EVSpark 145mm projekt 20kW
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
EVSpark 145mm projekt 20kW
Budowa projektu na ramie EVSpark 145mm o mocy szczytowej do 20kW.
Zapraszam do dyskusji trakcie budowy i sprawach technicznych.
Ten temat powstaje dla celu osób co by chcieli zbudować podobne konstrukcje o dużej mocy.
Lista części do budowy projektu:
-Rama EVSpark 145mm
-Sterownik Sabvoton SVMC072200 (72V 280A max) UNLOCK
-Silnik QS273 40H V3
-Bateria 20S22P na ogniwach VTC5A
-BMS programowany 300A z Bluetooth i LCD
-Amortyzator przód Dnm USD-8S wersja sprężynowa nie kupować wersji powietrznej olejowej
-Piasta Dual HUB 110×20 model DHL-20S na dwie tarcze hamulcowe
-Felga 19 moto przód, felga 18 moto tył
-Szprychy rowerowe przednie 2,6 mm SM CZARNE ze stali nierdzewnej z nyplem długość: 219, nyple: MOTO 6,5mm
-Amortyzator tył Dnm Rcp-2
-Hamulce Tektro Auriga Twin na przód i Tektro Dorado na tył
-tarcze przód 2x Magura MDR-C 203mm
-tarcze tył magura MDR-P Ø220mm
-ładowarka 20S 12A
-przetwornica 12V 10A Daygreen B10-72-12
-przetwornica 12V 1A na transformatorze
-Eagle Eye BOSMAA LED światła czerwone 2 W
-Taśma niklowa 99.96% czystego niklu 0.1x7mm i 0,2x7mm
-Wtyki i gniazda XT150
-Przewód silikonowy 8AWG
-Alarm GSM SMS GPS aplikacja APP na android z powiadomieniem o alarmie na telefon z zbudowanym własnym zasilaniem, funkcją zdalnego wyłączenia lub załączenia roweru przez telefon, powiadomienie o niskim napięciu akumulatora.
Zapraszam do dyskusji trakcie budowy i sprawach technicznych.
Ten temat powstaje dla celu osób co by chcieli zbudować podobne konstrukcje o dużej mocy.
Lista części do budowy projektu:
-Rama EVSpark 145mm
-Sterownik Sabvoton SVMC072200 (72V 280A max) UNLOCK
-Silnik QS273 40H V3
-Bateria 20S22P na ogniwach VTC5A
-BMS programowany 300A z Bluetooth i LCD
-Amortyzator przód Dnm USD-8S wersja sprężynowa nie kupować wersji powietrznej olejowej
-Piasta Dual HUB 110×20 model DHL-20S na dwie tarcze hamulcowe
-Felga 19 moto przód, felga 18 moto tył
-Szprychy rowerowe przednie 2,6 mm SM CZARNE ze stali nierdzewnej z nyplem długość: 219, nyple: MOTO 6,5mm
-Amortyzator tył Dnm Rcp-2
-Hamulce Tektro Auriga Twin na przód i Tektro Dorado na tył
-tarcze przód 2x Magura MDR-C 203mm
-tarcze tył magura MDR-P Ø220mm
-ładowarka 20S 12A
-przetwornica 12V 10A Daygreen B10-72-12
-przetwornica 12V 1A na transformatorze
-Eagle Eye BOSMAA LED światła czerwone 2 W
-Taśma niklowa 99.96% czystego niklu 0.1x7mm i 0,2x7mm
-Wtyki i gniazda XT150
-Przewód silikonowy 8AWG
-Alarm GSM SMS GPS aplikacja APP na android z powiadomieniem o alarmie na telefon z zbudowanym własnym zasilaniem, funkcją zdalnego wyłączenia lub załączenia roweru przez telefon, powiadomienie o niskim napięciu akumulatora.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2020, 9:04 przez Dede, łącznie zmieniany 6 razy.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Ooooo!
I to lubie, kibicuje calym sercem
Tylko ten sabek moze nie wytrzymac...
