Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Jaki spokój? Jak pierwszy raz objeżdżałem falkusia rok temu, to nigdy nie zapomnę smaku błota - emocje i dzika radość nie pozwalała zamknąć gęby.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
No to na spokojnie.
Wymieniłem kontroler LH1500 16-20S/45A 1500W na 2x KT36/48SVPRCL, 10-14S/30A 500W (wektorowe) doszedł drugi silnik tranzX 250W z przekładnią i sprzęgłem z przodu.
Rower płynnie rusza i nabiera prędkości.
W poprzedniej konfiguracji trochę szarpało jak jeździłem na aku 14S3P, bo sterownik lubił pociągnąć, a aku miało trochę za niskie napięcie na ten sterownik - powinno być min 16S.
Objeżdżę nową konfigurację w tym tygodniu, ale boję się rozpędzać, bo dziś było lodowisko.
Wymieniłem kontroler LH1500 16-20S/45A 1500W na 2x KT36/48SVPRCL, 10-14S/30A 500W (wektorowe) doszedł drugi silnik tranzX 250W z przekładnią i sprzęgłem z przodu.
Rower płynnie rusza i nabiera prędkości.
W poprzedniej konfiguracji trochę szarpało jak jeździłem na aku 14S3P, bo sterownik lubił pociągnąć, a aku miało trochę za niskie napięcie na ten sterownik - powinno być min 16S.
Objeżdżę nową konfigurację w tym tygodniu, ale boję się rozpędzać, bo dziś było lodowisko.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Fakt.Ślisko było,ale napisz o wrażeniach z jazdy w porównaniu do napędu na jedno koło
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
3 ogniwa 1.5Ah raczej nadają się do hulajnogi niż do dwusilnikowca 28", ale zobaczymy jak poleci ze skrzynką 8P, a może 15P? Silniki i kontrolery są zimne, ale małe aku 3P siada na pod górkę.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Pomiary aku 14S3P:
638W pik, 17,26A pik...i odcięcie napięciowe sterowników.
Z obliczeń ogniwa siadają na:
638/17.26/14=2.64 [V]
Pewnie ma wpływ temperatura,.kiedy aku czeka 10h w 0stC.
Następne testy w weekend na aku 14S8P.
Czas na globalne ocieplenie silników i sterowników.
Tylko jak to ciepło doprowadzić do rękawiczek i pod tyłek?
638W pik, 17,26A pik...i odcięcie napięciowe sterowników.
Z obliczeń ogniwa siadają na:
638/17.26/14=2.64 [V]
Pewnie ma wpływ temperatura,.kiedy aku czeka 10h w 0stC.
Następne testy w weekend na aku 14S8P.
Czas na globalne ocieplenie silników i sterowników.
Tylko jak to ciepło doprowadzić do rękawiczek i pod tyłek?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Skoro najcaesciej jest 6A na ogniwo, no to b.saybko spada napięcie i je de facto zarzynasz.
A przy tej temperaturze spadki napiecia jeszcze bardziej widoczne. Czyli energii Ci starczy tak na 20-30 min
A przy tej temperaturze spadki napiecia jeszcze bardziej widoczne. Czyli energii Ci starczy tak na 20-30 min
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Dzięki za komentarz, to by się zgadzało.
Aku pełni rolę dawcy doświadczenia dla projektowanego do tego setupu.
Eksperyment ma na celu porównanie:
a) 1 silnik, a 2,
b) 1 sterownik 1500W, a 2 x 500W,
c) temperatura aku 20stC, a 0stC
Na zimnym aku, 2 silnikach i sterownikach dynamika spadła.
Jutro zrobię testy na ciepłym aku 14S8P.
Mam przeczucia, że to będzie działać.
Aku pełni rolę dawcy doświadczenia dla projektowanego do tego setupu.
Eksperyment ma na celu porównanie:
a) 1 silnik, a 2,
b) 1 sterownik 1500W, a 2 x 500W,
c) temperatura aku 20stC, a 0stC
Na zimnym aku, 2 silnikach i sterownikach dynamika spadła.
Jutro zrobię testy na ciepłym aku 14S8P.
