e-fox
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
e-fox
Cześć,
Przedstawiam Wam moją konstrukcję opartą o rower Leader Fox 20". Udało się go kupić w tamtym roku za śmieszne pieniądze. Później przyszła zajawka na elektryki, blog Tasa itd
Na potrzeby elektryfikacji zmieniłem kierownicę na 730mm (bajka, mam szerokie ramiona i jeździ się super) z regulowanym mostkiem, klocki Author 3CC - super sprawa, jest mega skuteczne hamowanie; nowy wolnobieg i łańcuch; opony bo stare były wąskimi slikami i manetka przerzutki tylnej, która obie dźwignie ma na dole dzięki czemu można ją odsunąć od manetki gazu i nie wadzą o siebie
Cały zestaw skompletowałem dzięki Michałowi (glebor), który wytłumaczył podstawy, doradził i przede wszystkim zrobił dla mnie niestandardowy jak na jego ofertę sprzedaży zestaw
-silnik Mxus 8x8, dołożony termistor i czujnik temperatury + wyświetlacz;
-pakiet 16s8p na Sanyo GA
-sterownik sinus 30A z regenem i ogranicznikiem prędkości;
-klamki z czujnikami;
-manetka z dołożonym wyświetlaczem;
-dwie blokady na oś z nexuna;
-skrzynka ze sklejki 7mm oklejona trochę inaczej bo folią imitującą szczotkowane aluminium
Wczoraj to poskładałem do kupy, pierwsze testy i jest szał. To mój pierwszy elektryk i jestem zadowolony ma maksa
Nie mam póki co czasu, ale niedługo przetestuje vmax.
Z ciekawostek to widać na zdjęciach mój autorski projekt uchwytu na telefon. Wykorzystałem uchwyt rowerowy kellys i obejmę na kierownicę wykorzystałem ze starej manetki przerzutki Druga rzecz to złączki MR30 do hall przy silniku - małe i estetyczne.
Zastanawia mnie czy te blokady na oś wytrzymają, czy może jednak zrobić customa (ale nie umiem tego zaprojektować...).
Dzięki Michał jeszcze raz
Poniżej zdjęcia:
Przedstawiam Wam moją konstrukcję opartą o rower Leader Fox 20". Udało się go kupić w tamtym roku za śmieszne pieniądze. Później przyszła zajawka na elektryki, blog Tasa itd
Na potrzeby elektryfikacji zmieniłem kierownicę na 730mm (bajka, mam szerokie ramiona i jeździ się super) z regulowanym mostkiem, klocki Author 3CC - super sprawa, jest mega skuteczne hamowanie; nowy wolnobieg i łańcuch; opony bo stare były wąskimi slikami i manetka przerzutki tylnej, która obie dźwignie ma na dole dzięki czemu można ją odsunąć od manetki gazu i nie wadzą o siebie
Cały zestaw skompletowałem dzięki Michałowi (glebor), który wytłumaczył podstawy, doradził i przede wszystkim zrobił dla mnie niestandardowy jak na jego ofertę sprzedaży zestaw
-silnik Mxus 8x8, dołożony termistor i czujnik temperatury + wyświetlacz;
-pakiet 16s8p na Sanyo GA
-sterownik sinus 30A z regenem i ogranicznikiem prędkości;
-klamki z czujnikami;
-manetka z dołożonym wyświetlaczem;
-dwie blokady na oś z nexuna;
-skrzynka ze sklejki 7mm oklejona trochę inaczej bo folią imitującą szczotkowane aluminium
Wczoraj to poskładałem do kupy, pierwsze testy i jest szał. To mój pierwszy elektryk i jestem zadowolony ma maksa
Nie mam póki co czasu, ale niedługo przetestuje vmax.
Z ciekawostek to widać na zdjęciach mój autorski projekt uchwytu na telefon. Wykorzystałem uchwyt rowerowy kellys i obejmę na kierownicę wykorzystałem ze starej manetki przerzutki Druga rzecz to złączki MR30 do hall przy silniku - małe i estetyczne.
Zastanawia mnie czy te blokady na oś wytrzymają, czy może jednak zrobić customa (ale nie umiem tego zaprojektować...).
Dzięki Michał jeszcze raz
Poniżej zdjęcia:
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: e-fox
Jak potestujesz podziel sie info z vmaxem bez pedalowania ciekawe ile wyjdzie.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: e-fox
Dzisiaj zrobiłem dokładne testy, ale tylko po mieście więc bez dużych podjazdów. Jest lepiej niż zakładałem, funkcja ograniczenia prędkości zmienia się w zależności od ustawienia pozycji 3 speeda. Wobec tego mam 6 ustawień mocy.
