FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Ruszyła budowa FAT BIKE 2x2
Przedni silnik przekładniowy mxus XF19R chyba najmocniejszy dostępny 1000W
Tylni silnik mxus 3K turbo.
Nie mam ramy typowo pod fat bike ale zastanawiam czy nie przerobić moje aktualnego roweru elektrycznego.
Wachacz musiałbym zrobić od podstaw z dobrym uchwytem na silnik 3K turbo.
Przedni amortyzator zmienić na dwupółkowy fat bike tylko nie wiem czy coś dopasuje żeby silnik mxus XF19R pasował.
Baterię mam dwie sztuki bidonie 13S7P na VTC5A
BMS 60A
Prąd akumulatora mogę pobrać 70A piku przy 7P to 10A na ogniwo piku.
Kupiłem dodatkowe obudowy akumulatora bo może będę budować 16S lub 20S żeby używać zależności czy będę poruszać asfaltem czy terenie.
Sterowniki kupione sabvoton mini 45A najnowsze z funkcją PAS i wyświetlaczem UKC-1
Tak aktualnie wygląda rower przed przeróbką.
Załączniki
20220517_152216_copy_1024x768.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

Być może pamiętasz, że też eksperymentowałem z dwoma silnikami. U mnie problemem była bateria. To co miałem wystarczało na 15 minut jazdy i obawiam się, że i Ciebie będzie podobnie.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

zielony71 pisze:
31 mar 2023, 6:49
Być może pamiętasz, że też eksperymentowałem z dwoma silnikami.
Możesz podać jaki to był tytuł tematu z tymi dwoma silnikami lub podesłać link?

15min coś chyba nie tak miałeś albo taka słaba bateria.
Na moim bidonie jadąc 45km/h mogę zrobić 40km a jadąc 25km/h zasięg jest 60km dla silnika mxus xf40-30h
Dla silnika XF19R mam zamiar dostarczać 20A tylko a dla 3K turbo 40A. Ale będzie duży prąd fazowy ustawiony to będzie dobry moment obrotowy dla 3k turbo.
Nie wydaje mi się że jazda będzie na 15min chyba że wjazd na stromą górę gdzieś górach to tak ale nie na prostej drodze.
Na razie mam dwa bidony 13S7P ale dokładam jeszcze do testów 16S i 20S sumie będę miał 4 bidony dostępne więc będzie zapas prądu.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

Link do tego tematu jest na dole w stopce (tak mniej więcej 7 strona). Tak miałem małe baterie.
Oczywiście u Ciebie to miałem na myśli warunki w których konieczne będzie użycie obu silników, bo przecież na płaskiej drodze to z powodzeniem wystarczy jeden.
No jak planujesz 4 bidony to spoko, ja myślałem, że to na jednym.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: tas »

4 bidony :)
20220517_152216_copy_1024x768.jpg
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

Podejrzewam, że chodzi o metodę "na himalaistę" ;-) Założy w górach obóz z prowiantem i bidonami i będzie atakował szczyty z tylko jednym naraz. :-D

Ale tak na poważnie to ja tak robię. Na codzień jeżdżę z małą baterią, żeby rower był lekki, a jak się wybieram dalej to zakładam sakwy i dwie zapasowe baterie do środka :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: SzczepanW2 »

Jak masz zamiar pchać w XF19 tylko 20A to wrzuć tam lepiej XF15. Na przodzie ten silnik nie będzie tak obciążony, da sobie rade na spokojnie.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: lukk »

Jeżdżę w takim setupie z 2bidonami na 91 ogniw:
20230323_111959.jpg
Początkowo ten bidon pod siodłem służył za zasilanie, a ten drugi był niepodłączony i szyna służyła tylko za wieszak, ale kilka miesięcy temu dorobiłem możliwość podłączenia tego drugiego lub obu równolegle. Póki co sprawdza się bardzo dobrze, na krótkie wyjazdy do pracy czy do sklepu wystarczy jedna bateria, ale przy jakichś dłuższych lecą 2. Zwłaszcza na zimę spoko, bo sag mniejszy.
BTW, też czasem myślę o przekładniówce z przodu, ale raczej coś słabszego i sterownik 15-17A.

