Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Witam

Budowa wkracza w decydujący moment chodź sam projekt ciągnie się niemal dwa lata. Ma być mocno ale wciąż rowerowo.

Klocki składowe:
Silnik Bafang Ultra G510 - 48V (52V)
Rama SEROXAT - 2019E-BIKE HYBRID SUV 27,5
Kierownica Dartmoor TORNADO HI 31,8
Gripy DARTMOOR Icon 145mm
Mostek DARTMOOR TRAIL V.2 50mm/31,8mm
Stery DARTMOOR Blink IS42/IS52
Sztyca Kind Shock Rage-i 150mm 31.6 / 442mm DD144886
Zacisk sztycy KELLYS QR Pin 34,9 mm
Pedały OneUp Composite
Amor przód Rock Shox 35 RL Gold 160MM 27,5
Amor tył MONARCH RT3 200-57 RS-MNR-RT3-D1
Hamulce MAGURA MT5 + Adapter M40
Tarcze BDSNAIL Przód -203mm tył 180mm
Koła Tył - DT Swiss H1900 Przód - DT Swiss H1700
Opony Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.6 Addix
Przerzutka SHIMANO RD-M5120 SGS MTB 10/11S
Manetka Shimano Deore M6000 - 10sp
Łańcuch Shimano CN-E6090 10rz 138 ogniw
Kaseta Sunrace 11-46T
Pająk 104 BCD
Zębatka przód Deckas 36T
Bateria 14s4p LG M50T

Więcej o specyfikacji:


Więcej fotek:
https://photos.app.goo.gl/SnrukqUypH5KtajQA
Załączniki
IMG_20220414_100349_BURST001_COVER.jpg
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: Eryk »

Fajny zestaw, będzie dobra maszyna do latania. Bafang ultra jest dosyć duży i masywny ale przez to miażdży konkurencję.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

Kupowales na ali ? Silnik i ramę?
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Ramę i silnik zamawiałem z alibaby przy czym nie jednocześnie (linki są w rozszerzonej specyfikacji), z alibaby wychodzi taniej niż alliexpress. Lepiej zamówić łącznie bo płaci się raz za przesyłkę a przesyłka tania nie jest. Silnik kupowałem jeszcze przed erą przymusowego Vatu i gdy świat był względnie jeszcze normalny (początek 2020). Nie pamiętam o ile ale przy zakupie z alibaby wychodził ten silnik nie wiele drożej niż BBSHD z aliexpress. Ramę zamawiałem pod koniec stycznia i już było drożej niż w tedy gdy kupowałem silnik.

W pierwszej wizji miał być mxus 30H z wolnym nawojem wsadzony do kony coiler. No ale jak pooglądałem sobie filmy na YT jak te silniki nawet z wolnym nawoje szybko się grzeją dałem sobie spokój przy bielskich terenach nie ma za bardzo sensu a w mocniejsze silniki przy fullu nie chciałem iść. Kierunek jasny mid będzie najlepszy TDSZ2 odrzuciłem ze względu na to że w tamtym czasie był dość duży wysyp na forum awarii związanych z tym silnikiem, BBS02 też miał różne opinie a zależało mi żeby przy tym nie grzebać co chwile. Więc BBSHD wydawał się najlepszą opcją ale gdy zobaczyłem że nie wiele droższy jest G510 i ma tensometr który może nie jest mistrzem wśród tensometrów ale jest. Przeróbka ramy kony pod silnik okazała się możliwa chodź nikt nie dawał gwarancji na spoiny i przy tak mocnym silniku zrezygnowałem z ciecia ramy.
Załączniki
Kona bafang.jpg
Kona bafang 2.jpg
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Wskoczyłem na alibabe żeby sprawdzić ile kosztował silnik no i z przesyłką wyszło 676$, dolar był w tedy poniżej 4zł ale nawet licząc po 4 kosztował około 2700zł jeżeli dobrze pamiętam BBSHD był po koło 2500 na aliespress.
Załączniki
Bafang alibaba.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

