Elektryczny Hexagon 8.0

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Cześć wszystkim zainteresowanym.
Zaczynam wątek konwersji mojego roweru Kross Hexagon 8.0 2022. Będzie to swojego rodzaju opis moich prac, które przy wykorzystaniu również waszej wiedzy będę realizował. Mam nadzieje, że moje fundusze pozwolą aby w przyszłym sezonie śmigać na elektryku :)
Do konwersji wybrałem właśnie Hexagon 8.0 ponieważ jest to rower typu MTB ale o charakterze roweru crossowego dzięki czemu jest wygodny do jazdy na co dzień. Daje również możliwość swobodnego poruszania się po cięższym terenie. Dodatkowo jak na swoją klasę rower seryjnie został wyposażony w niezłe podzespoły, tym bardziej, że kupiłem go za cenę 3069 zł. Zastanawiałem się jeszcze nad Unibke Crossfire. Bardzo fajna konstrukcja i podzespoły ale te cienkie oponki do mnie nie przemawiają no i cena 3499zł. :)

Rower chcę wyposażyć w podzespoły od chłopaków z MgVolt :
- Akumulator bidon 48V 20Ah 21700 13s4p;
- Zestaw do konwersji;
- Silnik XF40-30H Compact 7T (9x7);
- Sterownik silnika KUNTENG KT 48V 35A;
- Wyświetlacz LCD KT8S;
- Nowa obręcz z zestawu:


Zmiany w rowerze, którę chcę przeprowadzić:
  • Zmiana oryginalnej korby Shimano MT101-2 32/20 na korbę Shimano FC-MT210 9rz 46/30T 175mm wraz z Suport Shimano SM-BB52 68 mm. W oryginalnej korbie mała zębatka będzie stanowiła przeszkodę w zamontowaniu czujnika PAS a i przełożenia jak na ebike są za wolne. Już teraz na asfalcie bez wspomagania jeżdżę na ostatnich przełożeniach;
  • Zmiana tarczy hamulca przedniego z 160 na 203 mm oraz klocki metaliczne/półmetaliczne;
  • Zmiana klocków hamulca tylnego na metaliczne/półmetaliczne;
  • Zmiana oryginalnych pedałów na pedały platformowe;
  • Zmiana opon na CST Patrol lub coś bardziej crossowego;
  • Dodanie błotników SKS VELOFLEXX 65;
  • Dodanie oświetlenia;
Wszystkie wymienione zmiany będę realizował sukcesywnie i jest to taka moja “wishlist”. Najważniejsza jest wymiana korby przed lub w trakcie elektryfikacji. Reszta powolutku. Ułatwię Żonie sprawę i będzie wiedziała co mi kupować na prezent :)

