Strona 1 z 1

Rower do jazdy w terenie

: 25 lis 2020, 23:49
autor: czak45
Cześć
Rower do dojazdów do pracy już mam i powiedzmy, że nawet jestem zadowolony.
Teraz chciałbym do wiosny złożyć coś do jazdy w terenie.

I tak:
- zasięg nie musi być duży
- moc też nie jakaś olbrzymia (silnik Mxus 3K już mam)
- ma to być bardziej rower z silnikiem niż motor z pedałami :)
- musi być tylna przerzutka
- tarcza z przodu minimum 50 T
- wyjmowany akumulator
- rower raczej do techniczne jazdy
- koła i opony rowerowe
- amortyzacja z tyłu
- stosunkowo niewielka waga

Jeździłem już HT w terenie z silnikiem Mxus 3K i w sumie fajnie poza tym, że często koło musiałem centrować i szprychy wymieniać.

Opcje są dwie:
1 Rower fabryczny, używany full np. z OLX
Na plus:
- cena (od 1500 do 5000 zł)
Na minus:
- czy to będzie trwałe?
2. Rower na ramie typu Falcon, Spark itp...
Na plus:
- rama już chyba docelowa
Na minus
- większe koszta

Ad. 1
Już szukałem na OLX nawet już się zorientowałem jakich rowerów szukać.
Np.
Giant Trance
Giant Anthem
Scott Genius
Scott Aspect
Scott Spark
Trek Fuel
Wheeler Falcon
Merida XC
Kellys Swag
Wheeler Passera
Haibike
BMC Szwajcarski

Szukałem też pod kątem włożenia baterii z roweru do dojazdów do pracy (żeby obniżyć koszty)

Ad.2
Moim faworytem jest chyba jednak Falcon V3, potem Spark, Kariwa i daleko na końcu ramy z Cyklon Ebike.
Falcon V3 jest najlżejszy, posiada mocowanie przerzutki i można do niego włożyć zwykły amortyzator Tapered. Niestety moja bateria do tej ramy nie wejdzie.
Do Sparka V2 bateria wejdzie, ale jest ciężki i nie ma załamania górnej linii ramy (nie za bardzo mi się podoba)
Kariwa jest piękna ale najdroższa i nie widzę w niej mocowania przerzutki.
Cyklon Ebike to już raczej motory z pedałami i bez przerzutek, a ja bardzo chcę pedałować i czuć opór na pedałach.
Do tego jeszcze ten prosty wahacz (chyba przez to rower jest dłuższy)
A jest jeszcze Qulbix ale ta rama podobno mocno kopie. Na tą ramę była ostatnio promocja (1600 zł) ale na szczęście się nie skusiłem.

I na co się tu zdecydować?
Pewnie dam znać jak już coś się zadzieje, ale jak możecie pomóc to byłbym wdzięczny.
A może ktoś ma jakąś fajną nietypową konstrukcje i chciałby się pochwalić np. Falcona V3 z amortyzatorem Tapered.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 26 lis 2020, 8:58
autor: Rysiekkk
czak45 pisze:
25 lis 2020, 23:49
...złożyć coś do jazdy w terenie.

I tak:
....
- ma to być bardziej rower z silnikiem niż motor z pedałami :)
....
- wyjmowany akumulator
- rower raczej do techniczne jazdy
....
- stosunkowo niewielka waga
yyyy i bierzesz pod uwagę Falcony, Sparki, itp. ? :shock:
- (dla MNIE) to już nie są rowery
- nie widziałem tego typu "rowerów" z wyjmowaną bateryjką - ale może mało widziałem
- hahaha techniczna jazda -> no nie baudzo w przypadku tego typu czołgów
- toż to ciężkie krowy

Sam bym chciał kiedyś (jak budżet pozwoli) taką krówkę... ale jako 3 czy 4 "rower" ;)

do technicznej jazdy, do zabawy w terenie to jakieś enduro (mowa o rowerze) ;)

Re: Rower do jazdy w terenie

: 26 lis 2020, 10:26
autor: pxl666
Założenia mijają się z kryteriami. Rower do jazdy w terenie to wyłącznie lekki mid z bidonem. ROWER ...

