Zielony pojazd re-cyklingowy.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: cyklista »

ale po co ci taki dokłądny pomiar, do testu wystarczy że zmierzysz czas wjzadu dla każdego wariantu i będziesz mógł ocenic jaki zysk daje procentowy kazdy wariant
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Górka jest solidna, ponad 10%, raczej na samej manetce nie da rady wjechać. Niby można tylko zmierzyć który dalej zajedzie, ale nachylenie jest zmienne, rośnie pod koniec. Trudno to by było porównać.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

cyklista pisze:
06 maja 2022, 8:42
ale po co ci taki dokłądny pomiar, do testu wystarczy że zmierzysz czas wjzadu dla każdego wariantu i będziesz mógł ocenic jaki zysk daje procentowy kazdy wariant
Mało tego, na mapach Google zmierzysz długość podjazdu. a mając czas podjazdu bez problemu określisz i średnią prędkość podjazdu, i to znacznie dokładniej niż wszelkie GPS'y
Mój "prywatny" wzór na przeliczenie długości podjazdu i czasu podjazdu na km/godz.
3600 * dł podjazdu w metrach : czas podjazdu w sekundach = średnia prędkość w km/godz
3600 x długość podjazdu masz stałą, zmienną jest tylko czas podjazdu.
Ja tak porównuję możliwości swoich "rakiet". Muszę jeszcze wziąć córki i zięcia rowery i za kilka dni będzie małe porównanie możliwości różnych rowerów w tych samych/zbliżonych warunkach pomiaru. Niektóre pomiary są bardzo ciekawe.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Profil górki wygląda następująco:
Screenshot_2022-05-06-10-12-06-993_com.android.chrome.jpg
Pod koniec jest naprawdę stroma. Bez silnika nie daję rady wjechać, a nawet z silnikiem też nie zawsze. :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
06 maja 2022, 10:18
Profil górki wygląda następująco:
Screenshot_2022-05-06-10-12-06-993_com.android.chrome.jpg
Pod koniec jest naprawdę stroma. Bez silnika nie daję rady wjechać, a nawet z silnikiem też nie zawsze. :-D
Średnie nachylenie ostatnich 360 m masz ~10%, końcowe może być z 15% (może więcej), musiałbyś wrzucić przewyższenie końcowego fragmentu drogi. Tak na marginesie te dane w mapach (zresztą wszystkich) często są "brane z kosmosu"
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Dla zainteresowanych wyeksportowałem trasę jako gpx, tylko forum nie zezwala na takie pliki, więc zmieniłem rozszerzenie na xls. Ponowna zmiana rozszerzenie powinna pozwolić na zaimportowanie mapy.
Załączniki
export.xls
(1.25 KiB) Pobrany 68 razy
Screenshot_2022-05-06-11-23-33-083_com.android.chrome.jpg
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

Tak jak sądziłem jeżeli to prawda to masz "zaledwie" 14%. :D
Tak z ciekawości sprawdź czy na "Street map" masz podane jakieś wysokości. Włącz w "warstwach" (prawy górny róg) pokazywanie uzbrojenia terenu co pokaże dokładniejszy pomiar (górny pomiar).
Dla porównania masz "moją górkę" wg Google i mapy.cz, jak widzisz różnica jest "ogromna" a do niedawna była jeszcze większa gdyż Google pokazywało przewyższenia 2 metry.
https://www.streetmap.pl/#49.91634,18.98913,20z
Załączniki
Piasta.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

To u mnie różnica jest trochę mniejsza, bo mapy Google pokazują 26 m a czeska mapa 28 m.
Zdaje się że z GPS można odczytać wysokość n.p.m.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
06 maja 2022, 12:50
To u mnie różnica jest trochę mniejsza, bo mapy Google pokazują 26 m a czeska mapa 28 m.
Zdaje się że z GPS można odczytać wysokość n.p.m.
Z GPS'a da się odczytać wysokość, lecz podobnie jak w przypadku "poziomej" lokalizacji, odchyłki mogą być nawet kilku/nasto metrowe (poziomo w skrajnym przypadku nawet 100 i więcej metrów). Gdybyś wyłączył funkcję "przyciągania do drogi" w GPS'ie to jeździłbyś po wszystkim tylko nie po drodze.
https://technologiagps.org.pl/bledy.html
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Tak, rzeczywiście. Natomiast sprawdziłem aplikację korzystającą z czujnika ciśnienia w telefonie i wygląda na to, że jest zadziwiająco dokładna.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
06 maja 2022, 19:27
Tak, rzeczywiście. Natomiast sprawdziłem aplikację korzystającą z czujnika ciśnienia w telefonie i wygląda na to, że jest zadziwiająco dokładna.
Oczywiście skoro jest używana w lotnictwie do dzisiaj. Jest tylko jeden drobiazg, musi być skalibrowane do aktualnego (atmosferycznego) ciśnienia na poziomie morza/lotniska inaczej również będzie błędne wskazanie. Przykładem sławne lądowanie w Smoleńsku.
Załączniki
ciśnienie.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

