Strona 2 z 2

Re: Elektryczny buggy

: 14 sie 2022, 18:05
autor: electron1
Jest dwumiejscowy, i się wspina pod "normalne" górki bez zadyszki.
Koła tracą przyczepność i da się kręcić bączki, także frajda jest.

Re: Elektryczny buggy

: 14 sie 2022, 18:08
autor: electron1
Frajda dla dzieciaków:


Re: Elektryczny buggy

: 14 sie 2022, 18:39
autor: electron1
Wielkie dzięki Dede za wsparcie i pomoc przy programowaniu BMS-a.

Re: Elektryczny buggy

: 14 sie 2022, 19:12
autor: pxl666
jak śmiałeś oderwać potwory od ekranów...

Re: Elektryczny buggy

: 18 sie 2022, 9:38
autor: electron1
pxl666 pisze:
14 sie 2022, 19:12
jak śmiałeś oderwać potwory od ekranów...
To się na szczęście udało.

Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?

Re: Elektryczny buggy

: 18 sie 2022, 15:06
autor: gość
Jeśli masz mppt które obsługuje takie napięcie to nie powinno być problemu.

Re: Elektryczny buggy

: 19 sie 2022, 19:28
autor: Yin
electron1 pisze:
18 sie 2022, 9:38
Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?
Próbował :) Tego potrzebujesz: https://allegro.pl/oferta/24v-72v-mppt- ... 0AEALw_wcB

U mnie śmiga na dwóch panelach 150w połączonych szeregowo.

Re: Elektryczny buggy

: 20 sie 2022, 19:29
autor: electron1
Dzięki za rekomendację. Jaki pakiet u ciebie ładuje ile Ah? Jak to w praktyce wygląda?


Myślałem jeszcze w między czasie o tym: https://allegro.pl/oferta/mpt-7210a-mpp ... 2373536953

Re: Elektryczny buggy

: 20 sie 2022, 20:02
autor: electron1
Yin pisze:
19 sie 2022, 19:28
electron1 pisze:
18 sie 2022, 9:38
Próbował ktoś może łądowania tych baterii 82V z solara przez MPPT?
Próbował :) Tego potrzebujesz: https://allegro.pl/oferta/24v-72v-mppt- ... 0AEALw_wcB

U mnie śmiga na dwóch panelach 150w połączonych szeregowo.
Jaki jest max prąd na ładowanie w tym kontrolerze?

Re: Elektryczny buggy

: 24 sie 2022, 22:35
autor: electron1
Po wielu testach okazało się, że musiałem przeprogramować sterownik Sevcon. Przyczyn było wiele:

Po pierwsze - licznik nie wskazywał poprawnej prędkości - mój błąd w określeniu prędkości obrotowej. W załączeniu dodaje plik, może się komuś przyda do wyliczania prędkości uwzględniając przekładnie.
Po drugie - sterownik się wyłączał w niespodziewanych sytuacjach. Diagnoza jest taka, iż dałem za mały sterownik do tego silnika. Max prąd sterownika to 180A, prąd fazowy silnika to 250A. Sterownik wyłącza się błędem - OverCurrent. Niestety tego się nie udało ogarnąć. I raz na jakiś czas (przy obciążeniu silnika - bączki itp) sterownik się wyłącza. Przestawiliśmy sterownik tak aby prąd narastania szedł po bardziej łagodnej krzywej. troszkę to pomogło ale nie rozwiązało problemu.
Po trzecie - Nie działała rekuperacja. Teraz już jest ok.
Po czwarte - silnik się mocno grzeje, więc muszą zastosować chłodzenie. Na chwilę obecną zastosowałem radiatory. Docelowo chcę zastosować chłodzenie wodne: https://pl.aliexpress.com/item/10050026 ... Fc6RFVhdRq

Re: Elektryczny buggy

: 24 sie 2022, 22:48
autor: electron1
Poza tym przystosowałem buggi-ego do bycia wolnobierznym :)

Re: Elektryczny buggy

: 01 wrz 2022, 12:15
autor: wwojciech
Problem z tym silnikiem jest taki że ma bardzo niską rezystancje uzwojeń, i trzeba ogromnych prądów fazowych żeby jak kolwiek się to kręciło. Właśnie chcę go przetestować na sabku ale obawiam się żeby się nie spalił.

