Witam. no cóż długo się zabierałem za ten projekt, ale 2 dni pogody dają dużą motywację, aby oprucz pracy nauki i codziennych zajęć posiedzieć z lutownicą na dworze i zbudować ebajka.
Przedstawiam projekt kross level A2 wraz z napędem elektrycznym 350W z mojej oferty
O samym rowerze:
Baza wyposażona w hamulce vrake, które o dziwo świetnie dają radę przy niewielkiej masie pojazdu i kierowcy, rama dość solidna, chociaż neizbyt druba z półtora max 2mm grubości. Była kaseta, więc silnik też został zamontaowany kasetowy, aby był kompatybilny. Z pwodu klamkomanetek wykorzystałem zestaw z czujnikiem KING BRAKE SENSOR, który idealnie reaguje na nawet delikatne naciśnięcie klamki, aczkolwiek nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, ale działa perfekcyjnie!
Co musiałem wymienić w bazie aby elektryka pasowała:
- korby truvativ na shimano, bo oryginał był na wielowypust i zakup szerszego suportu aby można było założyć czujnik wiązał się z koniecznością zamówienia, a chciałem założyć blaty 28z/38z/48z, aby nie brakowało przełożeń. Koszty korby i suportu na kwadrat z usługą montażu czujnika PAS nie przekroczyły 200zł + poharatany kabel przez serwisanta wygenerował dodatkowe 100zł ksoztów, ale trudno, mogłem lepiej zabezpieczyć przewód bo podczas regulacji wkręcił im się kabel od silnika w łańcuch... Robocizna kosztowała 80zł reszta to części. Oparty na poprzednim doświadczeniu wolnobieg 14z + korba 44z przy 35km/h było trzeba się nakręcić, to korba 48V i zębatka 11z jest trochę na wyrost i bardzo przyjemnie się kręci nawet jadąc z górki z dużą prędkością, wypada natomiast redukować biegi przy ruszaniu, oczywiście sam silnik ruszy, ale pasowi trzeba nadać odpowiednie tempo obrotów, aby dobrze ciągnął. Na 8 magnesowym czujniku działa to dość sprawnie i załącza się mniej więcej wtedy gdy pedałuje tak jak na normalnym rowerze.. Napęd regulujemy w 6 stopniach i regulacja odbywa się do konkretnie zadanej prędkości na 1 trybie jest ok 16km/h późniejsza regulacja działa mniej więcej co 4km/h, raczej wolniej niż 16km/h nikt z napędem nie będzie jeździć, a jeżeli 16 za szybko, to musimy ustawić sobie niższą prędkosć wspomagania za pomocą manetki, wtedy da się i 5km/h jechać. (tutaj właśnie jest przewaga manetki nad pasem - regulacja 0-100% a nie skokowo).
Montaż czujnika BRAKE SYSTEM jest bardzo prosty, wystarczy skrócić pancerz o wymiar czujnika, podłączyć wszystko i na oryginalnej lince wszystko śmiga elegancko.
W sumie kupiłem jeszcze nitownicę do nitonakrętek i wykorzystałem dodatkowe 3 nitonakrętki do mocowania bidonu + 1 nitonakrętkę do mocowania sterownika. Wiertło pod nitonakrętki m5 musiałem kupić 7mm i obciąż o połowę, żeby wywiercić otwory w ramie, wcześniej napunktować miejsce odwiertu.
mocowanie bidonu w sumie w 5 miejscach powoduje, że ten ani drgnie, a latałem dzisiaj po korzeniach po kamieniach i wszystko jest super.
W kwestii elektrycznej:
Rower dostał akumulator BIDON 17,5Ah 48V 840Wh i silnik pobiera ok 350W mocy ciągłej jeżdżąc bez pedałowania. Informacje odnośnie zasięgu uzupełnię jak naładuję do pełna akumulator.