Czy do pojazdu gdzie chcesz śmigać w grząskim śniegu ta rama nie będzie za wysoka? Będzie wygodnie się podeprzeć w razie jakiegoś uślizgu?
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

tas pisze:
31 mar 2023, 8:07
4 bidony :)
20220517_152216_copy_1024x768.jpg
Mi chodziło ze będę miał np. Samochodzie lub domu bidony lub jeden w plecaku lub montaż max 2 sztuk na rowerze ale ten drugi nie będzie używany na co dzień.
Wypad w góry to 4 naraz nie zabiorę ale dwa już tak a dwa mogę zostawić samochodzie.
Jadę na jedną górę i spowrotem wymienić akumulator i mogę znowu jechać na inną górę.
Bidon 16S lub 20S to z powodu prędkości chce zastosować bo na 13S przy wyładowanej do połowy prędkość jak dla mnie jest za mała po asfalcie jak jeździłem do pracy.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

SzczepanW2 pisze:
31 mar 2023, 9:09
Jak masz zamiar pchać w XF19 tylko 20A to wrzuć tam lepiej XF15. Na przodzie ten silnik nie będzie tak obciążony, da sobie rade na spokojnie.
Nie chce pchać za dużego prądu z powodu temperatury.
Na płaskim mógłbym więcej prądu zastosować ale w górach już nie bardzo.
Silnik będzie miał czujnik temperatury więc będę monitorować zabezpieczenie ustawie na 110°C i zobaczę ile prądu mogę ustawić.
XF15 nie nadaje się do budowy fat bike rozstaw montażowy silnika 100/110mm opona 4,8cala ma 120mm więc opona nie wejdzie na taki rozstaw.
XF15 wersji fat ma rozstaw 185-195mm to już za dużo na przód.
XF19 ma rozstaw 140mm założyć na dwóch stronach blokadę obrotu osi i podkładkę to śmiało mogę założyć silnik na amotyzaror fat bike na rozstaw 150mm

Pojazd na dwóch silnikach buduje z powodu żeby zimą pojeździć opony 4,8 cala z kolcami silnik przedni ma tylko wspomagać wjazdy przez śnieg ciężkim terenie głównie ciągnąć ma 3K turbo.
Duże silniki bo żeby górach nie przegrzewać zamiast 3k turbo mógłby zastosować mxus xf40-30h ale on się nadaje na płaskie tereny a nie w góry.

Mam evspark i waży 85kg i górach mimo że mam moc 18kw to i tak nic to nie pomoże jak waga i opona 3 cala zakupuje się śniegu a pełną mocą jazda górach jest bez sensu jak przyczepności nie ma zimą.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

lukk pisze:
31 mar 2023, 9:09
Czy do pojazdu gdzie chcesz śmigać w grząskim śniegu ta rama nie będzie za wysoka? Będzie wygodnie się podeprzeć w razie jakiegoś uślizgu?
Mam wzrostu 195cm dla mnie rama jest i tak za mała a nogi długie ;)
Właśnie zastanawiam czy bardziej by pasowało zrobić własną ramę z kanapą dla wygody ale zobaczę najpierw na tej ramię co mam będzie czas to robię własną ramę tak żeby dwa bidony umieściła.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Kupiłem obręcze 26" 559 - 100mm szeroka DWUŚCIENNA 36H ALU czarna OOZEE FATcruiser fatbike custom e-bike sts

Tych obręczy nie polecam fabrycznie na łączeniu nie są spawane i widać że jest pęknięta jak zaświeciłem latarką do przebija na wylot.

Idą na reklamację do sklepu ale mają jeszcze inny model innej firmy dałem zapytanie czy są spawane na łączeniu jeśli tak idą na wymianę na spawane.

