Mój projekt bms V2 10S25A
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Mój projekt bms V2 10S25A
Witam
Jest to kontynuacja projektu "Mój projekt bms v1"
Projekt V1 miał za zadanie przetestować niedużym kosztem podstawowe zadania i funkcję ochronne prostego a dobrego bms
Wyniki testów i prób z wesji V1 wyszły pozytynie przypomnę jakie były założenia
116mmx66mm -wymiar pod koszyk prostokątny 6s
-Czujnik temperatury 65C
-Prąd pracy ciągłej 5A -tyle potrzebuję do swojego użytku
-Prąd wykrywania przeciążenia 15A czas wykrycia 10ms-20ms
-Prąd wykrywania zwarcia 100A-130A czas wykrycia 5-50uS
-Bezpiecznik bezpieczeństwa 10A Przepalenie powinno nastąpić po przekroczeniu prądu 30A po 1s i 150A po 10ms czyli pierw zabezpieczenie --elektroniczne potem bezpiecznik bezpieczeństwa
-Napięcie przeładowania 4.3V Napięcie odpuszczenia 4.10V
-Napięcie rozładowania 2.5V Napięcie odpuszczenia 3V
Granica załączenia 4.10v +- 1% granice można regulować w granicach 3,6-4.2V
Prąd balansowania 40ma -Prąd można regulować od 20-120ma
Układ balansowania posiada bepieczniki awaryjne które odłączają dany moduł w przypadku awarii sekcji i zwiększenia prądu powyżej 100ma
Testy przyniosły oczekiwane skutki ,zabezpieczenia działają ,balansowanie skutecznie wyrównało pakiet 6s3p który był rozjechany 3.6-3.9V w ciągu dwóch ładowań
Przyszedł czas na kolejny projekt i test ,przedstawiam cele oraz wizję "Mój projekt bms V2 "
-BMS w wersji 10s 25A max prądu ciągłego ,dedykowany do popularnych modeli akumulatorów bidonowych wraz z wskaźnikiem oraz przyciskiem
-Funkcja przełącznika on/of -Odzielnny port ładowania nie połączony z P- ,podczas wyłączenia P- można bezpiecznie ładować ponieważ mosfet C- jest połączony bezpośrednio z B- a nie z P- co powoduje przepływ pradu przez diody pasożytnicze w przypadku łaodwnia w funkcji OFF
-Czujnik temperatury 65C -Rozłączenie rozładowania
-Czujnik temperatury 50C -Rozłączenie ładowania
-Prąd pracy ciągłej 25A chwilowej 40A
-Prąd wykrywania przeciążenia 60A czas wykrycia 10ms-20ms
-Bezpiecznik bezpieczeństwa 40A Przepalenie powinno nastąpić po przekroczeniu prądu 50A po 1s i 150A po 10ms czyli pierw zabezpieczenie --elektroniczne potem bezpiecznik bezpieczeństwa
-Napięcie przeładowania 4.3V Napięcie odpuszczenia 4.10V
-Napięcie rozładowania 2.5V Napięcie odpuszczenia 3V
-Balansowanie Granica załączenia 4.16V +/- 0.01V
Prąd balansowania 40ma +/- 5ma
-Mosfet 100V INFINEON PĘTLA ZWARCIA 2000A PRĄDU ROZŁADOWANIA W KONFIGURACJI 3P
zarys bms I PAKIETU
Jest to kontynuacja projektu "Mój projekt bms v1"
Projekt V1 miał za zadanie przetestować niedużym kosztem podstawowe zadania i funkcję ochronne prostego a dobrego bms
Wyniki testów i prób z wesji V1 wyszły pozytynie przypomnę jakie były założenia
116mmx66mm -wymiar pod koszyk prostokątny 6s
-Czujnik temperatury 65C
-Prąd pracy ciągłej 5A -tyle potrzebuję do swojego użytku
-Prąd wykrywania przeciążenia 15A czas wykrycia 10ms-20ms
-Prąd wykrywania zwarcia 100A-130A czas wykrycia 5-50uS
-Bezpiecznik bezpieczeństwa 10A Przepalenie powinno nastąpić po przekroczeniu prądu 30A po 1s i 150A po 10ms czyli pierw zabezpieczenie --elektroniczne potem bezpiecznik bezpieczeństwa
-Napięcie przeładowania 4.3V Napięcie odpuszczenia 4.10V
-Napięcie rozładowania 2.5V Napięcie odpuszczenia 3V
Granica załączenia 4.10v +- 1% granice można regulować w granicach 3,6-4.2V
Prąd balansowania 40ma -Prąd można regulować od 20-120ma
Układ balansowania posiada bepieczniki awaryjne które odłączają dany moduł w przypadku awarii sekcji i zwiększenia prądu powyżej 100ma
Testy przyniosły oczekiwane skutki ,zabezpieczenia działają ,balansowanie skutecznie wyrównało pakiet 6s3p który był rozjechany 3.6-3.9V w ciągu dwóch ładowań
Przyszedł czas na kolejny projekt i test ,przedstawiam cele oraz wizję "Mój projekt bms V2 "
-BMS w wersji 10s 25A max prądu ciągłego ,dedykowany do popularnych modeli akumulatorów bidonowych wraz z wskaźnikiem oraz przyciskiem
-Funkcja przełącznika on/of -Odzielnny port ładowania nie połączony z P- ,podczas wyłączenia P- można bezpiecznie ładować ponieważ mosfet C- jest połączony bezpośrednio z B- a nie z P- co powoduje przepływ pradu przez diody pasożytnicze w przypadku łaodwnia w funkcji OFF
-Czujnik temperatury 65C -Rozłączenie rozładowania
-Czujnik temperatury 50C -Rozłączenie ładowania
-Prąd pracy ciągłej 25A chwilowej 40A
-Prąd wykrywania przeciążenia 60A czas wykrycia 10ms-20ms
-Bezpiecznik bezpieczeństwa 40A Przepalenie powinno nastąpić po przekroczeniu prądu 50A po 1s i 150A po 10ms czyli pierw zabezpieczenie --elektroniczne potem bezpiecznik bezpieczeństwa
-Napięcie przeładowania 4.3V Napięcie odpuszczenia 4.10V
-Napięcie rozładowania 2.5V Napięcie odpuszczenia 3V
-Balansowanie Granica załączenia 4.16V +/- 0.01V
Prąd balansowania 40ma +/- 5ma
-Mosfet 100V INFINEON PĘTLA ZWARCIA 2000A PRĄDU ROZŁADOWANIA W KONFIGURACJI 3P
zarys bms I PAKIETU
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Prace nad tym projektem są już na ukończeniu
Poszczególne elementy na płycie PCB zostały starannie rozstawione w najbardziej optymalny sposób. Dzięki temu, rozwiązanie nie generuje dodatkowych strat cieplnych, zapewniając tym samym wydajność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Co więcej, ścieżki komunikacyjne zostały zaprojektowane tak, aby nie były narażone na wpływ strumienia magnetycznego
Kluczowym elementem jest płyta PCB, wykonana z 2 uncjowej miedzi.