dobry temat , skąd jesteś ? bo piszesz o bielskich terenach
znalazłeś kogoś kto miał wspawać kopyto z bafanga w ramę z kony ?
mnie bardziej interesuje koszt tej ramy i koszt wysyłki oraz czy doszło cło
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Mieszkam tuż przy granicy z Bielskiem. Jeżeli chcesz bawić się w spawanie to znajdziesz ludzi do tego na fb w grupie "Wspólnota Ramiarzy Rowerowych" Rama w konie to alu 7005 uchwyt to 6060 i to już pierwszy problem z spawaniem a drugi żeby to miało lepszą nośność trzeba poddać obróbce cieplnej całość. Jak coś mam kopyto pod bafang do opylenia. Samą ramę możesz kupić od gościa z OLX z Rybarzowic w miarę dobrej cenie jak na to że masz to dostępne od ręki z PL (pod Bielskiem). Kiedyś jak go pytałem to ramę sprzedawał za 3,5tys. tyle że to jest inna rama nie Seroxat.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

myślisz ze 4p starczy na dłuższe wypady ? nie lepiej w 13s 5p iść ?
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Założenie było takie żeby to był nadal rower więc masę chciałem zachować na racjonalnym poziomie. 14s wynika z tego że Bafang ustawił progi napięciowe przy których obniża moc maksymalną, dlatego ludzie stosują 14s bo w tedy maksymalna moc jest dostępna w szerokim zakresie napięć a faktyczna redukcja mocy następuje gdy już bateria za wiele energii nie ma. Jeżeli dobrze kojarzę wszystkie bafangi mid to mają.

Ogniwa 21700 mają lepszą wydajność prądową i mniejsze sagi wiec jest to może zbyt na styk zrobione ale też jest to silnik na tensometrze więc gdy ustawie full moc nie znaczy że 30A jedzie przez cały czas jak w HUB tylko jedzie maks dopóki jeździec jest wstanie jechać na maks. Do tego zmieniłem blat z przodu z fabrycznego 44T na 36T, nie powinno być wzniesienie nie do pokonania.
Załączniki
Kalkulator baterii.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

W ramie masz gotową puszkę baterii czy trzeba dorabiać? Koszyki pewnie będą na 18650
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

cholerka cały czas się zastanawiam czy w takiej cenie to opłacalne . pewnie cały setup wyszedł z 20 k . jedyne co mnie blokuje przed rowerem fabrycznym to koszt baterii i zasięgi plus ew serwis silnika ale myślę ze jak się go nie będzie katować to posłuży dłuuuugo ...
ale projekt zacniutki i obserwuje z pierwszego rzędu . wyjdzie blada maszynka myślę
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: scuda »

Ja również mocno kibicuje, bo sam jestem zapalencem takiej konfiguracji. Obudowa baterii będzie tak jak w oryginale czy swoją obudowę bedziesz robil pod 21700 ? Ja najpierw chcialbym sie przejechac na silniku g510 i porownac dzialanie do tsdz2 zanim sie podejmę budowy.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: Eryk »

scuda pisze:
16 kwie 2022, 10:59
Ja również mocno kibicuje, bo sam jestem zapalencem takiej konfiguracji. Obudowa baterii będzie tak jak w oryginale czy swoją obudowę bedziesz robil pod 21700 ? Ja najpierw chcialbym sie przejechac na silniku g510 i porownac dzialanie do tsdz2 zanim sie podejmę budowy.
Tu nie ma co porównywać. Pod względem mocy to jest totalna przepaść. Bafang ultra ma bardzo dużą moc i brak problemu z grzaniem się jak przy tsdz2. Jedynie bardziej precyzyjne działa tensometr w tsdz2 na otwartym oprogramowaniu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

jeśli chodzi o moc to dla mnie ts jest absolutnie wystarczający , wspomaga na tyle że można z wywieszonym jęzorem spuścić sobie w górach srogi ****. natomiast problem grzania i ogólnie obawa o mechanikę to coś co pcha mnie w kierunku trwalszego napędu
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