Re: Rower do jazdy w terenie

: 26 lis 2020, 11:58
autor: seba40
Mam fulla z silnikiem Mxus 3k zapleciony w obręcz 26" z wagą roweru ok.35kg i to się nadaje do jazdy w terenie ale raczej spokojnej.
Drugi e-bike który posiadam to Kariwa również z silnikiem Mxus 3k, ale zapleciony w obręcz 19" - waga 53kg. W terenie bardzo dobrze się spisuje. Gdybym jeździł tak agresywnie fulem jak kariwą prawdopodobnie rama w fulu by nie wytrzymała.
Największą wadą jak dla mnie nie jest waga natomiast promień skrętu.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 26 lis 2020, 12:37
autor: pxl666
Rower z silnikiem czy motor z pedałami?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 26 lis 2020, 14:47
autor: gość

Re: Rower do jazdy w terenie

: 27 lis 2020, 0:16
autor: czak45
pxl666 pisze:
26 lis 2020, 10:26
Założenia mijają się z kryteriami. Rower do jazdy w terenie to wyłącznie lekki mid z bidonem. ROWER ...
Lubie proste rozwiązania. Dlatego wolę hub drive. Ponadto taki silnik już mam.

Rysiekkk pisze:
26 lis 2020, 8:58
czak45 pisze:
25 lis 2020, 23:49
...złożyć coś do jazdy w terenie.


- nie widziałem tego typu "rowerów" z wyjmowaną bateryjką - ale może mało widziałem
- hahaha techniczna jazda -> no nie baudzo w przypadku tego typu czołgów


Sam bym chciał kiedyś (jak budżet pozwoli) taką krówkę... ale jako 3 czy 4 "rower" ;)
Wyjmowana bateria to ma być mój patent.
To będzie mój trzeci rower.
gość pisze:
26 lis 2020, 14:47
A może coś takiego?

viewtopic.php?f=30&t=3833&p=58623&hilit=Dromader#p54465
Fajny ale ja mam swój własny patent na wyjmowaną baterię.
seba40 pisze:
26 lis 2020, 11:58
Mam fulla z silnikiem Mxus 3k zapleciony w obręcz 26" z wagą roweru ok.35kg i to się nadaje do jazdy w terenie ale raczej spokojnej.
Drugi e-bike który posiadam to Kariwa również z silnikiem Mxus 3k, ale zapleciony w obręcz 19" - waga 53kg. W terenie bardzo dobrze się spisuje. Gdybym jeździł tak agresywnie fulem jak kariwą prawdopodobnie rama w fulu by nie wytrzymała.
Największą wadą jak dla mnie nie jest waga natomiast promień skrętu.


Dzięki. Bardzo mi pomogłeś w podjęciu dalszych decyzji. Skreślam przeróbki i decyduje się na ramę customową.
To prawda, do przeróbki nadają się lżejsze silniki, ale takie się grzeją, a Mxus 3K jest już za ciężki.
Nawet w moim HT jak pozwoliłem sobie na bezkompromisową jazdę to potem z koła robiła się ósemka i trzeba było centrować i wymieniać szprychy.
Mój rower do dojazdów do pracy (Mxus 3K i sterownik GT 1500 45A) waży 46 kg. czyli troszkę mniej od Twojej Kariwy, czyli mniej więcej mogę sobie wyobrazić jakie będę miał osiągi na ramie customowej.
Seba40 mógłbym Cie prosić o podanie pewnych wymiarów Kariwy? (na priv) Być może moja bateria do Karivy się zmieści i będę mógł zakup docelowej baterii odłożyć w czasie.
Szkoda też, że producenci ram customowych na swoich stronach nie podają szczegółów dotyczących oferowanych ram (np. wagi, wymiarów)
Żeby się zorientować to trzeba szukać na forach, pisać i dzwonić.

Poniżej mój rower do dojazdów do pracy. Dzisiejsze ważenie.

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 14 gru 2020, 23:55
autor: czak45
Poczytałem, pooglądałem i decyzja podjęta.
Wybieram ramę Falcon V3.

Wstępne specyfikacje, pomysły i rozwiązania na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Bateria musi być wyjmowana.
Boczki zrobię ze sklejki oklejonej folią.
Do zablokowania baterii wykorzystam być może dętkę do wózków dziecięcych.
Generalnie patent na wyjmowaną baterię wykorzystałem już w innych konstrukcjach.
Np. w takim rezerwowym, zapasowym rowerze jak na zdjęciach poniżej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 23 lut 2021, 9:18
autor: czak45
Rama dotarła. Poskładałem (nie bez problemów) Ale generalnie jestem zadowolony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prace zatrzymały się na starym sterowniku GT 1500
Tak się nim bawiłem, że chyba go popsułem. W sumie dobrze się stało bo w międzyczasie przeczytałem sąsiadujący wątek i zdecydowałem się na wymianę sterownika na sterownik od firmy Kelly. Jestem w trakcie zapoznania z instrukcją.
Jeśli można to chciałbym prosić o pomoc jak na zdjęciu:
- co to za bezpiecznik?
- co to za element instalacji?

