Avionics moto na 1/8 mili

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

Chcielibyśmy zbudować motor na naszej ramie ścigający się na 1/8 mili.
Duży zasięg nie jest potrzebny.
Założenie to silnik w kole i przyspieszenie w granicach 4 sekund do 100 km/h.
Miejsca na baterię i sterownik jest dużo.
Zaproponujcie coś proszę: silnik, sterownik itp.
Coś z czym byśmy godnie mogli reprezentować pojazdy elektryczne ;)
Obrazek
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: pumexior »

Największy qs273, Asi bac8000, pakiet na lipo żeby jakieś 480a ogarnął i można się ścigać :D
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: verre »

to najładniej zrobiony brzydal w kraju, niestety niczego nie potrafię zaproponować, chciałem wyrazić swoje zdanie :)
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Rugos »

Qs273 40H albo 50H. Nawój dobrać tak żeby maks prędkość jaka jest potrzebna była prędkością maksymalną, wtedy uzyskacie największe przyspieszenie. Pakiet jak najlżejszy na lipo. Sterownik wtedy zostaje jako najtwardszy orzech do zagryzienia, aż prosi się o ASI, ale kto to ustawi?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: GrzegorzS »

Rugos pisze:
18 maja 2020, 20:03
Qs273 40H albo 50H. Nawój dobrać tak żeby maks prędkość jaka jest potrzebna była prędkością maksymalną.....
Lepiej nawój dobrać aby był duży moment, prędkość nadrobić można odpowiednim sterownikiem.
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

A jaką prędkość możemy osiągnąć maksymalną?
Kolega na tym odcinku na mecie na tuningowanym Harleyu 190Nm osiąga 160 km/h.
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: midi »

Jak faktycznie chcesz roadstera to jest przepis który na pewno Cię nie zawiedzie, silnik z przodu i silnik z tyłu dwa QS-y 205 V3 i pojedynczy QS273 będzie oglądał Cię z Tyłu. Jeśli nie potrzeba Ci zawieszenia to technicznie nie będziesz miał problemu, dwa silniki dadzą Ci takiego kopa że kierownicy to trzeba będzie się mocno trzymać. Dwa sterowniki ale jak piszesz masz miejsca sporo, aku na wysokoprądowych i 20s i myślę że pośmiewiskiem nie będziesz, pewnie 4sekundy do 100 da radę wyciągnąć. Ja mam taki rower w planach wyłącznie dla fanu.
Pozdrawiam serdecznie.
ps 160km/h raczej nie wykonalne, trzeba by montować stabilizatory skrętu ale konstrukcja musiała by być maksymalnie sztywna.
motowojtek
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 02 cze 2019, 8:19

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: motowojtek »

Chyba na 1/4 mili:)
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

motowojtek pisze:
19 maja 2020, 9:00
Chyba na 1/4 mili:)
Jednak na 1/8 mili ;)
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

midi pisze:
18 maja 2020, 22:35
Jak faktycznie chcesz roadstera to jest przepis który na pewno Cię nie zawiedzie, silnik z przodu i silnik z tyłu dwa QS-y 205 V3 i pojedynczy QS273 będzie oglądał Cię z Tyłu. Jeśli nie potrzeba Ci zawieszenia to technicznie nie będziesz miał problemu, dwa silniki dadzą Ci takiego kopa że kierownicy to trzeba będzie się mocno trzymać. Dwa sterowniki ale jak piszesz masz miejsca sporo, aku na wysokoprądowych i 20s i myślę że pośmiewiskiem nie będziesz, pewnie 4sekundy do 100 da radę wyciągnąć. Ja mam taki rower w planach wyłącznie dla fanu.
Pozdrawiam serdecznie.
ps 160km/h raczej nie wykonalne, trzeba by montować stabilizatory skrętu ale konstrukcja musiała by być maksymalnie sztywna.
Bardzo mi się podobaja dwa silniki :) A może zastosować dwa silnki QS273 w pełnych aluminiowych kołach, niewidoczne na oponach motorowych 21".
Wtedy 160 powinno być osiągalne ;) ?
Co do stabilizatorów skrętu to oczywiście można ale zbytek łaski. Widziałeś coś takiego w board tracker'ach z początku zeszłego wieku.
Polecam przeczytać historię Glenna Curtisa, niesamowita historia https://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_Curtiss
Ten motor ma być dla fanu przede wszystkim :)
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: midi »

