Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Witam wszystkich i zapraszam do śledzenia tematu, myślę że to jedna z pierwszych konstrukcji tej wielkości na forum.
Założenia:
Od zawsze podobały mi się rowery typu falcon, miałem ochotę sobie zrobić takie coś, jednak po pierwsze swojej konstrukcji(giant reign) na której pozwiedzałem sobie beskidy i dzięki której też miałem okazje porównać swojego elektryka do falcona, zmieniłem zdanie. Uważam osobiście falcony za genialne konstrukcję które dzięki swojej prostocie jest w stanie praktycznie każdy uklepać dosłownie w stodole. Kocham ich przyśpieszenie jednak uważam że nie tędy droga, ponieważ mają też swoje wady o których wszyscy wiemy.
Mieszkam w beskidach i bardzo szybko okazało się że mały silnik hub przekładniowy to nie to co powinno napędzać rower, zacząłem planować następną konstrukcję która miała być z lepszym zawieszeniem, lepszymi hamulcami, większą sztywnością, silnikiem typu mid drive ale na porządnym łańcuchu a nie tych delikatnych rowerowych.
Po milionie godzin przeglądania internetu na forach i youtube znalazłem rozwiązanie które spodobało mi się praktycznie pod każdym względem i co najlepsze jego cena była porównywalna w realizacji do ceny falcona. Jednak ze względu na wiele małych technicznych rozwiązań projekt zajmuje trochę czasu. Tu chciałem wam przedstawić swoje początki.

Komponenty mechaniczne to Yamaha Yz 250, koła zawieszenie rama hamulce. wszystko wielokrotnie bardziej wytrzymałe od konstrukcji rowerowych.
Komponenty elektryczne:
Silnik QS 138 70h 3000w 56nm, przy przełożeniu 1:8.67 daje moment obrotowy na kole 485nm.
Rozmawiałem z osobami które używają go do podobnych konstrukcji i podobno silnika nie da się przegrzać karmiąc go ciągle 150a z aku. Choć to będzie do weryfikacji.
sterownik votol em-150
akumulator 94ah samsung sdi 20s(Dzięki uprzejmości Tasa na którego zawsze można liczyć zakupione w bardzo dobrej cenie)
ładowarka 12a 84v
Bms LCD 300a
Pojemność ogniw w sumie: 6,77 kWh, Planowany zasięg około 150km przy spokojnej jeździe i 100 przy ostrym rypaniu.
Planowana waga w okolicach 120kg.

Poniżej daje zdjęcia pierwszych przymiarek silnika i baterii.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

IMG_20200615_210459.png
IMG_20200615_210513.png
IMG_20200629_181224.png
IMG_20200807_160410.png
IMG_20200807_160425.png
IMG_20200807_160435.png
IMG_20200807_160442_1.png
IMG_20200807_160407.png
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

IMG_20200807_160758.png
IMG_20200807_160802.png
IMG_20200807_160805.png
IMG_20200807_161654.png
IMG_20200807_161705.png
IMG_20200807_161714.png
IMG_20200807_161751.png
IMG_20200807_161805.png
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Zxc843 »

Szykuje się konkretny sprzęt, powodzenia ;)
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Tooropek »

Przemyślałeś już połączenie SDi w pakiet 20S? Jak masz zamiar to ogarnąć?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Tooropek pisze:
08 sie 2020, 11:13
Przemyślałeś już połączenie SDi w pakiet 20S? Jak masz zamiar to ogarnąć?
To jest część nad którą się zastanawiam, albo gwint albo spawanie albo lutowanie. na dzień dzisiejszy chyba gwint m8
po wstępnych przymiarkach.
Projekt jest długi i mozolny dlatego postęp jest mały. Już zrobiłem jedną przekładnie którą musiałem skasować i przejść na inne wymiary a każda kolejna dotaczana część to jest czas który idzie w tygodniach ze względu że są to małe rzeczy które da się załatwić z reguły po znajomości bo na pojedyńcze toczenia nikomu się nie chce patrzeć. więc sposób łączenia będę dostosowywał do tego jak mi to będzie pasować już ułożone w ramię. W tym tygodniu postaram się ogarnąć spawanie silnika do ramy oraz przekładni.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: tas »

ogarnalem spawarke do pinow gwintowanych jak nie ogarniesz tematu to wpadnij to sobie dospawasz gwinty. Tylko, ze sie wymiar podniesie o 20mm co moze byc przeszkoda w montazu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Tooropek »

