Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Witajcie,
mimo, że swoją konstrukcję skończyłem już około roku temu, to jakoś słabo było z czasem, żeby sią nią pochwalić, ale do rzeczy.
Założenia - mocny rower o mocy gwarantującej dobre właściwości terenowe, umożliwiającej pokonywanie stromych, górskich podjazdów i mający minimum 100km zasięgu a jednocześnie niewyglądający "topornie" - wszystko się udało oprócz wagi - wyszło 62kg, a liczyłem że się w 50kg zmieszczę :lol:

Specyfikacja, wyposażenie:
- rama Falcon V3 w szarografitowym i oliwkowym kolorze - matowa
- pakiet 20S14P, akumulatory SANYO GA 280 sztuk
- sterownik Sabvoton SVMC72150
- silnik QS205 v3 5T bez chłodzenia i bez ferrofluidu
- hamulce Tektro Dorado HD-E730 z czujnikami kontaktronowymi
- amortyzator DNM USD-8S
- damper DNM Rcp-2s 550 lbs
- obręcz przód 26" rowerowa, wzmacniana
- obręcz tył 19" moto
- tarcze hamulcowe przód i Tył Magura MDR-P 203 mm
- kierownica DARTMOOR TORNADO LOW 31,8 780 ENDURO FR
- przetwornica 85V->12V
- mostek ZOOM TDS-AL-408 31.8mm 50mm
- alarm/światła tył
- światła przód Chiny
- korba - Shimano
- manetka przerzutki + linka - najtańsze 6-biegowe Shimano
- przerzutka tył - coś taniego Shimano
- wolnobieg - 5-cio rzędowy DNP (przerabiany)
- klakson
- uchwyt na telefon/akcesoria
- podpórka URSUS
- pedały ROCKBROS K203-BK Platformowe ca
- chwyty na kierownicę
- wspornik siodła regulowany ZOOM, tzw. myk, myk (doinstalowany później - nie widać na zdjęciach)
- siodełko Selle Royal 51B6HE ELLIPSE MODERATE
- błotniki MUDHUGGER przód i tył
- ładowarka 84V 6A

Moje patenty:
1. Nieobudowany, aczkolwiek bardzo solidnie zamocowany pakiet 20S14P składający się z dwóch części - wg mnie niezamknięte w izolacji ogniwa lepiej oddają ciepło, ale należy zwrócić SZCZEGÓLNĄ uwagą na solidne zamocowanie pakietu oraz dokładne wyizolowanie połączeń i biegunów - w moim przypadku poszło kilka warstw taśmy kaptonowej + preszpan między częściami pakietu, między ramą a pakietem oraz między pakietem a blachą dociskową. Wspomniana blacha aluminiowa dociska przez 6 śrub 2 części pakietu do ramy.
2. Pozbawiony obudowy i zainstalowany wewnątrz ramy sterownik Sabvoton w taki sposób, aby możliwie szybko oddawać ciepło do metalowej ramy roweru (użyłem dorabianych kształtowników aluminiowych + sporo taśmy i pasty termoprzewodzącej + dodatkowo radiator aluminiowy wewnątrz)
3. Zmodyfikowany alarm z pilotem - zainstalowana wewnątrz obudowy alarmu ładowarka 12-5V, która po włączeniu zasilania roweru ładuje akumulator alarmu, dodatkowo wykorzystałem led COB alarmu, jako światło hamowania i światło pozycyjne,
4. Zmodyfikowany reflektor LED do jazdy dziennej i nocnej - poprawiłem uszczelnienie, odprowadzenie ciepła oraz zainstalowałem wewnątrz ładowarkę 5V do smartfonu oraz klakson elektroniczny (tzw. pikacz :) )

Co planuje zmodyfikować/dodać:
- zainstalować komputer MPe + suport tensometryczny, dzięki czemu będzie można używa e-bike'a jak (prawie) zwykłego roweru,
- wymienić przerzutki i manetkę przerzutki, bo jednak te najtańsze rozwiązania nie działają zadowalająco - szczególnie jeśli będę chciał więcej pedałować ze wspomaganiem :)