No tak, ale nas w sumie nie interesuje rzeczywista wysokość n.p.m. tylko różnica pomiędzy podnóżem a szczytem górki.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
06 maja 2022, 19:52
No tak, ale nas w sumie nie interesuje rzeczywista wysokość n.p.m. tylko różnica pomiędzy podnóżem a szczytem górki.
Fakt :D
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

W dużym skrócie, to tak: wg. barometru górka ma 29 m.
Na żadnym silniku solo nie udało się podjechać, ale o tym to w sumie wiedziałem już wcześniej.
Na obu silnikach naraz udało się podjechać, ale tak ledwo, ledwo. Pod koniec prędkość około 12 km/h.
Natomiast na obu silnikach plus pedałowanie, to już było całkiem żwawo. Około 20 km/h. Kto by pomyślał, że mam taki power w nogach :-D
Szczegóły wstawię jak mi się uda obrobić logi.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Do logowania przejazdu użyłem aplikacji GPS Logger Pro.
Aplikacja loguje pozycję GPS, pokonaną odległość i wysokość.
Niestety odległość i wysokość są do bani.
Wysokość dlatego, że odczyt wysokości z GPS jest mega niedokładny.
Co do odległości to aplikacja już na postoju nalicza spory przebieg, co wynika z wahań wskazania GPS.
My stoimy w miejscu, a aplikacja myśli, że cały czas się poruszamy parę metrów to w przód, to w tył, w prawo i lewo i cały czas nalicza nam przejechaną trasę. Szkoda, że nie używają jej do rozliczania delegacji :-D
Ale już w samej aplikacji udało mi się wygenerować wykresy trasy dla poszczególnych przejazdów.
Na początek tylni silnik od Sparty:
Załączniki
Screenshot_2022-05-08-10-59-40-546_com.peterhohsy.gpsloggerlite.jpg
Ostatnio zmieniony 08 maja 2022, 11:25 przez zielony71, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Przedni od Giganta:
Załączniki
Screenshot_2022-05-08-11-01-50-496_com.peterhohsy.gpsloggerlite.jpg
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Na koniec oba na raz:

Export danych w formacie CSV pozwala na łatwy import do Excela, ale tam już trzeba trochę popracować, ze względu na wspomniane wcześniej błędy. A dzisiaj jest zbyt ładna pogoda, żeby nad tym ślęczeć :-)
Załączniki
Screenshot_2022-05-08-11-02-10-642_com.peterhohsy.gpsloggerlite.jpg
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

No dobra, udało się to zaimportować i wstępnie obrobić poprzez usunięcie kilku/kilkunastu wierszy na postoju. Dlatego przebieg w metrach nie zaczyna się od zera.
Natomiast pomiary będę musiał powtórzyć, bo nie zapisały mi się logi z watomierza.
Załączniki
test silnikow.xlsx
(88.14 KiB) Pobrany 90 razy
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

Trochę jestem zdziwiony że HUB'y 250 wat nie dały rady na 50 metrach podjazdu 10% (może trochę więcej). Być może kierownik jest za ciężki :D Moje podjazdy drogą o przewyższeniu 5 - 9% (150 metrów). W zależności od mapy Google średnie przewyższenie 6 m = 4%, Street przewyższenie 10 m = 7%, mapy.cz średnie przewyższenie 17 m = 17% (tu poszli na całego). wg pomiarów kątomierzem 3 do 5* (5 do 9%).

wąwóz, manetka
Sunstar - 2A - PAS 3 (z 5) - MID 48/14T - 25 sek, max 11A / 430 wat,średnio 400 wat. = śr 11 km/godz
Sunstar -14A - PAS 5 (z 5) - MID 48/28T - 39 sek, max 14.5A / 520 wat, średnio 500 wat, = śr 16 km/godz
DXF - 15A - PAS 5 (z 5) - HUB przekł - 32 sek, 14 - 15A / 550 wat, 21/18/24 km/godz = śr 19 km/godz
Yoch - 18A - PAS 9 (z 9) - MID 44/15T - 22 sek, max 17.5A / 890 wat, śr 700 - 800 wat, = śr 28 km/godz
Trotter - 22A - maks moc? - HUB bezprz - 65 sek, max 14A / 520 wat, śr 300 - 500 wat, = śr 9.5 km/godz

wąwóz, wspomaganie
DXF - 15A - PAS 5 (z 5) - 48/13T - 27 sek, ~10A / 400 wat, śr. 400 - 450 wat, 25/20/27 km/h= śr 23 km/godz
Yoch - 18A - PAS 9 (z 9) - 44/15T - 22 sek, max 17.5A / 890 wat, średnio 700 - 800 wat, = śr 28 km/godz
Trotter - 22A - maks moc - 42/16T - 31 sek, max 14A / 520 wat, średnio 200 - 300 wat, = śr 20 km/godz
Trotter - 22A - maks moc - 42/21T - 20 sek, max 24A / 840 wat, średnio 650 - 750 wat, = śr 30 km/godz

