Strona 1 z 1

Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 14:54
autor: kristofix6
Silnik przekładniowy XP04 750-1350W - 80nm. Bateria na Samsungach 21700 - 25ah.

W silnik został wklejony czujnik temperatury. Nie wyświetla mi go na wyświetlaczu. Na fotkach widać - umieściłem go w skrzynce na baterie. Na zdjęciu są dwa wyświetlacze z temperaturą - jeden jest w silniku, a drugi wrzuciłem żeby kontolować temperature w skrzynce na baterie - nie wiem po co mi to, ale termometr koszuje 6 zł więc wkleiłem ;)

Baza Giant Trance. Przekładniówka dlatego że zamierzam pedałować ;) Sporo terenu, umiarkowane podjazdy - najwięcej po płaskim w lesie itp. Generalnie rejony Śląska, Jury itp.

Dorzucam też zdjęcia przekładniówki - taka ciekawostak - platikowy wieniec. Będę rozbierał całość po 1000 km. Smar wymieniony na litowy-molibdenowy.

Fotki będę wklejał partiami. Nie malowałem jeszcze skrzynki, także update i foteczka całości na ładnym tle będzie w przyszłości.

equid, tas, mgvolt - dzięki za pomoc.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 14:55
autor: kristofix6
Baza

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 15:03
autor: kristofix6
Najwięcej roboty było z skrzynką na baterie - postawiłem na poliwęglan 3mm. Nie mylić z pleksi. Z poliwęglanu robi się np tarcze dla policjantów. Taka tarcza dzielnie znosi uderzenia cegieł ;) Bateria 25 ah sporo waży - nie mam kompletnie zaufania do skrzynek sklepowych które są łapane na dziurach pod bidon. Poliwęglan dobrze się formuje na ciepło. Na fotkach starałem się oddać ideę formowania. Klej do łączenia acrifix 116. Miejscami mam trzy warstwy poliwęglanu, a każda z nich ma 3mm, także jest mocno.

Kupiłem od drukujemy e-rowery zastrzały do wzmocnienia, ale postawiłem na autorskie rozwiązanie. Te drukowane 3d nie chcą się fajnie dopasować do kształtu ramy. Natomiast poliwęglan można fromować w dowolny kształ, więc od góry złapałem sobie na śrubach uchwyt - lepsze rozwiązania od wiercenia w ramie.

Nie chciałem usuwać chwytów na linki z ramy więc podgrzałem skrzynke w tym miejscu i docisnąłem do ramy - poliwęglan fajnie się odkształcił i całośc przylega do ramy.

Całość nie drgnie na milimetr na dużych dziurach. Złapałem na tym górnym uchwycie i dwóch śrubkach z bidonu. Dodatkowo na rurze tej skośnej zrobiłem swego rodzaju uszczelkę która ma odebrać naprężenia z śrub bidownowych - klej na ciepło rozlałem pod całą skrzynką i szybko przymocowałem do ramy - wcześniej nasmarowałem ramę oliwą żeby się nie skleiło, tylko żeby uformować ksztalt między ramą a skrzynką - robi to robote niesamowitą - klej na ciepło po wyschnięciu ma idealną konsystnecje - nie jest miękki i nie jest twardy - idealnie absorbude drgania.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 15:05
autor: kristofix6
Fotki

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 15:11
autor: kristofix6
Czujnik pas i zintegrowana korba pressfit jest wyzwaniem. Nie chciałem przechodzić na kwadrat - nie lubię takich rozwiązań. Zresztą cała baza jest raczej z górnej półki, więc kombinowałem ze swoim uchwytem - tutaj też rozwiązania z drukarki 3d nie wchodziły w grę. Na szczęście poliwęglan też tutaj idealnie pasuje.

To była moja pierwsza próba gięcia i estetyczne to nie jest. Natomiast idealnie pasuje pod dół korby - nie drgnie na milimetr. Przed montaże dałem klej na ciepło, żeby się rozlał pod całością i uszczelnił ostatnie milimetrowe szparki. Później całość złapałem z dwóch stron opaskami zaciskowymi.

Magnesy wklejone w zębatkę.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 15:15
autor: kristofix6
Składanie.