I to lubie, kibicuje calym sercem
Tylko ten sabek moze nie wytrzymac...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Sterownik wiadomo jest awaryjny szczególnie przy tej mocy 20kW i lepiej zmienić na coś innego tylko na jaki?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Kelly nie są wektorowe (chyba ?) i mają tą przykrą przypadłość, że mają programowane prądy maksymalne zależne od czasu pracy i temperatury i lubią po 30 sek się ograniczać na połowę mocy
Moje spostrzeżenia:
1. Sabek odblokowany - prawdopodobnie nie przeżyje miesiąca czy 2 przy dynamicznej jeździe, jak każdy odblokowany sterownik, moim zdaniem nie warto pchać w to kasy, lepiej pozostać przy nie odblokowanym.
2. Przy takiej wadze amor bez wymiany sprężyny nie wystarczy, będzie pracować na dobiciu i albo zrobisz sobie krzywdę albo złamiesz tłumik. Więc musisz to ogarnąć
3. Moim zdaniem damper tak jak sabek, po pół sezonu będzie mieć rozszczelnienia i/lub przetarte tłoczysko, to najtańszy damper, bez wolnej szybkiej kompresji, koło tylne Ci będzie sprężynować jak z gumy, więcej bezie w powietrzu niż na glebie
4. Przód moto:
- duża masa rotująca czyli większe zużycie energii, większe grzanie silnika, mniejsze przyśpieszenie, mniejsza zwrotność bo większa bezwładność
- opona moto czyli twarda mieszanka czyli mała przyczepność, szczególnie niebezpieczne w temp wiosenno jesiennych czy na mokrym, słaba trakcja bo ebajk lżejszy i brak docisku
Dobre rowerowe koło 3x lżejsze, lepsza przyczepność, zwrotność, trakcja, mniejsze zużycie energii a i tak aż nadto wytrzymałe
Moje spostrzeżenia:
1. Sabek odblokowany - prawdopodobnie nie przeżyje miesiąca czy 2 przy dynamicznej jeździe, jak każdy odblokowany sterownik, moim zdaniem nie warto pchać w to kasy, lepiej pozostać przy nie odblokowanym.
2. Przy takiej wadze amor bez wymiany sprężyny nie wystarczy, będzie pracować na dobiciu i albo zrobisz sobie krzywdę albo złamiesz tłumik. Więc musisz to ogarnąć
3. Moim zdaniem damper tak jak sabek, po pół sezonu będzie mieć rozszczelnienia i/lub przetarte tłoczysko, to najtańszy damper, bez wolnej szybkiej kompresji, koło tylne Ci będzie sprężynować jak z gumy, więcej bezie w powietrzu niż na glebie
4. Przód moto:
- duża masa rotująca czyli większe zużycie energii, większe grzanie silnika, mniejsze przyśpieszenie, mniejsza zwrotność bo większa bezwładność
- opona moto czyli twarda mieszanka czyli mała przyczepność, szczególnie niebezpieczne w temp wiosenno jesiennych czy na mokrym, słaba trakcja bo ebajk lżejszy i brak docisku
Dobre rowerowe koło 3x lżejsze, lepsza przyczepność, zwrotność, trakcja, mniejsze zużycie energii a i tak aż nadto wytrzymałe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Fajny sprzęt się szykuje , ale pewnie trzeba wziąć do serca sugestie Tasa...
A jaki będziesz miał komputerek tzn. wyświetlacz ? No bo temperaturę silnika pasuje monitorować. Najlepiej jakby jeszcze był alarm temp.
Ja upraszam Michała by wznowił produkcję ...
A jaki będziesz miał komputerek tzn. wyświetlacz ? No bo temperaturę silnika pasuje monitorować. Najlepiej jakby jeszcze był alarm temp.
Ja upraszam Michała by wznowił produkcję ...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Sprawdziłem modele kelly i biorąc uwagę szerokość ramy 145mm wiec większość sterowników nie może być zamontowane jak bym posiadał ramę szerszą to znalazło by się fajne modele sterowników.
model KHB72601 mógłby pasować do tej ramy 145mm pod warunkiem obcięcia uchwytów tym sterowniku i tak będzie trochę szersze od ramy o parę mm.
Porównać cenę tych sterowników Sabvoton SVMC072200 aktualnej promocji 1500zł Polskim sklepie do ceny kelly KHB72601 cena na ali 3037zł plus wysyłka 220zł TNT i na pewno opłaty celne to bardzo różnica dwa razy drożnej od Sabvotona.
