DunCon Amstaff Bafang Ultra

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

Po ponad roku pracy, a raczej roku długich przerw pomiędzy seriami zarywanych nocek w garażu mogę się pochwalić premierą mojej pierwszej konstrukcji:


Baza to kiedyś znana i lubiana polska rama DC Amstaff 14" z wspawaną płytą montażową pod silnik
Silnik Bafang Ultra z tensometrem i manetką, moc max 1560 W
Bateria 14s6p na Samsungach 35E od MG-Volt
Z przodu ugina się niezniszczalny Bomber Z150FR
Hamują Avidy BB7 na tarczach 200 i 180

Z nowości zainwestowałem w naped 1x11 shimano deore m5100 Z kasetą 11-51 plus wykonywana na zamówienie przednia zębatka 38t od Garbaruka

Skrzynka to laminat epoksydowo - szklany wykonawany amatorsko przeze mnie w formie z gipsu (kopyto drewniane) i malowany na 2 odcienie czerni spreyami akrylowymi.

Na razie jestem na etapie pierwszych testów i jestem zachwycony.
Załączniki
20220503_135228.jpg
20220503_134423.jpg
20220503_134257.jpg
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: scuda »

Fajna konstrukcja, szkoda że nie full. Nie było problemów żeby wspawać mocowanie silnika i ile to kosztowało ?
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

No niestety spawanie to była droga impreza, ok 600 zł, ale wybrałem świadomie profesjonalny zakład. Wszystko jest prosto i linia łańcucha układa się idealnie
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: scuda »

W porównaniu do oryginalnej ramy to i tak przyzwoicie. Gdzie zakupiłeś płyte mocującą silnik ?
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

Płyta jest w zestawie z silnikiem, dla pewności pisałem maila do majfrendów i potwierdzili.
Trzeba bardzo dokładnie zaplanować linie cięcia ramy i pozycję w jakiej ma być wspawana płyta, to wcale nie jest na środku osi ramy i płyty, u mnie wyszło chyba 12 mm offsetu w prawo tak żeby pedały były prosto pod siodełkiem a linia łańcucha na 4 zębatkę od dołu
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

Płyta jest w zestawie z silnikiem, dla pewności pisałem maila do majfrendów i potwierdzili.
Trzeba bardzo dokładnie zaplanować linie cięcia ramy i pozycję w jakiej ma być wspawana płyta, to wcale nie jest na środku osi ramy i płyty, u mnie wyszło chyba 12 mm offsetu w prawo tak żeby pedały były prosto pod siodełkiem a linia łańcucha na 4 zębatkę od dołu
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: pxl666 »

bardzo ładnie. gdzie i za ile kupiłeś silnik ? dasz namiar na spawacza ? jak oceniasz pracę tensometru tego silnika ? gdzie latasz ?
faktycznie szkoda że nie full ale byłoby dużo trudniej
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: 2kola »

Bafang współpracuje z każdą baterią czy tylko oryginalną?
Gdzieś ktoś pisał, że te nowe bafangi są zabezpieczone podobnie jak napędy bosch, shimano i nie da się ich zasilić zwykłym bidonem kupionym na forum.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: pxl666 »

2kola pisze:
05 maja 2022, 0:52
Bafang współpracuje z każdą baterią czy tylko oryginalną?
Gdzieś ktoś pisał, że te nowe bafangi są zabezpieczone podobnie jak napędy bosch, shimano i nie da się ich zasilić zwykłym bidonem kupionym na forum.
to raczej te m652 , te nowe bbshd - one mają szynę canbus
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

Dokładnie tak jak pisze pxl666 - ja mam G510/M620 i on jest uniwersalny jeśli chodzi o zasilanie, a ten nowy M625 wymaga dedykowanej baterii
tu jest omówienie tego nowego:

- Ja swojego kupiłem z aliexpress ze sklepu "Greenergy Electric Bike Store", dostawa w tydzień, bez żadnych komplikacji

