Rower do jazdy w terenie
: 25 lis 2020, 23:49
Cześć
Rower do dojazdów do pracy już mam i powiedzmy, że nawet jestem zadowolony.
Teraz chciałbym do wiosny złożyć coś do jazdy w terenie.
I tak:
- zasięg nie musi być duży
- moc też nie jakaś olbrzymia (silnik Mxus 3K już mam)
- ma to być bardziej rower z silnikiem niż motor z pedałami
- musi być tylna przerzutka
- tarcza z przodu minimum 50 T
- wyjmowany akumulator
- rower raczej do techniczne jazdy
- koła i opony rowerowe
- amortyzacja z tyłu
- stosunkowo niewielka waga
Jeździłem już HT w terenie z silnikiem Mxus 3K i w sumie fajnie poza tym, że często koło musiałem centrować i szprychy wymieniać.
Opcje są dwie:
1 Rower fabryczny, używany full np. z OLX
Na plus:
- cena (od 1500 do 5000 zł)
Na minus:
- czy to będzie trwałe?
2. Rower na ramie typu Falcon, Spark itp...
Na plus:
- rama już chyba docelowa
Na minus
- większe koszta
Ad. 1
Już szukałem na OLX nawet już się zorientowałem jakich rowerów szukać.
Np.
Giant Trance
Giant Anthem
Scott Genius
Scott Aspect
Scott Spark
Trek Fuel
Wheeler Falcon
Merida XC
Kellys Swag
Wheeler Passera
Haibike
BMC Szwajcarski
Szukałem też pod kątem włożenia baterii z roweru do dojazdów do pracy (żeby obniżyć koszty)
Ad.2
Moim faworytem jest chyba jednak Falcon V3, potem Spark, Kariwa i daleko na końcu ramy z Cyklon Ebike.
Falcon V3 jest najlżejszy, posiada mocowanie przerzutki i można do niego włożyć zwykły amortyzator Tapered. Niestety moja bateria do tej ramy nie wejdzie.
Do Sparka V2 bateria wejdzie, ale jest ciężki i nie ma załamania górnej linii ramy (nie za bardzo mi się podoba)
Kariwa jest piękna ale najdroższa i nie widzę w niej mocowania przerzutki.
Cyklon Ebike to już raczej motory z pedałami i bez przerzutek, a ja bardzo chcę pedałować i czuć opór na pedałach.
Do tego jeszcze ten prosty wahacz (chyba przez to rower jest dłuższy)
A jest jeszcze Qulbix ale ta rama podobno mocno kopie. Na tą ramę była ostatnio promocja (1600 zł) ale na szczęście się nie skusiłem.
I na co się tu zdecydować?
Pewnie dam znać jak już coś się zadzieje, ale jak możecie pomóc to byłbym wdzięczny.
A może ktoś ma jakąś fajną nietypową konstrukcje i chciałby się pochwalić np. Falcona V3 z amortyzatorem Tapered.
Rower do dojazdów do pracy już mam i powiedzmy, że nawet jestem zadowolony.
Teraz chciałbym do wiosny złożyć coś do jazdy w terenie.
I tak:
- zasięg nie musi być duży
- moc też nie jakaś olbrzymia (silnik Mxus 3K już mam)
- ma to być bardziej rower z silnikiem niż motor z pedałami
- musi być tylna przerzutka
- tarcza z przodu minimum 50 T
- wyjmowany akumulator
- rower raczej do techniczne jazdy
- koła i opony rowerowe
- amortyzacja z tyłu
- stosunkowo niewielka waga
Jeździłem już HT w terenie z silnikiem Mxus 3K i w sumie fajnie poza tym, że często koło musiałem centrować i szprychy wymieniać.
Opcje są dwie:
1 Rower fabryczny, używany full np. z OLX
Na plus:
- cena (od 1500 do 5000 zł)
Na minus:
- czy to będzie trwałe?
2. Rower na ramie typu Falcon, Spark itp...
Na plus:
- rama już chyba docelowa
Na minus
- większe koszta
Ad. 1
Już szukałem na OLX nawet już się zorientowałem jakich rowerów szukać.
Np.
Giant Trance
Giant Anthem
Scott Genius
Scott Aspect
Scott Spark
Trek Fuel
Wheeler Falcon
Merida XC
Kellys Swag
Wheeler Passera
Haibike
BMC Szwajcarski
Szukałem też pod kątem włożenia baterii z roweru do dojazdów do pracy (żeby obniżyć koszty)
Ad.2
Moim faworytem jest chyba jednak Falcon V3, potem Spark, Kariwa i daleko na końcu ramy z Cyklon Ebike.
Falcon V3 jest najlżejszy, posiada mocowanie przerzutki i można do niego włożyć zwykły amortyzator Tapered. Niestety moja bateria do tej ramy nie wejdzie.
Do Sparka V2 bateria wejdzie, ale jest ciężki i nie ma załamania górnej linii ramy (nie za bardzo mi się podoba)
Kariwa jest piękna ale najdroższa i nie widzę w niej mocowania przerzutki.
Cyklon Ebike to już raczej motory z pedałami i bez przerzutek, a ja bardzo chcę pedałować i czuć opór na pedałach.
Do tego jeszcze ten prosty wahacz (chyba przez to rower jest dłuższy)
A jest jeszcze Qulbix ale ta rama podobno mocno kopie. Na tą ramę była ostatnio promocja (1600 zł) ale na szczęście się nie skusiłem.
I na co się tu zdecydować?
Pewnie dam znać jak już coś się zadzieje, ale jak możecie pomóc to byłbym wdzięczny.
A może ktoś ma jakąś fajną nietypową konstrukcje i chciałby się pochwalić np. Falcona V3 z amortyzatorem Tapered.