Mało opinii jest modelu KHB72601 czy za tą cenę prawie 4000zł licząc opłaty celne czy sie opłaca?
a może ktoś ma inną propozycje?
model KHB72601 mógłby pasować do tej ramy 145mm pod warunkiem obcięcia uchwytów tym sterowniku i tak będzie trochę szersze od ramy o parę mm.
Porównać cenę tych sterowników Sabvoton SVMC072200 aktualnej promocji 1500zł Polskim sklepie do ceny kelly KHB72601 cena na ali 3037zł plus wysyłka 220zł TNT i na pewno opłaty celne to bardzo różnica dwa razy drożnej od Sabvotona.
Mało opinii jest modelu KHB72601 czy za tą cenę prawie 4000zł licząc opłaty celne czy sie opłaca?
a może ktoś ma inną propozycje?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Buduje drugą konstrukcje, pierwszej konstrukcji która mam EVSpark 145mm jest bateria z ogniw 468 sztuk z silnikiem QS205 pojazd bardzo czeski amatory są sprawne i dają rade na mój styl jazdy a warunki które jadę jest to asfalt i ścieżki leśne.tas pisze: ↑01 maja 2020, 17:462. Przy takiej wadze amor bez wymiany sprężyny nie wystarczy, będzie pracować na dobiciu i albo zrobisz sobie krzywdę albo złamiesz tłumik. Więc musisz to ogarnąć
3. Moim zdaniem damper tak jak sabek, po pół sezonu będzie mieć rozszczelnienia i/lub przetarte tłoczysko, to najtańszy damper, bez wolnej szybkiej kompresji, koło tylne Ci będzie sprężynować jak z gumy, więcej bezie w powietrzu niż na glebie
4. Przód moto:
- duża masa rotująca czyli większe zużycie energii, większe grzanie silnika, mniejsze przyśpieszenie, mniejsza zwrotność bo większa bezwładność
- opona moto czyli twarda mieszanka czyli mała przyczepność, szczególnie niebezpieczne w temp wiosenno jesiennych czy na mokrym, słaba trakcja bo ebajk lżejszy i brak docisku
Dobre rowerowe koło 3x lżejsze, lepsza przyczepność, zwrotność, trakcja, mniejsze zużycie energii a i tak aż nadto wytrzymałe
Mieszkam mieście do wyboru mam asfalt lub ścieżki rowerowe jak bym mieszkał górach lub jeździł wyczynowo to na pewno amory do wymiany i jeszcze sporadycznie jeździe raz do czasu weekendy wiec eksploatacja bardzo mała.
Z powodu mojej stylu jazdy i sporadycznego użytkowania bardziej skłaniam kupna Dnm USD-8S i Rcp-2 jest nowy model RCP 3 ale czy lepszy od Rcp-2?
Obręcz przód moto wymienić na rowerową jaki zestaw warto kupić na asfalt i ścieżki leśne?
Ostatnio zmieniony 01 maja 2020, 19:39 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Ja mam RCP-3. Z tego co wiem, ma wieksza srednice tloczyska, u mnie narazie nie ma duzego nalotu (ok 600km wiekszosc asfalt, ale i troche lasu/teren) i ma sie dobrze. Nie mam blotnikow wiec jest ciagle uwalony blotem. Jedynie polecam sprezyne 450lbs, ja mam 550 i jest ciut twardo, a waze 92kg.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
wyświetlacz standardowy jak większość użytkowników z kompletu od BMSa
Oczywiście wersja 300A niż ta co na foto jest rożni się tylko ilością mofetów, nowa wersja BMSa ma mniejsze wymiary od starszej wersji
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
No to on Ci kwestii mierzenia temp. silnika nie rozwiąże, wiesz o tym?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
A po co pomiar temperatury? Wystarczy wkleic bimetal i zapomniec o problemach
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Z sterowników to kelly o oznaczeniu KLS jest teori wektorem, KHB z tego co wiem to blokowiec.
Mozna spróbować z ASI, no ale cena
Mozesz jeszce poszukać czy czasem Vtol niema takich mocniejszych wersji (wieszky sabvoton ML)
Albo pobawic sie z jakims mniejszym i dorobic do niego końcówkę mocy.