Re: Elektryczny buggy

: 02 wrz 2022, 12:13
autor: electron1
Przyznam, że wybór Sevcon-a Gen4 Size2 (180A) nie było do końca przemyślanym wyborem dla tego silnika i tej wagi pojazdu. Kupując go dostawałem informację, że będzie za mały dla tego zestawienia, prądy fazowe w pikach są w okolicach 250A (z tego co mi opowiadano), ale finanse wygrały. Następstwem tego jest fakt, iż raz na jakiś czas, albo w chwili, kiedy koła podskoczą sterownik ma błąd overcurrent i się wyłącza. Jest to lekko frapujące. Dlatego też szukam Sevcona 300A Size4.

Re: Elektryczny buggy

: 31 maja 2023, 14:53
autor: electron1
Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.

Re: Elektryczny buggy

: 21 lip 2023, 15:24
autor: Saku
Projekt spoko 👍🏻

Re: Elektryczny buggy

: 26 lip 2023, 7:56
autor: wwojciech
electron1 pisze:
31 maja 2023, 14:53
Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.
albo konwerter sygnału na halla + np sterownik kelly:) u mnie tak działa na 7230s

Re: Elektryczny buggy

: 02 sie 2023, 21:57
autor: Vegasnight9
electron1 pisze:
02 maja 2022, 7:12
Witajcie,

Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?


Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
Udało się Ci zmniejszyć napięcie? Jak mierzyłeś ? Bo ta ładowarka nie podaje napięcia "na sucho" tak jak stare "srebrne" ładowarki. Gdzie wpiąłeś miernik?

Re: Elektryczny buggy

: 01 wrz 2023, 17:17
autor: electron1
Vegasnight9 pisze:
02 sie 2023, 21:57
electron1 pisze:
02 maja 2022, 7:12
Witajcie,

Muszę przerobić ładowarkę 20S z 84V na 82V WAOUKS. Wg różnych tutoriali należy regulować potencjometr znajdujący się najbliżej wyjścia. Tyle tylko że w tym zasilaczu wszystkiepotencjometry znajdują się blisko siebie. Czy ktoś z was ma do∂świadzenie w tym, ew robił to już?


Wydaje mi się, że to będzie potencjometr VR3.
Udało się Ci zmniejszyć napięcie? Jak mierzyłeś ? Bo ta ładowarka nie podaje napięcia "na sucho" tak jak stare "srebrne" ładowarki. Gdzie wpiąłeś miernik?

Cześć,
może nie jest jeszcze za późno na odpowiedź.
"
Tooropek pisze: ↑
02 maja 2022, 8:31
Kręć pół obrotu z wpiętym multimetrem i sprawdzaj który to, jak nic się nie zmieni to wróć do poprzedniego położenia i kręć następnym.

Dzięki za informacje. Sprawdziłem tą ładowarkę i do regulacji napięcia służy potencjometr VR1.

"

Re: Elektryczny buggy

: 01 wrz 2023, 17:23
autor: electron1
wwojciech pisze:
26 lip 2023, 7:56
electron1 pisze:
31 maja 2023, 14:53
Witajcie po długiej przerwie.

Udało mi się dorwać SevCon-a Size4 o prądzie 300A. Po oprogramowaniu nareszcie daje radę. Układ nie wyłącza się nagle przy wirażach czy kręceniu bączków, także zabawy jest co nie miara.

Dla tych którzy w przyszłości chcą wykorzystać silnik Parker muszą wybrać Sevcona Size 4.
albo konwerter sygnału na halla + np sterownik kelly:) u mnie tak działa na 7230s
W jakim pojeździe masz taką konfigurację?