Rocky Mountain Fanatik

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Liqton
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sie 2018, 17:34

Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Liqton »

Witam.
Chciałem przedstawić moje wozidło które nigdy mnie nie zawiodło. (Załącznik)
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby przerobić go na elektryka i potrzebna mi wasza pomoc. Z racji iż będzie to mój pierwszy projekt chciałem poprosić o porady i wskazówki odnoście osprzętu który chce zamontować w rowerze. Na wstępnie chciałem poinformować że rower jest w 100% sprawny pod względem mechanicznym jak i technicznym, na bieżąco robione wszelkie naprawy i wymiany zużytych części.

Użytkowanie roweru: transport moich 4ech liter do i z pracy :D jest to łącznie 30 km, odcinek asfaltowy bez dużych wzniesień oraz ubytków, teren niezabudowany i mało użytkowany przez samochody, jeździć będę tylko w słoneczna pogodę. W deszcz skorzystam z auta.

Wymagania odnośnie roweru: nie zależy mi szybkim starcie z manetki, nie chce jeździć na jednym kole, jazdę będę zaczynał od pedałowania i dość dużo wspomagał silnik pedałowaniem. Chciałbym na odcinku asfaltowym (15km) osiągnąć prędkość ok 55km/h (+-5km/h) na samej manetce, na jednym ładowaniu baterii chciałbym uzyskać przejazd na odległość ok 100km.

Moja osoba/mój rower: waga ok 90kg, wzrost 190cm/ rama aluminiowa 21’, koła 26x2.1, amortyzator przód rock shox judy j3, damper Fox, hamulce v-breaki, przerzutki Shimano 3x8 kaseta.

Moje spostrzeżenia i decyzje: podejrzewam że dużo osób napiszę na temat moich v-breaków, bardzo dużo czytałem na temat vki oraz tarczowych hydraulicznych i opinie są bardzo różne, jedni polecają vki a inni tarczówki, zdecydowałem że pozostawię na v-breaki i ewentualnie wymienię obecne na jakieś „mocniejsze i lepsze” bo podobno takie będą lepsze niż słaba tarczówka. Jeśli będzie konieczność wymię także ogumienie i zamontuje amortyzowaną sztycę pod siodełko. Na pewno będę chciał zastosować wyłącznik termiczny 150’C, wyświetlacz kt-lcd3 który będzie pokazywał najważniejsze parametry silnika i sterownika. Baterie zamontuje w skrzynce która będzie wykonana pod wymiar mojej dużej ramy, odnośnie samej baterii to niestety w tej kwestii jestem kompletnym laikiem i będę potrzebował pomocy od forumowiczów.

Poniżej wymienię osprzęt na który sam zwróciłem uwagę poprzez czytanie forum oraz oglądanie filmów osób które wykonały już takie pojazdy.
Poproszę was o pomoc w wyborze:
który silnik,
który sterownik,
który akumulator (ewentualnie zostanie wykonany przez osoby które się tym zajmują pod moją skrzynkę ale chciałbym dowiedzieć się jakie parametry ma mieć aby spełnił moje założenia odnoście prędkości i długości trasy).

Wysłucham także propozycji innego osprzętu, lecz chciałbym ograniczyć kupno na którejś z polskich stron internetowych, kierowałem się przede wszystkim stroną nexun.pl.

Silnik :
MXUS 30H (10X6)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html
MXUS 30H (12X5)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektrycz ... aseta.html


Sterownik :
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/218-kt ... sinus.html
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A
https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt ... sinus.html


Bateria :
48V, 23,4AH, 13S9P
https://nexun.pl/shop/pakiety/116-48v-2 ... ojkat.html
60V, 18.2AH, 16S7P
https://nexun.pl/shop/pakiety/118-60v-1 ... ojkat.html

+ mocna blokada osi silnika, wszystkie potrzebne akcesoria do uruchomienia itp.