- Jestem z Tarnowa, więc do tej pory był testowany na pogórzu karpackim ale w najbliższych dniach organizuję wypad na Turbacz

- Jeśli chodzi o pracę tensometru to mam porównanie z Shimano Steps na którym też jeździłem, na razie programowałem tylko poziomy wspomagania, ustawienia tensometru są fabryczne i powiem że Bafang ma mniejszą kulturę pracy niż Shimano przy lekkim naciskaniu na pedały, ale fajnie działa przy agresywniejszej jeździe. Przy Shimano mam takie odczucie ze już od mojego średniego wysiłku silnik daje maksymalną moc, w bafangu jak cisnę niemal 100 % to ciągle jest zapas niewykorzystanej mocy z silnika. Robi to fajny efekt przy długich podjazdach i ustawionym niskim poziomie wspomagania, naprawdę można się zmęczyć, odczucie z jazdy jakby wspomaganie było w twoich nogach a nie w silniku. Plus że zawsze w razie braku sił jest manetka.

- większość czasu jazdy w terenie wystarcza wspomaganie 10% -20%, na asfalcie nawet 5-10% chcąc się poruszać z prędkościami "rowerowymi", włączanie pełnej mocy robi na mnie naprawdę niezłe wrażenie pomimo tego że na co dzień jeżdżę też motocyklem

Namiar na spawacza: https://m.facebook.com/RAMON-Konstrukcj ... 321458059/
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: pxl666 »

kupowałeś niedawno i jak wyszły podatki i cło ?
Futrzasty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2020, 18:52

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: Futrzasty »

Kupowałem wiosną 2021, jeszcze przed tą akcją z automatycznym doliczaniem VATu, wybrałem opcje z dostawą z magazynu w Niemczech
Dotarło w kilka dni, bez naliczania dodatkowych opłat
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: pxl666 »

ah . szczęściarz . by się wiedziało to by człowiek kupił 10 i teraz emerytura na kajmanach ...
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: DunCon Amstaff Bafang Ultra

Post autor: rezystor1990 »

Gdzie zakupiłeś płyte mocującą silnik ?
Sprzedają z silnikiem ale mam do sprzedania jakby ktoś chciał się pobawić.
Trzeba bardzo dokładnie zaplanować linie cięcia ramy i pozycję w jakiej ma być wspawana płyta, to wcale nie jest na środku osi ramy i płyty,
Silnik nie jest na środku ale sama płyta powinna patrząc na nią z góry względnie na środku ramy.
Fajna konstrukcja, szkoda że nie full. Nie było problemów żeby wspawać mocowanie silnika i ile to kosztowało ?
Fulla najprościej zbudować na podstawie ramy z fabrycznego ebike. Do fulla analoga nie da się bez komplikacji włożyć silnika. Gdzieś na YT widziałem taką realizację jak odnajdę to podeślę linka.
ustawienia tensometru są fabryczne i powiem że Bafang ma mniejszą kulturę pracy niż Shimano przy lekkim naciskaniu na pedały
Dokładnie o tym mówi wielu użytkowników ale z frey ogarnęli temat i zrobili alternatywne nastawy (link poniżej). Okazuje się że to nie jest problem tensometru samego w sobie tylko dużej mocy silnika i naszej percepcji jako ludzi. Jako ludzie potrafimy kontrolować siłę "precyzyjnie" przy niskim nacisku a im bliżej naszego maksimum tym zatracamy precyzję naszego nacisku. Dlatego w tych ustawieniach zmieniono progresję działa silnika z liniowej do krzywej która rozciągnięta jest przy niskich poziomach nacisku a szybko narasta przy maksimum. Co jest z naszego punktu widzenia bardziej "naturalne". Ja na razie też będę jeździł na fabrycznych ustawieniach aby mieć porównanie jak zmiennie na te od frey.

http://frey-bafang.patransformers.com/2 ... lk7ai8NrHk
Załączniki
Bafang.jpg
ODPOWIEDZ