Czekam na uwagi w komentarzach i propozycje sprawdzonego osprzętu, który powinienem zamontować jak tarcza hamulca, klocki, blotniki, oświetlenie, pedały itp. oczywiście nie za miliony bo ten projekt i tak nie wyjdzie najtaniej ale mam nadzieję, że będzie się super spisywał :)
Załączniki
20220921_205802.jpg
20220921_205714.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Mała aktualizacja :)
Nie w tej kolejności co chciałem ale na allegro trafiłem na Tarcze Shimano SM-RT66: 203mm wraz z adapterem i 180mm i to wszystko za 110 zł z przesyłką. Tarcze używane. Zgodnie z opisem sprzedającego ich przebieg to 50km. I trzeba przyznać, że tarcze przyszły jak nowe i oczywiście super proste. Zmieniłem również klocki na Baradine Semimetal. Jak widać na zdjęciach rowerek zyskał na wyglądzie i sile hamowania :) Oryginalny zestaw MT200 szału nie robił i był słabszy od mechanicznego jaki miałem w starym Giant. Teraz jest super, hamulce można obsługiwać jednym palcem.
Ale jak zwykle coś musi być nie do końca super... Tylny hamulec tarczowy jest ok :) Problem jest z przednim. Podczas hamowania a dokładnie w ostatnim etapie kiedy koło obraca się już wolno czuć jak by hamulec łapał słabiej i mocniej na zmianę przez co widelec wpada w rezonans do przodu i do tyłu. Testowo zmieniłem klocki na oryginalne żywiczne Shimano i jest to samo tylko trzeba mocno cisnąć manetki bo siła hamowania jest mniejsza. Mam wrażenie, że problemem są te większe otwory w tarczy na części ciernej, który powodują chwilowe zmniejszenie tarcia. Przy większej prędkości efekt ten jest mniej odczuwalny. Pojeżdżę jeszcze niech hamulce się dotrą i zobaczymy ale siła hamowania jest naprawdę super. Ewentualnie dam na tył oryginalną tarcze 160 a przód dam 180 albo na przód kupię BARADINE DB-01 która ma w miarę równą powierzchnię tarcia.
Może jakieś pomysły co to może być przyczyną wibracji ???
Załączniki
20220930_203314.jpg
20220930_203236.jpg
20220930_203200.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Kolejna mała aktualizacja.
Tym razem zmieniona została korba na FC-MT210-2 175mm.
Jedyny aktualnie zauważony minus to za krótki oryginalny łańcuch, który uniemożliwia załączenie przedniej największej zębatki (46T) i największej tylnej. Na tą chwilę nie jest mi to potrzebne jednak przy ewentualnej zmianie łańcucha kupię dłuższy. Na tą chwilę mam na sprzedaż poprzednią korbę FC-MT101-B2 175 mm jeśli jest ktoś zainteresowany zapraszam.
Załączniki
20221006_205832.jpg
20221006_205658.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Niestety ale tarcze shimano pomimo, że fajne zostały wymienione. Tylna 180mm była ok. ale przednia hamowała pulsacyjnie. Tarcze były ok. Podejrzewam, że zaciski MT200 są nieduże i nie obejmują dużą powierzchnią tarczy przez co pojawiające się na tarczy duże otwory powodują chwilowe zmniejszenie hamowania przez co widelec pulsował :( Finalnie w rowerze wylądowały budżetowe, ale jak się okazało naprawdę fajne tarcze BARADINE DB-01 203 i 180mm. Komplet kosztował ok. 100zł – polecam 😊
Załączniki
20221019_210148.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

No dobra a teraz do rzeczy. Potrzebuję pomocy !!! W doborze silnika oczywiście a dokładnie jego nawoju.
Silnik oczywiście standardowy XF40-30T.
Zestaw chcę kupić w nexun.pl i w grę wchodzą nawoje 10x6 i 8x8. Tylko co wybrać:

Opcja NR 1 - Silnik 10x6 - silnik szybki jak na koło 29' a ja nie potrzebuję aż tak wysokich prędkości maksymalnych czyli powyżej 50km/h. Najprawdopodobniej będę jeździł z prędkościami ok. 35km/h więc nie wiem czy silnik będzie pracował w optymalnych dla siebie parametrach i czy będzie miał wystarczający moment obrotowy. Co prawda jak napięcie baterii spadnie to pozostanie mu trochę zapasu na prędkości.

Opcja NR 2 – Silnik 8x8 – silnik wolnobieżny do koła 29’ niby odpowiedni. Przy naładowanej baterii ok. 43km/h ale już przy niższym napięciu prędkość to ok. 35 km/h więc będzie to maksymalna prędkość dla silnika a ja właśnie będę chciał z taką podróżować więc też niekorzystnie ☹Na plus będzie moment obrotowy ale na Podlasiu mamy proste drogi ewentualnie kilka pagórków i drobne podjazdy w lasach.

Opcja NR 3 – Zmiana tylnego koła na 27,5 i wybór silnika 10x6. Zrobiłem nawet próbę i zamontowałem koło 28’ z roweru miejskiego żony. Różnica dla oka jest niewielka co widać na foto a nawet i pozycja na rowerze będzie bardziej trekkingowa co jest mi na plus. Dodatkowo będę miał możliwość zamontowania opony CST RockHawk bo tylko tak wejdzie w ramę. Przy 29’ zwężenie dolnego widelca na to nie pozwoli a przy kole 27.5’ na widelcu w miejscu bieżnika mam 70mm więc opona 27,5x2,4 śmiało się zmieści. Aktualnie oryginalna opona to 29x2,1 i jej szerokość na najszerszych klockach to 55,7mm.

Co wy na to ??? Co powinienem wybrać ??? Jest jeszcze opcja silnika 9x7 od chłopaków z mgvolt ale chwilowo brak na sklepie no i zestaw mają droższy.
Na infolinii w nexun.pl doradzają silnik z nawojem 10x6 ale jakos nie jestem przekonany z kołem 26' brał bym bez pytania .... a przy 29 ??? nie wiem jak zachowują się te dwa rodzaje silników z tym rozmiarem obręczy.
Załączniki
20221019_230540.jpg
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: lukk »

Kwiatek88 pisze:
19 paź 2022, 22:25
Podejrzewam, że zaciski MT200 są nieduże i nie obejmują dużą powierzchnią tarczy
Nie wiem czy chodzi o szerokość czy o offset klocka względem mocowania do adaptera, ale jest tak jak piszesz. Udało mi się je zgrać z tarczami 203, ale wymagało to szlifowania adapterów.
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Tarcza siedziała prawidłowo w zacisku, z tym nie było problemu. Klocki równo tarły o tarczę. Problemem moim zdaniem była sama tarcza która posiada co kilka cm dużą dziurę przez co w tym miejscu spada siła hamowania a następnie po chwili rośnie co powoduje pulsacyjną pracę hamulca. Na zmienionych tarczach efekt ten nie występuje.
Kaiser
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2022, 12:05

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kaiser »

Kwiatek88 pisze:
19 paź 2022, 23:17
No dobra a teraz do rzeczy. Potrzebuję pomocy !!! W doborze silnika oczywiście a dokładnie jego nawoju.
Silnik oczywiście standardowy XF40-30T.
Zestaw chcę kupić w nexun.pl i w grę wchodzą nawoje 10x6 i 8x8. Tylko co wybrać:

Opcja NR 1 - Silnik 10x6 - silnik szybki jak na koło 29' a ja nie potrzebuję aż tak wysokich prędkości maksymalnych czyli powyżej 50km/h. Najprawdopodobniej będę jeździł z prędkościami ok. 35km/h więc nie wiem czy silnik będzie pracował w optymalnych dla siebie parametrach i czy będzie miał wystarczający moment obrotowy. Co prawda jak napięcie baterii spadnie to pozostanie mu trochę zapasu na prędkości.

Opcja NR 2 – Silnik 8x8 – silnik wolnobieżny do koła 29’ niby odpowiedni. Przy naładowanej baterii ok. 43km/h ale już przy niższym napięciu prędkość to ok. 35 km/h więc będzie to maksymalna prędkość dla silnika a ja właśnie będę chciał z taką podróżować więc też niekorzystnie ☹Na plus będzie moment obrotowy ale na Podlasiu mamy proste drogi ewentualnie kilka pagórków i drobne podjazdy w lasach.

Opcja NR 3 – Zmiana tylnego koła na 27,5 i wybór silnika 10x6. Zrobiłem nawet próbę i zamontowałem koło 28’ z roweru miejskiego żony. Różnica dla oka jest niewielka co widać na foto a nawet i pozycja na rowerze będzie bardziej trekkingowa co jest mi na plus. Dodatkowo będę miał możliwość zamontowania opony CST RockHawk bo tylko tak wejdzie w ramę. Przy 29’ zwężenie dolnego widelca na to nie pozwoli a przy kole 27.5’ na widelcu w miejscu bieżnika mam 70mm więc opona 27,5x2,4 śmiało się zmieści. Aktualnie oryginalna opona to 29x2,1 i jej szerokość na najszerszych klockach to 55,7mm.