Z czego jestem mega zadowolony - z całości mojej konstrukcji i prawie wszystkich komponentów, których użycie było poprzedzone dość długimi analizami - starałem się unikać półśrodków (i nie piszę tego, żeby się pochwalić, tylko wskazać właściwe wybory - wg mnie)

W razie pytań chętnie pomogę i podzielę się swoimi doświadczeniami (w miarę możliwości czasowych oczywiście :) )
image72.jpg
image48.jpg
image45.jpg


Cały folder zdjęć wysokiej jakości (80 sztuk) do pobrania/obejrzenia tutaj: https://1drv.ms/u/s!ArJm4xK5_Oj2qwrPY0n ... e?e=YB7bcS
Ostatnio zmieniony 21 lut 2022, 21:41 przez qubiaque, łącznie zmieniany 3 razy.
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Instalacja sterownika:
image02.jpg
image08.jpg
image06.jpg
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Bateria z pogrubieniami miedzianymi:
image12.jpg
image11.jpg
image10.jpg
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Mocowanie BMS, montaż w ramie:
image15.jpg
image34.jpg
image33.jpg
Awatar użytkownika
gonzales
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 05 lip 2018, 10:01
Lokalizacja: Augustów

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: gonzales »

Estetyka pierwsza klasa. Gdzie kupiłeś zaciski tektro?
Nawet twórcę Tesli - Elona Muska - jego tesla tak wkurzyła, że ją wysłał w kosmos.
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: roland »

1 Sztyca regulowana, sam używam i bardzo chwalę ale rzadko widuję w elektrykach.
2 Możesz napisać coś więcej o przedniej lampce? Jaki daje snop światła i czy generalnie jesteś z niej zadowolony jako oświetlenie ? Chcę kupić podobną https://pl.aliexpress.com/item/4000930040188.html bo nie mogę znaleźć dobrej lamki dla siebie: albo zbyt wąskie punktowe oświetlenie albo zbyt szerokie.
Magirus
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2022, 21:34

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: Magirus »

Do mnie idzie chyba identyczna lampa lecz za mniej niż 30zł
https://shopee.pl/-ivy-Gdzie-Lampa-prze ... 0180247838

Ciekawi mnie klakson w lampie - skąd i jakie elementy użyłeś?
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Kompletne hamulce Tektro Dorado HD-E730 udało mi się kupić u kogoś kogo namierzyłem przez OLX - to była jakaś firma zajmująca się generalnie rowerami, ale nie mogę ich teraz namierzyć :/

Ze sztycami regulowanymi jest problem - szczególnie do ramy Falcon, bo nie dość że mamy otwór tylko 27,2mm, co znacznie ogranicza wybór, to jeszcze nie możemy sobie pozwolić na duży skok, bo damper przeszkadza. Sztycę kupiłem na Aliexpresie oczywiście i jestem z niej zadowolony - skok jest ok (chyba 80mm) a i zmieściła się na styk - podeślę zdjęcia jak będę miał chwilkę, bo na przesłanym jest sztywna jeszcze.

Lampa przednia jest generalnie ok - daje dużo światła - sporo również na boki, ale z tego co pamiętam, to musiałem obrócić źródło LED wewnątrz o 180 stopni, żeby kształt snopu światła był bardziej odpowiedni do roweru. Na dzień dobry trzeba poprawić chłodzenie i uszczelnienie. Generalnie na plus jest również fajny wygląd.
Ta co planujesz kupić będzie za słaba - poszukaj z trzema Ledami - jakby co to mam jedną na stanie - taką jak na rowerze :)

Co do dzwonka, to ja kupiłem coś takiego: https://archiwum.allegro.pl/oferta/dzwo ... 45434.html
i przerobiłem (zasilanie, załączanie, montaż w lampie z dziurką od dołu i uszczelnieniem). Generalnie fajny patent - nie ma dodatkowego gadzetu na kierownicy, fajnie pipczy i jest głośny.
Magirus
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2022, 21:34

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: Magirus »

to musiałem obrócić źródło LED wewnątrz o 180 stopni
Obracałeś LEDy czy tylko soczewkę?
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: roman »