Wszystkie rowery w miarę możliwości są skorygowane do tych samych obrotów/prędkości. Najgorzej wypada MID Sunstar (250 wat) i, o dziwo, Trotter 500 wat na manetce, ale tu (być może) manetka nie ma pełnego wysterowania.
Kierowca ~70 kg, rowery ~20 kg.
Załączniki
1.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Kierownika proszę nie obwiniać :-D 65 kg żywej wagi z butami ;-)
Przedni silnik mam dokładnie pomierzony. On z tym kontrolerem pobiera max 11A, co przy napięciu na poziomie 38V daje nieco ponad 400W. Niestety nie wiem jak było z tyłu.
Hub bezprzekładniowy u Ciebie też się nie popisał. Średnia prędkość 9 km/h, to on przecież głośniej buczał niż jechał :-D
Tyle, że rzeczywiście na manetce coś mało prądu pobierał, bo na PAS prawie dwa razy więcej.
W Twoim porównaniu przydałaby się jeszcze wielkość kół.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
08 maja 2022, 20:37
..... W Twoim porównaniu przydałaby się jeszcze wielkość kół.
Pytasz i masz. Yoch 26", Trotter 24", Moon Sunstar 20", DXF 135 16". Trendline Sunstar 12.5".
Wielkość koła przy pomiarach nie ma większego znaczenia bo staram się porównywać moc/waty, Wh, itp przy zbliżonej prędkości roweru, lub maksymalnej mocy silnika, przykład;

górka, wg Google 210 m, przewyższenie 7 m, realnie z 13 -15m (7%). Zmierzone nachylenie na 150 metrach to 7 - 5 - 9%, wg mapy.cz 210 m, przewyższenie 17 m.
* Yoch, Miarki 210 m; "PAS 6", przełożenie 44/25T; 6.3 Wh / 54 s, 14.0 km/godz, ~420 Wh/godz / 30 Wh/km
* Yoch, Miarki 210 m; "PAS 9", przełożenie 44/25T; 6.2 Wh / 48 s, 16.0 km/godz, ~470 Wh/godz / 29 Wh/km
* DXF Miarki 210 m; "PAS 9" (HUB); 5.8 Wh / 43 s, 17.5 km/godz, ~490 Wh/godz / 28 Wh/km
* Moon, Miarki 210 m; "PAS 9", przełożenie 48/14T; 5.9 Wh / 49 s, 15.5 km/godz, ~430 Wh/godz / 28 Wh/km
* Trendline ZS, Miarki 210 m; przełożenie 58/18T; 10.6 Wh / 54 s, 14.0 km/godz, ~710 Wh/godz / 50 Wh/km
* Trendline GT, Miarki 210 m; przełożenie 58/18T; 7.9 Wh / 51 s, 15.0 km/godz, ~560 Wh/godz / 37 Wh/km

"płaski" teren dwie małe zmiany wysokości.
* Yoch, Wenecka 190 m; przełożenie 44/25T; 2.8 Wh / 33 s, 21.0 km/godz, ~290 Wh/godz / 14 Wh/km
* DXF + GT, Wenecka 190 m; (HUB) 3.0 Wh / 33 s, 21.0 km/godz, ~330 Wh/godz / 16 Wh/km
* Moon + GT, Wenecka 190 m; przeł. 48/14T; 3.0 Wh / 32 s, 21.0 km/godz, ~330 Wh/godz / 16 Wh/km
* Moon + GT, Wenecka 190 m; przeł. 48/28T; 3.0 Wh / 34 s, 20.0 km/godz, ~330 Wh/godz / 16 Wh/km
* Trendl + ZS, Wenecka 190 m; przeł 58/18T; 4.3 Wh / 36 s, 19.0 km/godz, ~430 Wh/godz / 23 Wh/km
* Trendl + GT, Wenecka 190 m; przeł 58/18T; 4.2 Wh / 32 s, 21.0 km/godz, ~470 Wh/godz / 23 Wh/km

Zresztą jakie znaczenie ma średnica koła jak każdy silnik i tak ma różną prędkość obrotową.
MID Yoch - przełożenie silnika 21.9 i RPM korby 120, czyli obroty silnika - 2600 obr/min
HUB Trotte - bezprzekładniowy RPM 260 obr/min
MID Sunstar 03 - przełożenie silnika 21 - 24 przy RPM korby 120 - 180, czyli obroty silnika - 3.5 - 4 tys obr/min
HUB DHF 135 - przekładniowy, RPM 390 (max 420), przełożenie silnika 4.4, czyli obroty silnika - 1.7 - 1.9 tys obr/min
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: cyklista »

Czyli wychodzi że trendline najgorsze a reszta w miarę równa
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

cyklista pisze:
09 maja 2022, 8:45
Czyli wychodzi że trendline najgorsze a reszta w miarę równa
Trendline jest najbardziej "prądożerne" bo ma najmniejsze koła (12.5"), i tu zapewne wpływ nawierzchni i oporów jest największy. Że to tak prosto nie działa to inny test.