Mosfety które zostaną użyte to IRF100S201 w konfiguracji 3p do rozładowania oraz 1p do ładownia
Wymiary płyty to 130mm x 50mm, co sprawia, że jest ona kompaktowa, a jednocześnie jest w stanie pomieścić wszystkie niezbędne elementy.
Poszczególne elementy na płycie PCB zostały starannie rozstawione w najbardziej optymalny sposób. Dzięki temu, rozwiązanie nie generuje dodatkowych strat cieplnych, zapewniając tym samym wydajność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Co więcej, ścieżki komunikacyjne zostały zaprojektowane tak, aby nie były narażone na wpływ strumienia magnetycznego
Kluczowym elementem jest płyta PCB, wykonana z 2 uncjowej miedzi.
Mosfety które zostaną użyte to IRF100S201 w konfiguracji 3p do rozładowania oraz 1p do ładownia
Wymiary płyty to 130mm x 50mm, co sprawia, że jest ona kompaktowa, a jednocześnie jest w stanie pomieścić wszystkie niezbędne elementy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Testy będą już pod koniec sierpnia ,co do sprzedaży minimum połowa kolejnego roku ,rozwiązania muszą być przetestowane i niezawodne bo jest toi element bezpieczeństwa z drugiej strony produkcja i testowanie ,muszę ukończyć projekt maszyny do testowania bms czyli wymuszanie różnych stanów i sprawdzanie odpowiedzi na te stany oraz sam proces produkcji zautomatyzować przez np pick-plack smt ,tak aby te bms były tanie np ten co jest na zdjęciach chciałbym aby był w cenie 80-90zł dla grupowiczów
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
BMS ma wyłącznik jeśli będzie wyłączony na wyładowanie to jest możliwość ładować akumulator na wyłączonym jak to bywa u innych BMSach że mimo wyłączonym wolno ładować?
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
To jest bms wysokiej klasy wspierany przez komputery kwantowe i sztuczną inteligencję oraz radzieckie wykonanie ,a nie chiński paździerz . a tak na serio to C- jest bezpośrednio połączone z B- co oznacza ,że prąd nie przepływa przez diody p- przy odłączonym p- i można ładować bez obaw
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
BMS V1 rozwiązanie jak każdy inny ale dodatkowo są bezpieczniki to na plus.
BMS V2 jeśli przejdzie testy i będzie wszystko ok to zapowiada się leprzy od standardowych BMSa z powodu nowych rozwiązań które stare BMSy standardowe nie mają tych rozwiązań.
Wyłącznik prądu najlepsze co może być dla akumulatora bidonowego ale taki wyłącznik może zastosować jako stacyjke zasilania dla dowolnego akumulatora.
Bezpieczniki na wejściu do ładowania jak i rozładowania to dobre rozwiązanie nawet jeśli się przepalą to można wymienić i dalej używać BMS a z bezpiecznikami instalacja jest bardziej odporną na zwarcie.
Dobre rozwiązaniem jest C- połączenie do B- a nie jak to bywa że ładowanie idzie jeszcze przez mosfety P-
Funkcja wyłącznika wyładowania można wyłączyć prąd a zarazem ładować akumulator i bez fajerwerków jak to bywa BMSy z wyłącznikiem.
Takie połączenie osobne jak P- i C- to rozwiązanie dla korzyść sterownika i całej instalacji bo dla sterownika prąd ładowania nigdy nie będzie wyłączony i nawet chwilowo jeśli użyjemy regenu sterowniku, problem spalaniu sterownika przez regen unikniemy bo BMS nie wyłączy prąd ładowania tylko rozładowania.
Życzę udanych testów bo może być to jeden z lepszych BMS na rynku z wyłącznikiem.
Chętnie takie BMSy bym zamontował u siebie bidonach z tym wyłącznikiem ale prąd 60A no i wymiary żeby pasowało.
BMS V2 jeśli przejdzie testy i będzie wszystko ok to zapowiada się leprzy od standardowych BMSa z powodu nowych rozwiązań które stare BMSy standardowe nie mają tych rozwiązań.
Wyłącznik prądu najlepsze co może być dla akumulatora bidonowego ale taki wyłącznik może zastosować jako stacyjke zasilania dla dowolnego akumulatora.
Bezpieczniki na wejściu do ładowania jak i rozładowania to dobre rozwiązanie nawet jeśli się przepalą to można wymienić i dalej używać BMS a z bezpiecznikami instalacja jest bardziej odporną na zwarcie.
Dobre rozwiązaniem jest C- połączenie do B- a nie jak to bywa że ładowanie idzie jeszcze przez mosfety P-
Funkcja wyłącznika wyładowania można wyłączyć prąd a zarazem ładować akumulator i bez fajerwerków jak to bywa BMSy z wyłącznikiem.
Takie połączenie osobne jak P- i C- to rozwiązanie dla korzyść sterownika i całej instalacji bo dla sterownika prąd ładowania nigdy nie będzie wyłączony i nawet chwilowo jeśli użyjemy regenu sterowniku, problem spalaniu sterownika przez regen unikniemy bo BMS nie wyłączy prąd ładowania tylko rozładowania.
Życzę udanych testów bo może być to jeden z lepszych BMS na rynku z wyłącznikiem.
