Blaszak

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
MultiMech
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 16 maja 2022, 15:41

Blaszak

Post autor: MultiMech »

Dzień dobry,
Tematyką rowerów elektrycznych interesuję się od czasu, gdy na topie były silniki Nine Continent, najlepszą baterią Turnigy Hard Case, niektórzy spierali się: co lepsze? BMS czy ładowarka modelarska? Natomiast mocny rower miał 1500W.
Niestety, w tamtym czasie byłem studentem i marzenie o bezgłośnym pojeździe musiało poczekać.
Aż do tego roku.
Początkowo miałem kupić ramę full i ją uzbroić w elektrownię, ale szybka weryfikacja rynku ram używanych zniechęciła mnie ceną, poza tym taką ramę wypadałoby wzmocnić chcąc iść w moce, nie mówiąc o ponownym malowaniu, wymianie wszystkich elementów mechanicznych etc. Niestety, czas na techniczne zajęcia mam wyłącznie w weekendy, w tygodniu co najwyżej przed komputerem. I tu się zaczyna historia właściwa.
Ponieważ zawodowo pracuję jako konstruktor i programista CNC szybko wpadłem na pomysł o zbudowaniu własnej ramy. Najpierw założenia:
-Użyć do budowy maszyn, do których mam łatwy dostęp bądź zamawiać u zaufanych kooperantów;
-Zbudować ramę o geometrii rowerowej typu DH bądź blisko;
-Wąska budowa, stanęło na 85mm;
-Solidna przede wszystkim, waga nie jest priorytetem, ale też bez przesady;
-Możliwie nisko środek ciężkości(bateria jak najniżej);
-Osprzęt rowerowy średniej i wyższej półki;
-Hamulce motorowerowe (Brembo);
-Kanciaste, pudełkowate kształty, surowa budowa, łby śrub widoczne (lubię taką formę)
-Rama szczelna, nie może bać się wody.
Tak powstał projekt ramy pojazdu elektrycznego o geometrii rowerowej, jest to zrysowana geometria z roweru typu DH mojego serdecznego przyjaciela, który również odpowiada za spawanie tej ramy metodą TIG.
Na początek rzut okiem na projekt:
1652708321947.png
I po połapaniu całości w sobotnie popołudnie:
IMG_20220515_153711.jpg