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 23 lut 2021, 21:51
autor: Camis
Stycznik/przekaźnik.
Bezpiecznik Nożycowy.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 23 lut 2021, 23:53
autor: czak45
Dziękuje bardzo.
Tylko jaki ten bezpiecznik nożycowy zastosować.
Zgaduje, ze taki który nie pozwoli na wyciągnięcie za dużego prądu z baterii.
Czyli bateria 45 A to i bezpiecznik 45A. Tylko, że nie za bardzo widzę w necie bezpieczniki 60V. Przeważnie są 32 V. Może taki być?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 24 lut 2021, 8:28
autor: molpiku
czak45 pisze:
23 lut 2021, 23:53
Tylko jaki ten bezpiecznik nożycowy zastosować.
Zgaduje, ze taki który nie pozwoli na wyciągnięcie za dużego prądu z baterii.
Czyli bateria 45 A to i bezpiecznik 45A. Tylko, że nie za bardzo widzę w necie bezpieczniki 60V. Przeważnie są 32 V. Może taki być?
Szukaj na więcej V musi być min napięcie baterii. Jeśli sterownik 45a to bezpiecznik 50-60a.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 24 lut 2021, 22:17
autor: czak45
Ok Dzięki

Re: Rower do jazdy w terenie

: 27 lut 2021, 13:34
autor: czak45
Na podstawie instrukcji zrobiłem sobie taki pokolorowany schemat mojej instalacji.
Mam tylko problem ze znalezieniem tego bezpiecznika nożycowego. Czy on musi być koniecznie?
W innych instalacjach takiego bezpiecznika nie miałem.

Obrazek

Powoli zastanawiam się też nad doborem ustawienia prądu z baterii i prądu międzyfazowego.
Poniżej zbitek z instrukcji plus info z forum. Tylko Marek z kanału ebikel twierdzi, że prąd ustawia się inaczej niż z wzoru na stronie Kelly???

Obrazek

Obrazek

W ramie zrobiłem boczki ze sklejki, komore na baterie i sterownik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 28 lut 2021, 14:07
autor: czak45
Pomalowane i oklejone.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 15 mar 2021, 23:23
autor: czak45
Zrobiłem atrapę akumulatora z tektury i sprawdziłem docisk z dętki do wózka rowerowego.
Chyba będzie działać?
Wklejam też link do filmu z moich wypadków jeszcze na HT.

Obrazek

Obrazek


Re: Rower do jazdy w terenie

: 28 mar 2021, 23:01
autor: czak45
Bateria docelowa jeszcze nie dotarła dlatego włożyłem do plecaka pakiet 45A i zrobiłem pierwsze testy.
Mechanicznie raczej wszystko ok. Bardzo podoba mi się praca sterownika Kelly. Całkiem inna kultura pracy w porównaniu do GT 1500.
Praca silnika praktycznie bezgłośna. Słychać jedynie jakieś wiry. Pod górkę można podjechać na niewielkiej prędkości.
Jedyne co mi się nie podoba i o czym nie słyszałem wcześniej i na co nie zwróciłem uwagi to fakt, że środek suportu jest strasznie wysoko.
Wyżej o 10 cm. w porównaniu do zwykłego roweru. Nie podoba mi się to, bo albo będę jeździł na wysokim siodełku z wyprostowanym kolanem albo na niskim bez prostowania nogi. A bardzo mi zależało na sumiennym wspomaganiu roweru.
Podsumowując. Zależało mi na pozycji rowerowej i pedałowaniu, a tu okazuje się, że pozycja jest bardziej jak na moto, czyli bez pedałowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 28 mar 2021, 23:11
autor: pxl666
Może daj przespawać drugą tuleję poniżej...?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 29 mar 2021, 8:42
autor: tas
Albo zastosuj krótszy damper

