Upgrade klona m365

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
ODPOWIEDZ
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Posiadam klona m365 lecz po otwarciu pokrywki trochę się różni. Postanowiłem trochę wzmocnić i jedynie co mi przychodzi to wymienić sterownik. Aktualnie jest 36V 350W. Co by można zamontować ?
Załączniki
20201011_181834.jpg
Patriko
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 30 kwie 2017, 9:20
Lokalizacja: Słupca

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Patriko »

Wymienisz na mocniejszy to bateria dokona żywota ;)
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Baterie wiem że musze wymienić
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Zxc843 »

Kwestia ile wytrzyma silnik :|
KRAKÓW
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Oryginalnie w m365 widziałem że ładują 800W. Podejrzewam że silnik bedzie taki sam jak w m365 bo raczej chinole nie produkowali by ekstra tańszy silnik w tej samej obudowie.
Myśle ze 500w by było ok tylko czy zostawić na 36V czy dać 48v? Przy 48v miałbym problem z głowy z baterią bo bym przekładał z roweru
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1190
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Goliath »

tofik997 pisze:
11 paź 2020, 18:19
Postanowiłem trochę wzmocnić i jedynie co mi przychodzi to wymienić sterownik. Aktualnie jest 36V 350W. Co by można zamontować ?
Jak planujesz zmienić sterownik... to może na początek podlejesz bocznik w starym sterowniku.
Małymi krokami z 16A możesz zrobić 25A... byle bateria i BMS to zniosła :mrgreen:
Robi się chłodniej na dworze... to silnik powinien bez problemu wytrzymać większe chwilowe przeciążenia. ;)
Większe napięcie 36V - - - > 48V to Vmax. większy :) Moc też wzrośnie.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1092
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Tooropek »

Ja mam oryginał m365 zrobiłem na 800W, start od zera, kers dopasowałem wg swoich potrzeb, odblokowałem także prędkość do 34km/h (realnie z moją wagą 32km/h wg wskazań apki i gpsa). Aku mam oryginał 2 bezpieczniki i bms 1.15V, aku jest po 17 cyklach i 270+ km przejechane. Jedyne co zauważyłem to silnik szybciej się grzeje, ale bez przesady jak nie ruszam z kopyta cały czas i hamuje regenem. Dla jednego z forumowiczów drukowałem dystans zwiększający pojemność komory na aku. Jeśli będziesz chciał powiększać aku, daj znać to i Tobie wydrukuję. Ja mam z dodatków haczyk z fluorescencyjnego filamentu, osłonę tylną także z tego filamentu, wspornik zielony błotnika, osłonę na kokpit z filamentu Red devil pod kolor pancerzy linek i na razie tyle. Na zimę będę zabezpieczał silnik termicznie, zmieniał sterownik na blokowy pod 13S i oczywiście pakiet 13S4P, a jak się uda to i spróbuję wcisnąć 13S5P. Opony także pójdą do zmiany na 10x2, a może w przyszłości jeszcze pokusze się o pełne zawieszenie. Tak to się prezentuje na chwilę obecną.Obrazek

A tak wygląda gotowy dystans do komory na aku i sterownik.

Obrazek
Bidony 13S5P 17Ah, 14Ah. Zapraszam na priv.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Tooropek pisze:
11 paź 2020, 23:11
Ja mam oryginał m365 zrobiłem na 800W

Jeśli będziesz chciał powiększać aku, daj znać to i Tobie wydrukuję.

Na zimę będę zabezpieczał silnik termicznie, zmieniał sterownik na blokowy pod 13S i oczywiście pakiet 13S4P, a jak się uda to i spróbuję wcisnąć 13S5P
Powiedz mi jest jakaś wyraźna różnica przy 800W w podjeżdżaniu pod góre, czy nadal zdycha ? Przeróbke planuje aby sobie szybko dojeżdżać do pracy 3km ale po drodze stroma długa góra.

Co do adaptera to bede robił u siebie w pracy z alum na cnc

Czyli ori m365 pracuje na 48v ? Może faktycznie przesiąde sie na 48v.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1092
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Tooropek »

Nie sprawdzałem jak chodzi na 48V, ale trzeba specjalną dokładkę do bmsa by widziało dodatkowe cele i mod wgrać na 48V. Na ory sterowniku 36V nic nie kombinuje, kupię nowy z BT i wtedy zrobię pakiet 13S. Szczerze tego nie sprawdzałem czy ma muła na podjeździe, ale wiem, że szybciej się podjeżdża to i raczej mniejszy muł bo sprawność silnika większa.