O i widzisz, Marcin pomoże ogarnąć Ci temat. Tam blaszka jest stalowa od biegunów?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

tas pisze:
08 sie 2020, 12:02
ogarnalem spawarke do pinow gwintowanych jak nie ogarniesz tematu to wpadnij to sobie dospawasz gwinty. Tylko, ze sie wymiar podniesie o 20mm co moze byc przeszkoda w montazu
A gdyby zamiast gwintów ułożyć już gotową sekwencję ogniw w pojeździe i pospawać bezpośrednio blaszki? i tak nigdy nie będę wyciągał tego aku, a jeśli któreś ogniwo by padło to kątówka i jazda ;)
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Wstępnie skrócone łańcuchy, skrócony blat na silnik i mam już powoli zarys jak go wspawać w ramę. Teraz zabawa będzie żeby wszystko było w osi i w dobrym położeniu. Do tego musi się to jakoś wszystko w całości trzymać a mogą być dobre przeciążenia ;)
IMG_20200808_145425.png
IMG_20200808_145411.png
Awatar użytkownika
RafalEmc2
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 kwie 2020, 23:48
Kontakt:

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: RafalEmc2 »

Ciekawy projekt , ten sterownik nie uwazasz ze byc moze nie wykorzystasz potencjału silnika? Pobor 150A ciagly to wciaz spore wyzwanie by .. go utrzymac w pojezdzie;). Nie rozwazales sterownika pod 300A ?
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pumexior »

Fajny projekt z grubsza :) Również jestem na etapie budowania czegoś podobnego, ale ze względu na masę problemów ukończenie pojazdu odwleka się w nieskończoność, a zacząłem prawie rok temu.
Wstępne zwolnienie silnika to super pomysł, wymaga pracy ale przynajmniej później nie trzeba montować tylnej zębatki wielkości obręczy :D
Masz już sterownik kupiony? Bo moim zdaniem na 100% będzie za słaby. Przyspieszenie zyska nieco dzięki zwolnieniu na przełożeniu, ale przecież te 60kmh jechać musi, także nie ugra się zbyt wiele. 94ah z ogniw pryzmatycznych to będzie potworna waga, a 150A to nie jest dużo, niejeden Falcon lata na takim prądzie, a tutaj maszyna będzie 2x cięższa + straty na napędzie + duże, terenowe opony. Ja zdecydowanie szedłbym w jakieś większe Kelly, które wykorzysta ten silnik, ale przede wszystkim da jakieś przyspieszenie, bo na tym Votolu to raczej będziesz zawiedziony. Rozważ również większe napięcie, prędkość zwolnisz na łańcuchu, a z tego co kojarzę to te silniki ogarniają więcej niż 72v.
Skąd jesteś? Bo ja również okolice Beskidów.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Ogólnie tak jak mówiłem mieszkam w beskidach a dokładniej Jeleśnia, jeśli chodzi o sterownik to jest on dobrany w oparciu o doświadczenie innych ludzi którzy wykonują takie konstrukcje, żałuje że wtedy nie był dostępny em-200 bo kupił bym zamiast em-150. Nad kelly się zastanawiałem ale za cały zestaw dałem 2,2 tyś (sterownik plus silnik) i 700 cło. Jeśli chciał bym kupic kelly to zauważcie że one mają duże prądy na 20 sekund lub ograniczone czasowo, żeby kupić lepszy trzeba by brać model 500-600A, który ma moc ciągłą 240a i kosztuje 800$ plus cło sam sterownik a to ma być sterownik w góry i nie satysfakcjonuje mnie duży amperaż ograniczony czasowo, dodatkowo zastanawiam się jak ten silnik zniesie 150a ciągłej mocy w górach bo jak wiadomo w górach nigdy nie da się dać takiego amperażu jak na płaskim. Jeśli chodzi o ogniwa pryzmatyczne to te sdi 94ah wcale nie są takie ciężkie, porównywalne wagowo do vtc5. Co do amperażu przypomne że o ile pamięć mnie nie myli to Tas jeździ na 80a i jest rakieta(masa roweru plus rowerzysty około 140kg) a tu będzie 150a i masa motocykla plus kierowcy około 210kg.
Zapraszam do zapoznania się z tym co robią chłopaki z silent enduro

https://www.facebook.com/SilentEnduro/

https://www.youtube.com/channel/UCaownm ... ChhzibTolg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