Re: Rower do jazdy w terenie

: 30 mar 2021, 19:17
autor: czak45
pxl666 pisze:
28 mar 2021, 23:11
Może daj przespawać drugą tuleję poniżej...?
Tu już nie ma co przespawywać. Nie ma gdzie uciekać.
tas pisze:
29 mar 2021, 8:42
Albo zastosuj krótszy damper
Myślałem o tym. Tylko jaki? Koniecznie musi byś sprężynowy? Jak tak to jakie są sprężynowe? Widziałem 240, 220 coś mniej. Może i mogłem dać koła 24 cale zamiast 26 cali. Ale naczytałem się w necie, że 26 lepsze do solidnego pedałowania ';)

Re: Rower do jazdy w terenie

: 30 mar 2021, 21:35
autor: MixhaL
Z krótszych damperów jest wymiar 216mm, 200mm, 190mm, 165mm.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 31 mar 2021, 0:58
autor: moonkagliwicee
Mialem podobne odczucie po zmianie ramy z Kona na EvSpark. Suport jest zdecydowanie dalej od podloza a co za tym idzie blizej siodelka. Poczatkowo pozycja wydawala sie mega niewygodna i dziwna bo lubie miec siodelko stosunkowo nisko. 1000km pozniej zapomnialem o tych "niedogodnosciach" i nawet dluzsze wycieczki z ostrym pedalowaniem nie sprawiaja juz klopotu 🙂

Re: Rower do jazdy w terenie

: 31 mar 2021, 1:30
autor: rezystor1990
Pewnie jest to wypadkową założenia projektowego ramy a realnie włożone komponentów do tej ramy.


Re: Rower do jazdy w terenie

: 31 mar 2021, 8:27
autor: czak45
MixhaL pisze:
30 mar 2021, 21:35
Z krótszych damperów jest wymiar 216mm, 200mm, 190mm, 165mm.
Dzięki. Ale to są modele ze sprężynami? Czy może też powietrzne?
moonkagliwicee pisze:
31 mar 2021, 0:58
Mialem podobne odczucie po zmianie ramy z Kona na EvSpark. Suport jest zdecydowanie dalej od podloza a co za tym idzie blizej siodelka. Poczatkowo pozycja wydawala sie mega niewygodna i dziwna bo lubie miec siodelko stosunkowo nisko. 1000km pozniej zapomnialem o tych "niedogodnosciach" i nawet dluzsze wycieczki z ostrym pedalowaniem nie sprawiaja juz klopotu 🙂
Dzięki.
Też mam takie wrażenie, nadzieję, że się dopasuje do roweru, ale pewnie prędzej niż później wymienię ten damper DNM na coś lepszego i pewnie krótszego.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 31 mar 2021, 17:25
autor: MixhaL
Zarówno powietrze jak i sprężyna, są to rozmiary ogólnodostępne ale jest ich coraz mniej gdyż kilka lat temu wszedł nowy system mierzenia damperów.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 31 mar 2021, 19:47
autor: czak45
MixhaL pisze:
31 mar 2021, 17:25
Zarówno powietrze jak i sprężyna, są to rozmiary ogólnodostępne ale jest ich coraz mniej gdyż kilka lat temu wszedł nowy system mierzenia damperów.
Dzięki. Coś sobie popatrzę. Sporo jest na OLX.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 05 maja 2021, 20:25
autor: czak45
Dawno mnie tu nie było.
Bateria dotarła. System docisku dętką sprawdza się. Na moje oko jest coś nie tak ze sterownikiem lub silnikiem ale będę jeszcze to badał (czasami przy mocnym katowaniu rower odcina na ok 5 min. )
Generalnie z roweru jestem zadowolony. Szczególnie z wyboru ramy. Do siodełka się przyzwyczaiłem. Może nawet dam jeszcze niżej.
Poniżej aktualne zdjęcia i film z testów w terenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Re: Rower do jazdy w terenie

: 09 lis 2022, 13:56
autor: WRaven
Kolego Czak45 :) pytanie mam.
Jak po roku oceniasz zastosowanie dętki jako docisku. Stoję pod podobnym dylematem i na to samo wpadłem.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 30 lis 2022, 10:54
autor: czak45
Cześć
Dopiero teraz zobaczyłem wiadomość.
Chyba zrobię film na ten temat bo już kilka osób pytało.
Mam lepszy sposób niż dętka ;)

Re: Rower do jazdy w terenie

: 09 gru 2022, 20:25
autor: WRaven
Było by super czegos się nauczyć z takiego filmu :)
Czy uszczelniałeś element zamykany boczków jakoś ?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 09 gru 2022, 22:56
autor: Bzyk
Dobra maszynka, swietna jazda, mxus 3k to naprawde swietny silniczek. Dla mnie rezygnacja z manetki odebrała by co najmniej połowę emocji z jazdy takim sprzęcikiem, oczywiscie wspomaganie jak najbardziej

Re: Rower do jazdy w terenie

: 18 gru 2022, 20:05
autor: czak45
Film zmontowałem.
Baterii nie dociskam już dętką tylko poduszką pneumatyczną.
Poduszka łatwiejsza w montażu.
Mocowanie sprawdziło się i po sezonie jestem zadowolony.
Natomiast mocno jestem rozczarowany sterownikiem Kelly, który wymieniłem na zwykły blokowy GT 60A.



Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 19 gru 2022, 0:07
autor: pxl666
bardzo niegłupie. poduszka nie puszcza cisnienia z czasem?
swoją drogą to jakas kosmiczna filozofia zrobić skrzynię wyjmowaną z ramy ze ten typo na filmie nie dowiózł ?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 19 gru 2022, 8:06
autor: czak45
Też mnie to zdziwiło , że nie puszcza.
Jedyne co to raz spadł wężyk.
Zmatowiłem łączenia i skleiłem na klej dla świętego spokoju.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 20 lut 2023, 22:44
autor: czak45
Małe podsumowanie bo już trochę czasu od złożenia roweru minęło.
Najbardziej zadowolony jestem z ramy, ale nie do końca.
Z jednej strony jest pancerna i nic się z nią nie dzieje, ale wysokość suportu trochę mi nie pasuje.
Postawa na rowerze jest trochę mało rowerowa (noga nie jest wyprostowana)
Najbardziej rozczarowany jestem sterownikiem Kelly. Sterownik się grzeje???
Po mocnym katowaniu sterownik odcina zasilanie na ok 2-5 min. i nie może być to odcięcie silnika zabezpieczeniem termicznym.
Mam w innych rowerach termik, który jak już odcina zasilanie to bardziej na 20-30 min.
Ponadto w sterowniku popsuła się komunikacja z komputerem, telefonem.
Oddałem do naprawy na gwarancji. Naprawili, ale za chwile wystąpił ten sam problem.
Zgłosiłem, ale odpisali, że sterownik jest już po gwarancji ;(
Skończyło się na tym że sterownik Kelly zamieniłem na blokowy GT 60 A z którego jestem zadowolony.
I w sumie nie wiem czy potrzebuje coś mocniejszego (ponad 60 A) Może Sabvaton?
Po co tak duża moc? 60 A już i tak już delikatnie niszczy trasy rowerowe.
Silnik MXUS 3K Turbo bardzo mi pasuje bo mam przełożenia i jak widać na filmach cały czas mogę pedałować i zmieniać biegi i mieć obciążenie pod nogami.
Przerzutki? Nowe 4 tłoczkowe SLX mają nowe mocowanie klamek na kierownicy, które nie pozwala na wygodne odsunięcie klamki w stronę mostka kierownicy.
Kierownicę ma łamaną i w moim ustawieniu klamki są za blisko palca. Może wymienię na Magury?
Amortyzator połamałem podczas upadku. Kupiłem tej samej firmy, ale sprężynowy, 140 mm. Działa, ale w skrajnym wypadku dobiją (skok jak na zdjęciu z wybicia na wybicie) W pozostałych przypadkach (skokach) sprawdza się i niema problemu z tym, ze to nie dwu półka.

W załączniku link do filmów. Wyznaczam sobie trasy i jeżdżę na czas.
Na filmach chciałem pokazać jak można bawić się na takim rowerze. Nie zawsze video oddaje to co czujemy podczas jazdy.





Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Rower do jazdy w terenie

: 21 lut 2023, 0:23
autor: pxl666
wiesz skąd nazwa RST ?

Re: Rower do jazdy w terenie

: 21 lut 2023, 2:06
autor: zielony71
Extra filmiki, działasz w tej branży zawodowo? Jeśli nie, to powinieneś.

Re: Rower do jazdy w terenie

: 21 lut 2023, 16:43
autor: czak45
pxl666 pisze:
21 lut 2023, 0:23
wiesz skąd nazwa RST ?
Chyba nie chcę wiedzieć ;)
zielony71 pisze:
21 lut 2023, 2:06
Extra filmiki, działasz w tej branży zawodowo? Jeśli nie, to powinieneś.
Dzięki, nie działam zawodowo. To tylko hobby i lepiej niech tak zostanie.