Chętnie takie BMSy bym zamontował u siebie bidonach z tym wyłącznikiem ale prąd 60A no i wymiary żeby pasowało.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
1. Kontekst
Jestem na końcowym etapie (BMS), w którym jednym z najważniejszych zadań jest testowanie. Mam do dyspozycji 5 sztuk urządzeń BMS, z których 2 zostaną przetestowane wewnętrznie. Pozostałe 3 sztuki są dostępne dla zewnętrznych testerów po zakończeniu naszych wewnętrznych testów. 2. Koszt i Logistyka
Koszt udostępnienia jednego BMS do testów wynosi około 30-35 zł na sztukę, co pokrywa koszty dostawy i podatki. Koszty materiałów i produkcji nie są wliczone. Użytkownik biorący udział w testach jest zobowiązany pokryć te koszty.
3. Zasady Testowania
Osoby biorące udział w testach BMS muszą przestrzegać następujących zasad:
Testujący przyjmuje na siebie odpowiedzialność za testowanie BMS.
Tester zobowiązany jest pokryć koszty transportu i podatków, w sumie ok. 30-35 zł.
Jeden tester ma do dyspozycji jeden BMS.
Po miesiącu testów, tester jest zobowiązany opublikować rzetelną recenzję produktu na forum, zawierającą tekst lub film. Recenzja powinna wskazywać wady, zalety, propozycje oraz subiektywną opinię testera.
4. Dane Techniczne BMS
BMS jest systemem zarządzania baterią o wymiarach 133mm x 50mm. Dla BMS 10S, maksymalny prąd rozładowania wynosi 30A, a maksymalny prąd ładowania 5A. Posiada osobne porty ładowania i rozładowania oraz dwa czujniki temperatury - jeden do ładowania, drugi do rozładowania. Moc balansera wynosi 35mA (+- 5mA) z załączeniem balansowania na poziomie 4.15V (+- 1%). BMS ma zabezpieczenie przed przeładowaniem na poziomie 4.30V oraz przed nadmiernym rozładowaniem na poziomie 2.4V. Wieloetapowe zabezpieczenie przed zwarciem zapewnia bezpieczeństwo, z impedancją pętli zwarcia pakietu >30mohm dla pakietu 3-8p.
5. Ostrzeżenie
Dane techniczne BMS mogą ulec lekkim zmianom po pierwszych testach.
Twórca nie ponosi odpowiedzialności za złą implementację ,lub podłączenie oraz ukryte wady które moga zostać nie wykryte przy wewnętrzych testach
6.Termin
Realny termin wysłania bms do testera to 10-20Września chyba że zostanie stwierdzony błąd projektowy lub inne zmienne przy wewnętrznych testach .
Jestem na końcowym etapie (BMS), w którym jednym z najważniejszych zadań jest testowanie. Mam do dyspozycji 5 sztuk urządzeń BMS, z których 2 zostaną przetestowane wewnętrznie. Pozostałe 3 sztuki są dostępne dla zewnętrznych testerów po zakończeniu naszych wewnętrznych testów. 2. Koszt i Logistyka
Koszt udostępnienia jednego BMS do testów wynosi około 30-35 zł na sztukę, co pokrywa koszty dostawy i podatki. Koszty materiałów i produkcji nie są wliczone. Użytkownik biorący udział w testach jest zobowiązany pokryć te koszty.
3. Zasady Testowania
Osoby biorące udział w testach BMS muszą przestrzegać następujących zasad:
Testujący przyjmuje na siebie odpowiedzialność za testowanie BMS.
Tester zobowiązany jest pokryć koszty transportu i podatków, w sumie ok. 30-35 zł.
Jeden tester ma do dyspozycji jeden BMS.
Po miesiącu testów, tester jest zobowiązany opublikować rzetelną recenzję produktu na forum, zawierającą tekst lub film. Recenzja powinna wskazywać wady, zalety, propozycje oraz subiektywną opinię testera.
4. Dane Techniczne BMS
BMS jest systemem zarządzania baterią o wymiarach 133mm x 50mm. Dla BMS 10S, maksymalny prąd rozładowania wynosi 30A, a maksymalny prąd ładowania 5A. Posiada osobne porty ładowania i rozładowania oraz dwa czujniki temperatury - jeden do ładowania, drugi do rozładowania. Moc balansera wynosi 35mA (+- 5mA) z załączeniem balansowania na poziomie 4.15V (+- 1%). BMS ma zabezpieczenie przed przeładowaniem na poziomie 4.30V oraz przed nadmiernym rozładowaniem na poziomie 2.4V. Wieloetapowe zabezpieczenie przed zwarciem zapewnia bezpieczeństwo, z impedancją pętli zwarcia pakietu >30mohm dla pakietu 3-8p.
5. Ostrzeżenie
Dane techniczne BMS mogą ulec lekkim zmianom po pierwszych testach.
Twórca nie ponosi odpowiedzialności za złą implementację ,lub podłączenie oraz ukryte wady które moga zostać nie wykryte przy wewnętrzych testach
6.Termin
Realny termin wysłania bms do testera to 10-20Września chyba że zostanie stwierdzony błąd projektowy lub inne zmienne przy wewnętrznych testach .
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Decydowanie wartości są zbyt duże ładowanie bym nie poleciał do 4,30V tylko górną granice 4.25Vaditech.pl pisze: ↑07 sie 2023, 18:19BMS ma zabezpieczenie przed przeładowaniem na poziomie 4.30V oraz przed nadmiernym rozładowaniem na poziomie 2.4V.
Dolna granicą to lepiej 2,75V a nie 2,4V.
Dla czego wybrałeś górną granice że można ładować do 4,30V?
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Polski rynek słynie z depakietów i ogniw używanych ,Nawet ogniwa od Tasa z e-foton są z potężnym rozrzutem mimo że są testowane ,np ogniwa samsung seria 6 gdy kupiłem ich 2000szt to podzieliłem je chyba na 10róznych grup od 2300-2800 przy teście 1C nie mówiąc o allegro itp .Są to granice które pozwalają na poprane balansowanie i poprawny próg odcięcia tym bardziej ,że w rowerach i hulajnogach są duże prądy i ogniwo które pod obciążeniem zejdzie do 2.4V i tak odbije do 3V lub 3.1V zaś granica 4.3V jest z moich obserwacji bezpieczna .Testowałem ogniwa i dopiero przy 4.6V zaczynają się grzać .Poza tym jestem w stanie dostosować się do wymagań kupującego i zmienić te układy IC na takie granice jak chcę kupującyDede pisze: ↑09 sie 2023, 10:58Decydowanie wartości są zbyt duże ładowanie bym nie poleciał do 4,30V tylko górną granice 4.25Vaditech.pl pisze: ↑07 sie 2023, 18:19BMS ma zabezpieczenie przed przeładowaniem na poziomie 4.30V oraz przed nadmiernym rozładowaniem na poziomie 2.4V.