Moon Sunstar 03
Miarki wąwóz, przełożenie 6 (48/14T), na manetce
2A - PAS 2 (z pięciu) -- 50 sek / max 11.5A / 440 wat, średnio 400 wat, + 2 x PAS. = 12.5 km/godz
2A - PAS 3 (z pięciu) -- 50 sek / max 11.5A / 440 wat, średnio 400 wat, dwa wspomagania. = 12.5 km/godz
14A - PAS 3 (z pięciu) -- 49 sek / max 16A / 580 wat, średnio 500 - 550 wat, = 12.5 km/godz
14A - PAS 4 (z pięciu) -- 49 sek / max 16A / 580 wat, średnio 500 - 550 wat, = 12.5 km/godz

DXF 135
Miarki wąwóz, na manetce 612 : czas = km/godz
2A - PAS 2 (z pięciu) - 63 sek, max 11A / 430 wat, średnio 200 - 300 wat. 9/7/9 km/godz = 9.5 km/godz
15A - PAS 2 (z pięciu) -- 63 sek, max 15A / 570 wat, średnio 200 - 300 wat. 9/7/9 km/godz = 9.5 km/godz
15A - PAS 5 (z pięciu) -- 32 sek, ~15A / 570 wat, średnio 550 wat, 21/18/24 km/godz = 19 km/godz
Miarki wąwóz, przełożenie 7 (48/13T), ze wspomaganiem
15A - PAS 5 (z pięciu) -- 27 sek, ~10A / 400 wat, średnio 400 - 450 wat, 25/20/27 km/godz = 23 km/godz

Trotter
Miarki wąwóz, przełożenie (42/16T), na manetce 612 : czas = km/godz
maks. moc - 65 sek, max 14A / 520 wat, średnio 300 - 500 wat, = 9.5 km/godz
Miarki wąwóz, przełożenie (42/16T), ze wspomaganiem
maks. moc - 31 sek, max 14A / 520 wat, średnio 200 - 300 wat, = 20 km/godz

Yoch
Miarki wąwóz, przełożenie 6 (44/15T), na manetce
PAS 8 (z dziewięciu)- 41 sek, max 14.5A / 750 wat, średnio 500 - 600 wat, = 15 km/godz
PAS 9 (z dziewięciu) - 37 sek, max 16.5A / 830 wat, średnio 600 - 700 wat, = 16.5 km/godz
Miarki wąwóz, przełożenie 6 (44/15T), ze wspomaganiem
PAS 9 (z dziewięciu) - 22 sek, max 17.5A / 890 wat, średnio 700 - 800 wat, = 28 km/godz

Jak widzisz tu Sunstar dostaje baty totalnie w każdym przypadku. Trotter też wypada bardzo blado.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