Co wy na to ??? Co powinienem wybrać ??? Jest jeszcze opcja silnika 9x7 od chłopaków z mgvolt ale chwilowo brak na sklepie no i zestaw mają droższy.
Na infolinii w nexun.pl doradzają silnik z nawojem 10x6 ale jakos nie jestem przekonany z kołem 26' brał bym bez pytania .... a przy 29 ??? nie wiem jak zachowują się te dwa rodzaje silników z tym rozmiarem obręczy.

Siemka,
złożyłem już tego swojego unibike'a na 28x1,60 i silniku 10x6 i sterowniku 35a co daje 1700w (mg volt)
Pierwsze moje spostrzeżenie - kapeć o wiele za wąski :D
Mam założone smart samy które nominalnie pozwalają do 5,5 bara, lecz przy 5 jest twardo jak na westernie lecz na niższym ciśnieniu to strach bo zaraz dętka walnie, pójdzie szersza oponka ale chyba większa niż 1,9 nie wejdzie, ale zawsze to kapkę lepiej będzie wyglądać.
Co do twojego pytania, na tych oponach rower na samej manetce przekracza 5 dych, z moim 2x9 i korba 46 zębów to przy tej prędkości nie ma czym pedałować, za małe przełożenie.
Jeśli tak jak piszesz, nie potrzebujesz tej prędkości, śmiało bierz sobie 8x8 bo ponad ta prędkość sobie korbka dokręcisz a większy moment zawsze w cenie ;)
ja jeżdżąc po mieście w tygodniu nie przekraczam raczej 35 bo nie warunków na drodze, z pełna prędkością to się czasem polata jak się wraca pusta ulica w nocy do domu
Bawienie się rozmiarami kola chyba nie ma sensu moim zdaniem a żadnego doświadczenia z tym nie mam, ale chyba lepiej zostawić geometrie roweru taka jaka jest.
Ja osobiście gdybym miał drugi raz wybierać wybrałbym 10x6 bo ta prędkość jest fajna, mimo ze większości czasu się jej nie wykorzystuje, czy to ze względu na sytuacje na drodze, czy na niebieskich
Jakbyś potrzebował jakieś wiedzy o która jestem mądrzejszy po złożeniu tego bolida to pisz pv to poopowiam glupoty
Załączniki
312359660_874025280646783_5090917280032454886_n.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

No dobra na pełnej baterii to przy 10x6 będzie ok. 50 km/h a później spada do jakiś 40 kilku na godzinę . Problem przy silniku 8x8 i kole 29 problem pojawia się kiedy napięcie baterii spada i te 35km/h to jest już max a u mnie na Podlasiu mamy raczej płasko. Co do korby to też mam 46 zębów 2x9. oryginalnie było 36 :)
Na tą chwilę poważnie myślę o 10x6 i zmianie koła na 27,5 i oponie 2x35 CST PIT KIRSON. Jak nie zmienię na 27,5 cali to taka szerokość z tyłu mi nie wejdzie :). Też myślałem o takim rowerze jak twój ale właśnie te cienkie oponki mnie zniechęciły.
Kaiser
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2022, 12:05

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kaiser »

