Kands Avangarde

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
kraft
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2021, 8:26
Lokalizacja: Jaworzno

Kands Avangarde

Post autor: kraft »

image001.jpg
Witam.

Przedstawiam swoją konstrukcję na bazie roweru Kands Avangarde 2019. Postaram się opisać całość montażu, również z problemami, z jakimi się borykałem i dodatkowo plany dalszych zmian oraz koszty przedsięwzięcia.
Na zestaw z Ali od Chamr. czekałem 91 dni. W jego skład wchodzi:
- silnik MXUS 30H - nawój nieznany. Z opisu wynikało, że ma mieć 540 RPM, co wskazywałoby na 5T, jednak po próbnym odpaleniu na stojaku i zmierzeniu obrotów na w pełni naładowanej baterii wyszło ~400 RPM więc prędkość obrotowa wskazująca bardziej na 7x9. Trochę odetchnąłem z ulgą. Podczas oczekiwania na zestaw zacząłem żałować zakupu i już szukałem silnika do zamiany na 10x6, ale na szczęście niepotrzebnie.
- silnik zapleciony w obręcz 28" na szprychach 2,6mm + opona MAXXIS PACE 29x2,1 + dętka KENDA + opaska na obręcz
- sterownik KT48 20A nominalnie, 40A max, sinus.
- bateria bidonowa Hailong 48V 19,2 Ah
- czujnik PAS BZ-10C
- magnetyczne czujniki hamulców
- wyświetlacz KT-LCD8H
- półmanetka
- ładowarka 4A (zamawiałem 2A, więc duży plus)

Zestaw kosztował ok. 2300 zł jeszcze sprzed wprowadzenia VATu.

Do zestawu dokupiłem już w Polsce:
- opona Kenda 29x2,1 + dętka 66 zł
- case na sterownik 68 zł
- spiralna osłona do przewodów ø 8mm 2 metry 11 zł
- klej termoprzewodzący 5g 12zł
- wyłącznik termiczny 140st NO (dla silnika) 12zł
- wyłącznik termiczny 80st NC 12zł
- dystans tarczy hamulcowej - 3mm 20 zł
- blokada obrotu osi M12 silnika 35 zł
- tarcza hamulcowa 180 mm centerlock 80 zł
- tarcza hamulcowa 180 mm 6 śrub 65 zł
- adaptery hamulców PM 50 zł
- narzędzia do demontażu korby, kasety ~50 zł

Łącznie prawie 2800 zł

Wcześniejsze modyfikacje to sztyca amortyzowana Suntour NCX i siodełko Wittkopp Medicus Twin, przedkładka pedałów z poprzedniego roweru na platforma/spd.

Zaczęło się od wklejenia zabezpieczeń termicznych w stojan silnika i sterownik (dzięki, Tas). Musiałem odnaleźć obcięty biały przewód, ponieważ nie było w silniku zamontowanego nawet czujnika NTC. Na szczęście udało się przedłużyć przewód.
Bateria zamontowana na 3 śrubach M5 (jedna z istniejącego otworu na bidon, dwie na dodatkowo zamocowanych nitonakrętkach) Trzyma się wszystko bardzo dobrze.
Sterownik wsadzony do case'a. Wszystkie złączki oprócz złącza XT60 obcięte i zlutowane.
Przy montażu czujnika PAS (suport octalink) musiałem zdemontować najmniejszy blat. Inaczej nie zmieściłoby się koło magnesowe. Teraz odstęp koła od czujnika to około 1mm.
Koło z silnikiem ledwo zmieściło się w ramie, ze względu na to, że to rama crossowa, przystosowana raczej do cieńszych opon. Musiałem lekko spiłować dolne wzmocnienie, do którego mocowana jest stopka. Ją zresztą też odkręciłem bo haczyła mocno o bieżnik.
Na zdjęciach na silniku widać szlif wykonany przez zacisk hamulca. Pierwszy montaż był na dystansie tarczy 2mm i niestety okazało się za to mało. Była mała przerwa i myślałem, że to wystarczy. Jednak podczas pierwszej jazdy próbnej zacisk zaczął obcierać.
Jeżeli chodzi manetkę przyśpieszenia, wybór padł na połówkową ze względu na manetki przerzutek, które mocno by razem kolidowały.

