Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: Wolan »

Witam!

Pierwszy post na tym forum a więc dzień dobry!


Panowie dorwałem bardzo okazyjnie silnik Simplion E-lion widoczny na fotkach, silnik z uszkodzonym wewnętrznym sterownikiem, rozebrałem go i sterownik już wyrzuciłem.

-silnik nie posiada hali
-średnica drutu nawojwego wynosi 1mm

Silnik dorwałem przypadkiem w komplecie z bionxem 1generacji na którym bardziej mi zależało jednak po dokładniejszym obejrzeniu tego spodobał mi się ze posiada mocowanie na kasetę , tarcze hamulcową i fajnie pomyślaną blokadę obrotu.
Chciałbym przerobić go na zewnętrzny sterownik i wykorzystać w kole 26" w moim rowerze górskim.
Na jednym ze zdjęć porównanie do silnika bionxa. Rotor sprawia wrażenie znacznie mocniejszego niż w bionxie, ogólnie bardzo solidna konstrukcja

jaki najlepiej zastosować sterownik przy 48V ? myślałem o 30A i zabezpieczeniu termicznym, z tego co się domyślam to warto było by wkleić hale tylko dokładnie gdzie i jakie ?
Chętnie wysłucham wszystkich uwag na ten temat bo sam nie wiem czy warto się bawić i czy da rade w rowerze górskim (waze 95kg)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: GrzegorzS »

Ten silnik występuje pod różnymi nazwami (Green Mover, ETechnology, Swiss Drive....)
Halle wklej na mercedesa.
30A to już sporo, ta blokada obrotu aż taka cudowna nie jest.
Silnik nominalnie ma 500W.
Ośka lepsza od tej w Bionx-ie.
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: djmarcin56 »

Zobacz do mojego tematu, jeżdżę na takim tylko brandu etechnology od pół roku :)
POkaż swoja blokadę obrotu bo silnik ma właśnie bardzo kiepską jako taką i tylko z jednej strony, oś jest okrągła i widełki przed obrócenieniem nie ratują. Ogólnie bardzo fajny silnik i jestem mega zadowolony sle jedna rzecz jeszcze w nim mnie wkurza a mianowicie mocowanie tarczy hamulcowej bo otwory są na wylot i łatwo gwint zerwać i na dodatek oryginalne śruby są za długie i trzeba je piłować bo uszkodzisz środek silnika przy pierwszym włączeniu.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: Wolan »

dzięki za szybką odpowiedz, jakie halle najlepiej kupić ? zastosować ten sterownik 30A z lcd z ali czy lepiej dac 25A ? mowa oczywiście o używaniu z głową, czujnikiem temperatury i zabezpieczeniem termicznym.
myślałem o takim : https://pl.aliexpress.com/item/36V-500W ... autifyAB=0
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: djmarcin56 »

Bierz większy, ja mam 35A sinusa i ogółem to się grzeje wiec jak masz możliwość i chcesz to daj na zewnątrz żeby miał przewiew to wtedy się silnik będziesz martwił bo ja narazie to o sterownik bardziej muszę się bać niż o silnik, mocno ciepły bywa ale temp. w środku nie wiem jaka bywa ale raczej tak źle nie jest większość czasu, mój sterownik niby ma odczyt temp. ale jednak nie działa i lipa z monitoringiem temp. także daj znać jak będzie z twoim jak się uda monitorować temp.
Jak chcesz halle to daj znać to ci mogę wysłać po 10zł za komplet do silnika, w razie czego trzeba brać więcej bo zawsze się może nóżka ukruszyć, zostało mi troche jak robiłem w swoim silniku :)
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: Wolan »

No dobra, wkleiłem halle na mercedesa wyprowadziłem przewody, dałem nowe łożyska poskładałem i przestowałem pod sterownikiem sinusoidalnym i ladowarce 3A. Silnik pięknie płynnie rusza i osiąga według licznika dla koła 26cali 74km/h. Czy to nie jest za dużo? Silnik zabezpieczyłem termicznie i dodatkowo wyprowadziłem i wkleiłem termistor taki jak zalecany do pikacza. Chciałbym silnik wykorzystać w rowerze górskim. Jaki wybrać sterownik ? chcialem kupić z nexuna 30A sinusoidalny i wyświetlacz do tego bateria bidonowa 13S4P na ogniwach sanyo GA. Jak myślicie ?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: GrzegorzS »

Ostatnio na forum modny jest sport "ubijania ogniw"
4p to za mało, przyjmuj na te ogniwa 4 max5A.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: Wolan »

w takim razie 13s5p będzie wystarczająco ? a moze wiecej P i 36V ?
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: djmarcin56 »

Na 13s poleci 50km/h chyba, że jakieś opony będziesz miał z małym bieżnikiem węższe to ciut szybciej.
Jak dasz 5p to wystarczy, na 4p rzeczywiście mało ale bez tragedii i tak mak moc będziesz wykorzystywał raczej krótko no chyba, że chcesz jeździć szybko dłuższe trasy to wtedy do jazdy 45-50km/h potrzeba ponad koło 1kw i więcej.
Przy 1kw masz 20A przy pełnej baterii i jakieś 23A jak będziesz bliżej końca to przy 5p daje 4-4,5A na ogniwo i starczy, czasem chwilowo i przy starcie pociągniesz 6A z ogniwa to ok :)
Co do 36v to zależy jaką chcesz prędkość maks i jakie trasy bo przy 36v to maks prędkość jakieś 40km/h a na 48v masz 50km/h no i moc końcowa jest trochę mniejsza na 36v bo koło 1kw a przy 48v masz prawie 1,5kw i przyspieszenie jest trochę bardziej żwawe.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Przeróbka silnika simplion e-lion na zewnetrzny sterownik

Post autor: Wolan »

dzięki za treściwą odpowiedz, uważam ze 40km/h na rower górski jest ok ale lepiej mieć zapas jak brak. Dziś dotarła obręcz, niedługo założe tema odnośnie upychania tego w rower:)
ODPOWIEDZ