Dwa QS273 zapewne dadzą niezłą moc ale i są znacznie cięższe i potrzebują więcej amper co za tym idzie dużo aku które to też są ciężkie itd. jeśli waga nie ma znaczenia to zapewne można . Prędkość 160km/h to nie żarty i nie wiem czy ktoś tutaj ma doświadczenie by coś doradzić w tej kwestii, taka prędkość to wibracje z każdego powodu, koła musisz mieć idealnie wyważone , odpowiedni kąt przedniego widelca by zwiększyć promień skrętu co nieco ustabilizuje to jazdę na wprost itd. Ja poradziłem Ci jedno czyli dwa silniki bo sam to przerobiłem w swoim skuterku z napędem na dwa koła, efekt odczuwalny miałem taki, jak jechałem na jednym silniku skuterek po prostu jechał gdy używałem dwóch to miałem wrażenie że mocy przybywa czterokrotnie i to zrobiło na mnie ogromne wrażenie . Skuterek na dwóch silnikach od hoverboarda 500W puszczony 2x30A 20S przyspieszał tak samo jak Falcon na MXUS 3K 80A 20s . Generalnie wzrasta sprawność układu i jedyny minus to że waga niestety też idzie w górę reszta według mojego doświadczenia to same zalety. Dwa QS-y 273 to aż mi ciężko sobie to wyobrazić.
Jak zaczniesz budowę z ciekawością będę czekał na wrażenia z jazdy, powodzenia.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: AST034 »

Baterie Lipo, i wtedy mozemy miec aku o bardzo malej pojemnosci, a wyciagnac z niego np 600A bez problemu :)
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

O ramę i inne komponenty się nie martwię bo mam kilku znajomych robiących customy spalinowe i myślę, że od tej strony temat ogarniemy.
Zastanawia mnie inny fakt, który mi teraz przyszedł do głowy. Mianowicie koła z dwoma QS273 będą ważyć pod 30 kg każde. A to już spora waga.
Motor ma jeździć na wprost ;)
Zaproponowałem od razu dwa QS273, żeby potem się nie okazało, że brakuje mocy. Być może będzie jej nadmiar. Nie wiem czy jeździłeś na czymś co na każdym biegu pali gumę niezależnie od prędkości. Jazda np. na HD Dyna bez przedniej owiewki przy prędkościach powyżej 150 km/h to walka z wiatrem pomijając kwestię mocy motoru. U nas będzie obniżona kierownica i nogi daleko z tyłu. Pozycja podobna do tego motocykla Chicary NagatyObrazek
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: midi »

Ja nie mam doświadczenia z motocyklami ale trzymał bym się tego by aku i inne flaki były nisko bo niski środek ciężkości to lepsza stabilność, rama na fotce fajna, taka geometria jest ok. Zwrócił bym też uwagę na kształt ramy pod względem bezpieczeństwa, unikał bym wszelkich wystających detali tak by w razie kraksy mieć jak największą szansę nie rozpruć sobie czegoś o ramę ( pewnie że przy dużej prędkości to drugorzędna sprawa ale ja z natury jestem ostrożny ) . Grzbiet ramy zrobił bym tak by płynnie przechodził w stery i mocowanie kierownicy by kierownica nie wystawało ponad tą linię, zresztą sam sobie zaprojektujesz to jak uważasz . Silniki z szybkim nawojem ale czy do 160km/h dokręcą to nie wiem, na pewno pojazd z kierowcą musi być opływowy bo opór powietrza to będzie Twój największy wróg. Ciężko coś konkretnego napisać bo chyba nikt z nas tu 160km/h swoim elektrykiem nie jechał więc sam rozumiesz, chyba jako pierwszy masz zamiar tak pędzić :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5816
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: pxl666 »

A czy w grę wchodzi mid plus skrzynia ? Albo piasta typu nuvinci lub rohloff
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

pxl666 pisze:
19 maja 2020, 21:51
A czy w grę wchodzi mid plus skrzynia ? Albo piasta typu nuvinci lub rohloff
Sorry ale jakoś nie widzę tych piast przy prędkości 150 km/h i silniku, który je napędza ale może się nie znam.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: AST034 »

pxl666 pisze:
19 maja 2020, 21:51
A czy w grę wchodzi mid plus skrzynia ? Albo piasta typu nuvinci lub rohloff
Jak tu pewnie chwilowo bedzie ponad 20kW, taka piasta sie rozsypie przy starcie :D
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: equid »