Dolna granicą to lepiej 2,75V a nie 2,4V.
Dla czego wybrałeś górną granice że można ładować do 4,30V?
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Ale chodzi o degradację ogniw taki zakres to nic dobrego dla żywotności ogniw i chodzi też o bezpieczeństwo dla ogniw. Mojej opinii 4,30V to za dużo.
Najwięcej cyklów pracy ogniwa mamy jak będę ładowane do 80% dla 100% mamy mniej cyklów pracy a ładując do 4,30V to jest ponad 100% naładowania ogniwa co bardzo skróci żywotność ogniwa i jak całego pakietu akumulatora.
Standardem jest do 4,25V a nie do 4,30V ja u siebie ładuje do 4,20V ale mam smart BMS więc balansowanie mam leprze od standardowych BMSa który na sztywno ustawiony na ~4,175V
Najwięcej cyklów pracy ogniwa mamy jak będę ładowane do 80% dla 100% mamy mniej cyklów pracy a ładując do 4,30V to jest ponad 100% naładowania ogniwa co bardzo skróci żywotność ogniwa i jak całego pakietu akumulatora.
Standardem jest do 4,25V a nie do 4,30V ja u siebie ładuje do 4,20V ale mam smart BMS więc balansowanie mam leprze od standardowych BMSa który na sztywno ustawiony na ~4,175V
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Moje badania opierają się na standardowych aksjomatach metodologicznych używanych we współczesnej nauce, a nie na niezweryfikowanych źródłach dostępnych online. Jeśli chodzi np o akumulator 10s, jego napięcie ładowania wynosi 42V, co przekłada się na 4.2V na ogniwo. Proces balansowania w wielu chińskich modułach rozpoczyna się przy wartości 4.18V. Gdy napięcie odcięcia ustawione jest na 4.25V i ogniwa mają różne wartości napięć, na przykład w zakresie od 4.0V do 4.15V po zimowaniu, początkowy proces ładowania może doprowadzić pierwsze ogniwo do wartości 4.25V. Po odłączeniu, napięcie tego ogniwa spada natychmiastowo do 4.20V i jest balansowane do 4.18V. Różnica balansowania wynosi więc jedynie 0.02V. Trzeba również uwzględnić, że gdy ogniwa nie są wyważone, na przykład po okresie zimowym, i jedno z nich osiągnie 4.3V podczas ładowania, po odłączeniu jego napięcie i tak spadnie do 4.25V.Dede pisze: ↑09 sie 2023, 12:35Ale chodzi o degradację ogniw taki zakres to nic dobrego dla żywotności ogniw i chodzi też o bezpieczeństwo dla ogniw. Mojej opinii 4,30V to za dużo.
Najwięcej cyklów pracy ogniwa mamy jak będę ładowane do 80% dla 100% mamy mniej cyklów pracy a ładując do 4,30V to jest ponad 100% naładowania ogniwa co bardzo skróci żywotność ogniwa i jak całego pakietu akumulatora.
Standardem jest do 4,25V a nie do 4,30V ja u siebie ładuje do 4,20V ale mam smart BMS więc balansowanie mam leprze od standardowych BMSa który na sztywno ustawiony na ~4,175V
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Masz jakieś napisane wypracowania z testów ogniw czy czerpiesz informacje Offline bo online przdury piszą.aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 13:37Moje badania opierają się na standardowych aksjomatach metodologicznych używanych we współczesnej nauce, a nie na niezweryfikowanych źródłach dostępnych online.
Więc chcesz powiedzieć że cały świat i informacje internecie osoby co testują lub napisali wypracowania z testów się mylą i ładowanie do 4,30V li-ion nie ma efektu szybszego dekretacji ogniw?
A masz jakieś wiarygodne dane że ładowanie do 4,30V jest ilość cykli taka szama co do 4,20V?
bo nie znalazłem takiej informacji internecie żeby tak było jak mówisz.
To dobra wiadomość możemy zwiększyć napięcie do 4,60V bo powyżej 4,60V jest dopiero grzanie ogniwa. A jak wypada żywotność ogniwa cykli do takich napięć?aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 11:22zaś granica 4.3V jest z moich obserwacji bezpieczna .Testowałem ogniwa i dopiero przy 4.6V zaczynają się grzać
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Pierwsze pytanie jaki masz pakiet i do ilu go ładujesz oraz rozładowujesz podaj progi napięć max mini w użytkuDede pisze: ↑09 sie 2023, 15:26Masz jakieś napisane wypracowania z testów ogniw czy czerpiesz informacje Offline bo online przdury piszą.aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 13:37Moje badania opierają się na standardowych aksjomatach metodologicznych używanych we współczesnej nauce, a nie na niezweryfikowanych źródłach dostępnych online.
Więc chcesz powiedzieć że cały świat i informacje internecie osoby co testują lub napisali wypracowania z testów się mylą i ładowanie do 4,30V li-ion nie ma efektu szybszego dekretacji ogniw?
A masz jakieś wiarygodne dane że ładowanie do 4,30V jest ilość cykli taka szama co do 4,20V?
bo nie znalazłem takiej informacji internecie żeby tak było jak mówisz.To dobra wiadomość możemy zwiększyć napięcie do 4,60V bo powyżej 4,60V jest dopiero grzanie ogniwa. A jak wypada żywotność ogniwa cykli do takich napięć?aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 11:22zaś granica 4.3V jest z moich obserwacji bezpieczna .Testowałem ogniwa i dopiero przy 4.6V zaczynają się grzać
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Napisałem posty wcześniej do ile ładuje ale widzę zmiana tematu więc nie doczekam odpowiedzi jakie są Twoje wyniki banan ładując do 4,30V?aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 16:11Pierwsze pytanie jaki masz pakiet i do ilu go ładujesz oraz rozładowujesz podaj progi napięć max mini w użytku
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Dede, robisz "z igły widły". Typowy chiński BMS ma 4.25 V +/-0.05 V jako ZABEZPIECZENIE PRZED PRZEŁADOWANIEM.