cholerka cały czas się zastanawiam czy w takiej cenie to opłacalne . pewnie cały setup wyszedł z 20 k
To się rozszalałeś z wyceną bez baterii obecnie koszt bazy to 13k, baterię podsumuje jak skończę ale robię sam na ogniwag z efoton więc już dużo nie dojdzie. Oczywiście dziś to już nie jest do powtórzenie choćby przez to że dolar wyżej stoi, zakupy z chin to już + Vat a to 23% i po prostu ceny są wyższe niż kiedyś. Dużo części kupiłem po dużo niższej cenie niż normalna tylko dlatego, że były to zwroty zakupów przez Internet np. sztyca czy amor przedni pudełka otwarte ale elementy bez rys nigdy nie użyte. Amor tył za 1/3 używka z BB z OLX, tarcze chińczyki. Opony, koła, hamulce kupione od chłopa z OLX za taką cenę że nie wiem skąd on to bierze a można jeszcze przy większych zakupach negocjować. Linki ogólnie co gdzie kupowałem są w specyfikacji.
https://www.olx.pl/d/oferta/magura-mt5- ... cc3c4728e5
https://www.olx.pl/d/oferta/opona-schwa ... 65721df118
https://www.olx.pl/d/oferta/dt-swiss-h- ... 13e40f5a74

Najtaniej wyjdzie jeżeli ktoś już ma rower na kołach 27,5 lub 29 Boost w tedy kupuje tylko ramę i silnik przekłada wszystko, niepotrzebną ramę sprzedaje i taka elektryfikacja nie wychodzi drożej niż zrobienie HUBa na tensometrze a może nawet taniej.
jedyne co mnie blokuje przed rowerem fabrycznym to koszt baterii i zasięgi plus ew serwis silnika
Fabrycznego fulla za takie pieniądze już można dorwać ale nie na takich komponentach. Koszt baterii serwisu odstrasza a prędzej czy później będzie trzeba choćby baterię wymienić, zasięg nie powala ale są już takie z większymi bateriami ale to już nie te pieniądze. Do bafanga części zamienne są, można ustawić pod siebie soft a baterię robisz jaką chcesz. Dla mnie to duży plus, na minus masa bo pewnie nie wyjdzie mało ale to G510 zrównoważy.
W ramie masz gotową puszkę baterii czy trzeba dorabiać? Koszyki pewnie będą na 18650
Obudowy na baterię można kupić ale są dostępne w wersjach 14s4p 18650 lub 13s3p 21700 obie opcje wydają mi się lipne wiec robię własną obudowę. Ogólnie to ludzie podcinają trochę blachę przy silniku i wkładają bidony pod 91 ogniw.
Bafang ultra ma bardzo dużą moc i brak problemu z grzaniem się jak przy tsdz2.
Tak to prawda przy oryginalnym sterowniku nie idzie przegrzać silnika. Mechanika też nie wymięka bo nie ma "niebieskich" zębatek i ludzie robią z tego 2,4-4kW ale to nie mój kierunek.
Załączniki
14S4P.jpg
Bateria.jpg
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: scuda »

Kurcze cięzko teraz znaleźć części do budowy takiego ebajka. Jeśli bym chcial zamawiac na ali to wychodzi ponad 10k za rame silnik i baterie. To w sumie lepiej sie oplaca kupic oryginał boscha i wyjdzie chyba to samo. Chyba ze macie jakies linki do sklepu gdzie można to taniej ogarnąć ? Ja bym chciał złożyć na silniku m600 (500w)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