Edit:
Dostałem odpowiedź ze sklepu:

Obręcze tego typu nie były nie są i nie będą spawane ani w inny sposób łączone na stałe w miejscu łączenia profilu
Zarówno ten model jak i dowolny inny z naszej oferty i z oferty innych dostawców.
Robsson też.
Mięliśmy już przypadki takich wątpliwości klientów i mamy jednoznaczne
odpowiedzi od producentów w tym od firmy Robsson też że to jest właściwe technologiczne wykonanie obręczy i nie będą one inaczej wykonywane
Obręcz jest połączona jedynie drutami w rantach i nie wymaga żadnego innego łączenia usztywnia się ona napręża i gubi tą "szparkę" po dokonaniu zaplotu i założeniu opony.
Szczerze mówiąc to nawet dowolne wąskie klasyczne obręcze które mamy
na stanie też nie miały nigdy widocznego na łączeniu profilu spawu - mowa o aluminiowych
Załączniki
20230401_093517_copy_600x800.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

To pozostaje się z tym pogodzić, albo iść w motocyklowe.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

zielony71 pisze:
01 kwie 2023, 10:57
To pozostaje się z tym pogodzić, albo iść w motocyklowe.
Właśnie nie chce iść w moto konstrukcja ma jak naj mniej ważyć kg nie licząc wagi silników.
Wersji moto nie będzie pasować opona fat bike a opona 5 cali i felga 4 cala moto razy dwa to waga pójdzie w górę.
Obręcze pójdę do spawania i do malowania.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: pxl666 »

uwazam ze opona nawet z kolcami nie pojedzie w kopnym a na pewno nie pod ostra górkę . nie bez powodu w takie warunki wymyślono skuter z gąsienicą gdzie pozatym ze tarcia i trakcji jest 100x więcej to jeszcze masz wysokoobrotowy mocny dwusuw i możesz część mocy stracić na uślizg.
myślami jestem z tobą ale uważam ze tracisz pieniądze. i czas
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

Z doświadczeń samochodowych: jak się zakopiesz i nie możesz ruszyć w śniegu to podstawą jest powolne ruszanie i unikanie poślizgu. Jak dasz gazu w opór to nigdy nie ruszysz. Czyli najważniejsze to się nie zapaść po osie i tu kluczowa jest powierzchnia. Nie potrzeba nawet dużej mocy.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

pxl666 pisze:
01 kwie 2023, 11:11
uwazam ze opona nawet z kolcami nie pojedzie w kopnym a na pewno nie pod ostra górkę.
Miałem okazję jechać moim evspark który waży 85kg kontra falcon na oponach fat bike na górę Skrzyczne szczyrku oczywiście zimą.
Powiem ze mimo że miałem 18kw i tak nie dawał rady z powodu opon i wagi po prostu zakopuje się śniegu.
Falcon na oponach fat bike ale waga o wiele mniejsza i szerokie felgi i opony z kolcami i o wiele mniejszą mocą wjechał tam gdzie ja nie mogłem wjechać i miał o wiele łatwiej się poruszać.

Ja pod koniec góry więcej pchałem niż jechałem więc różnica była ogromna.
Więc pójdę o krok dalej i chce napęd na dwa koła ale żeby rower nie ważył nie wiadomo ile kg.

Zdjęcie wjazdu na skrzyczne evspark nurkował śniegu a fat bike suną po nim bez problemu.
O czas gąsienica dla sparka była by leprza ale trakcie awarii nie ma mowy o transport takich warunkach pojazd 100kg na gąsenicy.
Załączniki
20220213_110423_copy_1600x1200.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: pxl666 »

podjeżdżaliście drogą z zimnika ? ten podjazd jest w zasadzie łagodny , ja mam na myśli atakowanie szlaków pieszych gdzie nachylenie będzie o wiele większe . na pożarówki faktycznie opona starczy zapewne , jeszcze na niskim ciśnieniu to juz wogóle
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Tak drogą od ziemnika.
Dopóki było miarę płasko było ok później było za dużo śniegu drogą nie dało się jechać dla mnie. Jedynym możliwą drogą była na przełaj ale stromą górę ale udeptany snieg przez ludzi, rower wjechał moją pomocą a nie odwrotnie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Kolega wypiaskował obręcze gdzie będę spawane.
Teraz witać wyraźnie przerwę na lakierze nie było tak witać tylko pod lampą.
Załączniki
IMG-20230403-WA0000.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Tuning silnika mxus XF19R
Zalane lakierem EKOIMID z dodatkiem AL203 tlenek glinu żeby poprawić przewodność cieplną cewek do stojana.
Testowałem już ta metodę i mniejsze ryzyko spalenia silnika i większa przewodność cieplna do stojana powoduje że wolniej się nagrzewa silnik z powodu większej masy cieplnej.
Dodatkowo montaż czujnika temperatury KTY84 zamiast czujnika halla prędkości.
Silnik będzie zabezpieczony na 110°C bo w tym silniku magnesy przy większej temperaturze odklejają i przy 110°C pod kontrolą mniejsze ryzyko spalenia silnika.
Załączniki
20230330_205649_copy_800x600.jpg
zielony71
Forumowicz
Posty: 1324
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: zielony71 »

