Elektryczny buggy

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Jest dwumiejscowy, i się wspina pod "normalne" górki bez zadyszki.
Koła tracą przyczepność i da się kręcić bączki, także frajda jest.
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Frajda dla dzieciaków:

electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Wielkie dzięki Dede za wsparcie i pomoc przy programowaniu BMS-a.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny buggy

Post autor: pxl666 »

jak śmiałeś oderwać potwory od ekranów...
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

pxl666 pisze:
14 sie 2022, 19:12
jak śmiałeś oderwać potwory od ekranów...
To się na szczęście udało.

Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Elektryczny buggy

Post autor: gość »

Jeśli masz mppt które obsługuje takie napięcie to nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Elektryczny buggy

Post autor: Yin »

electron1 pisze:
18 sie 2022, 9:38
Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?
Próbował :) Tego potrzebujesz: https://allegro.pl/oferta/24v-72v-mppt- ... 0AEALw_wcB

U mnie śmiga na dwóch panelach 150w połączonych szeregowo.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Dzięki za rekomendację. Jaki pakiet u ciebie ładuje ile Ah? Jak to w praktyce wygląda?


Myślałem jeszcze w między czasie o tym: https://allegro.pl/oferta/mpt-7210a-mpp ... 2373536953
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Yin pisze:
19 sie 2022, 19:28
electron1 pisze:
18 sie 2022, 9:38
Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?
Próbował :) Tego potrzebujesz: https://allegro.pl/oferta/24v-72v-mppt- ... 0AEALw_wcB

U mnie śmiga na dwóch panelach 150w połączonych szeregowo.
Jaki jest max prąd na ładowanie w tym kontrolerze?
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Po wielu testach okazało się, że musiałem przeprogramować sterownik Sevcon. Przyczyn było wiele:

Po pierwsze - licznik nie wskazywał poprawnej prędkości - mój błąd w określeniu prędkości obrotowej. W załączeniu dodaje plik, może się komuś przyda do wyliczania prędkości uwzględniając przekładnie.
Po drugie - sterownik się wyłączał w niespodziewanych sytuacjach. Diagnoza jest taka, iż dałem za mały sterownik do tego silnika. Max prąd sterownika to 180A, prąd fazowy silnika to 250A. Sterownik wyłącza się błędem - OverCurrent. Niestety tego się nie udało ogarnąć. I raz na jakiś czas (przy obciążeniu silnika - bączki itp) sterownik się wyłącza. Przestawiliśmy sterownik tak aby prąd narastania szedł po bardziej łagodnej krzywej. troszkę to pomogło ale nie rozwiązało problemu.
Po trzecie - Nie działała rekuperacja. Teraz już jest ok.
Po czwarte - silnik się mocno grzeje, więc muszą zastosować chłodzenie. Na chwilę obecną zastosowałem radiatory. Docelowo chcę zastosować chłodzenie wodne: https://pl.aliexpress.com/item/10050026 ... Fc6RFVhdRq
Załączniki
IMG_4636 Large.jpeg
Buggy obliczenie prędkości.xlsx
(12.95 KiB) Pobrany 63 razy
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Poza tym przystosowałem buggi-ego do bycia wolnobierznym :)
Załączniki
IMG_4625 Large.jpeg
IMG_4632 Large.jpeg
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Elektryczny buggy

Post autor: wwojciech »

Problem z tym silnikiem jest taki że ma bardzo niską rezystancje uzwojeń, i trzeba ogromnych prądów fazowych żeby jak kolwiek się to kręciło. Właśnie chcę go przetestować na sabku ale obawiam się żeby się nie spalił.
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Przyznam, że wybór Sevcon-a Gen4 Size2 (180A) nie było do końca przemyślanym wyborem dla tego silnika i tej wagi pojazdu. Kupując go dostawałem informację, że będzie za mały dla tego zestawienia, prądy fazowe w pikach są w okolicach 250A (z tego co mi opowiadano), ale finanse wygrały. Następstwem tego jest fakt, iż raz na jakiś czas, albo w chwili, kiedy koła podskoczą sterownik ma błąd overcurrent i się wyłącza. Jest to lekko frapujące. Dlatego też szukam Sevcona 300A Size4.
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.
Awatar użytkownika
Saku
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 13 lut 2018, 17:21

Re: Elektryczny buggy

Post autor: Saku »

Projekt spoko 👍🏻
Na starum forum mialem 400 postów :-(
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Elektryczny buggy

Post autor: wwojciech »

electron1 pisze:
31 maja 2023, 14:53
Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.
albo konwerter sygnału na halla + np sterownik kelly:) u mnie tak działa na 7230s
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Elektryczny buggy

Post autor: Vegasnight9 »

electron1 pisze:
02 maja 2022, 7:12
Witajcie,

Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?


Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
Udało się Ci zmniejszyć napięcie? Jak mierzyłeś ? Bo ta ładowarka nie podaje napięcia "na sucho" tak jak stare "srebrne" ładowarki. Gdzie wpiąłeś miernik?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

Vegasnight9 pisze:
02 sie 2023, 21:57
electron1 pisze:
02 maja 2022, 7:12
Witajcie,

Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?


Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
Udało się Ci zmniejszyć napięcie? Jak mierzyłeś ? Bo ta ładowarka nie podaje napięcia "na sucho" tak jak stare "srebrne" ładowarki. Gdzie wpiąłeś miernik?

Cześć,
może nie jest jeszcze za późno na odpowiedź.
"
Tooropek pisze: ↑
02 maja 2022, 8:31
Kręć pół obrotu z wpiętym multimetrem i sprawdzaj który to, jak nic się nie zmieni to wróć do poprzedniego położenia i kręć następnym.

Dzięki za informacje. Sprawdziłem tą ładowarkę i do regulacji napięcia służy potencjometr VR1.

"
electron1
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie 2022, 13:47

Re: Elektryczny buggy

Post autor: electron1 »

wwojciech pisze:
26 lip 2023, 7:56
electron1 pisze:
31 maja 2023, 14:53
Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.
albo konwerter sygnału na halla + np sterownik kelly:) u mnie tak działa na 7230s
W jakim pojeździe masz taką konfigurację?
ODPOWIEDZ