scuda pisze:
17 kwie 2022, 19:44
Kurcze cięzko teraz znaleźć części do budowy takiego ebajka. Jeśli bym chcial zamawiac na ali to wychodzi ponad 10k za rame silnik i baterie. To w sumie lepiej sie oplaca kupic oryginał boscha i wyjdzie chyba to samo. Chyba ze macie jakies linki do sklepu gdzie można to taniej ogarnąć ? Ja bym chciał złożyć na silniku m600 (500w)
niewiem czy kolega chce żebyśmy mu robili ot w wątku . można założyć oddzielny , najwyżej jasiek przeniesie posty ...
ale niestety również widzę ze tak zaczyna to wyglądać . pomijam ze bafang nie jest jedynym chińczykiem który produkuje silniki zintegrowane to sytuacja jest taka ze im nie zależy na naszym rynku i nie wchodzą w niego . stąd głównie zakupy przez alibabe które czasem wyglądają jak wizyta w kasynie . sama rama wychodzi np 400 500$ plus drugie tyle ship , plus koszt silnika 2500$ i gdzie tam jeszcze reszta pinkli ...silnik można kupić w pl koszt ok 5000 noi tu tez porażka bo yamaha kosztuje ponoć 1900 w serwisie (tzn jak silnik umrze w fabrycznym rowerze i trzeba zamówić w serwisie nowy ) , jedynym plusem chińczyka jest współpraca z dowolną baterią (o ile seria M nie jest na CANbusie bo i takie info widziałem )
stad moim zdaniem na dziś najlepiej :
- kupić z reichu używaną fabrykę i zaserwisować - koszt już od 8000
- kupić w pl nową fabrykę na firmę - duzo niższa cena , nowy rower , gwarancja (niestety nowa/druga bateria ok 3000 minimum) - koszt ok 15k -vat23%
czyli mamy nowy rower za ok 11k
- przerobić w miarę nową (taper / boost) ramę pod uchwyt silnika bafanga - tu duzo zależy od bazy jaka kupimy ale jeśli średnio nowe fulle chodzą po 7k to mamy do tego plus 5k silnik + 2k bateria + szacuje ze 500 spawacz ...jeśli kupisz rower na firmę to robi się ciekawie

wiele liczenia nie ma
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: scuda »

No właśnie jedyne co do mnie przemawia, to że bateria jest nie zakodowana i duża (840wh) dla ramy dengfu e10 ale tej już nigdzie na rynku nie mogę znaleźć a najbardziej mnie sie podoba. A tak pozatym to mamy drogi chinski rower praktycznie bez gwarancji w cenie gotowego fabrycznego ebajka z mniejszą baterią i słabszym silnikiem.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

A tak pozatym to mamy drogi chinski rower praktycznie bez gwarancji w cenie gotowego fabrycznego ebajka z mniejszą baterią i słabszym silnikiem.
Temat rzeka ale sprawa nie wygląda tak prosto. Chińczyka zbudujesz sobie na komponentach jakich będziesz chciał, w tych samych pieniądzach lub mniejszych zbudujesz lepszy rower. Najtańszy kross full aktualnie 18k na przecenach znalazłem poprzedni rocznik za 15-16k (może są inne marki tańsze nie szukałem).

https://kross.eu/pl/rowery/ebike/ebike- ... y-polysk-3

Co dostajemy za 18k? Najniższe podzespoły jakie się da ale żeby to jeszcze jakoś wyglądało: piasty, hamulce wszystko najniższa grupa, łańcuch jak dla zwykłych rowerów a nie elektryków itd. A jak to wygląda w praktyce? Hamulce za słabe, koła wymiękają bębenki nie wytrzymują ostatecznie dochodzi się do tego że połowa roweru do zmiany.


Kurcze cięzko teraz znaleźć części do budowy takiego ebajka. Jeśli bym chcial zamawiac na ali to wychodzi ponad 10k za rame silnik i baterie. .... Chyba ze macie jakies linki do sklepu gdzie można to taniej ogarnąć ? Ja bym chciał złożyć na silniku m600 (500w)
Rowery i silniki najtaniej wychodzą na alibabie. Ktoś w innym wątku pisał że kupił na silniku M500 kompletny rower ze wszystkimi kosztami z alibaby za 2500$. Zgadałem do chińczyka od którego ramę kupowałem to podał mi takie ceny:

Silnik G510 + rama seroxat - 1620$ (całkowity koszt cła, vaty z dostawą pod drzwi)

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 2fc2GnboPT

Kompletny rower na G510 - ebike 2350$ + Shipping 500$=2850$*4,3= 12 255zł

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 3e5fTxhLKh

Zapytałem jeszcze o ten rower ale nic mi jeszcze nie odpisał. Przez analogie można sobie cenę oszacować.