Pakiet to najlepiej na a123 (li-fe), można by sie pokosić o mida na podzespołach modelarskich, można wtedy by z takiego zestawu czerpać pełna moc bo niema problemu z ewentualnym przegrzaniem sie go, bo to w końcu tylko chwilowa praca. Poza tym umożliwi to bardzo mocną redukcje masy ( jak wiadomo masa wrogiem przyspieszenia) i tak można by zrobic cos co bedzie ważyć w całosci z 30kg i bedzie dosłownie latac :D
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

equid pisze:
20 maja 2020, 23:24
Pakiet to najlepiej na a123 (li-fe), można by sie pokosić o mida na podzespołach modelarskich, można wtedy by z takiego zestawu czerpać pełna moc bo niema problemu z ewentualnym przegrzaniem sie go, bo to w końcu tylko chwilowa praca. Poza tym umożliwi to bardzo mocną redukcje masy ( jak wiadomo masa wrogiem przyspieszenia) i tak można by zrobic cos co bedzie ważyć w całosci z 30kg i bedzie dosłownie latac :D
Bardzo mi się spodobał pomysł z ogniwami a123. Jesli mid to jaki silnik byś proponował? Trochę masy nie zaszkodzi ;)
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: equid »

Baart pisze:
21 maja 2020, 12:28

Bardzo mi się spodobał pomysł z ogniwami a123. Jesli mid to jaki silnik byś proponował? Trochę masy nie zaszkodzi ;)
https://pl.aliexpress.com/item/33025271 ... hweb201603_

Tu masz zestaw silnik i sterownik "50kw" całość waży 7,2kg :D
Albo lepszy pomysł i o wiele tanszy, użyj rozrusznika z tira :twisted: Nm Ci wtedy nie zabraknie :x
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1005
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Przemek »

equid pisze:
21 maja 2020, 12:35
"50kw" całość waży 7,2kg
o kurła 50kw rated? to kwestia wydajnego chłodzenia i na krótka chwile można by go puścić pod 150kw??
tylko skąd sterownik 1500A?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: equid »

Raczej przy modelarski lepiej brac podana moc jako ta maksymalna, aczkolwiek jest jeszcze ten sam silnik w zestawie z sterownikiem 1000A za 8kpln
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: wit »

pakiet 4szt czegoś takiego. albo i więcej sztuk ekstremalna moc w stosunku do wagi (dużo większa niż na A123) niestety trwałość aku i bezpieczeństwo użytkowania mniejsze niż A123. Jednak co wyczyn to wyczyn... Praktycznie tylko aku firmy SLS trzymają to co w specyfikacji... przynajmniej tak wynika z doświadczeń modelarzy... może jeszcze jakaś firma robi porównywalne ale nic o tym nie wiem i niesprawdzone. większość firm robi aku mające osiągi tylko na ulotkach...

https://www.akumulatoryrc.pl/pl/p/SLS-Q ... -AWG10/635

silnik -tylko jakiś mid wysokoobrotowy i przekładnia -łańcuch -silnik w kole po prostu będzie ciężki. Nie ma sensu silnika/napędu na przód -przy dużych przyspieszeniach przednie koło odrywa się od ziemi i żadnej mocy na asfalt nie przeniesie -przeciwnie napędzane wpadnie w poślizg i nawet kierować się nie da... silnik -ciężar miedzy osiami i nisko = mniejsza tendencja do podrywania przedniego koła. Aku nisko i max z przodu.

W praktyce lekka hulajnoga z silnikiem przekładniowym nominalnie tylko 250W o podniesionym napięciu i prądzie (czyli ciśniętym na 650W) i w małym kole -z pakietem modelarskim 12s , sterownikiem 17/24A startuje z jednego koła z kierowcą 124kg... tylko że przyspieszenie jest jedynie przy malutkiej prędkości.