Na włączonej blokadzie, 1-25km/h; 2-31; 3-35
Bez blokady, 1-41km/h; 2-53; 3-61 V max jak widać grubo powyżej zakładanego 50km/h. Tylko nogami nie nadążam bo przy korbie 44t i wolnobiegu 13t daję radę normalnie kręcić do 40km/h, ale jak goniłem kolegę w samochodzie to na kadencji 130 jechałem powyżej 50km/h
Silnik dwa razy doszedł do maksymalnej wyświetlanej wartości przez wskaźnik czyli 110*C. Dużo, czy optymalnie? Przy spokojniejszej jeździe miał okolice 90*C.
Bateria też wypadła bdb. Początkowe napięcie 66,8V. Przejechałem 48km z czego 70% bez wspomagania i w większości na pełnym ogniu. Wiadomo jak to w mieście częste postoje na światłach i znowu ogień. Na koniec zostało mi 58,4V.
Do jakiej wartości mogę przyjąć że jeszcze będzie moc, 52V? (3,25V na celę) czy jak na to patrzeć?
Na włączonej blokadzie, 1-25km/h; 2-31; 3-35
Bez blokady, 1-41km/h; 2-53; 3-61 V max jak widać grubo powyżej zakładanego 50km/h. Tylko nogami nie nadążam bo przy korbie 44t i wolnobiegu 13t daję radę normalnie kręcić do 40km/h, ale jak goniłem kolegę w samochodzie to na kadencji 130 jechałem powyżej 50km/h
Silnik dwa razy doszedł do maksymalnej wyświetlanej wartości przez wskaźnik czyli 110*C. Dużo, czy optymalnie? Przy spokojniejszej jeździe miał okolice 90*C.
Bateria też wypadła bdb. Początkowe napięcie 66,8V. Przejechałem 48km z czego 70% bez wspomagania i w większości na pełnym ogniu. Wiadomo jak to w mieście częste postoje na światłach i znowu ogień. Na koniec zostało mi 58,4V.
Do jakiej wartości mogę przyjąć że jeszcze będzie moc, 52V? (3,25V na celę) czy jak na to patrzeć?
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: e-fox
Tak. sterownik odetnie ok 52V musisz sprawdzić, czy płynnie, czy odetnie chwilowo a jak napięcie się podniesie będzie dalej ciągnął.
No 3speed jak dociągnął do 61km/h, to bardzo elegancko
Wiesz to jest 60V i to górna granica możliwości silników XF40-30H czy motorków 9C.
Temperatura 90 stopni nie powinna nic zrobić, powyżej 100st lepiej nie katować
Polecam zamówić sobie wolnobieg 11-32z i zmienić korbę na 48z i uwierz mi dzisiaj jak leciałem w okolach 50km/h to dość komfortowo sieępedałowało. Wolnobieg DNP w chinach szukaj pod hasłem: freewheel dnp epoch 11-28 znajdziesz na pewno. Odciążysz silnik o te 200W i temepratura spadnie jak popedałujesz przy 50km/h.
Korby na kwadrat shimano 28/38/48Z kupisz na allegro za 50zł + wysyłka.
Powinieneś się zamknąć w cenie ok 150zł ściągając wolnobieg z aliexpress albo w kwocie ok 200zł kupując całość w pl, kondzio bike chyba ma zapas DNP.
Ja mam 11-32z DNP, ale na 8 rzędów ciut szerszy, 7 jest idealnie kompatybilna.
No 3speed jak dociągnął do 61km/h, to bardzo elegancko
Wiesz to jest 60V i to górna granica możliwości silników XF40-30H czy motorków 9C.
Temperatura 90 stopni nie powinna nic zrobić, powyżej 100st lepiej nie katować
Polecam zamówić sobie wolnobieg 11-32z i zmienić korbę na 48z i uwierz mi dzisiaj jak leciałem w okolach 50km/h to dość komfortowo sieępedałowało. Wolnobieg DNP w chinach szukaj pod hasłem: freewheel dnp epoch 11-28 znajdziesz na pewno. Odciążysz silnik o te 200W i temepratura spadnie jak popedałujesz przy 50km/h.
Korby na kwadrat shimano 28/38/48Z kupisz na allegro za 50zł + wysyłka.
