20200620_224457.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Nowe części dostarczone.
Komputer MPe V6 wersja 200A z wyświetlaczem oled plus moduł bluetooth.
Czujnik pas na dwóch czujnikach hall.
BMS wersja 20S 300A z wyświetlaczem i bluetooth.
Hamulce hydrauliczne Tektro Auriga Twin na przód.
Stery Neco H773 Ahead 1.1/8x34x30
Załączniki
20200707_213945_copy_1512x2016.jpg
Kross R8
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2019, 10:56

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Kross R8 »

Dede pisze:
08 lip 2020, 3:27
Świetny projekt śledzę z wielkim zaciekawieniem 👍, mam pytanie jaki to model siodełka ?
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: elektrotonus »

Często ludzie chcą takie mocne konstrukcje jako pierwsze ebike. Lepiej dochodzić do dużych mocy stopniowo przesiadając się stopniowo z mniejszych słabszych maszyn. Też da się zaobserwować anty wattowicę. Użytkownicy mocnych maszyn jak mój przedmówca szukają złotego środka między mocą a trakcją pojazdu.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Pierwsza konstrukcja takiej mocy jak ktoś nie jeździł tez nie polecam.

Ja juz posiadam evsparka o mniejszej mocy 12kw z sterownikiem sabvoton z soft startem, prąd fazowy ustawiony na 300A a rzeczywistośći jest tylko 215A wiec sporo brakuje do tych 300A.
Prąd z akumulatora na 120A i zeczywiście tyle jest ale dobiero po przekroczeniu 20km/h poniżej tej prędkości prąd z akumulatora jest mniejszy.
fajnie jeździ na elektyku ale juz dopadła watownica i brakuje tej mocy szczególne jeśli mamy soft start na sterowniku.
Jak wiadomo nowej konstrukcji większej mocy nie muszę uruchamiać na początku max mocy, mogę stopniowo zwiększać moc do możliwości będę miał tez komputer MPe z pasem z ograniczonym mocą 1-3kW mogę sobie spokojnie jechać jazda rekreacyjną.
Kross R8 pisze:
17 lip 2020, 16:28
Świetny projekt śledzę z wielkim zaciekawieniem 👍, mam pytanie jaki to model siodełka ?
Siodełko rowerowe VELO PROX 8088
Załączniki
20200717_215901_copy_1209x1612.jpg
Kross R8
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2019, 10:56

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Kross R8 »

Dzięki :)
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

Dede pisze:
17 lip 2020, 21:03
Pierwsza konstrukcja takiej mocy jak ktoś nie jeździł tez nie polecam.

Ja juz posiadam evsparka o mniejszej mocy 12kw z sterownikiem sabvoton z soft startem, prąd fazowy ustawiony na 300A a rzeczywistośći jest tylko 215A wiec sporo brakuje do tych 300A.
Prąd z akumulatora na 120A i zeczywiście tyle jest ale dobiero po przekroczeniu 20km/h poniżej tej prędkości prąd z akumulatora jest mniejszy.
fajnie jeździ na elektyku ale juz dopadła watownica i brakuje tej mocy szczególne jeśli mamy soft start na sterowniku.
Jak wiadomo nowej konstrukcji większej mocy nie muszę uruchamiać na początku max mocy, mogę stopniowo zwiększać moc do możliwości będę miał tez komputer MPe z pasem z ograniczonym mocą 1-3kW mogę sobie spokojnie jechać jazda rekreacyjną.
Kross R8 pisze:
17 lip 2020, 16:28
Świetny projekt śledzę z wielkim zaciekawieniem 👍, mam pytanie jaki to model siodełka ?
Siodełko rowerowe VELO PROX 8088
czyli nie udało się tobie usunąć soft startu z 96120 ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Narazie naprawiłem starego sparka po problemie overcurrent, jest juz nowy temat robiony przez ze mnie bo problem był z zakłóceniami hall.
Poświęciłem duzo czasu bo chcę na urlop zabrac starego sparka a tu takie problemy przed urlopem.
Soft staru nie idzie odblokować z programie zostaje ruski mod.
Ja u siebie nie zrobiłem ruskiego modu i wyszło mi to na plus bo awarii z overcurrent z połączeniem ruskim modem było by po sterowniku tak to jeszcze przeżył.

