Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Spokojnie, otworzyłem nowy temat w tym czasie, więc zapraszam do komentowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Możesz napisać jakim klejem kleiłeś halle, a jakim dokładnie magnesy?
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Do magnesów użyłem dwuskładnikowej żywicy epoksydowej/kleju cx80 silvweld w opakowaniu dwustrzykawkowym.
Stygnie 4 min, 3500psi, 150stC. Zużycie 36ml
Do czujnika temp i termorozłącznika: AG TermoGlue 0.9 W/mK. Zużycie 5g.
Stygnie 4 min, 3500psi, 150stC. Zużycie 36ml
Do czujnika temp i termorozłącznika: AG TermoGlue 0.9 W/mK. Zużycie 5g.
-
- Forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
hallotrony kablowałeś 24AWG, czy grubszymi? i Włożyłeś nowe halle ss41 czy zostawiłeś stare?
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Zostawiłem stare na ich oryginalnych płytkach. Musiałem tylko gdzieniegdzie poprawić luty i klejenie do statora. Przewód sygnałowy, to lycy 8x0.25mm2.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Jeszcze pytanko o typ gwintu na osi.
M10x1?
Po zapleceniu silnik będzie ustawiony centralnie w obręczy pomimo użycia wolnobiegu 7S.
M10x1?
Po zapleceniu silnik będzie ustawiony centralnie w obręczy pomimo użycia wolnobiegu 7S.
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Też miałem ten problem w BIONX tylko starszej generacji z mniejszą ilością magnesów .
Odkleiło się chyba 99%
Myślałem, że za mocno go podgrzałem przy rozbieraniu dlatego magnesy odpadły. jednak analizując ślady po kleju sądzę, że przyczyną mogła być utlenianie sie materiału pomiędzy magnesem a pierścieniem . Taka utlenianie ( korozja ) powoduje pęcznienie które zrywa połączenie nieelastycznego kleju.
Problem z klejeniem magnesów jest taki ,że kleje epoksydowe i metakrylowe wymagają minimalnej grubości spoiny ( od 0,5-1mm ). W przypadku magnesów klej jest wyciskany prawie całkowicie z pod magnesu ( siła przyciągania )
Dlatego przy klejeniu klejem epoksydowym lub metakrylowe koniecznie trzeba dodatkowo wypełnić przerwy między magnesami . To dodatkowo bardzo wzmocni całą konstrukcje tworząc coś jak sklepienie łukowe w dawnych budowlach.
Tak wyglądały ślad starego kleju
z uwagi na odklejenie takiej ilości magnesów musiałem dorobić element ustalający podczas wklejanie
kleiłem takim klejem. Klej jest bardzo mocny jeśli zachowamy minimalną grubość warstwy kleju 0,5mm. Dużo lepszy niż wszystkie poxipole i inne dwuskładnikowe dostępne w marketach.
Niestety nie zrobiłem zdjęcia po wypełnianiu przerw klejem
Odkleiło się chyba 99%
Myślałem, że za mocno go podgrzałem przy rozbieraniu dlatego magnesy odpadły. jednak analizując ślady po kleju sądzę, że przyczyną mogła być utlenianie sie materiału pomiędzy magnesem a pierścieniem . Taka utlenianie ( korozja ) powoduje pęcznienie które zrywa połączenie nieelastycznego kleju.
Problem z klejeniem magnesów jest taki ,że kleje epoksydowe i metakrylowe wymagają minimalnej grubości spoiny ( od 0,5-1mm ). W przypadku magnesów klej jest wyciskany prawie całkowicie z pod magnesu ( siła przyciągania )
Dlatego przy klejeniu klejem epoksydowym lub metakrylowe koniecznie trzeba dodatkowo wypełnić przerwy między magnesami . To dodatkowo bardzo wzmocni całą konstrukcje tworząc coś jak sklepienie łukowe w dawnych budowlach.
Tak wyglądały ślad starego kleju
z uwagi na odklejenie takiej ilości magnesów musiałem dorobić element ustalający podczas wklejanie
kleiłem takim klejem. Klej jest bardzo mocny jeśli zachowamy minimalną grubość warstwy kleju 0,5mm. Dużo lepszy niż wszystkie poxipole i inne dwuskładnikowe dostępne w marketach.
Niestety nie zrobiłem zdjęcia po wypełnianiu przerw klejem
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Po przyklejeniu magnesów ,także wypełniałem klejem przerwy między magnesami/tak na wszelki wypadek/ i silnik drugi rok jeżdzi na 1200W bez niespodzianek/termik oczywiście zamontowany/Sądze jednak,że temperatura wpływa na oryginalny klej,bo kiedyś ostro przegrzałem Bionxa i momentalnie odkleiło się chyba z 10 magnesów/fajny efekt w czasie jazdy/
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
A próbował ktoś wklejać magnesy na klej anaerobowy. Np do wklejania łożysk.
To jest klej do wypełniania bardzo małych szczelin poniżej 0,15mm
temperatura pracy -55 do +180°C .
Utwardza się poprzez kontakt z metalem i jest odporny na wysoką temperaturę.