Ty władujesz silnik kilkadziesiąt x większej mocy. W praktyce da się zrobić, że ograniczeniem będzie przyczepność tylnego koło i podrywanie przedniego a nie moc. Sterownik będzie musiał ograniczać moment na starcie... w 10-15kg zespołu napędowego (liczone razem z aku) możesz mieć ponad 50 kW... tyle, że na 30 sekund jazdy z zastrzeżeniem, że piłujesz max 10sekund i dajesz ostygnąć...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5816
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: pxl666 »

Dlatego pytałem o mida i skrzynie ...choćby trzy biegi choć odpowiednie przełożenie i zakres obrotów też pewnie poleci , na jednym znaczysie
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: wit »

mocny mid przypuszczalnie na jednym przełożeniu da radę... silniki elektryczne potrafią naprawdę mieć spory moment...

szedłbym w sterownik który na pełnym napięciu obsłuży silnik -i jednocześnie zadziała przy 1/3 napięcia... coś z zablokowanym wyłączaniem przy spadku napięcia. start -na zmniejszonym napięciu lub ograniczonym programowo prądzie (prąd można też ograniczyć przez proste przełączanie oporników przy boczniku pomiarowym) .

silnik startując z zerowych obrotów przez pierwszą sekundę czy dwie normalnie bez ograniczania pobierałby bardzo duży prąd i miał taki moment, ze zamiast przyspieszać rzuciłby na plecy... więc ograniczenie bo z manetki takiej mocy raczej nie da rady kontrolować. Dopiero jak trochę się rozpędzi -i pobierany prąd oraz moment zaczną spadać przeskok na pełne osiągi. Zwłaszcza jeśli byłby to silnik i regulator typu modelarskiego -czyli bez kontrolowania prądu.

Już kilka -kilkanaście kW to potwory... a na 1/4 mili przydałoby się więcej. Tylko, że to więcej mocy przyda się jak już ze 60 czy 80 km/h będzie lecieć.
słowem musisz ogarnąć jakaś kontrole trakcji... może redukowanie mocy gdy przednie koło zaczyna się odrywać od drogi... bo start lekkiego "elektryka' z mocą 30 czy 50 kW to Ci ten pojazd rozerwie... albo jeźdźca zrzuci przez zad...

Biegi kiedyś myślałem o wykorzystaniu starego silnika i skrzyni od motoroweru -wywalić cylinder, tłok, zamiast wału korbowego dać dotoczony prosty - i na ten wał połączyć silnik np. wstawiony w miejsce "magneto" i już motorower ma 2 lub 3 biegi.
Oczywiście przy tutaj rozpatrywanych mocach trzeba by skrzynie od motocykla -żeby moment od silnika nie wyciął zębów. wyciąć z zespołu silnik skrzynia niepotrzebne elementy i wstawić silnik elektryczny... tak dobrać zębatki zeby 1 bieg sięgał 60km/h a drugi 180km/h przeskok biegów przy około 33% predkosci.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2020, 21:51 przez wit, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: AST034 »

wit pisze:
21 maja 2020, 21:34
mocny mid przypuszczalnie na jednym przełożeniu da radę... silniki elektryczne potrafią naprawdę mieć spory moment...

szedłbym w sterownik który na pełnym napięciu obsłuży silnik -i jednocześnie zadziała przy 1/3 napięcia... coś z zablokowanym wyłączaniem przy spadku napięcia. start -na zmniejszonym napięciu lub ograniczonym programowo prądzie (prąd można też ograniczyć przez proste przełączanie oporników przy boczniku pomiarowym) .

silnik startując z zerowych obrotów przez pierwszą sekundę czy dwie normalnie bez ograniczania pobierałby bardzo duży prąd i miał taki moment, ze zamiast przyspieszać rzuciłby na plecy... więc ograniczenie bo z manetki takiej mocy raczej nie da rady kontrolować. Dopiero jak trochę się rozpędzi -i pobierany prąd oraz moment zaczną spadać przeskok na pełne osiągi. Zwłaszcza jeśli byłby to silnik i regulator typu modelarskiego -czyli bez kontrolowania prądu.

Już kilka -kilkanaście kW to potwory... a na 1/4 mili przydałoby się więcej. Tylko, że to więcej mocy przyda się jak już ze 60 czy 80 km/h będzie lecieć.
słowem musisz ogarnąć jakaś kontrole trakcji... może redukowanie mocy gdy przednie koło zaczyna się odrywać od drogi... bo start lekkiego "elektryka' z mocą 30 czy 50 kW to Ci ten pojazd rozerwie... albo jeźdźca zrzuci przez zad...
Przy takich konstrukcjach to sie zalatwia softem. Ustawiasz w jakich predkosciach obrotowych jak ma przebiegac krzywa momentu, jaka ma byc reakcja na gaz, nikt sie na pewno nie bawi w oporniki na boczniku pomiarowym, bo taki ASI BAC czy np sevcon nie mierza pradu na boczniku a na czujniku halla ( sabvoton tez!)