Pozdrawiam i dziękuję za każdą poradę i pomoc w wykonaniu tej konstrukcji :D
Załączniki
Wozidło me.
Wozidło me.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Dzjohnyj »

Jak napisałeś nie zależy Ci na wyrywaniu koła i ruszaniu z piskiem ogumienia, czyli siłą rzeczy można poświęcić nieco momentu obrotowego kosztem zwiększenia prędkości - silnik szybki, 12×5. Wybór takiego silnika w teorii pozwoli osiągnąć zakładane 55km/h nawet przy instalacji 13s (48V), jednak będzie to niewiele ponad (co i tak jest bardzo szybko). Alternatywą do tego jest wybór silnika 'wolniejszego' - 10×6 wraz z instalacją 16s (60V). Ta opcja daje nieco wyższą prędkość maksymalną (w okolicach 60km/h).
Na pytanie, co wybrać musisz sobie sam odpowiedzieć. Posiadanie pewnego zapasu w stosunku do oczekiwań jest rozwiązaniem praktyczniejszym. Jeżeli masz możliwość, to dobrze było by ugadać się z kimś w okolicy i przejechać się na elektryku i ewentualnie zrewidować założenia.
Baterię oczywiście należy dobrać do reszty. To ile będzie zasięgu zależy od stylu jazdy, prędkości. Najlepiej jest wsadzić taki pakiet, który maksymalnie wykorzysta dostępne miejsce w skrzynce.
Liqton
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sie 2018, 17:34

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Liqton »

Dzjohnyj pisze:
01 wrz 2018, 17:58
Jak napisałeś nie zależy Ci na wyrywaniu koła i ruszaniu z piskiem ogumienia, czyli siłą rzeczy można poświęcić nieco momentu obrotowego kosztem zwiększenia prędkości - silnik szybki, 12×5. Wybór takiego silnika w teorii pozwoli osiągnąć zakładane 55km/h nawet przy instalacji 13s (48V), jednak będzie to niewiele ponad (co i tak jest bardzo szybko). Alternatywą do tego jest wybór silnika 'wolniejszego' - 10×6 wraz z instalacją 16s (60V). Ta opcja daje nieco wyższą prędkość maksymalną (w okolicach 60km/h).
Na pytanie, co wybrać musisz sobie sam odpowiedzieć. Posiadanie pewnego zapasu w stosunku do oczekiwań jest rozwiązaniem praktyczniejszym. Jeżeli masz możliwość, to dobrze było by ugadać się z kimś w okolicy i przejechać się na elektryku i ewentualnie zrewidować założenia.
Baterię oczywiście należy dobrać do reszty. To ile będzie zasięgu zależy od stylu jazdy, prędkości. Najlepiej jest wsadzić taki pakiet, który maksymalnie wykorzysta dostępne miejsce w skrzynce.
Jeśli zdecydował bym się wziąć 10x6 i instalacja 16s(60V) to sterownik wtedy ten dobrać? KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A ? Jak będzie wtedy wyglądała kwestia grzania się silnika i sterownika? Jeśli wezmę 12x5 i instalacje 13s(48V) to wtedy sterownik KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A ?
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Rugos »

12x5 potrzebuje więcej amper niż 10x6, te sinusy strasznie się grzeją, ja bym ci jednak proponował starego sprawdzonego gt1500. Jeden z moich rowerów jest właśnie na nim i do tego 9C 10x6. Na 14S osiąga 58km/h na full baterii, potem liniowo spada do 50km/h (mam dużą baterie i nigdy więcej nie rozładowywuje).
Liqton
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 18 sie 2018, 17:34

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Liqton »

Czyli przy 12x5 potrzebuje najlepiej 45A czy 60A sterownik?
A przy 10x6 jaki?

Tylko przy sterowniku gt1500 nie ma możliwości monitorowania temp silnika a na tym mi zależy.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Rugos »

Nie miałem nigdy 12x5, ale wiem że im szybszy nawój tym więcej amper potrzebuje, mam 10x6 i ganiam go na 40A, a w drugim rowerze 45A, jak dla mnie się sprawdza.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Dzjohnyj »

Tylko że szybki silnik będzie brał więcej prądu przy starcie. Kolega pisał, iż nie zamierza się odbijać, więc wbrew pozorom nie musi być to zły wybór.
Iras67
Forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: Rocky Mountain Fanatik

Post autor: Iras67 »

55km/h hmm.
W mieście mam stracha przy 40km/h szczególnie w dużym ruchu samochodowym... Długa droga hamowania. Fatalna przy mokrej nawierzchni, o wiotkich elementach ramy nie wspominając i ogólnie słabych hamulcach rowerowych i małej przyczepności opon. U mnie jest 43km/h maks i wystarczy na miasto. Rzadko przekraczam 40. Chodzi przede wszystkim o lekceważenie rowerzystów przy wjeżdżaniu na naszą trasę na skrzyżowaniach. Często kierowcy nie zdają sobie sprawy z tego że jedziesz tak szybko i niejako wymuszają pierwszeństwo bo są przyzwyczajeni do wolniejszych rowerów. Kup dobre tarczówki.
ODPOWIEDZ