Kwiatek88 pisze:
24 paź 2022, 8:37
No dobra na pełnej baterii to przy 10x6 będzie ok. 50 km/h a później spada do jakiś 40 kilku na godzinę . Problem przy silniku 8x8 i kole 29 problem pojawia się kiedy napięcie baterii spada i te 35km/h to jest już max a u mnie na Podlasiu mamy raczej płasko. Co do korby to też mam 46 zębów 2x9. oryginalnie było 36 :)
Na tą chwilę poważnie myślę o 10x6 i zmianie koła na 27,5 i oponie 2x35 CST PIT KIRSON. Jak nie zmienię na 27,5 cali to taka szerokość z tyłu mi nie wejdzie :). Też myślałem o takim rowerze jak twój ale właśnie te cienkie oponki mnie zniechęciły.
Powiem ci te kapcie są problemem, dam jak najszersze, i wrzucę sztyce ncxa i będzie git, jeżdżę tylko na chodnikach i asfaltach więc myślę że będzie dobrze
Co do zmiany koła - nie wiem, nie wypowiem się.
Myślę że 10x6 było by fajnym kompromisem bo dosięgnie cię po jakimś czasie potrzeba prędkości
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Tak sobie myślę i myślę nad tymi silnikami i chyba najrozsądniejszym dla mnie wyjściem będzie chyba zmiana koła na 27,5 i założenie tych opon 2,35 i silnik z nawojem 9x7.
W porównaniu do 10x6 prędkość będzie nieco mniejsza ale nadal wystarczająca i zyskam więcej momentu obrotowego.
W teorii silnik 9x7 z kołem 27,5 powinien się zachowywać jak 10x6 z kołem 26.
Przy 50 na rowerze tak jak piszesz nie ma jak pedałować ewentualnie korbę zmienić na 50 i więcej zębów. Nexun takich nie ma w ofercie a w mgvolt chwilowe braki :( gdzie jeszcze kupię taki silnik ???
Ot taka rozkmina na koniec dnia.
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Już się praktycznie zdecydowałem na silnik XF40-30H w wersji 10x6, ale żeby nie było mi tak łatwo szukałem dalej i teraz rozmyślam nad silnikiem XF19R. Czy to dobry kierunek?
Zestaw można kupić na: https://wheepo.com/
Link: https://wheepo.com/produkt/zestaw-1000w ... wolnobieg/

Co o tym myślicie ??? Czy to dobry wybór ??? Mam kila pytań
1 - Jaką prędkość uzyskam na tym silniku przy kole 27,5' i napięciu 48V;
2 - Czy wrażenia z jazdy przy sterowniku 30 A będą takie jak sądzę czyli silnik będzie przyspieszał znacznie lepiej niż 30H i przy małych prędkościach "leśnych" nie będzie się aż tak grzał jak wspomniany 30H.

Nie planuję sterownika większego niż 30A, żeby nie było problemów ze sprzęgłem dwu kierunkowym itp.
W nexunie widziałem, że mają części zamienne więc nie jest tak źle jak myślałem na początku. Przebiegów nie robię super wielkich więc przekładni nie zajeżdżę zbyt szybko. Jeżdżę rekreacyjnie po ścieżkach rowerowych i leśnych

Co o tym sądzicie ???
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: zielony71 »

1 - około 50 km/h przy pełnej baterii
2 - tak, dobrze sądzisz.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Po wielu rozważaniach na temat doboru silnika przeprowadziłem analizę pokonywanych tras. Finalnie jako napęd wylądował standard czyli XF40-30H 10x6. Muszę przyznać, że przyjemnie się tym śmiga. Myślałem że będzie problem ze startem ale napęd naprawdę zbiera się fajnie a napewno wystarczająco jak na rower. Na podjazdach w lesie też daje sobie radę więc jest dobrze. Jestem zadowolony :). Na prostej bajka. Przynajmniej do czasu kiedy nie przejadę się innym napędem :) Aby uzyskać charakter roweru parametr C14 ustawiłem na 1 ustawiając tym samym najniższą moc wspomagania i to w połączeniu ze sterowaniem momentem obrotowym przy PAS (parametr P3 = 1) działa naprawde fajnie dając poczucie jazdy rowerem a kiedy trzeba manetka :)
Polecam błotniki Cube Acid 65 naprawdę dobrze wykonane w zestawie dostajemy dużo elementów do montażu na różne rodzaje mocowania. Naprawdę warte swojej ceny która nie jest najniższa.
Tylne koło 27,5, Opony CST Pit Kirson 2x35
Załączniki
20221210_220759.jpg
20221210_220744.jpg
20221210_220634.jpg
Kwiatek88
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2022, 0:32

Re: Elektryczny Hexagon 8.0

Post autor: Kwiatek88 »

Dodatkowe foto
Załączniki
20221210_220903.jpg
20221210_220744.jpg
20221210_220759.jpg
ODPOWIEDZ