Co jest drogo co tanio? Co się opłaca każdy musi sobie sam na to odpowiedzieć. Ogólnie temat na inny wątek.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 3e5fTxhLKh
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Ten rower ma M600
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 3e5fTxhLKh

Chińczyk przesłał ofertę na 2500$+500$
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

rezystor1990 pisze:
19 kwie 2022, 17:15
Co jest drogo co tanio? Co się opłaca każdy musi sobie sam na to odpowiedzieć. Ogólnie temat na inny wątek.
dokładnie , buduj swoje i ciesz się , żebyśmy gdzieś polatali , tyle ważne

ja mam marina i generalnie jaki baza to nie był drogi rower , poza zmianą przedniego widelca co było moja fanaberią to wymieniłem opony na większe (tubeless przy okazji) i siodełko bo te które dają w rowerach są za twarde . dołożyłem jeszcze regulowaną sztyce ale ona po prostu nie była dostępna w mojej półce cenowej . noi 1000+ km stuknął od lata do zimy , jakoś nic się nie rozpadło , nie urwało i nie zużyło . koleś z filmiku albo jest jakimś mega rajderem który skacze z 10 piętrowca na beton albo wali 500km w miesiąc cały czas pod gore albo jest zwykłą hmm która nie umie kamienia objechać i obręcz mu pęka ... moje awarie leśne to dwa razy urwana przerzutka ... dodam ze chińska wiec mogłem zaczepić i nie widziałem , mogłem wciągnąć jakiś patyk albo mogła nie wytrzymać ale podkreślam - chiński napęd 1x10 z kaseta 50t za chyba 300 zeta ...

codo twojej ramy to trochę się obawiam tych chińskich ram o tyle ze na YT ludki pokazują pękające wahacze na przecienieniach , ale uważam ze jak się jeździ z głową to kask niepotrzebny . pisz kiedy jaki numer i wpadnę pomoc przy montażu dla samej przyjemności budowania takiego bajka
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Powoli do przodu nie ma za wiele czasu ale każdego dnia jakiś element ląduje na rowerze. Nie jest to takie szybkie jak składanie gotowca. Po malowaniu z kilku miejsc trzeba było usunąć farbę a że to proszkowa to nie było łatwo. Każda linka z pancerzem będzie do docięcia, przewody hamulcowe tak samo do rozpięcia, przeciągnięcia przez ramę skrócenia i odpowietrzenia. Kable strasznie długie zastanawiam się czy nie skrócić, pod kierownicą też spaghetti podpinam tylko ekran i manetkę reszta zostaje pusta też pewnie odetnę. Opony niby pod tubelessy ale bez mleka by to nie zadziałało mikro pory po bokach opony.
Załączniki
IMG_20220419_082142.jpg
IMG_20220420_135926.jpg
IMG_20220420_135836.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

obręcze masz tb ready? masz wentyle ? ja w tamtym roku zalałem opony cst rock hawk druty i elegancko się uszczelniły i trzymają do dziś , przez zimę lekko sflaczały jedynie , zalałem stansem i normalnie z kompresora poszło ładnie
natomiast ory opony od veetire , crown gem , puszczają ciśnienie ściankami do dziś...zostawiłem na bajku starej narazie

viewtopic.php?f=30&t=7077
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Tak obręcze, wentyle wszystko TB ready. Opona ładnie wskoczyła na płynie do naczyń po napompowaniu zostawiłem na chwile koło żeby opona nabrała kształtów bo była złożona w kostkę. No i w miedzy czasie na oponie na ściankach bocznych zaczęły pompować się bański mydlane. Wlałem mleka w kilku miejscach pojawiły się kropki z mleka ale ostatecznie trzyma ciśnienie.