Kwestia duzego budzetu, odpowiednich elementow i na pewno bedzie bardzo szybkie :)
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

Z tym silnikiem w przednim kole widzę, że będzie tylko problem. Utrata trakcji jest nieunikniona. Co do tylnego koła to odpowiednia opona moto załatwi sprawę. Mówimy o 1/8 mili a nie 1/4 mili. To jest około 200 metrów. Wszystkie komponenty będą motorowe a nie rowerowe.
Satysfakcja będzie jak z Harleyem elektrycznym wygramy ;)
Chciałbym uniknąć łańcucha. Może wał kardana?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: AST034 »

Baart pisze:
21 maja 2020, 22:03
Z tym silnikiem w przednim kole widzę, że będzie tylko problem. Utrata trakcji jest nieunikniona. Co do tylnego koła to odpowiednia opona moto załatwi sprawę. Mówimy o 1/8 mili a nie 1/4 mili. To jest około 200 metrów. Wszystkie komponenty będą motorowe a nie rowerowe.
Satysfakcja będzie jak z Harleyem elektrycznym wygramy ;)
Chciałbym uniknąć łańcucha. Może wał kardana?
Pakuj duzego huba, duzy prad i bedzie odpał. Swego czasu cyklon popełnił kariwę total top, o ile pamietam bylo tam ponad 30kW, zmniejszone na 20 kilka bo trakcja nie pozwalała na jazde i rwało asfalt od 0 do końca. Silnik w kole spokojnie wytrzyma taki sprint na 200 metrow, jesli mxus 3K wytrzymuje 14kW na takich sprintach, to czego sie obawiac w takim klocu jak 273 😁
Konstrukcja prosta, z wydajnym aku bedzie lekka (no dobra - niezbyt ciezka :P) i piekielnie szybka. Zadnych silnikow z przodu, bo bedzie sie krecilo w powietrzu, z reszta taka masa z przodu to tez gorsze prowadzenie. Zaloz 273 z nawojem np 4T, kontroler ASI BAC 8000 albo Sevcona, aku na modelarskich LiPo albo na ogniwach A123, tylko ilosc tasmy zeby to polaczyc bedzie ogromna, trzeba robic jakies busbary, bo takie duze prady na normalnym niklu go przegrzeja.
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: wit »

tylne koło -nie tylko trakcja jest problemem, Mocny silnik elektryczny da taki moment, że "rower' stanie dęba... trzeba to kontrolować.
kW elektryczny jest kilka x bardziej wredny niż kW spalinowy. silnik spalinowy "wchodzi na obroty" elektryczny nie wchodzi -on stoi -i od razu jest na obrotach -nie ma płynności rozpędzania -jest uderzenie mocy. A właściwie momentu...

kardan -raczej większe straty niż na łańcuchu i komplikacja wykonania.

Jednak łańcuch jest prosty i ma dobra sprawność. No i łatwo poprzez zmianę zębatek doregulujesz przełożenia. Oczywiście łańcuch i zębatki solidne moto. silnik elektryczny ma max momentu przy zerowych obrotach. i ten max potrafi wiele x przekraczać moment nominalny...

Aku takie lub podobne co podałem. Już ma fabrycznie połączenia na duże prądy. I stosunek moc/waga nie do przeskoczenia.
Tylko koniecznie firma SLS i co najmniej dopuszczalne 60/120C. Inne firmy maja zazwyczaj 1/3 tego co na ulotce. SLS ma tyle ile pisze i mniejszy spadek napięcia pod obciążeniem. Wielu modelarzy o tym pisze, w necie sa dostepne niezależne charakterystyki SLS-ów .