Więcej fotek wkleję jak pomaluję skrzynkę. Jak ma taki kolor to wydaje się olbrzymia :) ale ma zaledwie 10 cm szerokości. :)

Pozostało mi jeszcze uszczelnienie przed wodą - silikon i uszczelki.

A co do farby to zastanawiam się nad żywicą epoksydową żeby mieć pewnośc że te sklejki mi nie namokną.

Śruby oczywiście zostaną wymienione na estetyczniejsze :) To jest skręcone tylko po to żeby zobaczyć czy śmiga :) Sklejki też muszę na krawędziach doszlifować i wyrównać.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 17:08
autor: tas
XP04 z zabezpieczeniem temperatury, no nieźle :)

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 18:57
autor: kristofix6
To nie jest zabezpieczenie ;) Raczej luzna informacja dla mnie ile silnik moze. Tzn jakas intensywnosc go gotuje i w zwiazku z tym do jakich warunkow jest idealny :)

Ale zgodzilbym sie ze bez tego tez bym śmigał. Czyli jest to taki gadżecik :)

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 20:03
autor: Yin
Fajna relacja z budowy, brakuje ostatnio takich rzeczy na forum :) Przezroczysta skrzynka też ma swój urok, trochę przypomina pierwsze moderskie obudowy pc. Może zamiast malowania to dać jakieś neonowe ledy? :mrgreen:

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 21:35
autor: kristofix6
Przezroczytsa może i fajna, ale kupiłem za cienki poliwęglan i musiałem wzmacniać poprzez doklejanie kolejnych warstw. Klej acrifix 116 jest turbo mocny, ale jest klejem rozpuszczalnikowym - dośc agresywanie wżera się w poliwęglan i po takim działaniu poliwęglan ma wykwity i nie jest już przezroczysty - wygląda jak oblodzona szyba samochodu przy -20 stopni :) Także na pewno maluję na czarny mat cały trzon z poliwęglanu.

Na pewno szkoda mi sklejki. Trafiłem super arkusz na którym widać słoje drewna. Gdybym miał brązowy rower to na pewno zalakierowałbym i zostawił. A teraz pozostaje mi pomalować na czarno. Choć rozważam jeszcze czarną półprzeroczystą lakierobejcę która da kolor ale słoje nadal bedzie widać, a na to wszytsko żywica epoksydowa żeby było wodoodporne.

Będę wklejał postępy prac. Mam wrażenie że temat przekładniówek jest dosyć niszowy :) Nie wiem czy to wynika z tego, a jest to jednostka genialna dla osoby która chce troszke ruszać nogami(bez oporu). Dziś kręciłem się po podjazdach długości 200-800 metrów z nachyleniem 10-15% i maksymalnie w silniku miałem 55 stopni przy temperaturze otoczenia 18. Także genialnie. Oczywiście kręciłem pedałami, ale jedynie żeby pas poczuł co ma robić :) Zero wysiłku z mojej strony. Na samej manetce próbowałem ale za mało żeby ocenić. Pokręcę się na tych samych podjazdach z manetką i pozniej z pedałami bez manetki, żeby zobaczyć jak taki sam podjazd i przy tej samej prędkości działa na temperature silnika. Wiem, że może się to wydawać idiotyczne, bo temperatura silnika nie jest najlepszą miarą - ale jest jedyną jaką mam ;)

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 22:25
autor: Kwiatek88
No wreszcie... już myślałem, że twój projekt upadł. Cieszę się że już jeździ. Opowiedz coś o silniku. Jak ci się nim jeździ ?, Czy jest głośny?, Jakie realnie prędkości osiągasz itp.
Jak wiesz ja zdecydowałem się na Mxus 10x6 i na moje płaskie trasy sprawdza się znakomicie. Płaskie odcinki i dojazdy do pracy to jego żywioł. Jako że kręcę dość intensywnie to na baterii 24Ah robię grubo ponad 100km. Na leśnych wolnych ścieżkach widać, że nie idzie mu najlepiej ale radzi sobie. Nie mniej jednak ciekawi mnie jak by mi się jeździło przekładniówką.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 maja 2023, 22:32
autor: kristofix6
Kwiatek88 pisze:
09 maja 2023, 22:25
No wreszcie... już myślałem, że twój projekt upadł. Cieszę się że już jeździ. Opowiedz coś o silniku. Jak ci się nim jeździ ?, Czy jest głośny?, Jakie realnie prędkości osiągasz itp.
Jak wiesz ja zdecydowałem się na Mxus 10x6 i na moje płaskie trasy sprawdza się znakomicie. Płaskie odcinki i dojazdy do pracy to jego żywioł. Jako że kręcę dość intensywnie to na baterii 24Ah robię grubo ponad 100km. Na leśnych wolnych ścieżkach widać, że nie idzie mu najlepiej ale radzi sobie. Nie mniej jednak ciekawi mnie jak by mi się jeździło przekładniówką.
Jest cichy. Szum opon+otoczenie mam wrażenie że zagłuszają zupełnie silnik. Oczywiście przy starcie i przyspieszeniach slychać, ale na pewno nie jest to xf19 :D