Sterowniku 96120 prąd max 300A fazy według miernika max 215A wiec sporo brakuje do tych 300A
Załączniki
20200711_211309_copy_1512x2016.jpg
Ostatnio zmieniony 19 lip 2020, 18:59 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

Nie no , jak nie da się wyłączyć soft startu , a jedzie do mnie taki sterownik...to muszę zrobić ruskiego moda i teraz pytanie , gdzie znajdę opis do sterownika :D ? albo czy odblokowanie sterownika coś tu zdziała ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

https://ebike.nexun.pl/sabvoton-program ... figuracja/
Jest temat Ruski MOD ostatnia pozycja na dole jak zrobić
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

Wydaje się proste , jak ustawie dobrze prądy to jakie szanse ,że sterownik przetrwa :D?



https://www.endless-sphere.com/forums/v ... ?p=1565802

próbowałeś tych zmian co tutaj opisane , miał podobne problemy z soft startem 10a i rosło po czasie...teraz podobno co tydfzien opone musi wymieniać :)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Tym razem projekt płytki wstępny z BMS i MPe to tego dwie przetwornice napiecia na 12V.
Na płycie będą przełączniki na mosfetach i bezpieczniki układ sterowania oświetleniem.
Do oświetlenia bede dwie przetwornice step up bo beda lampki zasilane przez przetwornice.

Montaż całej elektroniki bedzie przykreczane u góry do ramy a nie tak jak standardowo do baterii.
Załączniki
20200721_194114_copy_1209x1612.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

michaS pisze:
19 lip 2020, 19:34
Wydaje się proste , jak ustawie dobrze prądy to jakie szanse ,że sterownik przetrwa :D?
Ruski mod to ryzyko jak sterowniki odblokowany słyszałem ze do roku tylko żyją i umierają.

Ale warto przeczytać temat: Sabvoton SVMC - overcurrent - ostrzeżenie
viewtopic.php?f=18&t=5593

Temat mojego autorstwa i podejrzewam ze umierają sterowniki po pewnym czasie bo są podatne na zakłócenia i utratę synchronizacji z czujników hall.

Dla tego do nowego sparka sterownik odblokowany przejdzie modyfikacje:
1. Podkładki pod mosfety wymieniłem na ceramiczne i lepszą pastę termo.
2. Montaż czujnika temperatury LM35 na Mosfecie zeby monitorować temperaturę mosfetu a nie radiatora, czujnik będzie podłączony do MPe i monitorować temperaturę jak przekroczy skazania wyłączy napęd.
3. Wymiana przewodów hall na ekranowane badania wykazują ze pomagają na utratę synchronizacji z czujników hall.
4. Wzmocnić sygnał hall rezystorem 4,7K orginalne sabek ma za mały prąd impulsu.

Mam nadzieję ze sterownik przeżyje długo po tych modyfikacjach.
Załączniki
20200722_143320_copy_1599x621.jpg
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

Też mam zamiar wymienić tego niby termoprzewodzącego białego gluta ale ja się zdecyduje na porządne termopady i paste termoprzewodzącą stosowaną na prcesory prawdopodobnie Thermal Grizzly
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: szczur333 »

wczesniej sie nie zagłebialem w budowe sabvotona ale z tego co widze mosfety są na spodzie wiec na spodzie sie najbardziej grzeje, teoretycznie wypadaloby jeszcze miedzy obudową a rama zamontowac jakis radiator i zeby powietrze przez niego przechodzilo
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

szczur333 pisze:
22 lip 2020, 17:56
wczesniej sie nie zagłebialem w budowe sabvotona ale z tego co widze mosfety są na spodzie wiec na spodzie sie najbardziej grzeje, teoretycznie wypadaloby jeszcze miedzy obudową a rama zamontowac jakis radiator i zeby powietrze przez niego przechodzilo
to nic nie da ;) nie objętość i ilość odprowadzaczy ciepła a styk ma znaczenie , wypolerowanie na lustro tej płyty w miejscu dotyku mosfetów + dobra pasta termo i to by było więcej niż potrzeba

rozkręciłem sabka patrząc od tyłu z lewej strony jest biały glut na mosfetach a z prawej chińczyk nie trafił i jest tylko na śrubach mocujących :lol: chyba dobrze ,że zdecydowałem wyjąć to z puszki
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: gość »

Jeśli Chcesz mieć dobry styk to nie dbaj o gładkość powierzchni tylko o płaskość.
Polerka radiatora może zrobić doły i styk będzie gorszy.