Ja mam kilka mniejszych pakietów SLS do modeli -i po prostu nie da się ich porównać z innymi li-pol. MOC.
pakiet 200gram wagi może w sposób ciągły dostarczać prawie 1,5kW... przez kilka sekund 2x tyle...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5816
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: pxl666 »

wit pisze:
21 maja 2020, 21:34


Biegi kiedyś myślałem o wykorzystaniu starego silnika i skrzyni od motoroweru -wywalić cylinder, tłok, zamiast wału korbowego dać dotoczony prosty - i na ten wał połączyć silnik np. wstawiony w miejsce "magneto" i już motorower ma 2 lub 3 biegi.
Oczywiście przy tutaj rozpatrywanych mocach trzeba by skrzynie od motocykla -żeby moment od silnika nie wyciął zębów. wyciąć z zespołu silnik skrzynia niepotrzebne elementy i wstawić silnik elektryczny... tak dobrać zębatki zeby 1 bieg sięgał 60km/h a drugi 180km/h przeskok biegów przy około 33% predkosci.
Hindus robi to

grafffik

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: grafffik »

Baart pisze:
18 maja 2020, 21:15
A jaką prędkość możemy osiągnąć maksymalną?
Kolega na tym odcinku na mecie na tuningowanym Harleyu 190Nm osiąga 160 km/h.
w CyklonEbike doszłiśmy 2 m-ce temu do 228km/h na hamownii obciązeniowej i ponad 300km/h bez obciążenia. Ponad 300, bo na 300km/h skończyła nam się skala.
udaje nam się zejść z przyśpieszeniem od 0 do 100km/h w 2.8 sek. mniej - można - ale nikomu nie udaje się utrzymać bajka w ryzach. motor, silnik, itp - ma chęć, brakuje nam zdolności by się po prostu nie zabić.

W czerwcu chcemy przebić 250km/h a jak się uda to i więcej - na hamownii obciążeniowej.
Nie intercyjnej (jak i Taby na filmie, która pokazuje wykresy jak z photoshopa), ale z obciążeniowej. różnica jest dosyć spora, ale wie to każdy, kto się bawi w hamownie na co dzień, a nie od święta. sytuacja pomiarowa dokładnie taka sama jak w przypadku każdego samochodu.
czemu na hamownii a nie ulicy ??
ponieważ każdy bajk przy prędkości 120km/h -130km/h wpada w drgania shimmy. są po prostu za lekkie. jest za duży opór powietrza, za mały docisk. brak owiewek itp.
dlatego też wszystkie venomy na ASI ustawiamy z blokadą na 126km/h. by się nie zabić.oczywiście blokade można zdjąć.

We wrześniu mogę zdradzić że będzie z dużym prawdopodobieństwem 300km/h (oczywiście na hamownii)
Jedyny sterownik na rynku który pomieści się w ramę o szerokości do 130mm - to ASI BAC 8000.
Ale zdecydowanie namawiam do eksporymentów nowymi ścieżkami.
Chętnie też pomożemy czy podpowiemy. mamy bardzo duże doświadczenie z innymi sterownikami, o których .. że tak powiem fora milczą, a mocowo rozwalają ASI w pył :D jednakże wymiary nie pozwalają na zmyślne zamontowanie w popularnych ramach na rynku , jednakże jak dobrze poszukasz to znajdziesz też moto maszyny po pewnych modach CyklonEbike ;) (nie chwalimy się. robimy swoje)
Pzdr!

PS. z QS273 300km/h nie pęknie.
Baart
Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 09 kwie 2019, 22:52

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: Baart »

grafffik pisze:
22 maja 2020, 1:52
Baart pisze:
18 maja 2020, 21:15
A jaką prędkość możemy osiągnąć maksymalną?
Kolega na tym odcinku na mecie na tuningowanym Harleyu 190Nm osiąga 160 km/h.
w CyklonEbike doszłiśmy 2 m-ce temu do 228km/h na hamownii obciązeniowej i ponad 300km/h bez obciążenia. Ponad 300, bo na 300km/h skończyła nam się skala.
udaje nam się zejść z przyśpieszeniem od 0 do 100km/h w 2.8 sek. mniej - można - ale nikomu nie udaje się utrzymać bajka w ryzach. motor, silnik, itp - ma chęć, brakuje nam zdolności by się po prostu nie zabić.