Do przeładowania JEDNEGO "P" dochodzi praktycznie w dwóch przypadkach. Pierwszy przypadek to uszkodzone lub o mniejszej pojemności "P", dzięki czemu przy dużej wartości prądu CV następuje przeładowanie ogniwa. Drugi przypadek to zbyt duża wartość prądu CV ładowarki, co może skutkować przeładowaniem całej baterii. W obu przypadkach czas tego "przeładowania", przy działającym balansie ogniw, to minuty przy których ogniwo ma 4.3 V. Po wyłączeniu ładowania przy aktywnym balansie napięcie i tak spadnie.
Do przeładowania JEDNEGO "P" dochodzi praktycznie w dwóch przypadkach. Pierwszy przypadek to uszkodzone lub o mniejszej pojemności "P", dzięki czemu przy dużej wartości prądu CV następuje przeładowanie ogniwa. Drugi przypadek to zbyt duża wartość prądu CV ładowarki, co może skutkować przeładowaniem całej baterii. W obu przypadkach czas tego "przeładowania", przy działającym balansie ogniw, to minuty przy których ogniwo ma 4.3 V. Po wyłączeniu ładowania przy aktywnym balansie napięcie i tak spadnie.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Na podstawie przedstawionych przez Pana informacji, pragnę zwrócić uwagę na kilka technicznych niuansów, które stanowią klucz do zrozumienia charakterystyki zarządzania pakietami ogniwa litowego.Dede pisze: ↑09 sie 2023, 16:16Napisałem posty wcześniej do ile ładuje ale widzę zmiana tematu więc nie doczekam odpowiedzi jakie są Twoje wyniki banan ładując do 4,30V?aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 16:11Pierwsze pytanie jaki masz pakiet i do ilu go ładujesz oraz rozładowujesz podaj progi napięć max mini w użytku
Po pierwsze, o ile prawda jest taka, że system zarządzania baterią (BMS) posiada progowe wartości dla przeładowania na poziomie 4.3V oraz dla minimalnego rozładowania na poziomie 2.4V, to nie oznacza to, że proponowane jest użytkowanie w tych skrajnych wartościach W sposób ciągły nie każde przeciez kupować ładowarki i nastawiać jej na 43V oraz roładowywać do 24V na przykładzie 10s. Głębokie cykle ładowania i rozładowania mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia ogniwa, co obserwuje się w skróconej żywotności pakietu.
W mojej praktyce inżynierskiej miałem do czynienia z szerokim spektrum pakietów. Często kluczowe czynniki wpływające na ich żywotność to: nieodpowiednio dobrane pojemności cel równolegle, jakość wykorzystanych ogniw oraz brak adekwatnych balanserów.
W kontekście mojego doświadczenia z pakietami, które zamiast pracować do 30V odcinały przy wartościach takich jak 30.5V lub 31V eliminowało je do rozbiórki ,przez to że miały BMS ustawione na wartości 2.9V-2.8V, nasuwa się pytanie o efektywność takiego BMS. Gdyby rzeczywiście operował on na poziomie 2.4V, taki pakiet miałby szansę na dłuższą, efektywną pracę bez ujawniania pierwszych efektów starzenia lub źle dobranych ogniw
Nowo zbudowane pakiety, zwłaszcza te bazujące na markowych komponentach, powinny zachowywać stałą wydajność przez co najmniej dwa sezony. Obserwowane efekty starzenia często manifestują się w trzecim roku, zwłaszcza gdy pakiet jest narażony na niskiej jakości BMS, które mają trudności z balansowaniem nawet niewielkich różnic napięć,i zbyt delikatne progi zabezpieczeń
tkoko pisze: ↑09 sie 2023, 16:27Dede, robisz "z igły widły". Typowy chiński BMS ma 4.25 V +/-0.05 V jako ZABEZPIECZENIE PRZED PRZEŁADOWANIEM.
Do przeładowania JEDNEGO "P" dochodzi praktycznie w dwóch przypadkach. Pierwszy przypadek to uszkodzone lub o mniejszej pojemności "P", dzięki czemu przy dużej wartości prądu CV następuje przeładowanie ogniwa. Drugi przypadek to zbyt duża wartość prądu CV ładowarki, co może skutkować przeładowaniem całej baterii. W obu przypadkach czas tego "przeładowania", przy działającym balansie ogniw, to minuty przy których ogniwo ma 4.3 V. Po wyłączeniu ładowania przy aktywnym balansie napięcie i tak spadnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
To nie BMS jest wadliwy tylko sterownik. Mam dwa rodzaje sterowników. Jedne jak w Yoch (BBS02) po wyłączeniu i ponownym włączeniu praktycznie nie umożliwiają dalszej jazdy na wspomaganiu, bo przy ruszaniu i tak dają prąd powodujący spadek napięcia poniżej zadziałania BMS'a (2.8 V na "P"). Mam i drugi rodzaj sterownika (GT), który automatycznie zmniejsza prąd/spadek napięcia do wartości powyżej 2.8 V, umożliwiając przy coraz mniejszym wspomaganiu dalszą jazdę. Dodatkowo w poniższej tabeli masz "zysk" między najgorszym ogniwem LG a najlepszym Samsungiem na poziomie 0.04 Wh. Możesz m powiedzieć gdzie masz tą zwiększoną "EFEKTYWNOŚĆ" BMS'a/baterii z 2.4 V.aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 18:41W kontekście mojego doświadczenia z pakietami, które zamiast pracować do 30V odcinały przy wartościach takich jak 30.5V lub 31V eliminowało je do rozbiórki ,przez to że miały BMS ustawione na wartości 2.9V-2.8V, nasuwa się pytanie o efektywność takiego BMS. Gdyby rzeczywiście operował on na poziomie 2.4V, taki pakiet miałby szansę na dłuższą, efektywną pracę bez ujawniania pierwszych efektów starzenia lub źle dobranych ogniw