Tobie oficjalnie też dziękuję za pomoc ;) odezwe się na fb jak odzyskam haslo do fb. A o pełnych wrażeniach będę pisał tutaj żeby przyszli "konstruktorzy" mieli jakąś lekture :D

A tak a szybko to prędkości 37 km/h lekko, ale mam małą zebatke z przodu i mam juz mega wysoką kadencje przy tej predkosci(100-120). Planuje ją wymienić na więszką i wtedy ocenie vmax. Dam tu znać.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 maja 2023, 20:57
autor: pxl666
niby super ale jednak bym tam wpakował bidon bo i lepiej się spisuje i zawsze to można zdjąć

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 maja 2023, 23:04
autor: kristofix6
pxl666 pisze:
11 maja 2023, 20:57
niby super ale jednak bym tam wpakował bidon bo i lepiej się spisuje i zawsze to można zdjąć
bidon nie chciał mi się zmieścić w światło ramy. mam na myśli ten z 21700.
zdejmowanie rozumiem że to bardzo duży atut, ale nie rozumiem czemu lepiej się spisuje. możesz wyjasnić?

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 12 maja 2023, 7:34
autor: pxl666
zwarty szczelny sprawdzone rozwiązanie itd . ta rama to anthem ? do mojego anthema sie zmiescil zwykły 13s5p 18650

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... lFSGlneXJR

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 08 kwie 2024, 21:39
autor: kristofix6
Nakręciłem na tym silniku jakieś 500km i jestem mega zadowolony. Przekładniówki dają rade w terenie, na podjazdach. Mają kopa nawet przy prędkości 20km/h czuć przyspieszenie z 20km/h na 30km/h. Nie jest to demon szybkości bo zaledwie 37km/h pociągnie na manetce. Aczkolwiek 37km/h w lesie to jest już sporo - korzenie i kamienie przy tej prędkości pojawiają się dosyć szybko i niezauważenie czasami.

Obecnie nadal męczę temat chłodzenia. Dziś przy upałach i max prędkości po płaskim ciągle 96 stopni celcjusza w silniku. Nie wiem czy to dużo :/ Słyszałem że czujniki halla spokojnie 110 przyjmują.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 09 kwie 2024, 21:47
autor: kristofix6
na endless-sphere poruszyłem temat chłodzenia i moj bieżacy pomysł na wyrzucenie temperatury poza silnik przy zachowaniu szczelności jest taki jak na zdjeciu. czyli w pokrywie bocznej miedzy kasetą a silnikiem wycinam w kształcie trójkąta miejsca w które wkleję silikonem wysokotemperaturowym i zanituję płytki miedziane. bardzoooo cienkie płytki które wyrzucą ciepło lepiej niż obecna obudowa aluminiowa. idealna byłaby membrana zamiast miedzi. membrana która wyrzuca ciepło i powietrze swobodnie przepływa ale nie brud i woda - ponoć są takie materiały np. goretex albo event. ale z materiałami takimi to juz jest troche hardkor. zostaje przy miedzi. bede to badał i dam znać. może ktoś doświadczony coś dorzuci w odpowiedzi tutaj

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 0:06
autor: Badlook
Nie jestem doświadczony ale ja bym tą miedź dodatkowo czymś przykręcił. Będziesz dawał na zakładkę? Od wewnątrz czy od zewnątrz? Wycięcia na pewno trzeba zrobić symetrycznie żeby zachować wywarzenie. Najlepsze były by niziutkie radiatory miedziane wklejone w te miejsca, pęd powietrza między żebrami dał by dużo