Super projekt. Trzymam kciuki. Mam nadzieję że potem pokażesz jak sie toto wspina na pilsko.
ptrq
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 wrz 2019, 12:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: ptrq »

Nie będzie ci łańcuch wycierał ślizgu jak dasz tak nisko zębatkę z przodu? Jakiej prędkości max się spodziewasz?
Dla każdego coś innego, podziwiam projekt. Jeżdżę taką yz250f spalinową z 2009 roku, i jak dla mnie do latania enduro jest za wolna na ori przełożeniu, ale czytałem, to ma być w góry.

Widzę, że coraz więcej ludzi chce przerobić crossy na elektryki, po pierwsze, cisza a po drugie i to ważniejsze, sporo mniejszy koszt eksploatacji pojazdu.

Powodzenia, będę obserwował projekt!
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Dziękuję bardzo za każde dobre słowo i trzymanie kciuków za projekt, sam jestem ciekaw czy coś z tego będzie ale teraz nie ma już odwrotu. Dziś prawie 8h siedziałem w garażu, głównie myślałem ale też spawałem choć niestety nie poszło to tak szybko jak mi się wydawało.
Projekt idzie według Prawa Liebermana:
"Aby oszacować czas potrzebny na wykonanie jakiegoś zadania należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i przyjąć jednostkę o rząd wyższą."


RafalEmc2 pisze:
10 sie 2020, 18:39
Ptrq a miales okazje ten obejrzec ? Powoli ku koncowi
Ładny projekt ale właśnie tutaj wydaje mi się że autor nie przemyślał ułożenia łańcucha, zawieszenie ma 300mm skoku a łańcuch na podnośniku już prawie dotyka wahacza od dołu. i jeszcze wybebeszył ramę z pdostawowej "belki nośnej", trzymam kciuki żeby się nie złożyła ;)

ptrq pisze:
09 sie 2020, 13:03
Nie będzie ci łańcuch wycierał ślizgu jak dasz tak nisko zębatkę z przodu? Jakiej prędkości max się spodziewasz?
Dla każdego coś innego, podziwiam projekt. Jeżdżę taką yz250f spalinową z 2009 roku, i jak dla mnie do latania enduro jest za wolna na ori przełożeniu, ale czytałem, to ma być w góry.

Widzę, że coraz więcej ludzi chce przerobić crossy na elektryki, po pierwsze, cisza a po drugie i to ważniejsze, sporo mniejszy koszt eksploatacji pojazdu.

Powodzenia, będę obserwował projekt!
Nie będzie bo dopiero teraz ustawiałem wysokość napędu, ale dziękuje za sugestie.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

WhatsApp Image 2020-08-11 at 19.35.13.jpeg
WhatsApp Image 2020-08-11 at 19.35.12.jpeg
Awatar użytkownika
Miklas
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2020, 17:05
Lokalizacja: BBa

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Miklas »

Nieźle to wygląda, ciekaw jestem finałowego efektu. Heftasz połączenia MiGiem ?
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Miklas pisze:
12 sie 2020, 10:45
Nieźle to wygląda, ciekaw jestem finałowego efektu. Heftasz połączenia MiGiem ?
Tak heftam migiem. Bardzo dobre określenie bo spawaniem bym tego nie nazwał ;) dopiero się uczę.

Kolejny dzień zmagań ;)
26.jpeg
25.jpeg
24.jpeg
23.jpeg
22.jpeg
21.jpeg
20.jpeg
19.jpeg
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Wszytko zrobione w taki sposób żeby po montażu silnika dało się to rozebrać do ostatniej śrubki ;) Długo mi zajęło zanim ułożyłem sobie koncepcje w głowie wystarczająco sztywną do moto a zarazem demontowalną.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

Hmmm ta blacha nie za cienka? Nie będzie ci tego wichrować przy pracy ? Ile to ma 2mm ?
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: chudybws »

Też mnie martwi grubość blachy, różnica w wadze nieznaczna na całej konstrukcji jakbyś dał 2x taką. Fakt że po przykręceniu silnika wszystko nie usztywni ale mimo to słabym grubsza blachę.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

pxl666 pisze:
13 sie 2020, 20:13
Hmmm ta blacha nie za cienka? Nie będzie ci tego wichrować przy pracy ? Ile to ma 2mm ?
Blaszka od strony silnika 3mm, od strony napędu 2mm. Będzie jeszcze przyspawana do ramy na wysokości wahacza i to będzie ją usztywniać. Wszystko jest szczegółowo zaplanowane, nie powinno być problemu z wyginaniem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