Mozna spróbować z ASI, no ale cena
Mozesz jeszce poszukać czy czasem Vtol niema takich mocniejszych wersji (wieszky sabvoton ML)
Albo pobawic sie z jakims mniejszym i dorobic do niego końcówkę mocy.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Bibetal jak najbardziej też, ale wyświetlacz z temp. silnika i jeszcze z alarmem temperaturowym to jest mistrzostwo świata - tak najlepiej - tak mam w Naqurwiaczu. Wezmę pasażera , czy zacznę gdzieś cisnąć w terenie , to sobie będę monitorował temperaturę
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
I co masz z tej wiedzy? Wolniej jezdzisz czy patrzysz sie ciagle na ekran?
Przeciez budujemy te sprzety dla zabawy, ja jak cisne w terenie to czasem zerkam na stan baterii albo predkosc, temperatura mnie nie obchodzi totalnie, raz mi bimetal odcial zasilanie, to stanalem, wyjalem telefon, sprawdzilem co sie dzieje na forum, poczekalem 5-7 minut i heja dalej Jakbym mial tak patrzec czy alarm nie wyje, jaka temperatura to bym sie nie cieszyl jazdą, nic mnie ona nie interesuje
Ale wracajac do tematu - czy te 200A w sabku nie starczy na ten silnik? To i tak duzo, a przy duzym 273 podejrzewam, ze bedzie dawalo mega przyspieszenie i predkosc. Mialbys sprawe zalatwiona ze sterownikiem, bo naprawde mamy maly wybor kontrolerow >200A...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
ja bym zainwestował w ładowarke regulowaną 0-25A
mam 14P VTC5A i pare razy lecialem na 10-11A bo chcialem szybko podładowac, ogniwa zimne, gdyby nie BMS kijowy to bym leciał 20A w trasie, szkoda zycia
jesli sprzedam to co mam to nastepny pakiet 16-17P napewno napewno bede ładował 20-25A
mam 14P VTC5A i pare razy lecialem na 10-11A bo chcialem szybko podładowac, ogniwa zimne, gdyby nie BMS kijowy to bym leciał 20A w trasie, szkoda zycia
jesli sprzedam to co mam to nastepny pakiet 16-17P napewno napewno bede ładował 20-25A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Najgorsze rozwiązanie ze wszystkich możliwych,nie polecam, jest bardzo niebezpieczny przy odpowiednim stylu jazdy.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Mam inne rozwiązanie bez oglądania temperatury na LCD bo to nie bezpieczne a po drugie ten BMS nie będzie działać z czujnikiem silniku żeby oglądacz temperaturę.
Mój patent jest inny do tych czas używanych o zabezpieczeniu silnika przed przegrzaniem.
Moje rozwiązanie polega na dwu etapowym ograniczenia mocy silnika zależności od temperatury
po przekroczeniu 130 stopni organicy moc do ~40%
po przekroczeniu 150 stopni organicy moc do ~10% i max 25km/h
Mój patent mi się podoba z powodu ze po przekroczeniu temperatury jest możliwość jechać dalej z mniejszą mocą i zatrzymać odpowiednim mieściu dla nasz bezpiecznej jeśli zadziała na ulicy to nie staniemy na środku drogi lub krzyżowaniu jak to bywa rozwiązaniu czujnika bimetal.
Podłączenie będzie polegało na oryginalnym czujnika silniku bez modyfikacji silniku, do czujnika podłączamy dwa moduły elektroniczne czujnika temperatury podłączone do przełącznika 3 speed switch.
Schemat i sposób podłączenia udostępnię jeśli przejdzie testy pozytywnie.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
@Dede,
Brawo! Bardzo fajne , podobne do ustawień MPe Marka .
Testuj jak najszybciej i daj cynk , czy się spisuje
Brawo! Bardzo fajne , podobne do ustawień MPe Marka .
Testuj jak najszybciej i daj cynk , czy się spisuje
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Super pomysł.
Jak będę się kiedyś dobierać do silnika to sobie połącze bimetal z soft startem
Jak będę się kiedyś dobierać do silnika to sobie połącze bimetal z soft startem
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Jak już rozmawiacie o zabezpieczeniu silnika to może ktoś podpowiedzieć jaki termistor założyć bo chcę to zrobić w tym tygodniu a dalej nie wiem jaki viewtopic.php?f=14&t=178&p=71016#p71016
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Nowy system zabezpieczenia silnika mojego rozwiozania na systemie bimetal.
