Elektryfikacja derbi senda R
: 23 lip 2022, 23:00
Jako, że od długiego czasu marzy mi się jazda bez przypału po drogach publicznych zastanawiałem się nad przerobieniem jakiegoś moto z homologacją. Widziałem, że już się to udawało jak na przykład piorun Edmonka.
Co do motocykla to zależało mi, żeby można było na nim jeździć na kategorii AM dlatego zdecydowałem się właśnie poszukać jakieś derbi senda 50 i w końcu po długim czasie udało mi się w dość dobrej cenie kupić właśnie derbi senda R z 1999r. z uszkodzonym silnikiem. W między czasie też zakupiłem silnik QS 90 fajny mały mid i sterownik do niego VOTOL EM-100. Co do baterii to kupiłem 200szt Samsung INR21700-48G z depakietu planuje konfigurację 20s10p na ANT BMS.
Jak wiadomo motorowery nie mogą jeździć szybciej niż 45km/h i ich moc nie może przekraczać 4kW. Jak łatwo można sobie policzyć 100A i 72V nie dają nam 4kW, ale na szczęście w ustawieniach sterownika można zmniejszyć prąd tak samo można ustawić maksymalne obroty silnika wiec nie zależnie od napięcia baterii prędkość maksymalna się nie zmieni.
Jak na razie wyjąłem jedynie stary silnik przy okazji odkrywając że ktoś majstrował przy instalacji 12V wiec prawdopodobnie, żeby się nie męczyć z domyślaniem co autor miał na myśli usunę całą starą instalację i zrobię ją od nowa.
Zdjęcia przed i po usunięciu silnika:
Co do motocykla to zależało mi, żeby można było na nim jeździć na kategorii AM dlatego zdecydowałem się właśnie poszukać jakieś derbi senda 50 i w końcu po długim czasie udało mi się w dość dobrej cenie kupić właśnie derbi senda R z 1999r. z uszkodzonym silnikiem. W między czasie też zakupiłem silnik QS 90 fajny mały mid i sterownik do niego VOTOL EM-100. Co do baterii to kupiłem 200szt Samsung INR21700-48G z depakietu planuje konfigurację 20s10p na ANT BMS.
Jak wiadomo motorowery nie mogą jeździć szybciej niż 45km/h i ich moc nie może przekraczać 4kW. Jak łatwo można sobie policzyć 100A i 72V nie dają nam 4kW, ale na szczęście w ustawieniach sterownika można zmniejszyć prąd tak samo można ustawić maksymalne obroty silnika wiec nie zależnie od napięcia baterii prędkość maksymalna się nie zmieni.
Jak na razie wyjąłem jedynie stary silnik przy okazji odkrywając że ktoś majstrował przy instalacji 12V wiec prawdopodobnie, żeby się nie męczyć z domyślaniem co autor miał na myśli usunę całą starą instalację i zrobię ją od nowa.
Zdjęcia przed i po usunięciu silnika: