Czarna Perła - Eleek Pozitiff MD

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Czarna Perła - Eleek Pozitiff MD

Post autor: MixhaL »

Witam






Oto kolejny Eleek Pozitiff MD na forum
Trochę suchych faktów:
-rama Eleek Pozitiff MD kolor czarny mat wrzesień 2021
-siedzisko moto 2 osobowe
-miejsce na montaż podnóżek dla pasażera
-dodatkowy zestaw korby z łańcuchem rowerowym (aktualnie na rowerze zainstalowany tylko support, w każdej chwili można zakładać i demontować korby)
-zębatka 50T
-najmocniejszy łańcuch DIDa 428 jaki znalazłem
-osłona łańcucha
-podnóżek pojazdu(o dziwo nie wszystkie go mają)
-felga tył 17'
-opona tył kostka 17' 4.6' szerokości
-hamulec tył moto jednotłoczkowy z regulowaną klamką
-gumowa osłona silnika i dampera
-chlapacz tylny ktm
-tylna lampa
-damper tylny moto dnm RC 1000LBS - nowy, przebieg około 70 km
-kondon na damper
-dolna osłona silnika od najazdu na wystające obiekty
-dolna osłona silnika od wody i błota
-osłona kontrolera
-akumulator 20s 3.65kWh w metalowej obudowie przykręcany do ramy, a nie lepiony na szprychy lub piankę
-klakson
-kontroler Kelly 7230st
-silnik qs 205 V3 3T
-lampa przód ze światłami drogowymi 40W i mijania 20W - posiadają linię odcięcia i nie rażą kierowców jadących z przeciwka
-3 tryby jazdy w tym bieg wsteczny
-handbary
-kierownica moto
-przednie koło od Ktm Freeride E-xc Maxxis 2.75 21'
-przednia tarcza hamulcowa od Ktm Freeride E-xc 260mm
-przedni chlapacz
-przedni amortyzator od Ktm Freeride E-xc RC 250mm w kolorze srebrnym
-półki od amortyzatora mają możliwość regulacji geometrii
-gniazdo zapalniczki samochodowej
-dwa gniazda usb, jedno 1A, drugie 2.1A
-wyświetlacz sterownika
-hamulce regeneracyjne
-regulowana ładowarka 12A

Zmiany w stosunku do serii jakie poczyniłem:
-tylny chlapacz od ktm
-tylna lampa z małym chlapaczem
-osłona dampera i silnika od błota i wody
-kondon na damper
-zmieniony damper z rowerowego na motocyklowy, dnm rc 1000lbs, prawie nowy
-poprawienie geometrii poprzez przeniesienie pdnóżków
-dorobienie osłony silnika przed uszkodzeniem od wystających elementów z ziemi
-dorobienie osłony silnika od wody i błota
-zmiana platform na takie które trzymają nogi
-wyłączenie w sterowniku soft start
-zmiana łańcucha na twardy(poprzedni był jak z gumy ale daję go razem z rowerem)
-osłona łańcucha
-dołożenie supportu i korb (ot taki bajer na policję, przydatne)
-przedni chlapacz
-amortyzator od ktm freeride WP Xplor 43 RC
-koło przód od ktm freeride (felga i opona)
-hamulec przód od ktm freeride Formula
-tarcza hamulcowa przód od ktm freeride 260mm
-nowa kierownica z wygodniejszym gięciem
-handbary
-tylny hamulec z wymienioną klamką - regulowana
-dołożone osłony lag amortyzatora, przerobione z wersji 53
-koło przód było srebrne, pomalowane na czarno
-amor jest srebrny, aktualnie oklejony folią ale trzeba pomalować będzie na czarno
-podniesienie mocy o 20%
-boczki bez napisów

Jeżeli chodzi o ebajka to nie ma co go porównywać do zwykłych rowerów typu falcon, spark, kariwa. To są całkiem inne pojazdy. Jeżeli miałbym go do czegoś porównać to do dużego pitbika lub SurRon Ultra Bee.
Jazda również jak pitbike a nie monsterbike.
Również moment obrotowy jest tutaj ogromny w porównaniu do silników montowanych w kole.
W poprzednim moim pojedzie miałem qs205 V3 4T i sabvotona 150A, niestety w tej konfiguracji brakowało momentu, silnik robił jako grzałka a nie przyspieszał, tutaj nie mamy takiego problemu, moment mamy dostępny od 0 a nie jak w silnikach montowanych w kole od około 20 km/h dla uzwojenia 4T.
Również przeniesienie silnika poza koło dało ogromną zmianę, w sumie to największą, to był gwóźdź do trumny który zmusił mnie do przesiadki z huba w kole na coś innego.
Każdy kto hubem próbował choć raz wyjechać w teren i się pobawić wie ile niesie to ze sobą nerwów, brak przyjemności, brak przyczepności, koło zamiast trzymać się gruntu żyje własnym życiem, robi co mu się podoba, podskakuje i zmienia obraną linię jazdy.
Tutaj nie mamy takiego problemu.
Aktualnie prędkość max wg gps to 73km/h, prędkość można zmieniać za pomocą wymiany tylnej zębatki na większą/mniejsza, nie potrzebujemy wymiany silnika.
Wystarczy 15 min i możemy mieć bajka który leci ponad 100km/h.
Zawieszenie starałem się dobrać jako bardziej pod mx, jest przez to bardziej skoczne, nadaje się pod ciężkie osoby nawet ponad 100kg.
Ebajk jest niesamowicie stabilny, ciężko go wybić z obranego toru jazdy, przypomina to jazdę na motocyklach full size.
Dzięki takiemu prowadzeniu czujemy się dużo pewniej.
Z racji tego że mamy przełożenie 1:2, silnik jest dużo wydajniejszy w ostrej jeździe w terenie. Możemy przejechać nawet 2x tyle co hubem w kole. Dodatkowo nie musimy go też karmić amperami aż tak mocno jak w hubach w kole, żeby uzyskać podobne wrażenia w terenie na hubie w kole, trzeba by zapodać 240 amper, tutaj mamy połowę tego.
Taki zabieg nie grzeje nam aż tak mocno silnika i zdecydowanie wpływa na oszczędność energii i wrażenia z jazdy.
Bateria zbudowana z ogniw CATL NCM 50AH. Catl jest to największy producent ogniw liion na świecie. Szacowana ilość cykli jednego ogniwa które zostało użyte do budowy baterii to 3000 cykli wg. CATL.

EBajk na sprzedaż. Więcej na PW.




Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Czarna Perła - Eleek Pozitiff MD

Post autor: Vegasnight9 »

Mega. A co to za drewniany klocek na ostatnim zdjęciu?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 968
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Czarna Perła - Eleek Pozitiff MD

Post autor: Yin »

To błoto na osłonie dampera :)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Czarna Perła - Eleek Pozitiff MD

Post autor: MixhaL »

Dwa filmiki pokazujące ile radości daje to maleństwo



ODPOWIEDZ