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Moje urządzenia maja próg zmniejszenia mocy na 3.3V na cele a odciecie i blokada mocy jest na 3V różnice po między celami na poziomie 5% potrafią odłączyć pakiet przed planowanymi 3V na cele zaś zastosowanie progu odłaczenia na 2.4V Potrafi wykorzystać w 100% pakiet z różnicami w celach na poziomie 10% co jest bardziej efektywne jak pakiet jest np 10s i ma pracować 30V-42V To ma być tak a nie inaczej aby zapewnić pracę w tych granicach należy stosować dobre markowe ogniwa oraz bms z szerszym zakresem pracy np 2.4V-4.3V a nie jakieś dziadostwo Chińskie co ma 2.9V-4.25v
Różnice w celach zwiększają się o ok 1-3%na sezon podstawowy chiński bms potrafi nie odłączyć przy różnicach do 3-4% tak że jeden sezon jest ok a w drugim już trzeba pchać pod koniec trasy
Zaś mój bms potrafi działać z różnicami na poziomie nawet 10% co oznacza iż przez piersze 3-4sezony nie powinno być problemu z praca 0-100%
Różnice w celach zwiększają się o ok 1-3%na sezon podstawowy chiński bms potrafi nie odłączyć przy różnicach do 3-4% tak że jeden sezon jest ok a w drugim już trzeba pchać pod koniec trasy
Zaś mój bms potrafi działać z różnicami na poziomie nawet 10% co oznacza iż przez piersze 3-4sezony nie powinno być problemu z praca 0-100%
-
- Forumowicz
- Posty: 5001
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Tak się składa że mam dwie "chińskie" baterie "10S3P"z "szajsowymi" BMS'ami 2.8 - 4.25 V, które po 11 latach nadal jeżdżą w dwóch rowerach, nie mają rozjazdów, jedynie stratę pojemności wynikającą z wieku baterii (ostatni test z lipca 2021r).aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 21:13Moje urządzenia maja próg zmniejszenia mocy na 3.3V na cele a odciecie i blokada mocy jest na 3V różnice po między celami na poziomie 5% potrafią odłączyć pakiet przed planowanymi 3V na cele zaś zastosowanie progu odłaczenia na 2.4V Potrafi wykorzystać w 100% pakiet z różnicami w celach na poziomie 10% co jest bardziej efektywne jak pakiet jest np 10s i ma pracować 30V-42V To ma być tak a nie inaczej aby zapewnić pracę w tych granicach należy stosować dobre markowe ogniwa oraz bms z szerszym zakresem pracy np 2.4V-4.3V a nie jakieś dziadostwo Chińskie co ma 2.9V-4.25v
Różnice w celach zwiększają się o ok 1-3%na sezon podstawowy chiński bms potrafi nie odłączyć przy różnicach do 3-4% tak że jeden sezon jest ok a w drugim już trzeba pchać pod koniec trasy
Zaś mój bms potrafi działać z różnicami na poziomie nawet 10% co oznacza iż przez piersze 3-4sezony nie powinno być problemu z praca 0-100%
viewtopic.php?f=19&t=599&p=96399&hilit= ... niw#p96399
czas pokaże wyższość Twojego BMS'a.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
A czy nie masz możliwości dołożenia modułu bt by user mógł sam ustawić progi ? albo złącze komunikacji usb ?
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Też mam akumulator z 2015roku sony us18650v3 w konfiguracji 13s4p i akumulator mimo że jest 2023 działa w 100% tylko ten akumulatro ma może 50cykli nabitych więc wiesz ,ja pierwsze rowerki budowałem od 2017 i każdy akumulatro używany co dziennie tak że jest nabijane 100-150cykli rocznie po 3-4 latach już miał problem też co warto wspomnieć że ogniwa np LG M26 LG MH1 wypadały w czasie wiele gorzej niż sony vtc5 czy samsung35e ,te lg były już do wymiany pod koniec 4 sezonu a Samsungi czy Sony maja 6lat i jeszcze jakoś to działa tylko to było skłądane na nowych albo depakietach takich ,że było witać ,że nie używane tylko gdzieś z lini zabrane .Co do "czy nie masz możliwości dołożenia modułu bt by user mógł sam ustawić progi ? albo złącze komunikacji usb ?" Jestem dużym przeciwnikiem urzadzeń bt i wyświetlaczy i nie będę w to wchodził wcale jak coś jest ustawione fabrycznie przez kogoś co w tym siedzi to ma to tak zostać a nie być kopane do ustawień niedomyślnychtkoko pisze: ↑09 sie 2023, 22:22Tak się składa że mam dwie "chińskie" baterie "10S3P"z "szajsowymi" BMS'ami 2.8 - 4.25 V, które po 11 latach nadal jeżdżą w dwóch rowerach, nie mają rozjazdów, jedynie stratę pojemności wynikającą z wieku baterii (ostatni test z lipca 2021r).aditech.pl pisze: ↑09 sie 2023, 21:13Moje urządzenia maja próg zmniejszenia mocy na 3.3V na cele a odciecie i blokada mocy jest na 3V różnice po między celami na poziomie 5% potrafią odłączyć pakiet przed planowanymi 3V na cele zaś zastosowanie progu odłaczenia na 2.4V Potrafi wykorzystać w 100% pakiet z różnicami w celach na poziomie 10% co jest bardziej efektywne jak pakiet jest np 10s i ma pracować 30V-42V To ma być tak a nie inaczej aby zapewnić pracę w tych granicach należy stosować dobre markowe ogniwa oraz bms z szerszym zakresem pracy np 2.4V-4.3V a nie jakieś dziadostwo Chińskie co ma 2.9V-4.25v
Różnice w celach zwiększają się o ok 1-3%na sezon podstawowy chiński bms potrafi nie odłączyć przy różnicach do 3-4% tak że jeden sezon jest ok a w drugim już trzeba pchać pod koniec trasy
Zaś mój bms potrafi działać z różnicami na poziomie nawet 10% co oznacza iż przez piersze 3-4sezony nie powinno być problemu z praca 0-100%
viewtopic.php?f=19&t=599&p=96399&hilit= ... niw#p96399
czas pokaże wyższość Twojego BMS'a.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Prace ukończone Wersja przechodziła 3 poprawki techniczne z projektowego punktu widzenia
Wersja V1.1: KONCEPCJA PROJEKTU
Dokument przedstawia fundamentalne wytyczne projektowania.