Radiator polecam skrobać nożykiem do tapet.
Najlepiej w dwóch kierunkach, prostopadłych do siebie.
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

nie wiem jak się poleruje nożykiem do tapet i raczej nie będę próbował :D
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: AST034 »

Oj Pany, polerowac radiatory, thermopady... a ktoremu sie az tak sabek grzeje? Standardowy set, moze tylko paste wymienic i wystarczy, nie robcie z igly widly, bo jedyne co to zmieni to zaspokojenie wlasnego ego :P
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: michaS »

AST034 pisze:
23 lip 2020, 20:13
Oj Pany, polerowac radiatory, thermopady... a ktoremu sie az tak sabek grzeje? Standardowy set, moze tylko paste wymienic i wystarczy, nie robcie z igly widly, bo jedyne co to zmieni to zaspokojenie wlasnego ego :P
ja praktycznie tego białego gluta nie miałem na mosfetach z prawej strony , więc wymienie już na coś lepszego .... sama pasta pojedzie kilkanaście stopni w dół w porównaniu do silikonu :)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

U siebie wymieniłem podkładki na ceramiczne i pastę lepszą i to wystarczy, warto drobnym papierem wyrównać powierzchnię przy wierconych otworach zdarzają sie nierówności.

Na innym sterowniku na modelu 96120 rok temu zrobiłem tez to samo co teraz podkładki ceramiczne i pastę, tam była tragedia i nie miałem wyjścia i poprawić fabrykę, bo było az 3 razy podkładki kaponowe pod mosfety :shock:
Zamiast wyrównać powierzchnię bo było nie równo i było przebicia na taśmie radiator mosfet to zamiast wyrównać to nie i co zrobili dali 3 razy podkładki pod mosfety bardziej była to izolacja od radiatora a pasta termo tylko do połowy mosfetów.
A tam gdzie było kilka warstwy taśmy to pomiędzy taśmami brak pasty heh co nie wymyślą fabryce.

I właśnie na tym sterowniku mam soft start i mniejsze prąd fazowy na pewno zmniejszył prąd i uruchomił soft start zeby od razu nie spalił sterownik od tej fuszerki.

Zastanawiam jak go odblokować soft start na tym sterowniku bo programowanie na wszytkie możliwości nic nie dało.
Jest jeszcze możliwość regulacji czujnika prądu i zastanawiam czy po prostu ustawienia na nim fabryce zmniejszył bo zaprogramowany na 300A a daje tylko 215A na fazach.
Jak będę kiedyś go otwierać to będę testować poteciometrem przy czujniku prądu moze uda zwiększyć prad fazowy i wyłączyć soft start.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
20200723_223920_copy_599x450.jpg
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: equid »

Nie wiem czy na twoim miejscu nie było by lepiej zrobic ruski mod ale nie dawac realnie wiekszych parametrów niz przewidział producent, sofstart powinien wtedy znacznie zmalec jak bys miał ustawione np 12A w programie a realnie leciało by 120A
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Ruski mod na 10 razy wielokrotność prądu ustawiony 12A a ma mieć 120A hmm trochę przesada.
Myślałem bardziej o zwiększeniu trochę, prąd bateri zostawić na orginalny 120A tylko fazowy zwiększyć do tych 300A jak powinno byc orginalne zamiast aktualnego 215A.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Oj czasu nie było na aktualizację projektu, oczywiście problemy były ale od tygodnia prowadzę testy terenie.
Podsumowując wystarcza mi narazie moc max 16÷17kW więcej nie daje bo jestem zadowolony z tego co jest aktualnie.
Parę poprawek juz znalazłem po testach do poprawy.
Oto efekt końcowy oświetlenia super prezentuje sie w nocy, jazda z oświetleniem led o mocy do 80W to przyjemność jazdy nocą i wrażenia super.
Załączniki
20200916_221540_copy_1612x1209.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Miesiąc używania pojazdu i dystans 850km tylko ale w tym tydzień chorobowego z powodu wywrotki na rowerze.

Przez ten miesiąc wykrzywiłem obręcz i złamany nypl od sprych, wykrzywiłem korbe z powodu wywrotki, a dzisiaj juz poezja podniosła i pękła ośka od silnika qs273 :?

Silnik juz kupiony dzisiaj nexunie u Tasa tylko ze miał tylko 3T.

Więc czeka mnie postój i wymiana silnika z 4T na 3T i obręczy 18-1.85 na 19-2.15
Załączniki
20201023_102216_copy_1134x2016.jpg
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Goliath »

@Dede - jakim cudem upierdzieliłeś ośkę w QS273?? :shock: opowiadaj... :P

To chyba "fotomontaż"... :mrgreen:
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: ap0f1s »

Dede właśnie ostatnio zacząłem przerabiać lampkę Sunkia przez zmianę diód na xhp70.2, świecie to fajnie . Teraz potrzebuję coś na długie, widzę, że masz lampki BOSMANa zmieniałeś tam może diody na właśnie xhp70.2?Coś pisałeś na forum, że je modowałeś.
Chciałbym widzieć jak to się sprawdza właśnie jak długie światło.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2020, 23:09 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

Goliath pisze:
23 paź 2020, 20:09
@Dede - jakim cudem upierdzieliłeś ośkę w QS273?? :shock: opowiadaj... :P

To chyba "fotomontaż"... :mrgreen:
To nie fotomontaż sprawka dużej mocy 500A fazy i 220A prądu z akumulatora i praca z regenu 120A.
Pękła jak użyłem hamulca.
Ostatnio miałem problem z luzem na osi i kilka razy śruby musiałem dokręcić mimo kleju do gwintów i dwie śruby duże na osi z obu stron to i tak pomagało na chwilę i pojawił sie luz ponownie.