tkoko pisze:
08 maja 2022, 19:54
Trochę jestem zdziwiony że HUB'y 250 wat nie dały rady na 50 metrach podjazdu 10% (może trochę więcej). ...
Właśnie dlatego pytałem o rozmiary kół w Twoich rowerach, bo większość to midy, które jak powszechnie wiadomo są w górach bezkonkurencyjne.
A z pozostałych 2 silników w kole jeden masz w znacznie mniejszej obręczy (16 vs 26 cali), a bezprzekładniowy nieznacznie mniejszej, ale za to o znacznie większej mocy (choć on akurat bez pedałowania też słabo sobie poradził).
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
09 maja 2022, 17:17
...... Właśnie dlatego pytałem o rozmiary kół w Twoich rowerach, bo większość to midy, które jak powszechnie wiadomo są w górach bezkonkurencyjne.......
To jest swego rodzaju "mit". Owszem MID ma tą przewagę nad HUB że umożliwia praktycznie dowolne przełożenie i dobranie optymalnego wykorzystania mocy i Nm silnika przy podjazdach. Kłopot w tym że fabryczne (i nie tylko) silniki/rowery mają i tak pojedynczą zębatkę z przodu a to ogranicza możliwości roweru tak samo jak w HUB'ie. Mamy albo górski (wolny) MID, albo szosowy (szybki) MID, czyli to samo co w szybko/wolnoobrotowym HUB. Jak zestroisz HUB'a górskiego (wolny silnik o dużym Nm) to w niczym nie ustąpi MID'owi w podobnej konfiguracji. W moim przypadku MID z Sunstarem nie ma szans z HUB DXF w górach mimo że ma ten sam sterownik, moc, koła (obwód 1.5 m / 20" względem 1.25 m / 16", 17% różnicy) przełożenie. Sunstar na szosie ma nieco większą szansę (wyższe RPM) ale tylko z mocniejszym kierowcą niż ja.
Jeszcze raz dzięki za wtyczki, tą uszkodzoną też się naprawi bez problemu.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Jak "mit" skoro nawet przy pojedynczym blacie z przodu, z tyłu jest co najmniej 6-rzędowy wolnobieg, który umożliwia co najmniej dwukrotne zwiększenie momentu obrotowego (14t-28t, a przecież są także 7-rzędowe 11t-33t).
Dwukrotny wzrost momentu pod dużą górką to jest rzecz która całkowicie zmienia obraz gry.
Przecież gdybym ja mógł sobie czarodziejską różdżką zwiększyć dwukrotnie moment obrotowy, to bym nie miał powodu do zakładania 2 silników.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
09 maja 2022, 19:42
Jak "mit" skoro nawet przy pojedynczym blacie z przodu, z tyłu jest co najmniej 6-rzędowy wolnobieg, który umożliwia co najmniej dwukrotne zwiększenie momentu obrotowego (14t-28t, a przecież są także 7-rzędowe 11t-33t).
Dwukrotny wzrost momentu pod dużą górką to jest rzecz która całkowicie zmienia obraz gry.
Przecież gdybym ja mógł sobie czarodziejską różdżką zwiększyć dwukrotnie moment obrotowy, to bym nie miał powodu do zakładania 2 silników.
Zmień silniki 280 RPM na silnik 200 RPM i obręcz w kole z 28" na 16" a zwiększysz moment obrotowy 3.15 razy zapewne wjedziesz na tą górkę na jednym silniku. Jak myślisz dlaczego MID'y których używają użytkownicy tego forum mają min 750 wat (i więcej) mimo że "legal" to 250 wat, przecież mają dowolne przełożenie, tensometry, mogą sobie na przód założyć 16/20T, a na tył 50T. Załóż sobie HUB'a 1 kW a wjedziesz na tą górkę pewnie z prędkością 15 km/godz.

viewtopic.php?p=18586#p18586
https://en.mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x ... 7d38a5cb2f
https://en.mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x ... 4860022546
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: pxl666 »

minimalna koronka na przód to 32t przy tongshengu. 35kmh na kole 27.5 przy ciężkim kapciu z profilem 2.4 I grubym bieznikiem się leci i to wystarcza. mało? dlamnie optymalnie
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

tkoko pisze:
09 maja 2022, 20:13

Zmień silniki 280 RPM na silnik 200 RPM i obręcz w kole z 28" na 16" a zwiększysz moment obrotowy 3.15 razy zapewne wjedziesz na tą górkę na jednym silniku. Jak myślisz dlaczego MID'y których używają użytkownicy tego forum mają min 750 wat (i więcej) mimo że "legal" to 250 wat, przecież mają dowolne przełożenie, tensometry, mogą sobie na przód założyć 16/20T, a na tył 50T. Załóż sobie HUB'a 1 kW a wjedziesz na tą górkę pewnie z prędkością 15 km/godz.
Serio? Mam sobie przed podjazdem zmieniać koło na mniejsze, a przed zjazdem z powrotem na większe? :-D
Nie rozumiem dlaczego podważasz jedyną zaletę silników centralnych jaką mają. :-) W końcu sam przecież kupiłeś cztery.
Nawiasem mówiąc pod tą górkę hub przekładniowy 1 kW nie daje rady, bo jechał ze mną brat na takowym (20A w szczycie na 54V) i musiał dopedałować.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: pxl666 »

mitem to jest legalne 250w .
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