O ile wzrośnie masa silnika? Pół kilo czy więcej?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5822
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: pxl666 »

Dede pisze:
05 kwie 2023, 21:11
Tuning silnika mxus XF19R
Zalane lakierem EKOIMID z dodatkiem AL203 tlenek glinu żeby poprawić przewodność cieplną cewek do stojana.
Testowałem już ta metodę i mniejsze ryzyko spalenia silnika i większa przewodność cieplna do stojana powoduje że wolniej się nagrzewa silnik z powodu większej masy cieplnej.
Dodatkowo montaż czujnika temperatury KTY84 zamiast czujnika halla prędkości.
Silnik będzie zabezpieczony na 110°C bo w tym silniku magnesy przy większej temperaturze odklejają i przy 110°C pod kontrolą mniejsze ryzyko spalenia silnika.
tlenek przewodzi ciepło tak samo jak atomizowane alu ?
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

To jest mały silnik przekładniowy zalanie lakierem z dodatkiem to max 150g. Większe silniki pójdzie koło 300g ale efekty widać na wskaźniku temperatury. Jedynym minusem to należy ten lakier wypalać i nakładać warstwowo po trochu,
Jak za dużo się nałoży to lakier ścięgnie i tak zostanie trochę na uzwojeniu.
Żeby pozadnie zalać to wypalam i zalewam po parę gram lakieru i do pieca na 140°C po 6 razach mamy fajnie zalane cewki z jednej strony. Później obracamy silnik i kilka razy powtarzam z drugiej strony.
Nie wolno zalewać od razu za grubo tylko warstwami.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

pxl666 pisze:
05 kwie 2023, 21:40
tlenek przewodzi ciepło tak samo jak atomizowane alu ?
Aluminium ma leprze przewodność cieplną ale z powodu ze przewodzi prąd i inne pył metali nie można zastosować silniku.
Tlenek glinu AL203 ma mniejszą przewodność cieplną od aluminium ale mimo tego jest dobrym przewodnikiem ciepła ale wybrałem go dla tego że jest dobrym izolatorem prądu.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1322
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Yasiu77 »

Montujesz też termika czy sam KTY84? Jaki sterownik będzie i ile A? Ja se wkleję ntc10k pod sinusa a wyłączanie raczej z rezystora w sterowniku.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

To jest silnik przekładniowy nie ma możliwości montażu termika i wklejenie uzwojenie tylko małe czujniki to już tak, dla tego montuje tylko czujnik KTY83 plus moduł co będzie odczytywać temperatury i po przekroczeniu temperatury wyłączy napęd silniku.

Sterownik jak spomnialem będzie 2x sabvoton mini 45A najnowszej generacji z LCD i ma funkcje PAS.
Jaki prąd jeszcze nie wiem ale gdzieś okolicach 20A a 25A zależy jakie temperatury w górach będą dla XF19R bo dla 3k turbo pójdzie 45A z akumulatora i maxymalny prąd fazowy.
Obrazek
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Przed świętami przyszedł moduł temperatury więcej info można znaleźć pod tematem:
Termometr dla KTY83
viewtopic.php?t=5963