Macie do polecenia jakąś uniwersalną nakładkę na wahacz przed spadającym łańcuchem?
Załączniki
IMG_20220420_183326.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

Masz na myśli spadanie całkiem ? Czy walenie o lakier na kamieniach ? Ja w marinie mam fabrycznie plastikową osłonę ale w konie poprzednim rowerze owinalem wahacz kawałkiem starej opony. Wyglądało to spoko i jeszcze lepiej działało bo opona jest gruba i elastyczna . Na allegro jest tego od groma

https://allegro.pl/oferta/oslona-ramy-p ... 1485645980
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

Co Do opony to może być że mleko uszczelni ale może być że będzie pianka na ściankach zawsze . U starej przez zimę zeszło trochę ciśnienia i pianka na ściankach spora
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: scuda »

A zakupy na alibabie bezpieczne są ? Bo wiele razy juz z aliexpress dostalem co innego niz zamawialem i zawsze kase oddali.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

A zakupy na alibabie bezpieczne są ? Bo wiele razy juz z aliexpress dostalem co innego niz zamawialem i zawsze kase oddali.
Alibaba to taki aliexpress (ten sam właściciel) tylko stworzony dla transakcji pomiędzy biznesami a aliexpress dla klienta detalicznego. Prawda jest taka że kupują tam wszyscy a nie tylko firmy. Linki do sklepu podesłałem bo sam kupowałem u nich dwa razy i większość ludzi z grupy poświęconej G510 tam kupują z całego świata. Zawsze przed zakupem wypytaj o wszystko żeby nie było zdziwienia podczas odbioru.
codo twojej ramy to trochę się obawiam tych chińskich ram o tyle ze na YT ludki pokazują pękające wahacze na przecienieniach
Nie słyszałem jeszcze o przypadkach pękania tych ram a sporo ludzi na niej buduje.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Mechanika zakończona czas na elektryfikację.
Załączniki
IMG_20220423_132408.jpg
IMG_20220423_130522.jpg
IMG_20220423_130351.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

jak byś chciał coś nakleić na ramkę daj znać , biały odblask na tym kolorze ładnie siądzie i będzie pełnić dwie funkcje
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Powoli do przodu. Dorobiłem nową główną wiązkę kabli, silnik wylądował na swoim miejscu. Zostało dopasować długość łańcucha i ogarnąć akumulator w przyszłym tygodniu będą pewnie pierwsze kilometry testowe.
Załączniki
IMG_20220505_174617.jpg
IMG_20220505_174511.jpg
Waga.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

dawaj znaki na jakąś wycieczkę
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

Pierwsze podrygi, prędkościomierz ma straszne opóźnienia wskazań ale w normalnej jeździe pewnie nie ma to takiego znaczenia.




Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

ja bym już dawno się przejechał....jaku już silnik był założony ale bidona jeszcze nie było to jeździłem z paczką owiniętą streczem podpiętą do ramy na paskach
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

ta bateria z druku to będzie mieć jakąś szynę czy na stałe?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

jak tam ?
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

Też robię taki projekt teraz, mam nawet zapasową ramę jak ktoś chce też się pobawić na miejscu w PL
Mam pytanie jakie piasty polecilibyście do tego projektu jak nie kupuje gotowego koła?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: 2kola »

HubertS pisze:
19 maja 2022, 18:09
Też robię taki projekt teraz, mam nawet zapasową ramę jak ktoś chce też się pobawić na miejscu w PL
Mam pytanie jakie piasty polecilibyście do tego projektu jak nie kupuje gotowego koła?
Najlepiej nie za drogie XD
Ja mam w zwykłym rowerze koła na piastach DT swiss z aluminiowym bębenkiem to od siły mięśni robią się na bębenku zadziory od pojedynczych koronek kasety.
Więc po 1 nie kupuj w *uj drogich piast na aluminiowym bębenku.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: scuda »

HubertS pisze:
19 maja 2022, 18:09
Też robię taki projekt teraz, mam nawet zapasową ramę jak ktoś chce też się pobawić na miejscu w PL
Mam pytanie jakie piasty polecilibyście do tego projektu jak nie kupuje gotowego koła?
Ile za taką ramę chcesz ?

Ja bym wziął na lozyskach maszynowych i tyle. Novatec 200 zl kosztuje.
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

Piastę tak naprawdę potrzebuje tylko do przodu, do tylu już mam, ale chyba muszę wyjąć od obręczy, bo to determinuje ilość otworków w piaście. Będę wdzięczny za poradę jaka obręcz najlepsza do takiego projektu żeby była wytrzymała.

