Elektryczny Kands do ciągania przyczepki
: 14 mar 2022, 13:16
Hej!
Po namowach kolegi Goliath postanowiłem pochwalić się moim zelektryfikowanym rowerem, który w pierwotnym zamyśle miał służyć głównie do wakacyjnych wyjazdów jako zaprzęg do przyczepki z dziećmi Po przejechaniu kilku kilometrów i obecnych cenach paliwa plany się zmieniły i rower będzie służył również jako transport na dojazdy do pracy.
Zanim zapadła ostateczna decyzja na budowę tego pojazdu miałem różne pomysły, ale głównym był zakup gotowego roweru z Decathlon. Po wielu konsultacjach z zapalonym kolarzami i zapalonymi E-Bikerami (Goliath) decyzja zapadła: Zapalony kolarz (mój szwagier) wybrał mi rower z możliwie dobrym osprzętem, a zapalony E-Biker (Goliat) doradził w temacie wyboru komponentów elektryfikacji
Takim sposobem zakupiłem rower Kands MTB 27,5" HARDSTONE w specyfikacji:
Rama - KANDS HYDROFORMING AL6061 TECHNOLOGY
Amortyzator - SR SUNTOUR XCM-HLO, SKOK 100 MM
Korba - SHIMANO ALIVIO FC-T401 OCTALINK 3-RZ 44X32X22 L=175
Kaseta - Shimano ALIVIO 9rzędowa
Łańcuch - Shimano HG53
Przerzutka tył - Shimano Alivio RD-M4000
Przerzutka przód - SHIMANO ACERA FD T3000TSM6
Manetki - SHIMANO SL-M2000
Klamki hamulcowe - Shimano hydraulika aluminiowe
Hamulce - Hydrauliczne Shimano BR-MT400
Mostek - Kalloy UNO Aluminiowy 31,8/100mm
Kierownica - Kalloy UNO profilowana 720mm
Sztyca - Kalloy UNO 231,6
Pedała - FP 961 Aluminiowe
Siodło - DDK GO FREE GÓRSKIE SPORTOWE
Pasta P/T - SHIMANO ALUMINIOWA MASZYNOWA LRO
Obręcze - KANDS DWUKOMOROWE ALUMINIOWE NITOWANE
Opony - SCHWALBE 27,5X2,25
Jako napęd elektryczny posłużył zestaw od My Friedna z alli (Kt Ebike) w konfiguracji silnika przekładniowego 48W 750V z wyświetlaczem LCD3.
Janko zasilanie całości działa bateria bidonowa od kolegi Tooroper 13S5P 29E 14,5AH.
Niestety brak czasu związany z posiadaniem małoletnich pociech powoduje, że dziś nie mam czasu więcej opisywać Jeśli pojawią się pytania bardziej techniczne, to mam nadzieję, że kolega Goliath coś podpowie
Po namowach kolegi Goliath postanowiłem pochwalić się moim zelektryfikowanym rowerem, który w pierwotnym zamyśle miał służyć głównie do wakacyjnych wyjazdów jako zaprzęg do przyczepki z dziećmi Po przejechaniu kilku kilometrów i obecnych cenach paliwa plany się zmieniły i rower będzie służył również jako transport na dojazdy do pracy.
Zanim zapadła ostateczna decyzja na budowę tego pojazdu miałem różne pomysły, ale głównym był zakup gotowego roweru z Decathlon. Po wielu konsultacjach z zapalonym kolarzami i zapalonymi E-Bikerami (Goliath) decyzja zapadła: Zapalony kolarz (mój szwagier) wybrał mi rower z możliwie dobrym osprzętem, a zapalony E-Biker (Goliat) doradził w temacie wyboru komponentów elektryfikacji
Takim sposobem zakupiłem rower Kands MTB 27,5" HARDSTONE w specyfikacji:
Rama - KANDS HYDROFORMING AL6061 TECHNOLOGY
Amortyzator - SR SUNTOUR XCM-HLO, SKOK 100 MM
Korba - SHIMANO ALIVIO FC-T401 OCTALINK 3-RZ 44X32X22 L=175
Kaseta - Shimano ALIVIO 9rzędowa
Łańcuch - Shimano HG53
Przerzutka tył - Shimano Alivio RD-M4000
Przerzutka przód - SHIMANO ACERA FD T3000TSM6
Manetki - SHIMANO SL-M2000
Klamki hamulcowe - Shimano hydraulika aluminiowe
Hamulce - Hydrauliczne Shimano BR-MT400
Mostek - Kalloy UNO Aluminiowy 31,8/100mm
Kierownica - Kalloy UNO profilowana 720mm
Sztyca - Kalloy UNO 231,6
Pedała - FP 961 Aluminiowe
Siodło - DDK GO FREE GÓRSKIE SPORTOWE
Pasta P/T - SHIMANO ALUMINIOWA MASZYNOWA LRO
Obręcze - KANDS DWUKOMOROWE ALUMINIOWE NITOWANE
Opony - SCHWALBE 27,5X2,25
Jako napęd elektryczny posłużył zestaw od My Friedna z alli (Kt Ebike) w konfiguracji silnika przekładniowego 48W 750V z wyświetlaczem LCD3.
Janko zasilanie całości działa bateria bidonowa od kolegi Tooroper 13S5P 29E 14,5AH.
Niestety brak czasu związany z posiadaniem małoletnich pociech powoduje, że dziś nie mam czasu więcej opisywać Jeśli pojawią się pytania bardziej techniczne, to mam nadzieję, że kolega Goliath coś podpowie