Obrazek

Jeszcze nie wiem jak programować ten moduł instrukcja jest trakcie projektu.
Moduł dostałem za darmo do testowania zobaczę jak się sprawuję czy będzie coś do uleprzenia, bo na razie jest to wersja do testowa.
Moduł dla mnie idealny do projektu bo ma dwa kanały na czujniki KTY83 z wyświetlaczem.
Nie muszę wklejać do silnika wyłącznika termicznego bimetaliczego bo mogę używać czujnik KTY83 fabryczny który już silnik mxus 3k turbo posiada.
Dla mxus XF19R dodałem czujnik KTY83 pasuje idealnie bo tym silniku i tak nie ma możliwości zamontowania czujnika termika bimetaliczego z powodu wymiarów.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Przyszły sterowniki sabvoton mini 45A z wyświetlaczem UKC-1 sterowniki działają ale mają wady fabryczne i muszę je usunąć wady i przy okazji zrobię tuning licząc że będę dobrze działać w tym projekcie.
Więcej info o wadach i problemach tych sterowników odsyłam na osobny temat na forum
viewtopic.php?t=9523
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: barszcz2 »

Dede pisze:
03 kwie 2023, 16:43
Kolega wypiaskował obręcze gdzie będę spawane.
Teraz witać wyraźnie przerwę na lakierze nie było tak witać tylko pod lampą.
Nie wiem na czym to stanęło u Ciebie ale rozmawiałem z dostawcą gdy zobaczyłem ta szczelinie po zakupie z 2 lata temu. Dowiedziałem się, ze e obrecze maja w brzegach kanał technologiczny i sa spinane jakimis pinami typu pressfit. Tak ma być.

Swoja drogą witam w klubie fat2x2
IMG_20230120_130417_copy_1824x1368_1.jpg
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: barszcz2 »

U mnie z przodu XF08 na 14A. Z tyłu 3kturbo 4T na 80A. Na kołach 20" moment na tyle duży, że mocne odejscie podnosi przód i ten maly silniczek głównie boksuje. W sniegu, piasku ta mała moc zaskakująco dobrze wyciaga z grząskiego. Nie dawałbym wiecej mocy na przód. Nie ma to sensu, predzej zerwie przyczepność niż cos realnie pomoże.
IMG_20230527_145730.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

barszcz2 pisze:
26 maja 2023, 23:11
Nie wiem na czym to stanęło u Ciebie ale rozmawiałem z dostawcą gdy zobaczyłem ta szczelinie po zakupie z 2 lata temu. Dowiedziałem się, ze e obrecze maja w brzegach kanał technologiczny i sa spinane jakimis pinami typu pressfit. Tak ma być.
Też tak powiedział sklep że są spinane jakimś drutem ale jakoś nie ufam jak nie są spawane jak widzie szczeliny na całej długości i jeszcze przy silniku 3k turbo.

Tak wygląda po spawaniu aluminium




Tak wygląda po wyszlifowaniu zostawiłem jakieś 1mm żeby trochę tego spawu zostało.








Silniku 3K Turbo i XF19R zrobię zabezpieczenia przed rdzą będzie malowanie lakierem epoksydowym żeby magnesy i części aluminiowe nie chwyciła korozja.
Poprzednie silniki jak jeździłem zimą to korozja wzięła więc zabezpieczenia anty korozyjne przyda się.



Tutaj mamy już częściowo pomalowane magnesy 3K Turbo


barszcz2 pisze:
27 maja 2023, 15:03
U mnie z przodu XF08 na 14A. Z tyłu 3kturbo 4T na 80A. Na kołach 20" moment na tyle duży, że mocne odejscie podnosi przód i ten maly silniczek głównie boksuje. W sniegu, piasku ta mała moc zaskakująco dobrze wyciaga z grząskiego. Nie dawałbym wiecej mocy na przód. Nie ma to sensu, predzej zerwie przyczepność niż cos realnie pomoże.
Z przodu planuje do 15A a z tyłu na 3k turbo 45A. Zobaczę jak to będzie w praktyce czy będę jechał na jednym bidonie czy na dwóch jak na dwóch mogę wiecej prądu zastosować na 3k turbo bo sterownik po tuningu to śmiało mogę 60A podnieść.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: lukk »