Co do ramy, to mogę oddać za tyle co chce Chinczyk, nie chce na tym zarabiać, ~ 4K po prostu kupiłem dwie, bo nie wiedziałem który rozmiar sobie zostawię, ale za pakiet tam zrobiłem 84 ogniwa na 21700 to większa mi bardziej podeszła, bo bms mogłem dać nad ogniwami, a nie z boku skrzynki.

Ta co mam do oddania to jest do 180cm wzrostu, mam tez do niej skrzynkę bidonową. Fajne jest to ze ktoś nie będzie musiał czekać z 5-6 tygodni.
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

O ja płaciłem tyle
Załączniki
3E58ADFA-292C-4C2B-A64C-B3B0D14B274A.jpeg
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

O ja płaciłem tyle
Na alibabie jest taniej za jedną a dostałem ją w dwa tygodnie, przy zamawianiu dwóch płacisz tylko raz koszt przesyłki.
Będę wdzięczny za poradę jaka obręcz najlepsza do takiego projektu żeby była wytrzymała.
Obręcz polecam 35mm szerokości wewnętrznej, w takiej obręczy sama geometria sprawia że jest obręcz silniejsza a do tego sztywniej trzyma oponę niż mniejsza.
Mam pytanie jakie piasty polecilibyście do tego projektu
Piasta tylko z stalowym bębenkiem ja polecam DT Swiiss 370 Hybrid ponieważ jest zaprojektowana pod elektryki a przez to ma właśnie stalowy bębenek, system załączania napędu oparty o 36 zębów a nie trzy/cztery zapadki, montaż szprych na "wprotst" przez to dłużej szprychy wytrzymują. Piasty pod zwykłe MTB padają przy tym momencie silnika.
ja bym już dawno się przejechał....jaku już silnik był założony ale bidona jeszcze nie było to jeździłem z paczką owiniętą streczem
Właściwie tak jest, bateria ma obudowę wydrukowaną tymczasową a reszta zrobiona taśmą na razie trzyma dobrze a czasu brak na projektowanie i drukowanie.
jak tam ?
Ciągle poznaje tą maszynę od czasu do czasu coś się zluzuje i dokręcam. Przejechane ponad 100km na pierwszym ładowaniu chodź limitem okazała się jakaś pojedyncza cela niż faktyczny koniec napięcia..
W pierwszy dzień objechałem wszystkie lokalne podjazdy nie wykorzystując więcej niż pierwszego stopnia wspomagania i nie docierając do największej zębatki wysoki moment robi swoje. Nic się nie przegrzewa właściwie to nawet ciepłe się nie robi. Silnik wspomaga przy każdej kadencji a im więcej z siebie dajesz tym bardziej od wspomaga. Na razie zmierzone 58km/h na samej manetce przy blacie z przodu 36T to bardziej niż wystarczająco.
Tensometr dla mnie działa super chodź tu akurat nie mam porównania do fabrycznych. W trybie sport jest ustawiony agresywnie od pierwszego stopnia, wspomagania wyrywa i nie da się jechać normalnie bo silnik bardzo wynagradza nacisk i jest to na tyle fajne że nie da się w tedy jechać spokojnie. Na podjeździe gdy dajesz z siebie niemal wszystko myślisz że to już koniec mocy na danym trybie wspomagania ale dokręcasz jeszcze mocniej a silnik nadal wyrywa nadal ma zapas przy każdej kadencji, a jak komuś mało jest jeszcze maneta ale w tedy trzymaj się kierownicy bo albo wjedziesz albo lądujesz na plecach.
Hamulce początkowo sobie słabo radziły ale po do tarciu działają idealnie polecam każdemu. Maneta od Markkara spoko ale trudno nią precyzyjnie sterować ogólnie i tak rzadko używana więc specjalnie nie ma to znaczenia. Opona 2.6 okazała się dobrym wyborem silnik ma tyle mocy że wykorzystuje je w 100%.
Załączniki
w terenie.jpg
Piasta.jpg
Ostatni montaż.jpg
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