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 9:15
autor: kristofix6
Montaż od zewnątrz i po rogach płytki będę nitował albo przykręcał, a dodatkowo silikon wysokotempreaturowy, żeby nie weszła wilgoć i brud. Teraz się zastanawiam czy płytka 0,5mm miedziana, czy radiator z żeberkami. Tak jak piszesz-radiator fajnie oddaje ciepło, ale to jest czasochłonne, a silnik ma dosyć duże i szybkie wahania temperatury i lepiej może się sprawdzić bardzo cieniutka miedź, która szybko będzie reagowała.

Zastanawiam się też ile mogę wyciąć żeby nie stracić na stabilności konstrukcji. Ale całkiem możliwe że jak wykroję trzy kawałki które łącznie zabiorą 20% i to w miejscach gdzie przy obwodzie nie ma śrub to nic się nie stanie.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 9:20
autor: zielony71
Ja mam tylko takie doświadczenie, że jak uzwojenie ma 80 stopni to silnik z zewnątrz ma ze 30-40.
Czyli imho problemem jest raczej przekazanie ciepła z uzwojenia na obudowę niż z obudowy na zewnątrz.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 10:28
autor: RadQ
zielony71 pisze:
10 kwie 2024, 9:20
Ja mam tylko takie doświadczenie, że jak uzwojenie ma 80 stopni to silnik z zewnątrz ma ze 30-40.
Czyli imho problemem jest raczej przekazanie ciepła z uzwojenia na obudowę niż z obudowy na zewnątrz.
100% racji, pomijając już fakt konstrukcyjny znacznego osłabienia dekla podtrzymującego łożysko. Pomysł totalnie słaby... :twisted:

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 14:16
autor: mitusm
Ile mu dajesz W w piku ? Przez pół roku tak męczyłem XF19R, ale dałem mu spokój i wpadł BAFANG BBSHD. Daję mu 500W mniej niż przekładniowemu, idzie pod pionową ścianę jak by jej nie czuł, a na drodze 60+ na samej manetce z wiatrem.
Wiele nie zyskasz na tych zabawach, osobiście miałem plan przedmuchu powietrza przez osie (rozwiercić drugą), ale pomysł umarł na etapie myśli :)
W bezprzekładniowych silnikach spotkałem się że ludzie wkładali wentylator który mieszał powietrze w środku, ale tam jest na to miejsce.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 14:33
autor: pxl666
chyba najlepiej zalać olejem

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 14:56
autor: Badlook
Xf 15 jak i 19 nie da się zalać olejem, nie jest szczelny bo uszczelniacz pracuje na wieloklinie...

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 15:01
autor: mitusm
Badlook pisze:
10 kwie 2024, 14:56
Xf 15 jak i 19 nie da się zalać olejem, nie jest szczelny bo uszczelniacz pracuje na wieloklinie...
Gość lata na XP04

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 15:20
autor: Badlook
Podejrzewam że konstrukcja ośki i uszczelniacza będzie podobna albo i tą sama

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 15:24
autor: Badlook
Kolejna sprawa to przekładnia i zębatki z tworzywa które nie lubią oleju. Ewentualnie silikonowy ale on nie ma właściwości odprowadzających ciepło. I pozostaje jeszcze sprzęgło i to jak olej na nie zadziała. Kiepski temat wydaje mi się

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 20:23
autor: kristofix6
Wiercenie w oście odpada bo lecą tam kable. Zalewanie olejem odpada, bo mini wyciek i jedna kropla oleju na tarczy = szpital miejski izba przyjęć, wentylator do środka żeby rozdmuchiwał powietrze wewnątrz-nie ma miejsca w przekładniówkach. ostatnia nadzieja to dziura w pokrywie bocznej - powiedzmy o średnicy 3cm. albo najlepiej dwie. Takie dwie dziury nie osłabią pokrywy. Na endless sphere śmigają ciężkimi silnikami DD i wiercą takich dziur 12 po całym obwodzie, żeby wentylować.