Za nie długo schemat wykorzystania czujnika temperatury KTY83/122 zamiast bimetalu.
Za nie długo schemat wykorzystania czujnika temperatury KTY83/122 zamiast bimetalu.
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Genialne ! proste i GENIALNE !
Raczej dobrze będzie działać ...
A da radę podłączy jeszcze w ten układ wyświetlacz temperatury ?
Raczej dobrze będzie działać ...
A da radę podłączy jeszcze w ten układ wyświetlacz temperatury ?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Nie da rady, nie bedzie działać.
Teraz projektuje moduł dla czujnika KTY83/122
Mam wstępny schemat dla modułu.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
kupiłem piastę Dual HUB 110×20 model DHL-20S na dwie tarcze hamulców na aliexpress
Teraz które hamulce będą mocniej hamować z zestawów na przód pod dwie tarcze?
1 Tektro Auriga Twin
2 SHIMANO SAINT BR M820
3 Shimano Deore XT BR-M8120
4 Shimano Zee BL/BR-M640
punkt 2,3,4 mógłbym wykorzystać trójnik magura do przewodu hydraulicznego tylko nie wiem czy takie rozwiązanie będzie działać z jedna klamka hamulca z ośmioma tłoczkami
Teraz które hamulce będą mocniej hamować z zestawów na przód pod dwie tarcze?
1 Tektro Auriga Twin
2 SHIMANO SAINT BR M820
3 Shimano Deore XT BR-M8120
4 Shimano Zee BL/BR-M640
punkt 2,3,4 mógłbym wykorzystać trójnik magura do przewodu hydraulicznego tylko nie wiem czy takie rozwiązanie będzie działać z jedna klamka hamulca z ośmioma tłoczkami
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Co do hamulców na dwie tarcze np. Tektro Auriga Twin w porównaniu do Tektro Hd-e730(na tarczach magura 220mm) Nie widzę dużej różnicy w sile hamowania. Jednak widzę w tym, że cały czas hamują tak samo i po pewnym czasie jazdy w terenie nie nagrzewają tak całych hamulców .Przez tarcza nie nabiera takiej temperatury jak i olej w przewodach. Nie trzeba wtedy naciskać coraz mocniej na klamki.
Nie mam pojęcia czy to sprawdzi się przy hamulcach 4 tłoczkowych na jednej klamce, pytanie czy będzie tyle siły , aby zacisnąć 8 tłoczków na raz. Raczej szedłbym tutaj w hamulce tektro z dostosowanym przewodem na 2 tarczę.
Tak samo Tektro maja jeszcze jedną zaletą. Łatwe w serwisowaniu i pasują z nich pewne rzeczy z shimano. Np. wymiana przewodu hamulcowego nie ma problemu w każdym serwisie z rowerami wymienią. Nie są popularne wśród normalnych rowerów, gdyż są po prostu ciężkie i duże. Mają duże klamki. Oczywiście są 2 rodzaje krótkie i długie. Zdecydowanie większe zaciski. Jednak przy naszym zastosowaniu waga 1kg w tą czy tamta nie ma znaczenia a co dopiero jakieś gramy.
Nie mam pojęcia czy to sprawdzi się przy hamulcach 4 tłoczkowych na jednej klamce, pytanie czy będzie tyle siły , aby zacisnąć 8 tłoczków na raz. Raczej szedłbym tutaj w hamulce tektro z dostosowanym przewodem na 2 tarczę.
Tak samo Tektro maja jeszcze jedną zaletą. Łatwe w serwisowaniu i pasują z nich pewne rzeczy z shimano. Np. wymiana przewodu hamulcowego nie ma problemu w każdym serwisie z rowerami wymienią. Nie są popularne wśród normalnych rowerów, gdyż są po prostu ciężkie i duże. Mają duże klamki. Oczywiście są 2 rodzaje krótkie i długie. Zdecydowanie większe zaciski. Jednak przy naszym zastosowaniu waga 1kg w tą czy tamta nie ma znaczenia a co dopiero jakieś gramy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Panowie , o jaki sklep może chodzić?
