Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

IMG_20190219_135132.jpg
IMG_20190219_135202.jpg
Jakość słaba bo 1mb w załączniku jak wiadomo...

Spawy są do lekkiego przeszlifowania, malowania itd - drobna kosmetyka. po 10mm na stronę i do tego płaskownik zalany dookoła z każdej możliwej strony, będę kombinował, żeby dało się to skręcać śrubą i do tego od strony kasety muszę wyfrezować trochę materiału by nakrętka (która jest do zmiany bo już wyrobiona) zachodziła na cały gwint, bo jak widać na zdjęciu wchodzi na 3/4 po naspawaniu. A no i jeszcze zmiana podkładek przy kasecie i od strony tarczy, bo te które mam są już powyginane i nie są 1:1 tylko od strony kasety jedna a od strony tarczy dwie - to też do poprawy. Niby oś ma tylko być dobrze skręcona by jeździć, a tu kombinacji co nie miara żeby wszystko wyszło tak jak być powinno. Pozdrawiam wytrwałych czytelników :)
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Sietas »

No w sabku można zmieniać, w sinusie nie ale w sinusach ten regen nie jest jakiś hiper mocny. Sam nigdy nie narzekałem na niego jeżdżąc sterownikach GT
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

Sietas pisze:
19 lut 2019, 14:48
No w sabku można zmieniać, w sinusie nie ale w sinusach ten regen nie jest jakiś hiper mocny. Sam nigdy nie narzekałem na niego jeżdżąc sterownikach GT
Powiem Ci szczerze, że ja jeźdzę od początku na sinusie kt i nie mam porównania do innych sterowników, ale jak przypominam sobie pierwsze jazdy po zwiększeniu regena na najwyższy poziom, to dość agresywnie hamował przy 50km/h, że niekiedy przez nieuwagę można było przelecieć przez kierownicę... Takie mam odczucia z jazdy, ale póki nie dokończę solidnych blokad osi to nie ma szans, że uruchomie ponownie regen bo znów rama będzię do spawania a i w końcu gwint na osi się tak wyrobi, że nie dokręcę jej wcale, dlatego też moje prace idą powoli i robie wszystko z zamysłem a także staram się wykluczyć wszystkie niedoróbki.

Jedyne co wiem na teraz to to, że ramy aluminiowe są do d..py jak na mocniejsze konstrukcje. Rama stalowa + solidne blokady przyspawane na stałe , możliwością skręcania w 2 miejscach to plan następnej mojej maszyny "marzeń". Ale to dopiero za rok, może dwa.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1326
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Yasiu77 »

Tooropek pisze:
19 lut 2019, 16:38
Sietas pisze:
19 lut 2019, 14:48
No w sabku można zmieniać, w sinusie nie ale w sinusach ten regen nie jest jakiś hiper mocny. Sam nigdy nie narzekałem na niego jeżdżąc sterownikach GT
Powiem Ci szczerze, że ja jeźdzę od początku na sinusie kt i nie mam porównania do innych sterowników, ale jak przypominam sobie pierwsze jazdy po zwiększeniu regena na najwyższy poziom, to dość agresywnie hamował przy 50km/h, że niekiedy przez nieuwagę można było przelecieć przez kierownicę...
Moje obydwa sinusy kt 48/72 45A i 60 A mają płynnego regena na manetce gazu i jego moc z tego co pamiętam jak mi działał jeszcze watomierz wahała się w okolicach 50-700W. Przejście z gazu do hamowania jest raczej miękkie i nie bije. Jak się zwiększa w sinusie poziom regena? Czy chodzi Ci tylko o to zwiększanie poziomu manetką? I jak by go wypuścić na przycisk? W moich wersjach kt nie ma przewodów klamek :(
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

To masz Yasiu jakies inne sinusy, u mnie na lcd3 ustawiasz poziom regena w ustawieniu C13 od 0 do 5. 5 to max poziom. Ja nie mam watomierza i nie mierzylem nigdy mocy ładowanej w aku, nie odniosę się także do kwesti zwiększenia zasięgu bo codziennie jeźdząc po około 80-100km ładowałem aku i nie zauważałem różnicy w zasięgu, pomimo różnych tras, czy wiecej czy mniej hamowałem zasięg był taki sam. A co do regena na manetce to u mnie też jest i idzie 0/1 czyli albo jest albo nie ma i nie mogę dozować mocy przez odchylenie manetki gazu. Ja mam sinusa od słynnego konrada, także kto ma rapida powinien uświadczyć tego co ja, a inne sinusy kt? nie wiem bo nie używałem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

To jest blokada rapid wiadomo skąd po 1500km przelecianych i używaniu regena, oś była skręcana dużą nasadką aż nakrętka stawiała totalny opór. Niby małe rozbicie blokady ale oś nadawała się tylko do naprawy.
IMG_20190224_173427.jpg