A propos, myślicie że rower z dwoma silnikami 250W będzie legalny? Czy w definicji jest coś o łącznej mocy wszystkich silników? :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
09 maja 2022, 21:08
........ Nie rozumiem dlaczego podważasz jedyną zaletę silników centralnych jaką mają. :-) W końcu sam przecież kupiłeś cztery. .......
Dla mnie te MID'y które kupiłem mają kilka innych zalet i tymi zaletami nie jest zdolność pokonywania wzniesień.
Po pierwsze cena; gotowy do jazdy Yoch - 600 zł. Sunstar 03 do Moon -265 zł + sterownik 100 zł, gotowy do jazdy pierwszy Sunstar z zębatką po Yochu 48T, to 400 zł. Dwa następne Sunstary do Trendline to 265 zł silnik, 100 zł sterownik, 100 zł za obie zębatki 44T BBSxx i 58T, czyli gotowe do jazdy silniki ~500 zł z PAS.
Po drugie łatwość optymalizacji parametrów.
Yoch został "zmodernizowany' podwójną zębatką w korbie 44/53T, co w połączeniu z wolnobiegiem 13/34T daje zadowalające parametry jazdy (prędkości) zarówno w górach jak i po płaskim, i to z mocą 450 wat. Pełną moc 1 kW używam sporadycznie.
Moon Sunstar został kupiony by zastąpić silnik szczotkowy w moim "budżetowym MID". Pierwotny silnik był montowany na szybko by zdążyć przed wczasami nad Balatonem. Ogólnie dosyć fajnie to kręciło, było lekkie, można było zamontować siodełko dziecięce. Miało tylko dwie wady. Brak wolnobiegu przy obrocie korby w tył. Nie każdy mógł na nim swobodnie jeździć bo potrafiło "wyrzucić" kierowcę z siodełka i silnik był bardzo głośny. Po małej awarii zmieniłem na Sunstara, znacznie cichszy i każdy może swobodnie jeździć.
Dwa następne Sunstary są/będą montowane w Trendline również w celu wymiany silników szczotkowych, i dostosowania możliwości silnika do obciążeń.
Po trzecie. łatwość montażu silnika, wykręcasz stary support zakładasz MID'a i gotowe (no prawie)
Po czwarte, jeżeli cena HUB'a jest korzystniejsza niz MID'a kupuję HUB'a (Ananda/ TranzX - 150 zł + szprychy 50 zł + sterownik 100 zł, razem 250 zł,) bo i tak nikt poza mną nie jeździ po górach a po asfalcie, ze wspomaganiem, wjeżdża się na każdy podjazd przy 250 watach (przy wadze +/- 70 kg).
Jak widzisz zdolność pokonywania wzniesień jest ostatnią rzeczą która mnie interesuje. Tak samo składakiem 20" z HUB'em 250 wat jeździłem po górach, często w klapkach :D bo w trakcie "nizinnej" przejażdżki przy dobrym samopoczuciu, zdarzało się ot tak, "zahaczyć" o góry".
Tak aktualnie (w trakcie modernizacji) wygląda Trendline dwuosobowe.
Załączniki
20220510_073122.jpg
Ostatnio zmieniony 10 maja 2022, 7:40 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: pxl666 »

są góry i GÓRY, w te prawdziwe w żadnych klapkach na sunstarze nie pojedziesz
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Tkoko piszesz po pierwsze cena, po czym wymieniasz ceny czterech MID-ów z których każdy jest droższy niż wymieniona na końcu Ananda/Tranzx :-D
Po drugie "łatwość optymalizacji parametrów" to po prostu wymyślona przez Ciebie naprędce inna nazwa dla tego co ja nazwałem łatwością pokonywania wzniesień :-D Przynajmniej tak to zrozumiałem.
Po trzecie to chyba nic nie jest łatwiejsze niż wymiana przedniego koła na takie samo z silnikiem.
Do wykręcenia supportu trzeba mieć co najmniej dwa specjalistyczne klucze;-) I jeszcze czasami silnik może zwyczajnie nie pasować w ramę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
10 maja 2022, 7:50
Tkoko piszesz po pierwsze cena, po czym wymieniasz ceny czterech MID-ów z których każdy jest droższy niż wymieniona na końcu Ananda/Tranzx :-D
Po drugie "łatwość optymalizacji parametrów" to po prostu wymyślona przez Ciebie naprędce inna nazwa dla tego co ja nazwałem łatwością pokonywania wzniesień :-D Przynajmniej tak to zrozumiałem.
Po trzecie to chyba nic nie jest łatwiejsze niż wymiana przedniego koła na takie samo z silnikiem.
Do wykręcenia supportu trzeba mieć co najmniej dwa specjalistyczne klucze;-) I jeszcze czasami silnik może zwyczajnie nie pasować w ramę.
1. NOWE Sunstary są kupione rok temu do "specyficznych" rowerków Trendline, w których tylko taki silnik można praktycznie zastosować, UŻYWANY TranzX (a nie MID) jest kupiony również rok temu i jest zamontowany w rowerze córki, ale wymagał wymiany obręczy i szprych. NOWE Ananda to teraźniejszy zakup dla wnuków.
2. Łatwość optymalizacji dla mnie oznacza że rower jest składany pod konkretny teren i obciążenie, Nie zamierzam Trendline z MID wjeżdżać w góry. Ma po asfalcie w dwie osoby "zapieprzać 30 km/godz". Niemniej jednak przednia zębatka ma dwa blaty umożliwiające jazdę po płaskim i po górkach 10% w dwie osoby. (150 kg). Nie da się założyć HUB.a w aluminiową obręcz 12.5"stad oczywistym wyborem jest MID mimo "rzężenia".
3. Kup mi NOWE koło 24" w CENIE i WADZE Anandy chętnie zamienię. :D
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
10 maja 2022, 7:32
są góry i GÓRY, w te prawdziwe w żadnych klapkach na sunstarze nie pojedziesz
Wiem wiem są i srogie podjazdy itd. Gwoli przypomnienia składak z HUB'em 250 wat. Wiem wiem, to tylko "górki", przejazd Cz-Dz, szlakami pieszymi Kozia Górka, Szyndzielnia, Klimczok, Chata Wuja Toma, Szczyrk, Buczkowice, i doliną Białej do Cz-Dz.
Załączniki
Mix OK3.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Sprawdziłem ile prądu pobiera ten tylni silnik. Okazuje się, że max 14,5A, co przy napięciu około 36V daje nieco ponad 500W
Nie pozostaje mi nic innego jak zmontować baterię 48V, bo ma tych co mam, to nie ma czego testować.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