Mam przeczucia, że to będzie działać.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
10km bez pedałowania.
Świetna jazda, jak aku może rzygnąć prądem sterownikowi.
Średnia 30km/h.
Aku 14S8P 17Ah
Zużycie:
2.86Ah
141.8 Wh
21.9A pik
1159W pik
U start 59V
U stop 54.96V
Silniki i sterowniki ledwo wyczuwalne ciepło.
Świetna jazda, jak aku może rzygnąć prądem sterownikowi.
Średnia 30km/h.
Aku 14S8P 17Ah
Zużycie:
2.86Ah
141.8 Wh
21.9A pik
1159W pik
U start 59V
U stop 54.96V
Silniki i sterowniki ledwo wyczuwalne ciepło.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Czy do przekładniówek nie prowadzi się halli? i widzę że fazowy podpiąłeś złączką hermetyczną, tym kablem 3 pinowym do ledów? Czy to oryginalna złączka z tego silnika?
Jak patrzę na Twoją skrzynkę, to od razu przypomina mi się mój pierwszy:) kupiłem największą z możliwych skrzynkę hermetyczną z Kradexa:) i tak sobie jeździłem ze 3 miesiące.
Jak patrzę na Twoją skrzynkę, to od razu przypomina mi się mój pierwszy:) kupiłem największą z możliwych skrzynkę hermetyczną z Kradexa:) i tak sobie jeździłem ze 3 miesiące.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Przekładniówki, to parka tranzX 250W/24V, miały oberżnięte kable, 3fazy+6cienkich, +5V, masa, 3 halle i nieużytek biały.
Dorobiłem wtyki hermetyczne, żeby można było szybko zmieniać konfigurację roweru.
Skrzynka to zwykły blaszak do instalacji z zamkiem na kluczyk. Zintegrowałem ją z bagażnikiem, też, żeby razem z nim szybko przekładać do innych pojazdów.
Dorobiłem wtyki hermetyczne, żeby można było szybko zmieniać konfigurację roweru.
Skrzynka to zwykły blaszak do instalacji z zamkiem na kluczyk. Zintegrowałem ją z bagażnikiem, też, żeby razem z nim szybko przekładać do innych pojazdów.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Próba wygłąda wiarygodnie, bo hamował jeden silnik, lekko obracał, obracał w inną stronę aby miały rózne pozycje startowe i wszystko na stole działa
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Dzięki za filmik, pewnie i moje by się dało ruszyć z jednego kontrolera bez halli. Kiedyś podpiąłem 2 różne silniki, ale z jednego tylko halle, a z drugiego tylko fazy.
Jak kręciłem wirnikiem tego z hallami, to mi się obracał ten bez halli.
Mój rower na 2 kontrolerach jeździ świetnie, ale z takiej konfiguracji mam dodatkowy bonus, bo w parę minut przekładam kontroler i koło do drugiego roweru i mogę jechać w parze z kimś.
Jak kręciłem wirnikiem tego z hallami, to mi się obracał ten bez halli.
Mój rower na 2 kontrolerach jeździ świetnie, ale z takiej konfiguracji mam dodatkowy bonus, bo w parę minut przekładam kontroler i koło do drugiego roweru i mogę jechać w parze z kimś.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Na stole,wszystko niby ok.,będę musiał zobaczyć tę konfigurację od strony praktycznej z chwilą ,gdy zdobędę bliżniaczy silnik.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Ebike 250W-podzespoły,modyfikacje
Może mi coś umknęło w treści tego filmu, ale będzie to działać, gdy sterownik umie pracować w trybie bez halli.
Mam podobny sterownik do tego na filmie i nijak mi się nie udało zmusić do startu silnika bez podłączonych halli. Taki sterownik powinien ruszyć silnik, gdy wstępnie nadamy mu obroty. Dlatego dołoźyłem halle do silnika, o którym pisałem w innym wątku.
Mam podobny sterownik do tego na filmie i nijak mi się nie udało zmusić do startu silnika bez podłączonych halli. Taki sterownik powinien ruszyć silnik, gdy wstępnie nadamy mu obroty. Dlatego dołoźyłem halle do silnika, o którym pisałem w innym wątku.