Szukam membrany, która nie przepuści do wewnątrz wody i pyłu, ale przepuści powietrze. Membrana zakryje te dziury w bocznej pokrywie. Albo to idiotyczne, albo sensowne. Dam znać.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 22:02
autor: pxl666
nie przepuści wody ale powietrze wystarczająco szybko aby wentylować?

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 22:09
autor: kristofix6
pxl666 pisze:
10 kwie 2024, 22:02
nie przepuści wody ale powietrze wystarczająco szybko aby wentylować?
jestem zielony w tematach membran i rzeczywiscie mogłem to poprzedzić researchem zanim tu wspomne o tym. ale tak, szukam takiej membrany. jeśli nie ma takich to odpuszczam totalnie już temat. przy czym niekoniecznie to musi bardzo szybko reagować. bo w normalnej jezdzie mam na uzwojeniach 60 stopni, a przy zabawie dłużej manetką skacze do 96 stopni. gdyby membrana była wolna ale działała to przy normalnej jezdzie mam 50 stopni i przy manetce skacze na 86 a nie 96(czy tam zamiast 106 to 96 - do przebadania).

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 10 kwie 2024, 22:23
autor: mitusm
kristofix6 pisze:
10 kwie 2024, 22:09
pxl666 pisze:
10 kwie 2024, 22:02
nie przepuści wody ale powietrze wystarczająco szybko aby wentylować?
jestem zielony w tematach membran i rzeczywiscie mogłem to poprzedzić researchem zanim tu wspomne o tym. ale tak, szukam takiej membrany. jeśli nie ma takich to odpuszczam totalnie już temat. przy czym niekoniecznie to musi bardzo szybko reagować. bo w normalnej jezdzie mam na uzwojeniach 60 stopni, a przy zabawie dłużej manetką skacze do 96 stopni. gdyby membrana była wolna ale działała to przy normalnej jezdzie mam 50 stopni i przy manetce skacze na 86 a nie 96(czy tam zamiast 106 to 96 - do przebadania).
Zanim wsadziłem mida w miejsce przekładniowego XF19 dołożyłem przedni napęd (XF07 10-12A), zyskałem 500W kosztem 3kg. Bardzo pomogło, ale dalej było mało na moje góry. W miedzy czasie dopadła mnie watowica i aktualnie do 1500W bafanga szykuje się na front 500W XF15 i 22A...

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 12:46
autor: kristofix6
Kolejny upgrade.
Tutaj sprawdzony patent. Jeszcze przed operacja kolana kiedyś stratowałem dużo w mtb i w ciężkich sezonach łapałem gume nawet 8 razy na sezon a z mleczkiem spadło do 0. Nigdy nie chciało mi się bawić w uszczelnianie obręczy, dedykowane opony, wentyle i wybrałem komfortowe rozwiązanie:

1. Rozkrecam wentyl samochodowy.
2. Dętkę płuczę od wewnatrz wodą - żeby wypłukać talk
3. Zalewam 100-120ml mleczkiem i skręcam wentyl.

Tak, wiem - jest to rozwiązanie wagowo cięższe od tradycyjnego, bo dochodzi zbędna dętka. Ale ja takie rozwiązanie uwielbiam i przy ebiku waga dętki nie robi różnicy. Rekordowo jeździlem na takim rozwiązaniu na jednej dętce dwa lata. Dolewałem mleczko jedynie przez wentyl i po 2 sezonach z konieczności wymiany zużytej opony przejrzałem dętkę i naliczyłem 14 dziur zalepionych mleczkiem :D

Tutaj filmik z testów jak to działa na wielkich gwoździach https://www.youtube.com/shorts/2t_Ji0WVT4g