W czerwcu chcemy przebić 250km/h a jak się uda to i więcej - na hamownii obciążeniowej.
Nie intercyjnej (jak i Taby na filmie, która pokazuje wykresy jak z photoshopa), ale z obciążeniowej. różnica jest dosyć spora, ale wie to każdy, kto się bawi w hamownie na co dzień, a nie od święta. sytuacja pomiarowa dokładnie taka sama jak w przypadku każdego samochodu.
czemu na hamownii a nie ulicy ??
ponieważ każdy bajk przy prędkości 120km/h -130km/h wpada w drgania shimmy. są po prostu za lekkie. jest za duży opór powietrza, za mały docisk. brak owiewek itp.
dlatego też wszystkie venomy na ASI ustawiamy z blokadą na 126km/h. by się nie zabić.oczywiście blokade można zdjąć.

We wrześniu mogę zdradzić że będzie z dużym prawdopodobieństwem 300km/h (oczywiście na hamownii)
Jedyny sterownik na rynku który pomieści się w ramę o szerokości do 130mm - to ASI BAC 8000.
Ale zdecydowanie namawiam do eksporymentów nowymi ścieżkami.
Chętnie też pomożemy czy podpowiemy. mamy bardzo duże doświadczenie z innymi sterownikami, o których .. że tak powiem fora milczą, a mocowo rozwalają ASI w pył :D jednakże wymiary nie pozwalają na zmyślne zamontowanie w popularnych ramach na rynku , jednakże jak dobrze poszukasz to znajdziesz też moto maszyny po pewnych modach CyklonEbike ;) (nie chwalimy się. robimy swoje)
Pzdr!

PS. z QS273 300km/h nie pęknie.
Super, nareszcie ktoś, coś, z praktyką! :)
Przyspieszenie na poziomie 3-4 sek od 0 do 100km/h nam wystarczy. Prędkość maksymalna 150-160 km/h też. Zastanawiam się czy na silniku Mxus 5K z przewinietym uzwojeniem możemy to osiągnąć.
Jeżeli nie to zamontujmey silnik QS273 w tylnym kole i sterownik ASI BAC 8000. Ogniwa modelarskie i będziemy próbować na hamowni.
Zaciekawiły mnie sterowniki, o których piszesz. Możesz podać przykłady?
Kiedyś na forum napisałem o sterownikach naszych sąsiadów z południa Silixcon. Nikt nie podjął tematu. Jedno co wiem to programowandlaie ich jest dla ludzi bardzo cierpliwych...
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Avionics moto na 1/8 mili

Post autor: midi »

A ja nadal uważam że napęd na dwa koła to najlepsze i najprostsze z rozwiązań , nie wiem czemu niektórzy uważają że dojdzie do utraty trakcji, jest wręcz odwrotnie , trakcja o niebo lepsza niż napęd na tylne koło, ja to wiem bo jeździłem z napędem na dwa koła. Fakty są takie większa powierzchnia przenosząca napęd ( sumujemy powierzchnię styku obu kół ) czyli lepsze przyspieszenie na starcie, przednie koło cięższe więc nie będzie chciało tak stawać na koło jak mocny napęd tylko na tylne koło, trakcja zdecydowanie stabilniejsza niż napęd na jedne tylne koło. Kolejne plusy, prosta konstrukcja z możliwością programowania kilku trybów jazdy ( można dobrać pod siebie jaki moment mamy z przodu lub z tyłu a nawet zrobić coś na miarę kontroli trakcji itd jeśli ktoś ma pojęcie o elektronice i programowaniu. Kwestia wysilenia silnika , zdecydowanie lepiej wyjdzie to w przypadku dwóch silników, silniki nie muszą pracować na granicy swoich możliwości w stosunku do pojedynczego a jeśli zastosujemy dwa silniki pracujące na max mocy to automatycznie uzyskamy mniejszą wagę konstrukcji. Na koniec polecam spokojnie obejrzeć ten film gdzie co nie co można się dowiedzieć o napędach na dwie osie . Brak popularności takiego rozwiązania wiąże się z problem mechanicznego przeniesienia napędu w motocyklach i dlatego nie jest popularne w dobie napędów elektrycznych to rozwiązanie będzie coraz bardziej popularne a na pewno w maksymalnie mocnych konstrukcjach. Czemu na 1/8 mili pojazdy elektryczne przegrywają osiągami z samochodami spalinowymi, ano dla tego że samochody mają większą powierzchnie oddawania mocy na podłoże i moment obrotowy zostaje zdecydowanie lepiej przekazany.
Ja za jakiś czas zbuduję swój rower z napędem na obie osie i wtedy może dokonamy obserwacji jak to faktycznie jeździ.
Pozdrawiam serdecznie.
ODPOWIEDZ