Jechałem stronę góry Świętej Doroty, znalazem info ze tam jest jakiś zjazdy dla rowerów enduro extreme ze to jest 25km od domu to chciałem spróbować bo tam nigdy nie byłem ale oskie urwałem 4km przed górą wiec nawet nie spróbowałem zajazdu bo nie dotarłem.

Na szczęście udało powrudzic na kołach do domu 21km i prędkością 10km/h dobrze ze prawa strona nie pękła jak wracałem.
ap0f1s pisze:
23 paź 2020, 20:16
Dede właśnie ostatnio zacząłem przerabiać lampkę Sunkia przez zmianę diód na xhp70.2, świecie to fajnie . Teraz potrzebuję coś na długie, widzę, że masz lampki BOSMANa zmieniałeś tam może diody na właśnie xhp70.2?Coś pisałeś na forum, że je modowałeś.
Chciałbym widzieć jak to się sprawdza właśnie jak długie światło.
Sunkia ma 3 sztuki xhp70.2 i sa na podkładzie miedzianych i jest bliżej soczewki to światło jest szersze niz oryginał i sterowanie do 30W.
BOSMAN tez zmieniłem na xhp70.2 trochę było przerobić i skrócić odblaski itp. I dostali sterowanie 25W na sztukę i świecą bardzo dalego jazda nocą czuje jak bym jechał dzień.
Wiec sumując to mam oświetlenie koło 80W na ledach które oświetlają drogę
Załączniki
20201023_210817_copy_567x1008.jpg
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: ap0f1s »

Mam tylko 2 diody xhp na sunkio. Moc na nich do max 40wat. Świeci spoko. Pokaże zdjęcie w innym wątku co pisałeś. Jedynie przydałby się jeszcze w środku odbłyśnik, aby całe światło kierowane było do przodu, gdyż mam wrażenie że marnuje trochę światło w środku. Jednak odcięcie po ustawieniu lampki super, o to chodziło.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: szalonyfacet »

Dede pisze:
23 paź 2020, 22:07

Jechałem stronę góry Świętej Doroty, znalazem info ze tam jest jakiś zjazdy dla rowerów enduro extreme
Od urodzenia tu mieskzam i o zadnej takiej trasie nie slyszalem :) wiec musze sie przejechac i zglebic. cos mi sie obilo o uszy przez gore sieiwerska a to tez tuz obok. zerkne na mapy i przejade sie bo az mnie dziw bierze
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: Dede »

szalonyfacet pisze:
24 paź 2020, 20:21


Od urodzenia tu mieskzam i o zadnej takiej trasie nie slyszalem :)
Przypadkowo to znalazem internecie na mapach Google tez jest info o tym, chciałem odwiedzić tą górę bo nazwa jest: extremalny zjazd rowerowy
Fryderyka Chopina 78, 42-506 Będzin
https://maps.app.goo.gl/XXyGaXz7iFZdPB8H8
Załączniki
Screenshot_20201024-210431_Maps_copy_720x1280.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: tkoko »

"Ekstremalny" zjazd przy 50 metrach przewyższenia i 300 - 500 m trasie ;) włączyć "altitude profile"

https://en.mapy.cz/turisticka?planovani ... rUbCwgPTO9

https://en.mapy.cz/turisticka?planovani ... &xc=%5B%5D
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: szalonyfacet »

No wlasnie dlatego mnie to dziwi. Znam ta gorke bo za dzieciaka tam lazilismy i nie mam bladego pojecia gdzie tam moze byc ekstremalnie;) chyba ze okoliczni lokalsi dodaja atrakcji w postaci spuszczonych psow albo kamiemi lecavych w twoja strone. To juz lepiej troche km dalej jest pogoria 4 z piaszczystumi trasami po kilka km. Czy lesne hopki w drodze na siewierz. Dorotkw idzie na piechote w 20 min wejsc i zejsc ;)
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: EVSpark 145mm projekt 20kW

Post autor: BeneQ »

szalonyfacet

Co by nie gadać Góra św Doroty to najwyższe wzniesienie w promieniu kilkudziesięciu kilometrów stąd pewnie lokalsi nazwali ten zjazd extremalny
byłem tam 3 tyg temu na hulajce Techlife X9
ODPOWIEDZ