Wrażenia:
Od razu zaznaczę, że nie jestem fanem superprzyśpieszeń i superprędkości. Rower znakomicie przyśpiesza. Może nawet trochę zbyt znakomicie. Obniżyłem prąd sterownika o połowę, m. in. ze względu na zwykłą blokadę obrotu osi. Maksymalna moc podawana na silnik, jaką zanotowałem to około 950W. W planach zamówienie 2 sztuk dedykowanych blokad pod ramę. Ale mocy raczej już podnosić nie będę, żeby oszczędzić akumulator. I tak jest bardzo dobrze.
Prędkość maksymalna na prostej, na w pełni naładowanej baterii prawie 50 km/h. Roweru używam głównie do dojazdu do pracy, ale i tak nie jeżdżę na 5 biegu. Max 4, wtedy rower wspomaga do 40km/h i to jest bardzo dobre optimum. Manetki praktycznie nie używana, lubię pedałować.
Co do zasięgu to jeszcze za wcześnie, przejazd z domu do pracy, z pracy do domu i z domu do pracy to w sumie 51 km i pozostało jeszcze 3,5V na celę. Przy średniej prędkości 37 km/h z lekkim wspomaganiem pedałami. Przy takim użytkowaniu szacuję na około 70 - 80 km. Przy 25 km/h może nawet ponad 100 km. Zobaczymy.

Plany:
Zakup nasadki do centerlock, żeby w końcu zmienić ten przedni hamulec :)
Wspomniana dedykowana blokada obrotu osi z kasowaniem luzu, żeby włączyć regen.
Może jakieś lepsze oświetlenie z granicą cienia.
Na pewno nowa stopka, montowana na boczną rurę.
Lusterko wsteczne! Bardzo mi tego brakuje.

Zdjęcia:
https://ibb.co/ccCMxDm
https://ibb.co/zhpJBgs
https://ibb.co/xLqWsGv
https://ibb.co/Qm4Z1g1
https://ibb.co/VtgCKq0
https://ibb.co/sJmfNy8
https://ibb.co/c8SjJnc
https://ibb.co/R0pNzzN
Ostatnio zmieniony 01 paź 2021, 11:02 przez kraft, łącznie zmieniany 2 razy.
Tauron
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 wrz 2021, 16:05
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Re: Kands Avangarde

Post autor: Tauron »

No i fajnie to wyszło👍
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Kands Avangarde

Post autor: lukk »

Wyszło spoko, z tego co widać po foto to dość estetycznie.
Jak kupowałeś aku od chińczyka to polecam zerknąć pod obudowę jak to jest zrobione. Wiadomo, nie przebudujesz go całego, ale może należałoby poprawić ułożenia przewodów BMSa, może poprawić izolację? U kolegi w chińskim bidonie (też chamrider) nagle pojawiło się dość brzydkie zwarcie, nadal nie wiemy jak i skąd.

No i malnąłbyś tą obudowę sterownika na czarny mat, żeby jakoś się zgrała z całością :)
kraft
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2021, 8:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Kands Avangarde

Post autor: kraft »

Tauron pisze:
30 wrz 2021, 20:56
No i fajnie to wyszło👍
Dzięki!
lukk pisze:
01 paź 2021, 11:13
Wyszło spoko, z tego co widać po foto to dość estetycznie.
Jak kupowałeś aku od chińczyka to polecam zerknąć pod obudowę jak to jest zrobione. Wiadomo, nie przebudujesz go całego, ale może należałoby poprawić ułożenia przewodów BMSa, może poprawić izolację? U kolegi w chińskim bidonie (też chamrider) nagle pojawiło się dość brzydkie zwarcie, nadal nie wiemy jak i skąd.

No i malnąłbyś tą obudowę sterownika na czarny mat, żeby jakoś się zgrała z całością :)
Dzięki.
Mam tak już od dziecka, że jak nie otworze jakiejś nowej zabawki to mi wierci w brzuchu :) Oczywiście bateria była otwierana, sprawdzane przewody, ogniwa i inne. Poprawiłem ułożenie przetwornicy 5V pod wyjście USB, bo trochę latała w środku. Faktycznie, w tej kwestii mogliby się trochę bardziej postarać, bo całkiem niezły pakiet tu siedzi jak na małą obudowę (13S4P ogniwa 21700, 4800 mAh)
Myślę właśnie nad pomalowaniem case'a sterownika, albo oklejeniem folią.
ODPOWIEDZ