Jak chcesz podjazd zaliczyć bez ugotowania silnika to idź w 13S.
Bidony 13S5P 17Ah, 14Ah. Zapraszam na priv.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Czyli rozumiem że jak wymienie sterownik na 48V 350W to bedzie dla silnika lepiej pod górkę (mniej się grzał) niż wymiana sterownika na 36V 500W ?
A może lepszym rozwiązaniem byłoby wsadzić na tył drugi taki silnik ze sterownikiem i oba siliki bedą pracować na spokojnie ?
Myślałem też aby wymienić ten silnik i upchać tam silnik z roweru, mam mxus 750W przekładniowy ktory się nie doczekał montażu w rowerze bo kupiłem tsdz2. Może z tego mxusa zrobić coś i próbować upchać ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1092
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Tooropek »

Musisz sam zdecydować co będzie lepsze i czego wymagasz od tej hulajnogi. Dwa silniki to bardzo dobry pomysł, nawet znam kogoś kto tak zrobił z jedną ze swoich hulajnóg... Silnik zasilony 13S nawet w połowie napięcia aku czyli 48V będzie szedł lepiej niż na 36V na naładowanym na full akumulatorze. Masz dwie opcje to wyboru, albo dołożenie drugiego silnika i sterownika na 36V i osiągnięcie ogromnego momentu obrotowego i mocy na podjazdach, lub drugą opcja na jednym silniku czyli większą prędkość przelotową. Pomysł z silnikiem od roweru odpada jak dla mnie totalnie bo to nie te gabaryty na taką malutką zwinną hulajnogę.
Bidony 13S5P 17Ah, 14Ah. Zapraszam na priv.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Temat idzie do przodu. Zdecydowałem jednak na dodatkowy napęd na tylne koło. Mechanika ogarnięta, teraz elektronika :D

Obrazek
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1092
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Tooropek »

No no, zapowiada się ciekawie. Zdecydowałeś się na 10S czy 13S dla zasilenia?
Bidony 13S5P 17Ah, 14Ah. Zapraszam na priv.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Narazie 10S zobacze jak bedzie śmigać. W razie czego mam baterie 13S od roweru do testu
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Zxc843 »

Musiałeś ciąć podest aby zrobic tzw. haki ?
KRAKÓW
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 288
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Upgrade klona m365

Post autor: lukk »

uda się wrzucić drugi sterownik bez robienia strasznego frankensztajna?
I jak z hamulcem?
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Zxc843 pisze:
01 gru 2020, 12:03
Musiałeś ciąć podest aby zrobic tzw. haki ?
Musiałem tylko powycinać gdzie jest mocowanie ośki koła i dorobić adapter z nakrętką jak na tym filmiku 12.00 minuta
https://youtu.be/34zpfrdl7h8
lukk pisze:
01 gru 2020, 15:22
uda się wrzucić drugi sterownik bez robienia strasznego frankensztajna?
I jak z hamulcem?
Niestety sterowniki wystają 7mm poza obrys komory więc więc trzeba bedzie jakiś dystans wykombinować lub wyciąć w deklu i dorobic dekiel na dekiel :D

Z hamulcem jeszcze nie wiem ale podejrzewam że hamowanie dwoma silnikami bedzie dość silne.
Jak będzie za słabo bede musiał dekiel silnika na nowo wytoczyc aby było mocowanie na tarcze.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1190
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Goliath »

Czym niższa prędkość, tym słabsze hamowanie. Podejżewam... że ostatnie 5km/h będziesz musiał hamować nogą.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Upgrade klona m365

Post autor: Zxc843 »

tofik997 pisze:
02 gru 2020, 18:30
Zxc843 pisze:
01 gru 2020, 12:03
Musiałeś ciąć podest aby zrobic tzw. haki ?
Musiałem tylko powycinać gdzie jest mocowanie ośki koła i dorobić adapter z nakrętką jak na tym filmiku 12.00 minuta
https://youtu.be/34zpfrdl7h8
lukk pisze:
01 gru 2020, 15:22
uda się wrzucić drugi sterownik bez robienia strasznego frankensztajna?
I jak z hamulcem?
Niestety sterowniki wystają 7mm poza obrys komory więc więc trzeba bedzie jakiś dystans wykombinować lub wyciąć w deklu i dorobic dekiel na dekiel :D

Z hamulcem jeszcze nie wiem ale podejrzewam że hamowanie dwoma silnikami bedzie dość silne.
Jak będzie za słabo bede musiał dekiel silnika na nowo wytoczyc aby było mocowanie na tarcze.
Widziałem na jakiejś grupce, że ktoś zamontował inny dekielek silnika i miał hamulec, ale też widelec musiał pewnie zmienić aby zamontować zacisk.
KRAKÓW
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3773
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Upgrade klona m365

Post autor: zeeltom »

