Ok, spróbujmy jeszcze raz:tkoko pisze: ↑08 cze 2021, 12:10Wyobraź sobie że nie skończyłeś jazdy po 30 minutach, ale zrobiłeś jeszcze jedno dokładnie takie same kółko jak to pierwsze. Miałbyś GODZINĘ jazdy, i wówczas twoje napięcie, ampery i waty z tabelki dałyby AMPERO-GODZINĘ (Ah) i WATO-GODZINĘ (Wh). Możesz również te wartości które prawidłowo wyliczył lukk, podzielić przez 1800 (30 min) a nie 3600 (godzina), wówczas będziesz miał zużycie w Wh.
-wartości czasu jazdy itp podane w treści przez Zielonego zupełnie pomijam, interesuję się samym plikiem z logu,
-w pliku: mamy sample prądu, napięcia i wyliczonej mocy, samplowane co sekundę,
-zakładając, że wartość prądu jest stała w danej sekundzie można przyjąć, że wartość prądu w każdej komórce to jednocześnie wartość Amperosekundy pojemności zużytej. A jeżeli to podzielimy przez 3600 w każdej komórce to przechodzimy na jednostkę Amperogodziny (analogicznie dla mocy i energii),
-sumując kolejne wartości odczytów sekundowych przeliczonych na Amperogodziny uzyskujemy sumaryczną pojemność zużytą z baterii.
I tyle. Żadnego dodatkowego przeliczania, wymnażania ani dzielenia nie musimy robić. Nie musimy też się zastanawiać jak Zielony jechał, ile z tego czasu faktycznie było jazdy itp. Jeżeli gdzieś prąd był równy zero to i zużyta pojemność w danej komórce jest równa 0.
Tak samo jak z miernikiem energii elektrycznej w domu. Jeżeli przez pół godziny zużywasz kilowat a przez resztę godziny nic to zużyjesz pół kilowatogodziny. I jeżeli potem dalej nie będziesz ciagnął to nadal zostanie te pół kilowatogodziny.