Zabezpieczanie silnika lakierem - ciekawy pomysł. Ja też po jeździe cały rok miałem sporo korozji, ale po oczyszczeniu dałem trochę oleju silnikowego (niedużo, kilka ml), i roztarłem pędzelkiem po silniku, żeby zrobił się taki film olejowy. Pomogło, bo następnym razem nie było żadnej nowej korozji, a przy uszczelnieniu dekli sylikonem nie pojawia się żadne pocenie się od oleju.
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: barszcz2 »

No to u mnie wyjątkowo fartownie kilka zim juz na karku, łacznie na XF30, XF45, XF08 i korozji brak. Zawsze dekle skręcone na silikonie i troche silikonu w kanale wiązki.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Nie wiem jak inne silniki ale mxus 3k turbo nie ma simeringu uszczelniacza z jeden strony na osi i nie ma możliwości zamontować.
Jak nie ma uszczeniacza to jest duża szansa że woda się dostanie.

Mój znajomy na QS205 po paru lat jazdy zimą i deszczu ostatnio pojawił się błąd halla i otworzył silnik co w nim znalazł dużo rdzy.
Tak wygląda po paru lat silnik kupił od znanej firmy i po tuningu zmiany uzwojeń itp.
Załączniki
IMG-20230601-WA0001.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Podkład plus małe szpachlowanie epoxydem żeby nie było znać spawania.


Podkład po szpachlowaniu



Lakier końcowy niebieski wygląda jak anodowana felga na niebiesko.



Wstępnie zaplecione koła



Nyple użyłem średnicy 5mm i podkładki pod nyple 5mm wewnętrznej i 11mm średnicy zewnętrznej. Oczywiście felga wiercona z 4,5mm na 5mm pod nyple żeby mógł zastosować podkładki M5

Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 962
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Yin »

Też siebie dawałem podkładki pod nyple i robią robotę - 3 sezony z 3k turbo i obręcz dalej cała.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Mocowanie wachacza projektowane od podstaw. Chciałbym używać mocny regen hamowania więc musiałem zrobić leprze mocowanie takie żeby było eliminacja luzów.




Do tego użyłem płaskownika stalowego i będzie skręcane na dwie śruby żeby eliminować luzy na uchwycie.





Tak wygląda już po wierceniu i szlifowaniu, należy jeszcze dopasować hamulec i wykonać mocowanie na adapter hamulca.

Czasochłonna praca projektowanie i dopasowanie elementów powoli ale idzie nawet ładnie.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 773
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: lukk »

Wygląda spoko, tylko czemu biedna suwmiarka taka rypnięta w piachu :P

Jaka grubość blachy i jak planujesz mocować te 2 śrubki skręcające blokadę? wiercenie przez grubość materiału i gwintowanie czy spawanie jakichś tulejek i nakrętek?
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Zastosuje nakrętki wałeczkowe symetryczne M6x10x10
Grubość blachy 10mm i wiercone jedyny gwit które zrobię to M10x1 na mocowanie naciągacza łańcucha
Uchwyt jeszcze nie ukończony ale wygląda mocowanie wstępnie jak na foto


Po przykręceniu tych śrub czymak jest bardzo mocny a jeszcze przyjdzie nakrętka osi to żaden regen nie wyrobi uchwytu jak nie będzie luzów.

Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Trochę czasu zajęło zrobienie blokady obrotu osi dla silnika maxus XF19R do amotyzatora aluminiowego.
Blokada zrobiona tradycyjnie kątówką i wiertarką a gwitowanie ręcznie, nie jest to projekt wycinany laserowo i maszynowo zrobiony.




Blokada jest z kasowaniem luzu na osi i zrobiona na wymiar dla silnika maxus XF19R i amotyzatora.
Materiał stal nierdzewna 3mm grubości.



Między czasie projekt wachacza i wygięcie rury tak żeby opona 4,8 cala pasowała idealnie do projektu.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1005
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Przemek »

Bardzo ładna ręczna robota ,, takie pytanie, co to za przystawka do szlifierki makita ? i drugie,, w kibelku zrobiłeś sobie warsztat? :)
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Przystawka do szlifierki firmy WOLFCRAFT
Czy to nazwać warsztat raczej nie, pracę chobistyczne chwilowe robię pomieszczeniach gdzie są kafelki, kafelki idzie szybko umyć a pokojach mam dywany więc staram się tam nie brudzić.
Szlifowanie to na dworze domu nie ma warunków na używanie kątówki dla tego mam większość elektronarzędzi akumulatorowych mobilnych.