Goliath pisze:
02 gru 2020, 23:42
Czym niższa prędkość, tym słabsze hamowanie. Podejrzewam ... że ostatnie 5km/h będziesz musiał hamować nogą.
Jest dokładnie tak, jak piszesz. W mojej hulajnodze przerobionej z Razora hamowanie kończyło się przy około 3-4 km/h. Im szybciej tym mocniejsze szarpnięcie przy hamowaniu elektrycznym. Można by się pokusić o jakiś układ z krótkim narastaniem siły hamowania.
***** ***
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Panowie mam problem z rozszyfrowaniem kabelków przy sterowniku. Ta instrukcja słabo mi mówi. Nie wiem czy dobrze rozszyfrowaniem poszczególne wtyki

Obrazek
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3773
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Upgrade klona m365

Post autor: zeeltom »

Dobrze, ten pytajnik, to raczej PAS.
***** ***
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Takie sprawozdanie z tej operacji. Niestety będzie 25mm adapter ponieważ zdecydowałem się na baterie 10s6p aby zasięg i moc była dość długo. Policzyłem koszty i czas spędzony no nie jest kolorowo. Ale co tam.
Spore problemy z podłączeniem ponieważ między wyświetlaczem a sterownikiem chyba idzie kabel z sygnałem.cyfrowym. Aby pod kraść sygnał z manetki musiałem przeprowadzić dodatkowy kabel aż pod sam wyświetlacz. Druga sprawa niestety będzie dodatkowy przycisk na włączenie tylnego silnika gdyż pod wyświetlacz nie jestem wstanie się podłączyć aby jednym guzikiem włączyło oba sterowniki.
Kolejny problem to hamulce. Podejrzewam że hamowanie silnikiem będzie tylko poprzez przednie kolo. W kłamce hamulca jest czujnik 3pin lekkie naciśnięcie rozlacza silnik, A głębsze wciśnięcie powoduje hamowanie silnikiem. Pomiar miernikiem wykazał że w klamce jest potencjometr. A przy drugim sterowniku czujnik hamowania jest 2pin na zasadzie styk. Podejrzewam że Bedzie tylko rozpinał silnik. Do klamki hamulca musiałem w miejsce linki zamontować drugi czujnik ekstra dla drugiego sterownika.

Także zostało to poupychać butem i można jeździć

Obrazek
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Dziś pogoda była świetna więc odbyły się tessssssty.
Przyspieszenie oh my got, ale ma to teraz kopa. Mam wrażenie że tylny silnik jest dużo mocniejszy niż przedni.
Podjazd pod górkę na której przedtem na jednym silniku osiągałem max 6km/h teraz wyciągam 22km/h.
Prędkość Max minimalnie wzrosła do 28km/h niby mało ale niestety idzie zawału dostać jak się hamuje..... jednym silnikiem. Tragedia....
Musiałem zrobić dodatkowy przełącznik na kierownicy do włączania tylnego silnika bo nie dało się podłączyć pod oryginalny przycisk. Ale teraz tak mi się zapaliła lampka czy by tego nie wykorzystać do ekonomicznej jazdy. Wyłączam tylny silnik i pracuje tylko przedni oszczędzając baterie na prostej. Pytanie czy kręcący się tylny silnik na wyłączonym sterowniku na przewodzie stacyjka nie będzie coś psuł?
Jutro muszę ją zważyć bo coś lekka mi się wydaję i pstrykne kilka fotek.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3773
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Upgrade klona m365

Post autor: zeeltom »

Najprościej to sprawdzić kręcąc kołem przy podpiętym sterowniku z podpiętymi fazami i bez. Jak opory koła będą takie same, to można śmiało wyłączyć tylko sterownik za pomocą stacyjki, czy innego wyłącznika. Chodzi o to, że kręcący się silnik działa jako prądnica i tu trzeba sprawdzić, czy nie spowoduje uszkodzeń. To zależy od sterownika, jak będzie reagował na to napięcie. Nawet jeśli będzie nieco hamował a nie uszkodzi sterownika, to szkoda akumulatora przy przednim napędzie, żeby pokonywał dodatkowe opory toczenia drugiego koła.
***** ***
TerryFox
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: TerryFox »

Takie podejscie to w sumie standard w "mocarnych" hulajkach z napedem na 2 kola. Kaboo Mantis, Ultron itd - kazda z nich ma przyciski "eco" i "turbo" albo "single" i "double", sprowadza sie to do jazdy na jednym - zazwyczaj tylnym silniku, albo na dwoch. Jak najbardziej ma to sens.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: Upgrade klona m365

Post autor: tofik997 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i waga raczej fajna wyszła. Jak zamontuje hamulce tarczowe to raczej 17kg nie przekrocze.
Koło tylne stawia opór niezależnie czy włączony czy wyłączony sterownik czy tam kable od silnika odłączone.
ODPOWIEDZ