Ale tam w tej aukcji jest napisane, ze od 50 sztuk, po prostu zagadałeś do sprzedającego?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

wpadnij jutro na ognisko wieczorem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

heja jak tam projekt? jeździsz coś?
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

Mam pytanie, dlaczego dałeś tam damper 200x57 skoro w specyfikacji ramy masz 190x51?
Na stronie producenta jest informacja, że rama jest przystosowana do widelca o skoku 160mm więc zastanawiam się z czego wynika taka decyzja, będę wdzięczny za info, bo stoję przed zakupem dampera właśnie do tej ramy. Sprawdziłem i przy 200x57 nie ma kolizji, ale środek ciężkości przez podniesienie suportu idzie do góry, co już korzystnie nie jest.
HubertS
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2021, 18:03

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: HubertS »

Problem jest taki, że obecnie ciężko dostać damper np. z foxa w rozmiarze 190x51
Zastanawiam się więc nad 190x45 (zmniejszy mi się skok zawieszenia) lub właśnie 200x57, ale wtedy zmieni się geo i podniesie środek ciężkości.
Co byście zrobili?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

dobił damper na mniejszy sag ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: pxl666 »

HubertS pisze:
13 lip 2022, 14:27
Problem jest taki, że obecnie ciężko dostać damper np. z foxa w rozmiarze 190x51
Zastanawiam się więc nad 190x45 (zmniejszy mi się skok zawieszenia) lub właśnie 200x57, ale wtedy zmieni się geo i podniesie środek ciężkości.
Co byście zrobili?
eee https://www.olx.pl/d/oferta/damper-rock ... d34f965c2f
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Buduje mida na Bafangu G510 / M620 i ramie Seroxat

Post autor: rezystor1990 »

heja jak tam projekt? jeździsz coś?
Zrobione 700km, teraz bawię się w zmiany ustawień sterownika ale nie działa to w tak oczywisty sposób jakby się chciało. Powoli dopasowuje pod siebie ustawienia. Udało mi się dopasować "czułość" czujnika nacisku pod siebie oraz zmienić ustawienia programu startowego na łagodny bo standardowy był zbyt narowisty co z czasem zaczęło przeszkadzać. Po za tym wleciały do roweru błotniki.
Mam pytanie, dlaczego dałeś tam damper 200x57 skoro w specyfikacji ramy masz 190x51
W momencie gdy szukałem dampera nie było w normalnych pieniądzach nic z 190x51 a nowe sztuki jak dla mnie kosztują za dużo, ogólnie amortyzacja do roweru kosztuje nienormalne pieniądze. Dlatego wziąłem 200x57 większą długość częściowo zredukowałem większym sagiem zachowując zakładany skok przez producenta ramy, zwiększony sag pod względem trakcji na wertepach działa pozytywnie. Polecam Monarcha bo wybiera wszystko, świetnie to działa. Tego samego nie mogę powiedzieć o przednim widelcu. Szukałem na przód coś ze skokiem min 150 (skoro już z tyłu tyle jest) i z najtańszych opcji jest do wyboru SUNTOUR Aion lub Rockshok 35 RL Gold. W momencie kiedy szukałem nic na olx nie mogłem znaleźć w sensownych pieniądzach a ludzie sprzedawali obdrapane amory w cenie 200-300zł niższej niż nówki więc nie miało to sensu.

Po przejechaniu 300km stwierdziłem, że coś jest nie tak bo zacinał się ten Rockshock wybierał dopiero mocne strzały. Po rozebraniu okazało się że serwis zerowy to jednak nie mit i trzeba to robić. Pianki pod uszczelką kurzową powinny być nasączone olejem były suche.. uszczelki kurzowe suche... Wyczyściłem wszystko zmieniłem oleje, uszczelki nasmarowane, uszczelki kurzowe zmienione na SKF o niskim tarciu i dopiero zaczęło to działać tak jak powinno. W terenie teraz jak dla mnie działa super ale jednak nie wybiera wszystkiego tak jak tył. Jeżeli chodzi o przód to z Rockshox polecał szukać wśród wyższych modeli.
Załączniki
IMG_20220616_150509 — kopia.jpg
Błotnik.jpg
ODPOWIEDZ