Tak a propos różnic w "górach" nawet między tymi samymi silnikami (tego samego producenta). Dwa silniki Bafang G 310, jeden 350 wat (A), drugi 500 wat (B).
Po płaskim, tylko na manetce 100 kg zestaw osiąga w przypadku "A" 34 km/godz przy 380 watach, zestaw "B" 39.5 km/godz przy 580 watach (wszystkie dane mierzone w "realu").
10% podjazd, na manetce 100 kg zestaw podjeżdża w przypadku "A" 13 km/godz przy 400 watach, ZESTAW 'B' STOI
bez dodatkowego wspomagania ZESTAW 'A' WJEŻDŻA NA 11.44%, A ZESTAW 'B' NA 9%
z dodatkowym wspomaganiem 100 wat użytkownika, zestaw "A" wjeżdża na 15% podjazd z prędkością 10 km/godz, a zestaw "B" z prędkością 6 km/godz
Jak widzisz 500 watowy silnik poległ z 350 watowym w "górach".
Załączniki
B310 b.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Tu zadam pytanie: na ile można wierzyć temu symulatorowi?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: pxl666 »

zielony71 pisze:
11 maja 2022, 8:48
Tu zadam pytanie: na ile można wierzyć temu symulatorowi?
na ile chcesz . są ludzie którzy liczą i mierzą są ludzie którzy jeżdżą
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

No to jak na ile chcę, to ja mu nie wierzę wcale :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
11 maja 2022, 8:11
Jak widzisz 500 watowy silnik poległ z 350 watowym w "górach".
Poległ bo 500W był wysokoobrotowy i nie miał dobrego momentu przy niskich obrotach. Silnik 350 watowy jest nisko obrotowy i ma większy moment i dawał większy moment i dał rady.

Więc przy prędkości 10km/h podjazdach jest duże znaczenie jaki mamy nawój lub przełożenie jest mamy Mid-Drive.

Ja miałem szybki nawój 3T i górach był katastrofa a jak zmieniłem na 5T wolniejszy to śmiga aż miło i mniej energii pobierał silnik.