Normalnie kleje epoxydowe są do ok 100 stopni.
To jest klej do wypełniania bardzo małych szczelin poniżej 0,15mm
temperatura pracy -55 do +180°C .
Utwardza się poprzez kontakt z metalem i jest odporny na wysoką temperaturę.
Normalnie kleje epoxydowe są do ok 100 stopni.
- ZatrybJam
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 mar 2018, 22:09
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Chciałbym odkurzyć temat, bo może się komuś przyda.
Silnik o którym jest wątek zachowuje się dziwnie tzn. pod prądem działa prawidłowo, ale bez prądu lub bez podłączenia faz i halli ma duże opory.
Obracając ręką obręcz początkowo czuję opór, a nast. przeskakuje skokowo itd.
Podobnie jakby zewrzeć fazy, ale w mniejszym stopniu.
Nie da się jeździć "na łańcuchu".
Może ktoś potwierdzi jak taki wielobiegunowy bionx podobnej generacji działa u niego.
Czyżby to efekt uboczny naprzemiennego ułożenia magnesów?
Silnik o którym jest wątek zachowuje się dziwnie tzn. pod prądem działa prawidłowo, ale bez prądu lub bez podłączenia faz i halli ma duże opory.
Obracając ręką obręcz początkowo czuję opór, a nast. przeskakuje skokowo itd.
Podobnie jakby zewrzeć fazy, ale w mniejszym stopniu.
Nie da się jeździć "na łańcuchu".
Może ktoś potwierdzi jak taki wielobiegunowy bionx podobnej generacji działa u niego.
Czyżby to efekt uboczny naprzemiennego ułożenia magnesów?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Właśnie przerobiłem kupionego bionxa III gen.na zewnętrzne sterowanie i po złożeniu go okazało się że ciężko chodzi jeszcze nie podłączony do sieci.Przed rozebraniem chodził stanowczo lżej. Na słuch nigdzie nie obciera, przeskakuje jakby trzymały go magnesy.Nie wiem co będzie dalej.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Bach pisze: ↑29 mar 2020, 0:05Właśnie przerobiłem kupionego bionxa III gen.na zewnętrzne sterowanie i po złożeniu go okazało się że ciężko chodzi jeszcze nie podłączony do sieci.Przed rozebraniem chodził stanowczo lżej. Na słuch nigdzie nie obciera, przeskakuje jakby trzymały go magnesy.Nie wiem co będzie dalej.
Jeszcze nie sprawdziłeś?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Jak mogą być zwarte fazy jak nie jest podłączony do prądu jak to sprawdzić ?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1319
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Weź miernik i przepikaj https://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/
- kazuk
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 17 lip 2018, 21:41
- Lokalizacja: KALISZ
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
tu nie chodzi o zwarcie prądowe. Chodzi o to, że musiały się gdzieś w środku zewrzeć(stykać) przewody fazowe, lub coś źle polutowałeś wyprowadzenia z wirnika.
Moim zdaniem zwykłym miernikiem będzie ciężko zmierzyć , nie wiem jaka tam jest rezystancja ale chyba bardzo mała ( błąd pomiaru ).
Tak czy siak czeka cię rozebranie i sprawdzenie co jest nie tak. Możliwe ze przy przewlekaniu przez oś gdzieś się izolacja przerwała .
Zobacz miernikiem czy nie ma przejścia między obudową a przewodami.
To takie trzymanie skokowe to typowy objaw jak zewrą się dwa przewody fazowe.
Nie podłączaj do sterownika bo go spalisz(sterownik).
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Miernikiem sprawdzałem, jest niby ok, powiem tak, wkuświłem sięi odłożyłem go na bok inaczej mówiąc na zaś a kupiłem TranzX-a 250 W na 36V i bez przeróbki będę go zakładał w przedni widelec.Najgorsze to że jestem świeży w temacie e-bików nie wiem jak dobrać resztę do tego tranza, przede wszystkim sterownik. Czy jakiś sinus powiedzmy KT 36/48V i 17 do 20 A + LCD 3 to będzie dobry zestaw? Rower robię dla żonki a jak ona mówi na wygłupy już za późno,i prędkość nie jest potrzebna szalona do 40km to góra teren raczej płaski. A do bionxa mam założony ściągacz i czekam na natchnienie.Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 cze 2023, 13:48
Re: Remont silnika Bionx - pytanie o ułożenie magnesów
Witam.
Posiadam silnik Bionx gen3 czy może ktoś orientuje się w jakiej kolejności przykleić te magnesy bo okleiły się wszystkie.
Czy ma być to na przemienne N,S,N,S czy inaczej.
Szukam pomocy tutaj bo jak rozumiem już koledzy mieli podobne przypadki.
Pozdrawiam.
Posiadam silnik Bionx gen3 czy może ktoś orientuje się w jakiej kolejności przykleić te magnesy bo okleiły się wszystkie.
Czy ma być to na przemienne N,S,N,S czy inaczej.
Szukam pomocy tutaj bo jak rozumiem już koledzy mieli podobne przypadki.
Pozdrawiam.