Edit: Chciałbym zmienić nakrętki osi (m14) i pytanie jest następujące.
Czy warto zmienić na nakrętki stalowe 8.8? Widziałem na alledrogo z kołnierzem za grosze, czy pozostać przy takich jak były, czyli mosiężnych również z kołnierzem (patrz foto)? Co myślicie?
Ja raczej troche siły w rękach mam i obawiam się, że stalowe mogą zmielić gwint jak dokręcę nakrętki tak na fest, przy mosiężnych raczej w nakrętce powinno mielić gwint.
Miał ktoś problem tego typu bądź posiada jakąkolwiek wiedzę w tym temacie?
Bardzo proszę o pomoc, bo rower stoi do najbliżej soboty a w niedziele już chciałbym uruchomić ostatecznie bez żadnych przeróbek.
IMG_20190219_135132.jpg
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

Firma Glebor to solidna firma. Polecam!!!
77x6c-zshd56.jpg
77x6c-jjhW5e.jpg

Szybka wysyłka i bezproblemowo, jakość zadowalająca, zobaczymy jak z trwałością. Podkładki fajne i będą już dziś zamontowane na osi, wraz z blokadą przynajmniej z jednej strony. 19.30 dopiero zaczynam działać... Efekt będzie dalej w temacie...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: mr_x »

Ciekawi mnie, czym różnią się od tych z Nexuna (głównie chodzi mi o jakość stali).
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: ap0f1s »

Dla mnie zabezpieczenie osi musi być robione odpowiednio pod rower. Nie mówię że te wyżej są złe, pewnie dobrze założone będą trzymać.
Coś w tym stylu, tylko jednak koszty też odpowiednio większe.
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

ap0f1s pisze:
07 mar 2019, 9:10
Dla mnie zabezpieczenie osi musi być robione odpowiednio pod rower. Nie mówię że te wyżej są złe, pewnie dobrze założone będą trzymać.
Coś w tym stylu, tylko jednak koszty też odpowiednio większe.
Elegancko to zrobiłeś, ale jedna kwestia nas odróżnia... Zaplecze techniczne...
Nie mam narzędzi ani firmy w Siedlcach która by się podjęła takiej roboty, poza tym trzeba troche w autocadzie umiec się obsługiwać, a u mnie wiedza ta jest zerowa. Mam teraz większy problem bo na rame mam naspawane 10mm alu, ale dokręcając oś zmieliłem nakrętkę - mam już nowe ze stali narzędziowej, bardzo solidne, tylko nie wiem czy bez narzynki obejdzie się, czy złapie nowa nakrętka oś. Jak spiernicze to będę musiał gdzieś szukać specjalisty, który przetoczy mi oś i nagwintuje odpowiednio, a to już niemałe koszty. Właśnie przez te blokady obrotu osi mam tyle problemów z rowerem, że jak zrobię go już na amen to idzie na sprzedaż niestety :(
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

mr_x pisze:
07 mar 2019, 9:05
Ciekawi mnie, czym różnią się od tych z Nexuna (głównie chodzi mi o jakość stali).
Zobaczymy po testach, ale myślę, że będzie to samo z wyrabianiem przy regenie, bo blokady z ebajkera wyrobiły się po 1500km.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Umbur »

Szkoda, że tą nową blokadę masz zrobioną w widełki. Mogłeś sobie zrobić otwór. Więcej by wytrzymał.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

Umbur pisze:
07 mar 2019, 13:08
Szkoda, że tą nową blokadę masz zrobioną w widełki. Mogłeś sobie zrobić otwór. Więcej by wytrzymał.
Teraz jest przekombinowane tak, że nie powinno się już nic wydarzyć. Regen zmiejszony na 3/5. Blokady są przestrzelone śrubami, jedna na wylot z nakrętką od strony tarczy, bo było więcej miejsca, a druga blokada przykręcona w nagwintowany otwór w ramie, powinno to wytrzymać bez pełnej mocy regena.

Edit: Odpowiedziałeś koledze a ja Tobie o swoim przypadku :D
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 22:43 przez Tooropek, łącznie zmieniany 1 raz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

IMG_20190307_223748.jpg
Co myślicie Panowie?

Nakrętka nie była jeszcze przykręcona, łapie cały gwint. A nowe nakrętki kupiłem u siebie w metalowym ze stali crv bodajże, tej z której robi się narzędzia typu klucze nasadowe itd, polska produkcja, nie jakaś chińska plastikowa stal.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: mr_x »

Ja zamontowałem podobnie, tj. tylko tę część, co wchodzi na oś silnika. Tam, gdzie jest otwór w tym elemencie, wywierciłem pod spodem w ramie otwór i skręciłem śrubą. Tego długiego ramienia mocowanego na cybant nie montowałem w ogóle, bo i tak w mojej ramie nie dało się go zamocować.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Uszkodzona rama (haki do montażu silnika)

Post autor: Tooropek »

mr_x pisze:
08 mar 2019, 8:31
Ja zamontowałem podobnie, tj. tylko tę część, co wchodzi na oś silnika. Tam, gdzie jest otwór w tym elemencie, wywierciłem pod spodem w ramie otwór i skręciłem śrubą. Tego długiego ramienia mocowanego na cybant nie montowałem w ogóle, bo i tak w mojej ramie nie dało się go zamocować.
Dokładnie tak jak u mnie, Rambler to tak nietypowa rama, że nie szło nawet dopasować stopki, bo pomiędzy rurami jest zacisk tarczy i ramie stopki było za krótkie, by to się kupy trzymało trzeba byłoby przedłużyc o pare cm mocowanie... Następnym razem kupię jakąś sprawdzoną ramę, by nie było problemów.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