Moc silnika to nie wszystko górach liczy się moment a nie moc silnika
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Zdaję sobie z tego sprawę, ale z prędkości maksymalnych tych symulowanych Bafangów (34 km/h vs 39 km/h) chyba wynika, że nawój mają zbliżony.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
11 maja 2022, 10:19
...... Poległ bo 500W był wysokoobrotowy i nie miał dobrego momentu przy niskich obrotach. Silnik 350 watowy jest nisko obrotowy i ma większy moment i dawał większy moment i dał rady. .....
Cały czas próbuję wytłumaczyć że moc i rozmiar koła nie mają "większego" znaczenia. Znaczenie ma przeznaczenie silnika i dobór OPTYMALNYCH parametrów pracy silnika do konkretnego przeznaczenia :D
zielony71 pisze:
11 maja 2022, 10:27
Zdaję sobie z tego sprawę, ale z prędkości maksymalnych tych symulowanych Bafangów (34 km/h vs 39 km/h) chyba wynika, że nawój mają zbliżony.
Nie, oba mają zupełnie różny nawój co wynika choćby z mocy maksymalnej. 340 watowy ma charakterystykę diesla, czyli przy małych obrotach ma największy uciąg. Drugi ma charakterystykę benzyny, czyli maksymalne obroty/prędkość. Wystarczy spojrzeć na pokrywające się moc (czerwona linia obu silników do ~20 km/godz. Już z maksymalnej prędkości podjazdu Twoich silników na poziomie 37 km/godz mogę wnioskować że to silnik/i "wysokoobrotowy/e".
Poniżej masz prawdopodobne osiągi po przewoltowaniu silnika na 48V, i po zmianie koła na np. 20".
Na silniku "A" 36V / koło 20" wjedziesz na "górkę " 17%. Na silniku "B" 48V / 20 cali wjedziesz na górkę 13%. Czy w to uwierzysz Twój wybór i Twoja sprawa.
Załączniki
B310 e.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Po głębokim namyśle postanowiłem jednak nie wierzyć. Wybrałem w symulatorze popularny silnik Mxus XF07, sprawdziłem jego prędkości maksymalne na poszczególnych napięciach i porównałem z tym co raportują na forum jego użytkownicy.
Przykładowo na 13 S symulator pokazuje 36 km/h, a użytkownicy pisali o 46 km/h (slow).
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
11 maja 2022, 21:17
Po głębokim namyśle postanowiłem jednak nie wierzyć. Wybrałem w symulatorze popularny silnik Mxus XF07, sprawdziłem jego prędkości maksymalne na poszczególnych napięciach i porównałem z tym co raportują na forum jego użytkownicy.
Przykładowo na 13 S symulator pokazuje 36 km/h, a użytkownicy pisali o 46 km/h (slow).
46 km/godz po płaskim zapewne osiągniesz ale na tą górkę i tak nie wjedziesz, nawet jak dasz 60 V . :D
Dlaczego nie wjedziesz, mała łamigłówka.
Co do osiągów "użytkowników", w 1975 roku bez silnika trasę Cz-Dz Gliwice (około 72 km) pokonałem w 1.5 godz, czyli prawie 50 km/godz. :D
Załączniki
B310lk.JPG
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Nie jestem pewny czy sugerujesz, że "użytkownicy" mają skłonności do fantazjowania, czy rzeczywiście miałeś średnią około 50 km/h na tak długiej trasie :-D Jeśli to drugie, to podziwiam, bo ja bez silnika na ogół nie przekraczam znacząco 20 km/h (mowa o średniej na dystansie przynajmniej 10 km).
A jeśli chodzi o moje silniki to zdaję sobie sprawę, że istotne znaczenie ma wydajność baterii, dlatego używam dwóch (jednej o wystarczającej wydajności prądowej po prostu nie posiadam).
Zakładając, że te 16% jakie w końcowym odcinku ma górka, to już maksimum tego z czym się będę mierzył, to już obecna konfiguracja jest właściwie wystarczająca (do poprzedniego skoroszytu dorzuciłem arkusz z prędkością na 2 silnikach i z pedałowaniem).
Teraz chodzi mi o to, żeby bezproblemowo uzyskiwać prędkości rzędu 50 km/h. Myślę, że tyle jak na lekki rower wystarczy.
Załączniki
test silnikow(1).xlsx
(99.67 KiB) Pobrany 87 razy
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: pxl666 »

masz heble na 50kmh ?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: zielony71 »

Nie mam nawet na 30km/h :-D Już tłumaczyłem, że to platforma testowa.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4923
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zielony pojazd re-cyklingowy.

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
12 maja 2022, 8:38
Nie jestem pewny czy sugerujesz, że "użytkownicy" mają skłonności do fantazjowania, czy rzeczywiście miałeś średnią około 50 km/h na tak długiej trasie :-D Jeśli to drugie, to podziwiam, bo ja bez silnika na ogół nie przekraczam znacząco 20 km/h (mowa o średniej na dystansie przynajmniej 10 km)
........
Teraz chodzi mi o to, żeby bezproblemowo uzyskiwać prędkości rzędu 50 km/h. Myślę, że tyle jak na lekki rower wystarczy.
Z użytkownikami e-bików to jak z wędkarzami i ich wielkością złowionych ryb. :D
Poniżej masz ZMIERZONE przez Tas'a osiągi mocniejszego silnika FX15 na różnych sterownikach.
Co do mojego "osiągnięcia" to był fakt. Chciałem sprawdzić czy będę szybciej rowerem (kolarka z 5 - 6 kg, ja wówczas 54.4 kg zważone przez komisję poborową) czy pociągiem. Wygrałem bo korzystając z pociągu byłbym min 30 min później (dojście do stacji kupno biletu przesiadka dojście do Politechniki). Gorzej było z powrotem, bo zbyt mocny wysiłek po zimie sprawił że kolano zaszwankowało i powrót na "jednej nodze" trwał trzy godziny.
Co do aktualnej formy, to przy sprzyjających warunkach (pogoda, samopoczucie płaski teren) to 25 km/godz przez 20 - 50 km nie jest problemem. Najgorsze są pierwsze kilometry (5 - 10) bo wówczas daje o sobie znać serduszko.
Jeżeli głównie zależy Ci na maksymalnej prędkości to 48 V jest jak najbardziej OK.
Osobiście jednak zamiast dwóch silników, poszedłbym w zmianę sterownika na "programowalny" z "bajerami", o jak najniższym oporze wewnętrznym. Wówczas przy termicznym zabezpieczeniu i "rozsądnej" jeździe miałbyś zarówno moc na podjeździe, jaki i maksymalną prędkość. Czy i jak długo silnik wytrzyma taką jazdę to inne zagadnienie.
Załączniki
B310 h.JPG
XF 15.JPG
ODPOWIEDZ