Zwiększenie prądu BMS

Przeróbki i naprawy pojazdów fabrycznych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

Możemy mały BMS przerobić w prosty sposób na większy prąd pobierany.
Poniżej schemat.
ssrbms.jpg
Zamiast SSR można dać zwykły przekaźnik na odpowiednie napięcie i prąd.
Aczkolwiek nie zalecam ze względu na występujące wstrząsy i możliwość skoków kotwicy.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2021, 20:02 przez zeeltom, łącznie zmieniany 2 razy.
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

Chyba nie piszesz tu o zwykłym SSR zbudowanym na triaku bo to nie zadziała.

Wg mnie prościej to w BMS nalutowac na mosfety kolejne mosfety, to samo z rezystorem pomiarowym i ew pogrubić połączenia prądowe.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

bla, bla , bla... a próbowałeś to rozwiązanie?
***** ***
gienek333
Forumowicz
Posty: 405
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: gienek333 »

W samochodach czy wózkach widłowych (pełne opony i brak amortyzacji) są przekaźniki i styczniki i nie potkałem zjawiska "drgania kotwicy".
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

To przejedź się po "polskich drogach".
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

bla, bla , bla... a próbowałeś to rozwiązanie?
Nie no spoko. Z Katowic do Krakowa można przez Gdańsk jechać jak ktoś lubi jeździć i kombinować.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

slow pisze:
04 maja 2021, 12:04
Chyba nie piszesz tu o zwykłym SSR zbudowanym na triaku bo to nie zadziała.

Wg mnie prościej to w BMS nalutowac na mosfety kolejne mosfety, to samo z rezystorem pomiarowym i ew pogrubić połączenia prądowe.
Dla mnie prościej dołożyć SSR, niż kombinować z dokładaniem mosfetów do istniejącej instalacji. Jak rozwiążesz chłodzenie? Dołożysz radiatory do dodatkowych mosfetów? Jak?
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

A mógłbyś pokazać ten przekaźnik SSR o którym piszesz?
miki
Forumowicz
Posty: 887
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: miki »

zeeltom pisze:
04 maja 2021, 23:28
slow pisze:
04 maja 2021, 12:04
Chyba nie piszesz tu o zwykłym SSR zbudowanym na triaku bo to nie zadziała.

Wg mnie prościej to w BMS nalutowac na mosfety kolejne mosfety, to samo z rezystorem pomiarowym i ew pogrubić połączenia prądowe.
Dla mnie prościej dołożyć SSR, niż kombinować z dokładaniem mosfetów do istniejącej instalacji. Jak rozwiążesz chłodzenie? Dołożysz radiatory do dodatkowych mosfetów? Jak?
Tyle, że z elektronicznego punktu widzenia ta porada (i cały "schemat") są szkodliwe. Można rzeczywiście próbować rozwijać linię MOSFET'ów, to są elementy sterowane napięciowo, czyli sterownik MOSFET nie powinien być bardziej obciążony przy układzie z podwojoną ilością MOSFET.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

Przykładowy SSR.

Obrazek

A możesz mi napisać co jest szkodliwe w powyższym schemacie?
***** ***
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

gienek333 pisze:
04 maja 2021, 15:31
W samochodach czy wózkach widłowych (pełne opony i brak amortyzacji) są przekaźniki i styczniki i nie potkałem zjawiska "drgania kotwicy".
Ja spotkałem i dlatego o tym piszę.
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

A czy dla tego przykładowego SSR'a ze zdjęcia mógłbyś z jakiejś dokumentacji podać ile ma rezystancji w stanie załączenia lub jaki spadek napięcia? Bo szukałem ale na szybko nie znalazłem.

Jestem przekonany że będzie się to bardziej grzało niż zwykły BMS. No i wykorzystując to tracimy zabezpieczenie nadprądowe.
miki
Forumowicz
Posty: 887
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: miki »

I generalnie jest to taki "wytrych", a nie książkowy "klucz".
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

slow pisze:
05 maja 2021, 10:55
A czy dla tego przykładowego SSR'a ze zdjęcia mógłbyś z jakiejś dokumentacji podać ile ma rezystancji w stanie załączenia lub jaki spadek napięcia? Bo szukałem ale na szybko nie znalazłem.

Jestem przekonany że będzie się to bardziej grzało niż zwykły BMS. No i wykorzystując to tracimy zabezpieczenie nadprądowe.
To nie korzystaj z tego rozwiązania. Będziesz miał spokojny sen :)
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

Nie mam potrzeby i nie zamierzam.
A jako że mnie elektronika interesuje pytałem o parametry tego SSR'a bo nie mogę znaleść
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

Słabo szukasz. 100A na wyjściu i do 20 mA na wejściu. Potrzebujesz więcej danych, to ci podsunę.
***** ***
slow
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: slow »

Tak rezystancja wewnętrzna lub spadek napięcia przy tych 100A
Szukam o tym 100A i pisze że do 30A bez chłodzenia a powyżej 30A stosować wentylator.

Ok. Wyjaśnię o co mi chodzi.
Używałem wiele razy przekaźników SSR. I tak w Foteku 25A znajdował sie triak 12A. Wiem że to był klon z ali ale w oryginale pewnie znajduje się triak 25A.

I przejdźmy do meritum.

Chcesz zastąpić BMS który to ma w sobie kilka 3-6 tranzystorów , z których każdy ma koło 100A, w sumie mają ponad 300A i rezystancję koło 1mOHm, pracujący na zimno na którym ktoś napisał 30A ciągłego, 60A chwilowego.
I chcesz to zastąpić przekaźnikiem na którym pisze 100A, a pewnie siedzi tam jeden tranzystor 100A (w podróbie pewnie nawet słabszy) z 5mohm który przytwierdzony do skorego kawałka radiatora sporo się grzeje i wymaga chłodzenia wentylatorem, i uważasz to za rozbudowę.

Forum jest chyba po to żeby wymieniać się wiedzą.
Napisałeś wątek, jako osoba która jakieś pojęcie o elektronice ma odpowiedziałem a ciebie to bardzo obruszyło.
Twój pomysł nie jest zły ale ma wady o których napisałem.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 15:55 przez slow, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
zeeltom
Forumowicz
Posty: 3895
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: zeeltom »

Nie rozbierałem SSR i nie wiem co siedzi w środku. Opieram się na opisie. Nie widzę w tym nic złego ani tym bardziej szkodliwego.

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-st ... 7339468781
Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 19:49 przez zeeltom, łącznie zmieniany 1 raz.
***** ***
gienek333
Forumowicz
Posty: 405
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Zwiększenie prądu BMS

Post autor: gienek333 »

W układach załączających, czy odłączających elektrycznych jest problem z energią (taką w J) i bardzo ważny jest czas przełączania. Jak mamy układ prądu przemiennego, to jest łatwiej, bo prąd przechodzi przez "0" i przy mechanicznym łuk się gasi, przy elektronicznym tyrystor, triak wyłącza w "0". Przy DC jest problem, bo im większe napięcie, to dłuższy łuk, a jak jeszcze jest prąd, to jest energia (jak chce się spawać, to ok, ale tranzystor wybuchnie).
ODPOWIEDZ