Dodatkowo w plecaku wożę zestaw 100ml trezado(Spray naprawczy do opon Trezado TRTURB100 100 ml) - do awaryjnego napompowania i zalepienia opony gdyby samo się nie zalepiło. To wsyztsko, żeby nie grzebać się z wymianą dętki w tylnym kole na trasie.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 13:58
autor: mitusm
Dobry patent, można by profilaktycznie zastosować. Ja u siebie kupuję oponę 'na wagę'. Jak opona ma 1200g lub więcej można brać :)
https://allegro.pl/oferta/opona-mtb-27- ... 5220275013
Ostatnio testuję.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 15:58
autor: SzczepanW2
Bardzo fajny rower, sam testuje XP04 od zeszłego lata i mam bardzo podobne spostrzeżenia do Twoich. Osobiście jestem z niego średnio zadowolony, chyba trzeba będzie spróbować XF19 V2, patrząc po tym jak jeździ u Glebora to jest fajnie. Wcześniej miałem pierwszą wersję XF19 to było czuć że to był prototyp testowany na klientach :D Swoje XP04 puszczam na pakiecie 14S, wtedy z prędkościami nie jest źle. Na kole 27,5 spokojnie dobija do okolic 50km/h.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 18:04
autor: mitusm
SzczepanW2 pisze:
11 kwie 2024, 15:58
Bardzo fajny rower, sam testuje XP04 od zeszłego lata i mam bardzo podobne spostrzeżenia do Twoich. Osobiście jestem z niego średnio zadowolony, chyba trzeba będzie spróbować XF19 V2, patrząc po tym jak jeździ u Glebora to jest fajnie. Wcześniej miałem pierwszą wersję XF19 to było czuć że to był prototyp testowany na klientach :D Swoje XP04 puszczam na pakiecie 14S, wtedy z prędkościami nie jest źle. Na kole 27,5 spokojnie dobija do okolic 50km/h.
Też byłem zwolennikiem przekładniowych silników aż nie przejechałem się na midzie. W XF19R puszczałem 35-38A, mid przy 20A robi lepszą robotę wyjeżdżając chłodny na górę i z 10A zapasu pod manetką. V-max w sumie kwestia odwagi, wystarczy że nie ma wiatru i lekko robi 60+.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 18:34
autor: SzczepanW2
To u mnie odwrotnie, zaczynałem od BBSHD, a skończyłem na przekładniówkach i innych silników nie chcę :P Wszystko zależy od stylu jazdy i terenu.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 18:48
autor: Badlook
kristofix6 pisze:
11 kwie 2024, 12:46
Kolejny upgrade.
Tutaj sprawdzony patent. Jeszcze przed operacja kolana kiedyś stratowałem dużo w mtb i w ciężkich sezonach łapałem gume nawet 8 razy na sezon a z mleczkiem spadło do 0. Nigdy nie chciało mi się bawić w uszczelnianie obręczy, dedykowane opony, wentyle i wybrałem komfortowe rozwiązanie:

1. Rozkrecam wentyl samochodowy.
2. Dętkę płuczę od wewnatrz wodą - żeby wypłukać talk
3. Zalewam 100-120ml mleczkiem i skręcam wentyl.

Tak, wiem - jest to rozwiązanie wagowo cięższe od tradycyjnego, bo dochodzi zbędna dętka. Ale ja takie rozwiązanie uwielbiam i przy ebiku waga dętki nie robi różnicy. Rekordowo jeździlem na takim rozwiązaniu na jednej dętce dwa lata. Dolewałem mleczko jedynie przez wentyl i po 2 sezonach z konieczności wymiany zużytej opony przejrzałem dętkę i naliczyłem 14 dziur zalepionych mleczkiem :D

Tutaj filmik z testów jak to działa na wielkich gwoździach https://www.youtube.com/shorts/2t_Ji0WVT4g

Dodatkowo w plecaku wożę zestaw 100ml trezado(Spray naprawczy do opon Trezado TRTURB100 100 ml) - do awaryjnego napompowania i zalepienia opony gdyby samo się nie zalepiło. To wsyztsko, żeby nie grzebać się z wymianą dętki w tylnym kole na trasie.
Patent z mlekiem stosuje od paru dobrych lat do dętek. Nie dość że nie trzeba dopompowywać co chwila powietrza to jeszcze nie ma problemu z drobnymi przebiciami tyle że ja nic z dętkami nie robię. Leje 100ml i tyle.

Re: Full, przekładniówka 750-1350W, 25ah, poliwęglan i sklejka :)

: 11 kwie 2024, 19:18
autor: mitusm
SzczepanW2 pisze:
11 kwie 2024, 18:34
To u mnie odwrotnie, zaczynałem od BBSHD, a skończyłem na przekładniówkach i innych silników nie chcę :P Wszystko zależy od stylu jazdy i terenu.

W sumie masz rację, nie strome podjazdy pewnie bym nie ruszał XF19.