Hm stary to idzie w motur. Nie rób jaj ...4 5 mm i masz pewne
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Screenshot_2020-08-25-07-35-46-462_com.android.chrome.jpg
Mój reduktor niestety nie wypali, jest za głośny chyba przez nie do końca precyzyjne wykonanie. Więc robię zębatkę przód 10z tył na zamówienie 85z(czekam na wykonanie) ale popatrzcie na to foto wyżej, qs zaczyna produkcję dedykowanego reduktora do tego sinika ;) wkrótce powinien być dostępny.
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pumexior »

Właśnie miałem Ci to ostatnio podsyłać, ale stwierdziłem, że przecież już masz redukcję :D Świetne posunięcie ze strony qs'a, to znacząco ułatwia temat. Myślę, że jak wejdzie na rynek to dużo konstrukcji na świecie będzie na tym oparte. Skąd tylna zębatka, dixer parts? I co bardziej istotne - skąd przednia? Bo ja nie mogłem znaleźć żadnej firmy, która wykonuje przednie.
Skoro i tak zmieniasz całość to zrób to już z grubszej blachy, tak jak koledzy radzą ;)
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

pumexior pisze:
25 sie 2020, 19:42
Właśnie miałem Ci to ostatnio podsyłać, ale stwierdziłem, że przecież już masz redukcję :D Świetne posunięcie ze strony qs'a, to znacząco ułatwia temat. Myślę, że jak wejdzie na rynek to dużo konstrukcji na świecie będzie na tym oparte. Skąd tylna zębatka, dixer parts? I co bardziej istotne - skąd przednia? Bo ja nie mogłem znaleźć żadnej firmy, która wykonuje przednie.
Skoro i tak zmieniasz całość to zrób to już z grubszej blachy, tak jak koledzy radzą ;)
Szukajmy zawsze gotowych rozwiązań bo one są najlepsze jeśli istnieją, przednia zębatka od WSK tam jest wałek napędowy taki jak w QS(6frezów dokładnie te same wymiary i pasuje idealnie), trzeba sprawdzać średnice. jeśli chodzi o reduktor to robiłem to samo, wszystkie zębatki były gotowymi od innych motocykli, wtedy to może wyjść w miarę tanio. Tylna zębatka niestety na indywidualne zamówienie, tego chciałem uniknąć(dixer parts).

Zgadzam się ze to co zrobił QS o ile będzie bezawaryjne, to prawdopodobnie pozamiata w świecie elektrycznych motocykli i dużych konstrukcji ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

Czy ten silnik qsa co wkleiłeś ma chłodzenie cieczą? Bo nie widać
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: AST034 »

pxl666 pisze:
27 sie 2020, 16:30
Czy ten silnik qsa co wkleiłeś ma chłodzenie cieczą? Bo nie widać
Pozwolę odpowiedzieć za autora, gdyz QS138 jest chlodzony powietrzem.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Coś tam idzie ale powoli. silnik wspawany i dziś sprawdzałem jak się to toczy, narazie podpięte na ładowarce. Prawdopodobnie przyczyną mojego szumu na przekładni nie była sama przekładania a zębatka 10T która jest założona na silniku. Po dzisiejszym teście na sucho sama zębatka generuje bardzo duży dźwięk, dopiero po testach praktycznych rozważę wstawienie większej. Kilka fot z aktualnego stanu.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.49(4).jpeg
WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.11.52.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.11.52(1).jpeg
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.49(1).jpeg
WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.49(2).jpeg
WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.49(3).jpeg
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.50.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-22 at 13.15.49.jpeg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

bata już się robi ?
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

coś posuwamy sie do przodu.. powoli ale idzie ;)
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

4.jpeg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

no tu widać przewagę baku paliwa . jaka masa aku będzie ?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Yasiu77 »

strzelam że 37kg sam pakiet bez osprzętu :)
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Według specyfikacji 2kg jedna sztuka. Wyszło by około 40kg aku. ;) Tak paliwo waży zdecydowanie mniej, ale za to silnik spalinowy z całym osprzętem wazy zdecydowanie więcej. mam nadzieję że sumarycznie wyjdzie około 10 kg więcej niż zatankowana spalinówka.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Tooropek »