Wersja V1.1:
Optymalizacja konfiguracji topologicznej komponentów elektronicznych.
Optymalizacja procesu inicjalizacji napięć bramek tranzystorów typu N-MOSFET.
Optymalizacja skalowania krytycznych parametrów komponentów.
Wersja V1.2:
Optymalizacja wymiarów składników: przejście z formatu 0603 do 0805 w celu zwiększenia odporności na przeciążenia
Optymalizacja procesu wsparcia ładowania bramek tranzystorów MOSFET w warunkach obciążenia.
Implementacja funkcji omijania (zwrotki) eliminującej konieczność korzystania z przycisku włącz/wyłącz, gdy nie jest to wymagane.
Po przeprowadzeniu pierwszych testów operacyjnych uzyskam szczegółowe dane dotyczące efektywności i wydajności całego układu. Szczególną uwagę skupię na działaniu systemów zabezpieczających, aby ocenić ich skuteczność i responsywność w różnych scenariuszach operacyjnych. Te informacje będą kluczowe dla dalszej optymalizacji i modyfikacji projektu.
Wersja V1.1: KONCEPCJA PROJEKTU
Dokument przedstawia fundamentalne wytyczne projektowania.
Wersja V1.1:
Optymalizacja konfiguracji topologicznej komponentów elektronicznych.
Optymalizacja procesu inicjalizacji napięć bramek tranzystorów typu N-MOSFET.
Optymalizacja skalowania krytycznych parametrów komponentów.
Wersja V1.2:
Optymalizacja wymiarów składników: przejście z formatu 0603 do 0805 w celu zwiększenia odporności na przeciążenia
Optymalizacja procesu wsparcia ładowania bramek tranzystorów MOSFET w warunkach obciążenia.
Implementacja funkcji omijania (zwrotki) eliminującej konieczność korzystania z przycisku włącz/wyłącz, gdy nie jest to wymagane.
Po przeprowadzeniu pierwszych testów operacyjnych uzyskam szczegółowe dane dotyczące efektywności i wydajności całego układu. Szczególną uwagę skupię na działaniu systemów zabezpieczających, aby ocenić ich skuteczność i responsywność w różnych scenariuszach operacyjnych. Te informacje będą kluczowe dla dalszej optymalizacji i modyfikacji projektu.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
PCB ORAZ CZĘŚCI DOTARŁY
BMS został złożony w czasie ok 40minut ,teraz tylko trzeba przeprowadzić wszystkie niezbędne testy jak
-Praca z prądami 20-30A
-Zachowanie się podczas ładowania
-Działanie zabezpieczeń
-Działanie balansera
Dodaje zdjęcia ,myślę że wszystkie testy przeprowadzę do końca września
Potem włożę to do jakieś obudowy bidonowej np Polly DP-6 i wyślę komuś z grupowiczów na testy podczas jazdy itp ,są jacyś chętni pakiet 10s6p pojemność 15.6ah /19Ah w zależności jakie ogniwa będe miał bardziej zbędne
BMS został złożony w czasie ok 40minut ,teraz tylko trzeba przeprowadzić wszystkie niezbędne testy jak
-Praca z prądami 20-30A
-Zachowanie się podczas ładowania
-Działanie zabezpieczeń
-Działanie balansera
Dodaje zdjęcia ,myślę że wszystkie testy przeprowadzę do końca września
Potem włożę to do jakieś obudowy bidonowej np Polly DP-6 i wyślę komuś z grupowiczów na testy podczas jazdy itp ,są jacyś chętni pakiet 10s6p pojemność 15.6ah /19Ah w zależności jakie ogniwa będe miał bardziej zbędne
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Cena części to ok 40zł /dla grupowicza z robocizną 70-80zł dla 13s ok 50zł z robocizną 80zł-90zł ,pcb wymaga testu w tej wersji tańszej 10s jak okaże się wszyto ok to wtedy zoptymalizuję pcb do 13s ,musze kupić Polly DP-5 /6/9 tak aby zobaczyć jakich wymiarów sie trzymać
-
- Forumowicz
- Posty: 1336
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Test od strony użytkownika takiego urządzenia jak BMS to nie jest taka prosta sprawa. Na czym ma polegać? Na normalnym użytkowaniu baterii? Przecież przy normalnym użytkowaniu to przeciętny użytkownik nawet by nie zauważył gdyby BMS-a w ogóle nie było.
Sterownik odetnie poniżej 30V. Ładowarka o ile nie jest wadliwa nie przeładuje powyżej 42,5V. Jak w pakiecie będą w miarę równe ogniwa to przez miesiąc nic się raczej z nimi nie wydarzy.
Moim zdaniem prawdziwy test musiałby polegać na prowokowaniu dziwnych sytuacji. Czyli np. użycie ładowarki 48V zamiast 36v itp. Kto się odważy i jeszcze za to zapłaci?
Sterownik odetnie poniżej 30V. Ładowarka o ile nie jest wadliwa nie przeładuje powyżej 42,5V. Jak w pakiecie będą w miarę równe ogniwa to przez miesiąc nic się raczej z nimi nie wydarzy.
Moim zdaniem prawdziwy test musiałby polegać na prowokowaniu dziwnych sytuacji. Czyli np. użycie ładowarki 48V zamiast 36v itp. Kto się odważy i jeszcze za to zapłaci?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Sam przetestuję bms pod względem bezpieczeństwa jeśli uznam go za bezpieczny i zgodny z założeniami ,to nie będę specjalnie budował roweru o wartości 3-4k zł aby przetestować bms warty 50zł ,taniej jest zbudować 5 akumulatorów na depakiecie za 1500zł i wysłać do ludzi na okres np 6mieś po tym okresie zebrać wszystko i analizować czy pcb nie ma śladów przegrzań czy pakiety są równe czy wszystkie funkcje nadal działają jak powinny ,dopiero po takich testach można rozpoczynać produkcję ,można produkować produkt tani nawet względem aliexpress tylko warunek jest aby to był dobry produkt który mi nie narobi problemów bo się zacznie psućzielony71 pisze: ↑01 wrz 2023, 20:10Test od strony użytkownika takiego urządzenia jak BMS to nie jest taka prosta sprawa. Na czym ma polegać? Na normalnym użytkowaniu baterii? Przecież przy normalnym użytkowaniu to przeciętny użytkownik nawet by nie zauważył gdyby BMS-a w ogóle nie było.