Na dniach kupuję Sabka 72200 i szukam sprawdzonego źródła z najlepszą ofertą.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Planowany zakup:
Hamulców Tektro Auriga Twin na przód i Tektro Dorado na tył
Tarcze magura MDR-P Ø220mm
Przetwornica 12V 10A Daygreen B10-72-12
Eagle Eye BOSMAA LED światła czerwone 2 W
Taśma niklowa 99.96% czystego niklu 0.1x7mm 1kg
Wtyki i gniazda XT150
Przewód silikonowy 8AWG
Alarm GSM SMS GPS aplikacja APP na android z powiadomieniem o alarmie na telefon z zbudowanym własnym zasilaniem, funkcją zdalnego wyłączenia lub załączenia roweru przez telefon, powiadomienie o niskim napięciu akumulatora.
Hamulców Tektro Auriga Twin na przód i Tektro Dorado na tył
Tarcze magura MDR-P Ø220mm
Przetwornica 12V 10A Daygreen B10-72-12
Eagle Eye BOSMAA LED światła czerwone 2 W
Taśma niklowa 99.96% czystego niklu 0.1x7mm 1kg
Wtyki i gniazda XT150
Przewód silikonowy 8AWG
Alarm GSM SMS GPS aplikacja APP na android z powiadomieniem o alarmie na telefon z zbudowanym własnym zasilaniem, funkcją zdalnego wyłączenia lub załączenia roweru przez telefon, powiadomienie o niskim napięciu akumulatora.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
to akurat jak zobaczysz że kradną to włącz im zdalnie rower żeby czegoś nie uszkodzili przy szarpaniu, niech odjadą jak cywilizowani złodzieje
0.1mm nie za cienka taśma?
gdzie zamierzasz zaopatrzyć się w tektro?
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
O tym nie pomyślałem zeby im ułatwić kradzież
0.1 jest za cienka dla tego więcej warstw będzie licząc ze jedna taśma bedzie przewodzić ~5A
Poprzedniej konstrukcji kupiłem taśmę 0,2mm i nie było problemu zgrzewania na biegunie plusowym ale za to na minusie był problem z powodu szlifowania depaketu były przypadki mikro dziurek i rozszczelnieniu ogniwa po ponownym zgrzewaniu.
Ostatecznie pierwszej konstrukcji użyłem dwie warstwy 0.1mm a następne juz były 0.2mm i nie było problemów rozszczelnieniu ogniwa lub wypalania dziurek ogniwie.
Ostatecznie dla ogniw depaketu lepszym rozwiązaniem jest 0.1mm i unikać rozszczelnieniu ogniwa jedyna wada to większość ilość warstw.
0.1 jest za cienka dla tego więcej warstw będzie licząc ze jedna taśma bedzie przewodzić ~5A
Poprzedniej konstrukcji kupiłem taśmę 0,2mm i nie było problemu zgrzewania na biegunie plusowym ale za to na minusie był problem z powodu szlifowania depaketu były przypadki mikro dziurek i rozszczelnieniu ogniwa po ponownym zgrzewaniu.
Ostatecznie pierwszej konstrukcji użyłem dwie warstwy 0.1mm a następne juz były 0.2mm i nie było problemów rozszczelnieniu ogniwa lub wypalania dziurek ogniwie.
Ostatecznie dla ogniw depaketu lepszym rozwiązaniem jest 0.1mm i unikać rozszczelnieniu ogniwa jedyna wada to większość ilość warstw.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Sklepy:
Hollandbikeshop
Cyklonbike
vectorebike.com
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/bicyc ... ck-576788/
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-459169/
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/czesc ... ny-459170/
https://vectorebike.com/bike/brakes/tek ... iga-e-twin
https://vectorebike.com/bike/brakes/tek ... o-e-brakes
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
W cyklonie raczej słabo.Niema i nawet nie odpowiadają kiedy mogą być.
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Podałem info jakie sklepy mogą byc te hamulce, wybrać ten sklep który ma na stanie magazynu.
Sklepie hollandbikeshop.com nie było dostępne ale od 2 dni mają na magazynie jak długo będę mieć nie wiadomo.
Sklepie hollandbikeshop.com nie było dostępne ale od 2 dni mają na magazynie jak długo będę mieć nie wiadomo.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Dostawa części. Rama evspark dzisiaj dostarczana.