Z mojego punktu widzenia SDI w ogóle tu się nie nadają, dużo miejsca tracisz i akumulator dyktuje kształt skrzynki i jej toporność. 18650 li-ion bądź 26650 lifepo4 z parciem na to drugie; sprawdziły by się lepiej jak te kloce SDI. Wiem, że koszty mają też znaczenie i dostępność ogniw.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

SDI mają swoje niezaprzeczalne wady ale także mają swoje niezaprzeczalne zalety. Wadą będzie toporny kształt skrzynki i nie do końca kształty które mi się podobają. zaletą... pojemność jest niesamowita i do tego jedna cela to jedno ogniwo. w razie draki wycinam jedno ogniwo. Pod względem kształtów i wymiarów lepiej było by skleić około 700-800 ogniw. Tylko przy robieniu tego na własną rękę nie mam jak ich sprawdzić ani zgrzać, a zlecenie takiej baterii wyszło by mnie 2x cenę aku. Z kształtem się przespałem i nie jest finalnie tak źle. Choć teraz prawdopodobnie szukał bym kogoś kto zrobił by mi to w dobrej kasie, tylko przy tej ilości ogniw to zawsze loteria. Już mam kolejne przemyślenia odnośnie wielu rzeczy, ale to na kolejne projekty będzie ;) Teraz już szczerze chciał bym to po prostu skończyć i choć trochę pośmigać przed zimą.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Tooropek »

W tym wypadku idziesz na kompromis, czy to dobrze, czy źle to sam ocenisz jak maszyna ruszy i przejdzie pierwsze bojowe testy w terenie. Mam nadzieję, że wszystko wyjdzie Ci tak jak zaplanowałeś bo kibicuje i czekam na efekt finalny. 😉
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: pxl666 »

Hmmm a jakby przespawać ramę?
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Rugos »

Konfigurowałeś może już sterownik? Bo mam właśnie tego Volotola 150SP i nie mogę się z nim dogadać. Program mi ciągle error wyrzuca jak próbuję się do sterownika podłączyć.
Pandzel
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2019, 0:39

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Pandzel »

Tak bawiłem się troszkę, tzn próbne połączenie czy da się grzebać w ustawieniach. Miałem cholerny problem z połączeniem się z sterownikiem i szukałem oraz czytałem dobre kilka dni, ostatecznie okazało się że trzeba załadować stare sterowniki do oprogramowania w komputerze.
http://www.siaecosys.com/list/?classid=102
na tej stronie o ile dobrze pamiętam musisz pobrać "Votol Controller Software old type" i jak je doinstalujesz to powinno się połączyć.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: equid »

Sprzedam wam taki patent, że można użyć do tego każdego innego konwertera rs232, np tego z sabka ;)
johnder
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 maja 2018, 9:13

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: johnder »

zębatka 10z będzie demolowała łańcuch w krótkim czasie.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: radasss »

Cieszę, że w kolejnym projekcie będzie użyty QS 138 70H, to super silnik. Mam go zamontowanego w Aprilia SX50 z przekładnią jednostopniową 1:6 na pasie zębatym. Sterownik Kelly KLS 96601-8080I dogadał się z silnikiem za pierwszym razem. Ma ustawione 55% prądu z baterii, fazowego 100%, co na amperomierzu pokazuje max 240 ADC. Zasilanie to 22S1P - ogniwa pryzmatyczne 63 Ah firmy Kokam. Pas napędowy zapewnia ciszę na poziomie hub'a. Jeśli chodzi o przyspieszenie do 75 km/h to motocykle o pojemności 600 ccm mają co robić, aby dorównać. Masa własna 135 kg.
warsztatmotocykli.pl
Cruiser
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:25
Lokalizacja: Lipsko

Re: Elektryczny KTM, Projekt Yamaha Yz 250, qs 138 70h mid z turbo zasięgiem.

Post autor: Cruiser »

Witam ,również planuje taką przeróbkę hondy nx650 i myślałem nad takim zestawem https://pl.aliexpress.com/item/40011585 ... hweb201603_

Wiadomo że pewnie dojdzie cło i vat ale chyba nie innego wyjścia bo w pl raczej się tego taniej nie kupi
ODPOWIEDZ