Silnik kasetowy MXUS 350W 48V kompatybilny z tarczą i vbrake kaseta 9rz idealnie pasowała więc przełożyłem oryginalną. W między czasie zakupiłem blokadę do kaset za 35zł, bo to nie pierwszy i nie ostatni rower kasetowy jaki przerabiam, więc się przyda. Dodatkowych blokad obrotu nie stosowałem, są 2 ząbki i porządnie skręcone nakrętki siłą 65Nm i wydaje się, że wystarczy.
Prędkość: nie dotykając pedałów w jedną stronę pod wiatr 32,7km/h w drugą z lekkim wiatrem 37km/h, myślę, że nieźle, jak na budżetowy zestaw za ~ 2400zł. Silnik generuje słyszalny dźwięk przy ruszaniu, ale powyżej 10km/h pracuje już cichutko. Podczas jazdy z prędkością 25-35km/h zupełnie go nie słychać.
Ciekawi mnie zasięg, bo rozwiązanie z wymiennym akumulatorem w plecaku na pewno pozwoli osiągnąć dystans 150km (na 2 pakietach) ale ciekawi mnie jak będzie na samej manetce. Przy 35km/h spodziewam się ok 60km na jednym ładowaniu, z pedałowaniem pewnie dobije bez problemu do 100km. Napiszę później jaki zasięg jest.
Zostało dopieścić, poukładać i pospinac kable, dzisiaj pierwsze jazdy odbyte.
Tutaj prezentuje się sam rower:
A tutaj na tle potrzebnych narzędzi, zrobiłem sobie dzisiaj 3 godziny wolnego aby popracować na słoneczku bo cieplutko i nawet lutowanie było bezprzewodowe na UPSie
KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
Ja tak na wszelki wypadek, gdybym odruchowo wrzucił fotkę jeszcze gdzieś idziej. Widzę, że kluczyk został w bagażniku idę go wyjąć, chociaż tego grata chyba i tak nikt nie ukradnie. Ostatnio został pod tesco z kluczykiem w drzwiach i po pół dnia nikt się nie zainteresował
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Mitar
- Forumowicz
- Posty: 679
- Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
- Lokalizacja: Gliwice
Re: KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
Jak już tak pilnujesz zdjęć to pamiętaj też usuwać informację EXIF bo z tego dziadostwa można wyczytać zbyt wiele informacji, np kiedy było robione zdjęcie, gdzie itp
Pamiętam sytuację gdy koleś wstawił zdjęcia na forum i złodzieje dotarli do jego warsztatu za pomocą współrzędnych ze zdjęcia z jego skarbami.
Co do roweru to gratuluje i zazdroszczę miejsca na majsterkowanie
Pamiętam sytuację gdy koleś wstawił zdjęcia na forum i złodzieje dotarli do jego warsztatu za pomocą współrzędnych ze zdjęcia z jego skarbami.
Co do roweru to gratuluje i zazdroszczę miejsca na majsterkowanie
Moje aktualne wozidło: http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=265
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
Bo miałes farta że Rycerze Ortalionowych Garniturów nie szli podchmieleni akurat bo by sobie zawody w kręceniu bączków urządzili dla jaj
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: KROSS LEVEL A2 350W 35km/h na zestawie od "glebora"
Cenna uwaga z tym rozszeżeniem EXIF, irfan to wywala, zaznaczyłem odpowiednie opcje. W domu nie trzymam wszystkich skarbów bo nie mam na to miejsca, jest kilka zestawów i 3 rowery z czego elektryczny jest jeden i poziomka, ale ktoś musiałby być idiotą, żeby kraść matixa z wybitymi numerami, jak poziomki w polsce są 2 tego typu, a na świecie niewiele więcej i każdy kto to zobaczy na ulicy zwraca uwagę...
Czas na kolejny rowerek do konwersji, a konkretnie 2 rowerki, które są już w drodze do mnie.
Czas na kolejny rowerek do konwersji, a konkretnie 2 rowerki, które są już w drodze do mnie.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663