Pojawił sie problem tarcza hamulcowa magura MDR-P
Nie mogę zamontować dwie sztuki na przód
Lewa strona jest ok, tylko prawa strona należy zamontować odwrotnie z powodu ze tarcza jest kierunkowa a nie może być odwrotnie kierunku jazdy zamontowane. A konstrukcja drugiej strony tarczy MDR-P jest wypukłe i wystające nity od tarczy dotyka obudowy hamulca.
Oglądałem inne tarcze i wszytkie co maja nity maja podobny problem i będę musiał wymienić na inne tarcze bez nitów co bez problemu mogę zamienić strona i zamontować prawą stronę kierunku jazdy.
Pojawił sie problem tarcza hamulcowa magura MDR-P
Nie mogę zamontować dwie sztuki na przód
Lewa strona jest ok, tylko prawa strona należy zamontować odwrotnie z powodu ze tarcza jest kierunkowa a nie może być odwrotnie kierunku jazdy zamontowane. A konstrukcja drugiej strony tarczy MDR-P jest wypukłe i wystające nity od tarczy dotyka obudowy hamulca.
Oglądałem inne tarcze i wszytkie co maja nity maja podobny problem i będę musiał wymienić na inne tarcze bez nitów co bez problemu mogę zamienić strona i zamontować prawą stronę kierunku jazdy.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Sprawdź sobie jak ładuję ta ładowarka. Miałem kilka z nich i było tak, że w ogóle nie miały ostataniej fazy ładowania i ładowały pełnym prądem przez cały czas.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
O, widzę będzie tubliss. Bardzo dobra decyzja, to jest najlepsza rzecz jaką dołożyłem do swojego Falcona
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Masz rację ze jest wada fabryczna ale nie z powodu braku końcowej fazy ładowania bo jest tylko z powodu wysokiej temperatury wyłącza ładowanie po ostygnieciu powraca ponownie ładowanie i tak kilka razy
Ładowarki mają wadę konstrukcyjne:
-brak czujnika temperatury dla wentylatora
-za mały radiator dla chłodzenia mosfetów
-za późno załącza wentylator dla miłej mocy ładowania.
-wentylator załącza zależności od prądu a nie od temperatury.
Mojej pierwszej ładowarce wentylator był uruchamiany od 1,5A, więc poniżej 1,5A wentylator automatycznie wyłączył i ładowarka sie wyłącza sporadycznie z powodu wysokiej temperatury na mosfetach radiatora i przerywa ładowanie.
Co może byc mylące ze ładowarka juz skończyła pracę ładowania a tu akumulator nie naładowany.
Zauważyłem ze pomiędzy 0,7A a 1,5A kiedy wentylator nie działa to sobie robi przerwy na odpoczynek z powodu przegrzania.
Tą wadę można naprawić ustawić wentylator zeby od 0,5A zaczynał uruchamiać.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Jeżeli ladowarka duzej mocy, dająca teoretycznie 8-12A prądu ma problem temperaturowy przy prądzie 1-2A, to .... wada konstrukcyjna, która w mojej opinii dyskwalifikuje taki model do produkcji i masowej sprzedaży.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Chciałem dodać ze problem występuje tylko jak wentylator sie wyłączy.
Jeśli działa wentylator od 1,5A wzwyż do 12A ładowarka nie osiąga wysokiej temperatury bo cały czas działa wentylator i skutecznie chłodzi.
Wiec pełna moc 12A brak problemu a przy małej mocy są problemy bo za wcześnie wyłącza wentylator wystarczy obniżyć zakres załaczania wentylatora i problem znika.
Jeśli działa wentylator od 1,5A wzwyż do 12A ładowarka nie osiąga wysokiej temperatury bo cały czas działa wentylator i skutecznie chłodzi.
Wiec pełna moc 12A brak problemu a przy małej mocy są problemy bo za wcześnie wyłącza wentylator wystarczy obniżyć zakres załaczania wentylatora i problem znika.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
No ok, Ty sobie poradzisz/poradziles ale to oznacza że konstrukcyjne brak pasywnego chlodzenia, radiatora odpowiednich rozmiarów +zapewne oszczędności na tranzystorach mocy, aby nawet gdy wentylator slabiej pracuje, dawal radę przy prądzie 10-cio krotnie mniejszym. Tym bardziej ze te wentylatory na ogół szybko padają.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
U mnie i tak wieszkosc tych ładowarek ładuje cały czas z pełną mocą do konca. To że się przegrzewają to druga sprawa.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Jeśli ładuje pełną moca to może być ze ustawiony na wyższe napięcie niz powinno i nie masz tym przypadku spadku prądu przy końcowej fazie ładowania.