Kupiłem wolnobieg 7s DNP rozebranie i smarowanie bo środku nie było smaru pracował na sucho łożyska i mechanizm więc teraz dużej przeżyje jak dostał smar i teraz nie słychać tak głośno mechanizmu.



Niestety ale dla konstrukcji fatbike pierwsze dwa zębatki nie użyteczne bo opona 4,8 cala nie pozwala na ich używanie bo łańcuch by ocierał o oponę.



Wolnobieg 7S przerobiony na 5S dwa zębatki zastąpiłem pierścieniem aluminiowym. Aktualnie zębatki zamontowane to 34T-18T-15T-13T-11T.
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »












Rower jeszcze nie dokończony narazie testuje.
Na dzień dobry regulacją sterowników muszę zrobić.
Przednia opona ściera asfalt od 0km/h do 5km/h za duży moment muszę zmierzyć prąd bo 100A fazowego to decydowanie za dużo na przednie koło mimo że mam 20A z akumulatora.

Pojazd ma aktualnie 1000W przód 2200W tył jak na moc 3200W to mega ma momentu na starcie bez żadnego opóźnienia na manetce gazu.

Wcześniej jeździłem na maxus 30H i też mocą 3000W ale tam nie było takiego momentu i sprawności jak aktualnie na dwóch silnikach mega frajda że teraz to jedzie.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 962
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Yin »

Witam w gronie grubych opon :) Jak pierwsze wrażenie z tego amora, lagi nie pracą przy hamowaniu?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

Czuję opony jak pracują muszę napompować większe ciśnienie i też amorek bo ma za małe ciśnienie na razie amorek ma ciśnienie 80psi max mogę dać 120psi ale przy 120psi zbyt sztywno bo przy 90kg ciała nie chciał pracować muszę zobaczyć przy 100psi.
Amorek na razie nie ma luzów bo jest nowy ale opony 4,8 cala pracują i wybierają nierówności ale to trochę inne uczucie jak pojazd płyną na nierównościach na tych oponach inaczej się jedzie niż cienka opona na dużym ciśnieniu.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: SzczepanW2 »

Jeśli amorek to Himalo z Aliexpress, to bardzo odważnym jest wkładanie tam XF19R :o . To jest plastelina, mi taki sam pękł przy normalnej jeździe "chodnikowo-miejskiej" w pół sezonu. .
Dede
Forumowicz
Posty: 2081
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Dede »

SzczepanW2 pisze:
16 sie 2023, 14:01
Jeśli amorek to Himalo z Aliexpress, to bardzo odważnym jest wkładanie tam XF19R :o . To jest plastelina, mi taki sam pękł przy normalnej jeździe "chodnikowo-miejskiej" w pół sezonu. .
A którym punkcie pękł Tobie ten amorek?
Warto wiedzieć gdzie może mi pęknąć ten Himalo.

Prezentacja jak jedzie się po plaży na suchym piasku.




Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 962
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: Yin »

Idzie jak po stole :) Z ciśnieniem trzeba dobrać pod siebie, na początku zabawy pompowałem za dużo, potem trochę za mało raz prawie dobiłem dętkę z przodu podjeżdżając pod krawężnik teraz chyba znalazłem złoty środek. Zimą trochę wypuszczam żeby oponki lepiej wybierały zmrożony / zbrylony w lód śnieg.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2023, 17:01 przez Yin, łącznie zmieniany 1 raz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: FAT BIKE 2x2 3K Turbo i XF19R

Post autor: SzczepanW2 »

w 99% przypadków pękają na "koronie" czy jak tam nazwać element łączący dole golenie. Jak pęknie chinczyk oferuje drugą sztukę dolnych goleni za 1usd, ale do mnie np. nigdy nie doszły i amor poszedł na śmieci.
ODPOWIEDZ