Sterownik odetnie poniżej 30V. Ładowarka o ile nie jest wadliwa nie przeładuje powyżej 42,5V. Jak w pakiecie będą w miarę równe ogniwa to przez miesiąc nic się raczej z nimi nie wydarzy.
Moim zdaniem prawdziwy test musiałby polegać na prowokowaniu dziwnych sytuacji. Czyli np. użycie ładowarki 48V zamiast 36v itp. Kto się odważy i jeszcze za to zapłaci?
-
- Forumowicz
- Posty: 1336
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Czyli test ma polegać wyłącznie na normalnym użytkowaniu baterii?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Test powinien być pod nadzorem i odpowiednio testy różnych okolicznościach jak:
-Uszkodzona ładowarka i co daje wyższe napięcie
-Różne napięcie ogniw przy ładowaniu i rozładowaniu
-test balancera różnych napięć ogniw.
-Test obciążeniem
Najważniejsze żeby Test zrobiła osoba co wie co robi żeby nie spaliła mieszkania. Jeśli ma być BMS zamontowany sprawnej bateri i sprawnej ładowarki to nie test BMSa na okolicznościach kiedy ma zadziałać.
Jeśli ma normalny użytkownik ma robić test to raczej czy czasem po czasie nie popsuł od normalnego użytkowania.
-Uszkodzona ładowarka i co daje wyższe napięcie
-Różne napięcie ogniw przy ładowaniu i rozładowaniu
-test balancera różnych napięć ogniw.
-Test obciążeniem
Najważniejsze żeby Test zrobiła osoba co wie co robi żeby nie spaliła mieszkania. Jeśli ma być BMS zamontowany sprawnej bateri i sprawnej ładowarki to nie test BMSa na okolicznościach kiedy ma zadziałać.
Jeśli ma normalny użytkownik ma robić test to raczej czy czasem po czasie nie popsuł od normalnego użytkowania.
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Mam do dyspozycji specjalistyczny sprzęt pomiarowy ,który jest w sposób obrazowy pokazać zachowania się w przypadku przeładowania ,lub nadmiernego rozładowania ,co do prób zwarcia to przy tym pakiecie raczej już będę to przeprowadzał na jakieś hałdzie obok stawu niż w warsztacie ,więc w tym miesiącu pozbieram dane i je udostępnie w postaci jakiegoś pdf zamieszczonego w chmurze .
Mam już od dawna pomysł w jaki sposób można zwiększyć moc ,i ilość s nie tracąc miejsca na pcb i nie zwiększając wymiarów
Rozwiązaniem jest bms dwupoziomowy nie był by wiele wyższy niż zwykły bms ale składał by się z
-Parter (balanser + obwody ochornne )
-Pierwsze piętro ( sterownie mosfet,mosfety,bezpieczniki )
-Parter z drugim piętrem łączyła by 4 pinowy most OC/OD/BAT-/S5
Takie rozwiązanie dawało by duże prądy na małej powierzchni ,jak przejdzie testy ten 10s to właśnie taki bms 2 poziomy zaprojektuje
Mam już od dawna pomysł w jaki sposób można zwiększyć moc ,i ilość s nie tracąc miejsca na pcb i nie zwiększając wymiarów
Rozwiązaniem jest bms dwupoziomowy nie był by wiele wyższy niż zwykły bms ale składał by się z
-Parter (balanser + obwody ochornne )
-Pierwsze piętro ( sterownie mosfet,mosfety,bezpieczniki )
-Parter z drugim piętrem łączyła by 4 pinowy most OC/OD/BAT-/S5
Takie rozwiązanie dawało by duże prądy na małej powierzchni ,jak przejdzie testy ten 10s to właśnie taki bms 2 poziomy zaprojektuje
- aditech.pl
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 mar 2022, 20:38
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Mój projekt bms V2 10S25A
Pierwsze testy przeszyły pomyślnie
Pod lupą był pakiet 10s4p który jest zbudowany na chińskich ogniwa zgłoszenie było takie ,iż pakiet wyłącza się w okolicach 31V ,zalecam taki pakiet używać w zakresie 42V-30V po zamontowaniu mojego bms akumulator w ciągłym obciążeniu zeszedł do 28.3V czyli praktycznie problem zostanie odsunięty na sezon lub dwa przez samą wymianę bms
Wykres po wymianie bms Obciążenie ciałgłę 10A 1C przy 2C pakiet stał się zbyt ciepły dlatego zastosowałem 1C ,mosfety nie przekraczały 40C bez radiatora
Tutaj ukazuję dlaczego dla obciżenia dynamicznego zakres pracy 2.4V-4.3V jest bezpieczny a nawet zalecany
Sposób ładowania przez port C- z pominięciem P- jest możliwy tylko w zastosowaniu bms z guzikiem w przypadku np zadziałacia OC,OD,OCD guzik on/off jest w stanie zresetować napęd bramek .
Kolejne testy niebawem
Pod lupą był pakiet 10s4p który jest zbudowany na chińskich ogniwa zgłoszenie było takie ,iż pakiet wyłącza się w okolicach 31V ,zalecam taki pakiet używać w zakresie 42V-30V po zamontowaniu mojego bms akumulator w ciągłym obciążeniu zeszedł do 28.3V czyli praktycznie problem zostanie odsunięty na sezon lub dwa przez samą wymianę bms
Wykres po wymianie bms Obciążenie ciałgłę 10A 1C przy 2C pakiet stał się zbyt ciepły dlatego zastosowałem 1C ,mosfety nie przekraczały 40C bez radiatora
Tutaj ukazuję dlaczego dla obciżenia dynamicznego zakres pracy 2.4V-4.3V jest bezpieczny a nawet zalecany
Sposób ładowania przez port C- z pominięciem P- jest możliwy tylko w zastosowaniu bms z guzikiem w przypadku np zadziałacia OC,OD,OCD guzik on/off jest w stanie zresetować napęd bramek .
Kolejne testy niebawem