Ogólnie nie wiedziałem ze takie są problemy z nimi myślałem ze tylko moja ładowarka miała złe ustawienia napięcia końcowej fazie ale u mnie była mniejsze napięcie niz powinno.
Na pewno ładowarka nie jest dla tych co nie potrafią zrobić regulacji samodzielnie.
Fotka ramy evspark 145mm
Ogólnie nie wiedziałem ze takie są problemy z nimi myślałem ze tylko moja ładowarka miała złe ustawienia napięcia końcowej fazie ale u mnie była mniejsze napięcie niz powinno.
Na pewno ładowarka nie jest dla tych co nie potrafią zrobić regulacji samodzielnie.
Fotka ramy evspark 145mm
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Tylko u mnie na 10 ładowarek 5 ma taki problem.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Duza roznica w hamulcach ZEE vs Sainty?
Btw: Bardzo sie ciesze, ze zakladasz normalny, twardy mostek DH a nie to co niektórzy z rowerow miejskich, lamane, regulowane, potem wyglada to tragicznie a i bezpiecznie wcale nie jest
Btw: Bardzo sie ciesze, ze zakladasz normalny, twardy mostek DH a nie to co niektórzy z rowerow miejskich, lamane, regulowane, potem wyglada to tragicznie a i bezpiecznie wcale nie jest
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Wybrałem model BR-M820 czytałem ze są mocniejsze, ale czy to prawda i czy jest wogule ruznica hamowania to nie sprawdzałem. Wydaje mi sie tez zależy od modelu klamki i pojemności tłoczka
Klamki mam bardzo duże i mocne Tektro Dorado z czujnikiem hamowania i okienkiem poziomu oleju.
Mam nadzieje ze będzie duża siła hamowania bo mam drugiej konstrukcji magury mt5e ale są za słabe bardziej na spawalnicze ale tez waga duża roweru.
Teraz mam lepsze klamki i wybrałem trójnik magura dla przewodu hamulca na dwie tarcze jestem ciekawy czy klamka da radę obsłużyć 8 tłoczków.
Jeśli nie będzie działać sprawnie na 8 tłoczków na jedną klamkę to zaciski dwie sztuki pójdę do pierszej konstrukcji co sa magury mt5e
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
Vct5a widzę że będzie sporo mocy w tej konstrukcji.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 31 mar 2018, 23:37
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: EVSpark 145mm projekt 20kW
8 ogniw przy tylu ogniwach i ramie 145mm. Naprawdę mocny custom wyjdzie. Pytanie jak wykorzystać taki moc w takiej konstrukcji. Naprawdę nie idzie jeździć przy takiej mocy i tak malej wadzę bez ramy typu moto z osłonami. O ile prędkości do 70km h są ok o więcej już jest bardzo niebezpiecznie. Przy daniu pełnej mocy stawia na koło od razu. Oczywiście nigdy mocy nie za dużo. Tylko prowadzenia takiego pojazdu jest już uciążliwe. Nie mam problemu z takimi konstrukcjami. Jednak po wykonaniu pare z nich nie widzę plusów takiej mocy przy obecnym ramach custom. Ani to stabilne ani bezpiecznie. W porównaniu z mocnym moto na których jeździłem nijak to się ma do jazdy. W górach przy takie wadzę nie idzie jeździć z taka osobą, gdyż przy podjeździe, gdzie trzeba pchać po prostu ta osoba zostanie z tylu i nie domaga. Znowu na drodze trzeba uważać na ruchy manetką, gdyż przy prawie każdej prędkości stawia na koło. A przy dużych prędkościach jest nie stabilnie. Tylko trend jest taki "wincyj mocy". Sam mam takich klientów, że oni chcą 16kW. Tak jak pisałem nie mam problemu każdy niech robi jak chce, jednak gdzieś granica musi być wyznaczona. O ile kolega ma wiedzę i świadomość to poradzi sobie z taką mocą. To nowa osoba już ma duży problem.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399