Focus Black Forest 29 - Azmadana - by Gregory :)
: 18 wrz 2020, 16:05
Hej.
W lipcu urodził nam się syn - zrobiliśmy sobie z żoną powtórkę z rozrywki po prawie 8 latach.
I ze względu na fotelik w przyszłym sezonie, a później ciąganie przyczepki - udało się uzasadnić elektryfikację roweru.
Elektryfikujemy (w zasadzie fizycznie to Gregory mi elektryfikuje, bo mam 2 lewe ręce - ja jestem inwestorem):
Focus-a Black Forest LTD 29" z 2017r.
Raczej średnia półka cenowa - z przodu RockShox 30 Gold, napęd 2x10 XT, Hamulce Deore.
Na razie elektryfikujemy jeden rower, ale w planach dwa... aby mama i tata mogli razem jechać bez narzekania jednego z nich
Oba rowery jakie mamy to hardtaile w rozmiarze M - więc padło najpierw na mój bo stoi na 29"
Pozostały 2 opcje na przyszłość:
1 opcja - elektryfikacja 27,5" hardtaila żony - GT Avalanche Elite z 2018
2 opcja - żona przejmuje mojego 29", a ja kupuję full-a 29" i elektryfikuję (kupno firmowego elektrycznego fulla raczej odpada - musiałbym sprzedać motocykl)
Podstawowe założenia to lekkie wspomaganie (nie motorower) = decyzja na montaż mid-a TSDZ2 i jak największa bateria w bidonie.
Jestem bardzo ciężki = problem z sensownym z zasięgiem w górach z małą baterią - zakładam mój zasięg to 50-60% tego jaki mają ludzie o normalnych gabarytach na porównywalnych bateriach.
Niestety w ramie Focusa mało miejsca a jeszcze musi zmieścić się mocowanie fotelika.
Po przymiarkach różnych dostępnych szablonów bidonów, wyszedł problem - najbardziej chciany Shark na 91 ogniw nie wchodzi.
Hailong na 65 ogniw też nie, a mniejszy ma tylko 13s4p
Na szczęście po przymiarce okazało się że mieści się model na 70 ogniw bez miejsca na sterownik - dzięki większym ścięciom z przodu i z tyłu.
Zakupy na aliexpress zrobione.
TSDZ2 zamówiony - przyszedł z Niemiec w 3 dni robocze
Bateria nabyta na forum od Tooropeka 13s5p na Samsungach 35E też szybko doszła, ładnie opakowana.
Niestety na resztę części trochę poczekam.
Zamówiłem KT-LCD3, adapter i 2 tarcze narrow wide 36t i 34t - zobaczę z którą zostanę i mam nadzieję że nie rozwalą się za szybko...
Aktualnie w analogu miałem 24t/38t więc zejście na 36t będzie raczej nie odczuwalne w prędkości - a ratio zrobi sie 1:1
Instalacja 34t daje mi ratio jedynie o 3,4% większe w stosunku do napędu jaki ma plx666 - 42t z 11-46
Jak tylko części dotarły to je zważyłem i wyszło że dokładam do roweru:
Silnik 3,85kg + ramiona 0,45kg = 4,3kg
Bateria 4,2kg
Rower waży około 13-13,5kg (postawiony na koło na wadze łazienkowej) minus 0,9 korba z supportem.
Teoretycznie więc całość z kablami, wyświetlaczem itd. powinna wyjść poniżej 22kg = tyle co rowery MTB fabryczne z baterią 500wh.
Obecnie czekam na złożenie tego co przyszło - na razie na standardzie z TSDZ2, a jak dojdzie reszta części z Chin to na 36t i open soft.
CDN...
W lipcu urodził nam się syn - zrobiliśmy sobie z żoną powtórkę z rozrywki po prawie 8 latach.
I ze względu na fotelik w przyszłym sezonie, a później ciąganie przyczepki - udało się uzasadnić elektryfikację roweru.
Elektryfikujemy (w zasadzie fizycznie to Gregory mi elektryfikuje, bo mam 2 lewe ręce - ja jestem inwestorem):
Focus-a Black Forest LTD 29" z 2017r.
Raczej średnia półka cenowa - z przodu RockShox 30 Gold, napęd 2x10 XT, Hamulce Deore.
Na razie elektryfikujemy jeden rower, ale w planach dwa... aby mama i tata mogli razem jechać bez narzekania jednego z nich
Oba rowery jakie mamy to hardtaile w rozmiarze M - więc padło najpierw na mój bo stoi na 29"
Pozostały 2 opcje na przyszłość:
1 opcja - elektryfikacja 27,5" hardtaila żony - GT Avalanche Elite z 2018
2 opcja - żona przejmuje mojego 29", a ja kupuję full-a 29" i elektryfikuję (kupno firmowego elektrycznego fulla raczej odpada - musiałbym sprzedać motocykl)
Podstawowe założenia to lekkie wspomaganie (nie motorower) = decyzja na montaż mid-a TSDZ2 i jak największa bateria w bidonie.
Jestem bardzo ciężki = problem z sensownym z zasięgiem w górach z małą baterią - zakładam mój zasięg to 50-60% tego jaki mają ludzie o normalnych gabarytach na porównywalnych bateriach.
Niestety w ramie Focusa mało miejsca a jeszcze musi zmieścić się mocowanie fotelika.
Po przymiarkach różnych dostępnych szablonów bidonów, wyszedł problem - najbardziej chciany Shark na 91 ogniw nie wchodzi.
Hailong na 65 ogniw też nie, a mniejszy ma tylko 13s4p
Na szczęście po przymiarce okazało się że mieści się model na 70 ogniw bez miejsca na sterownik - dzięki większym ścięciom z przodu i z tyłu.
Zakupy na aliexpress zrobione.
TSDZ2 zamówiony - przyszedł z Niemiec w 3 dni robocze
Bateria nabyta na forum od Tooropeka 13s5p na Samsungach 35E też szybko doszła, ładnie opakowana.
Niestety na resztę części trochę poczekam.
Zamówiłem KT-LCD3, adapter i 2 tarcze narrow wide 36t i 34t - zobaczę z którą zostanę i mam nadzieję że nie rozwalą się za szybko...
Aktualnie w analogu miałem 24t/38t więc zejście na 36t będzie raczej nie odczuwalne w prędkości - a ratio zrobi sie 1:1
Instalacja 34t daje mi ratio jedynie o 3,4% większe w stosunku do napędu jaki ma plx666 - 42t z 11-46
Jak tylko części dotarły to je zważyłem i wyszło że dokładam do roweru:
Silnik 3,85kg + ramiona 0,45kg = 4,3kg
Bateria 4,2kg
Rower waży około 13-13,5kg (postawiony na koło na wadze łazienkowej) minus 0,9 korba z supportem.
Teoretycznie więc całość z kablami, wyświetlaczem itd. powinna wyjść poniżej 22kg = tyle co rowery MTB fabryczne z baterią 500wh.
Obecnie czekam na złożenie tego co przyszło - na razie na standardzie z TSDZ2, a jak dojdzie reszta części z Chin to na 36t i open soft.
CDN...