Sam się zastanawiam nad podobną konstrukcją. Czy masz może zdjęcia tego regulowanego wspornika do siodła, tam chyba trochę mało miejsca jest nad dumperem? I ogólnie jak się sprawuje to siodło (ja z tym zawsze miałem problem, jeszcze nie znalazłem takiego co by było wygodne). Bywasz może na jakiś zlotach, co by można było sobie na twój rowerek podpatrzeć na żywo?
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: Wojtek »

He, He, następny kolega, którego cztery litery protestują przeciw "super wygodnym siodełkom". Te wszystkie Medicusy, Selle Royal, Wittkopy są tyle warte co "super miękki fotel" czy "wygodna kanapa". Siadasz, kładziesz się, mówisz, o jak mi dobrze, jak miękko, jak wygodnie. Po pół godzinie zaczynasz się wiercić, nie możesz spać, po godzinie zaczynają boleć plecy, wstajesz i siadasz z ulgą na taborecie. Miękkie siodełko nie znaczy wygodne, wielka patelnia pokryta grubym żelem i dermą prędzej zafunduje odparzenia niż pozwoli przejechać 150km. Nie liczy się miękkość, a dopasowanie.
Każdy ma inną anatomię, można wypróbować 20 różnych siodełek i nie trafić na odpowiednie dla siebie. Jedyne rozwiązanie to dopasowujące się, całkowicie skórzane, coś w rodzaju Broks b17. Jest dostatecznie szerokie, by zapewnić dobre podparcie i dostatecznie wąskie, by balansować ciałem w terenie. Jest twarde jak taboret, ale to tylko pozory, bo miękkość jest na d... . Gdy "ułoży się" pod właściciela, do każdej jego kośći, do każdego pryszcza, to jest to siodełko na całe życie. Nie siadasz na nie, tylko wślizgujesz na swoje miejsce jak w stare, znoszone buty do chodzenia po górach. Jedyny mankament tego typu siodełek to czas potrzebny na dopasowanie - cały sezon albo i więcej - zależy ile kto jeździ. Można popuścić nieco naciąg, albo jak ja - całe lato kąpałem się w jeziorze i później wracałem w mokrych gatkach. Trzeba tylko pamiętać o odpowiedniej pielęgnacji, Brooks dodaje do każdego siodełka próbkę specjalnego preparatu uelastyczniającego i konserwującego skórę siodełka. Można go kupić osobno, nie jest tani, ale robi robotę.
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: roman »

kiedyś jeździłem na takim skórzanym, tzn. rower pożyczony od kolegi, ale okazało się, że anatomicznie mi bardzo pasowało. Jedyny minus jak pamiętam to taki że się na tym siodełku ślizgałem. Także temat znam. Poza tym miękkich siodełek nie lubie, no bo w końcu ciężar posadzony na czymś miękkim i tak ten "miękki materiał" zbija i robi się twardo, no i mam wrażenie, że się pływa na takich siodełkach. ja nie lubie miękkich siedzeń w ogólności, kanapa, fotele - wszystko na czym pewnie się siedzi jest zdecydowanie lepsze.

No, ale niestety, z racji wieku oraz tego... że zdecydowanie większy ciężar ciała mam od doopska w górę niż odwrotnie, a mało nie ważę, no to trzeba szukać alternatyw.

A do tego wszystkiego dochodzi nieregularność jazdy. Jak się jeździło regularnie, to zadek się szybko przyzwyczajał bezwzględu jak bardzo bolało przez pierwsze 500km, przynajmniej ja tak miałem kiedyś z każdym początkiem sezonu gdy jeździłem na jakiś randomowych siodłach.

Te skórzane to ciekawy temat, ale u mnie siodełko to 2-3 sezonu a później wygląda jak psu z pyska.

Sam przerobiłem tych siodełek trochę i odpuściłem już sobie szukanie ideału, a ze względu na nieregularność jazdy i wagę preferuję mieć komfort od razu. Sądzę, że podobne myślenie do mojego przyczynia się właśnie do popularności wych "żelowych wynalazków".
qubiaque
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 30 sie 2020, 14:53

Re: Falcon V3 8,4kW - kilka patentów

Post autor: qubiaque »

Zdjęcia sztycy regulowanej:
image003.jpg
image002.jpg
image001.jpg
ODPOWIEDZ