Powinieneś się zamknąć w cenie ok 150zł ściągając wolnobieg z aliexpress albo w kwocie ok 200zł kupując całość w pl, kondzio bike chyba ma zapas DNP.
Ja mam 11-32z DNP, ale na 8 rzędów ciut szerszy, 7 jest idealnie kompatybilna.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: e-fox
Korba odpada bo nie dam rady dać wyżej przerzutki ze względu na wystający otwór w ramie do przykręcenia bidonu. A większa korba bez przesunięcia do góry się nie zmieści. Pozostaje szukać wolnobiegu ale to jeszcze nie teraz.
Dobrze wiedzieć z tą temp, w takim razie nie będę go aż tak katował. No ale to pierwszy raz był więc musiałem
Skoro zużyłem 8,4V na 48km a zostało jeszcze 6,4V to mogę śmiało założyć, że przy spokojniejszej i bardziej jednostajnej jeździe zasięg przekroczy 100km ze wspomaganiem
Zapomniałem napisać o hamulcach. Z tymi klockami i regenem hamuje rewelacyjnie. Nie mam porównania do tarczówek, ale mi wystarcza to co jest nawet z 50km/h.
Jak zjadę tą oponę co mam to założę bardziej na asfalt opony, bo te co mam duży opór stawiają i wtedy sprawdzę jeszcze raz prędkości i zasięg. Ale to pewnie pod koniec lata
Dobrze wiedzieć z tą temp, w takim razie nie będę go aż tak katował. No ale to pierwszy raz był więc musiałem
Skoro zużyłem 8,4V na 48km a zostało jeszcze 6,4V to mogę śmiało założyć, że przy spokojniejszej i bardziej jednostajnej jeździe zasięg przekroczy 100km ze wspomaganiem
Zapomniałem napisać o hamulcach. Z tymi klockami i regenem hamuje rewelacyjnie. Nie mam porównania do tarczówek, ale mi wystarcza to co jest nawet z 50km/h.
Jak zjadę tą oponę co mam to założę bardziej na asfalt opony, bo te co mam duży opór stawiają i wtedy sprawdzę jeszcze raz prędkości i zasięg. Ale to pewnie pod koniec lata
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: e-fox
Nie możesz tak liczyć dystansu z proporcji:) przy końcu jest wyższa rezystancja wewnetrzna i szybciej przysiada.
Akumulator musisz inaczej zamocować bo wybije się i zacznie Ci skakać w ramię, przy jakiejś przewrotce wypadnie Ci z ramy. Wywal te deseczki i zamocuj na piance montażowej.
Wolniej na pewno juz nie będziesz jeździł:p najlepiej jest mieć ebika w zimie-ścieżki pusciutkie i można jeździć swobodnie a teraz pełne sciezki,wiesz że możesz szybciej a rozsądek nakazuje jechac tak jak wszyscy:)
Akumulator musisz inaczej zamocować bo wybije się i zacznie Ci skakać w ramię, przy jakiejś przewrotce wypadnie Ci z ramy. Wywal te deseczki i zamocuj na piance montażowej.
Wolniej na pewno juz nie będziesz jeździł:p najlepiej jest mieć ebika w zimie-ścieżki pusciutkie i można jeździć swobodnie a teraz pełne sciezki,wiesz że możesz szybciej a rozsądek nakazuje jechac tak jak wszyscy:)
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: e-fox
A to nie wiedziałem, w takim razie kiedyś na spokojnie przetestuje zasięg (o ile tyłek wytrzyma)
Te deseczki nie służą do podtrzymywania tylko do osłony od dołu i boku przed główkami śrub mocujących skrzynkę do ramy i tak samo oddzielone od sterownika. Jest taki ścisk, że nie ma opcji żeby wyskoczyło. Mimo to planuje upchać w szczeliny grube kawałki pianki takiej jak się elektronikę zabezpiecza.
Wiem że jadę dużo za szybko, dlatego większość dzisiejszej wycieczki pokonałem ulicami pomiędzy samochodami, a resztę bezludnymi bezdrożami
Te deseczki nie służą do podtrzymywania tylko do osłony od dołu i boku przed główkami śrub mocujących skrzynkę do ramy i tak samo oddzielone od sterownika. Jest taki ścisk, że nie ma opcji żeby wyskoczyło. Mimo to planuje upchać w szczeliny grube kawałki pianki takiej jak się elektronikę zabezpiecza.
Wiem że jadę dużo za szybko, dlatego większość dzisiejszej wycieczki pokonałem ulicami pomiędzy samochodami, a resztę bezludnymi bezdrożami