Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
Cześć,
Jestem nowicjuszem na tym forum a zarazem w temacie ebików.
Troszkę błąkam się z moimi pytaniami po internecie..
Zatem jeśli temat był już poruszany bardzo proszę o linki.
Otóż, chciałem kupić żonie fabrycznego, używanego e-bika.
Wymyśliłem sobie, że mógłbym kupić z przechodzoną baterią i samemu wymienić ogniwa.
Dodatkowo- żeby zwiększyć zasieg chciałbym zrobić taki myk- żeby nie wozić całej drugiej baterii (bo to też trudno dostać), tylko zrobić odpinany pakiet od BMSa, i przepinać sam pakiet,
No i tu co osoba to inna opinia- w firmie regenerującej baterie powiedzieli mi, że PRAWIE każdą można zregenerować.
Inni z kolei, że WIĘKSZOŚĆ ma elektronikę mierzącą spadek napięcia na pakiecie i jak taki nastąpi to brickuje całą baterię (no i tu też słyszałem że wszystkie Bosche tak mają, albo że tylko nowsze, albo że te z baterią w ramie (ION), a Panasonic nie).
Trochę już zgłupiałem- i nie wiem kogo słuchać.
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Kuba
Jestem nowicjuszem na tym forum a zarazem w temacie ebików.
Troszkę błąkam się z moimi pytaniami po internecie..
Zatem jeśli temat był już poruszany bardzo proszę o linki.
Otóż, chciałem kupić żonie fabrycznego, używanego e-bika.
Wymyśliłem sobie, że mógłbym kupić z przechodzoną baterią i samemu wymienić ogniwa.
Dodatkowo- żeby zwiększyć zasieg chciałbym zrobić taki myk- żeby nie wozić całej drugiej baterii (bo to też trudno dostać), tylko zrobić odpinany pakiet od BMSa, i przepinać sam pakiet,
No i tu co osoba to inna opinia- w firmie regenerującej baterie powiedzieli mi, że PRAWIE każdą można zregenerować.
Inni z kolei, że WIĘKSZOŚĆ ma elektronikę mierzącą spadek napięcia na pakiecie i jak taki nastąpi to brickuje całą baterię (no i tu też słyszałem że wszystkie Bosche tak mają, albo że tylko nowsze, albo że te z baterią w ramie (ION), a Panasonic nie).
Trochę już zgłupiałem- i nie wiem kogo słuchać.
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Kuba
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
Tak naprawdę to najprościej zrobić całość samemu, zamiast kombinować z naprawą czy wykorzystaniem sprzętu już przechodzonego. Na forum masz już mniejsze zestawy od <Glebora>. Całość zakładasz do roweru jaki Ci pasuje, a nie jaki uda się znaleźć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
no tak tylko na razie nie mam też roweru- także poszukiwania roweru+ zestawu+ baterii, wybory wszystkich podzespołów...potem montaż.
także pozostańmy przy założeniu, że gotowiec...
także pozostańmy przy założeniu, że gotowiec...
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
Rower pierwszy z brzegu: https://www.olx.pl/oferta/gazela-rower- ... e0b2016465 Czar PRL za 100-170zł
Uwierz, że z gotowcem, będziesz miał tylko problemy i wyjdzie Cię zapewne drożej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
no ale konkretnie jakie problemy?
Czy w jakiś konkretnych modelach baterii przekłada się pakiet- i już? a w jakiś konkretnych jest ta elektronika co NIBY blokuje?
Czy w jakiś konkretnych modelach baterii przekłada się pakiet- i już? a w jakiś konkretnych jest ta elektronika co NIBY blokuje?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
Też byłbym przeciwny kupowaniu gotowca,Wszystkie holendry /Koga mniej/tylko serwis z wymianą baterii i konfiguracją elektroniki powtórnie.Bosch to już przerósł nawet te wyżej wymienione tyle jest tam do programowania,Yamaha także programowanie,Kalkhoff tez zabawa i właściwie każdy inny to samo.Wymiana baterii,wyświetlacza, zdjecie blokady/można dokupić speed box za ok 1000 zł/tylko serwis,który przy okazji przepływu informacji do serwera producenta sprawdza legalność roweru.Poza tym gotowiec nie jest rowerem do własnych modyfikacji,bo jeżeli zaczniesz to robić,zostanie Ci tylko sam silnik i to tez do przeróbki/wywalenie wewnętrznego sterownika/ Jeżeli chcesz ,aby rower służył Ci do jazdy bez problemów i do modyfikacji dla własnej zabawy,nie kupuj gotowca,To tylko moje uwagi,zrobisz jak uważasz.
jeszcze mały dopisek. Z baterią w fabrycznym rowerze/gotowcu/ wcale nie jest tak jak np, w wiertarce,że płytka elektroniki zlicza ilość cykli ładowania i odcina.W rowerach taka płytka nie dość,że ma podobne zadanie,to jeszcze komunikuje się ze sterownikiem i inna ,nawet nowa ,bateria podłączona do roweru nie odpali pojazdu.Musi być zaprogramowana do konkretnego egzemplarza i koniec.
jeszcze mały dopisek. Z baterią w fabrycznym rowerze/gotowcu/ wcale nie jest tak jak np, w wiertarce,że płytka elektroniki zlicza ilość cykli ładowania i odcina.W rowerach taka płytka nie dość,że ma podobne zadanie,to jeszcze komunikuje się ze sterownikiem i inna ,nawet nowa ,bateria podłączona do roweru nie odpali pojazdu.Musi być zaprogramowana do konkretnego egzemplarza i koniec.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
o to ciekawy pomysł.. nie brałem pod uwagę żelowych - coś na co powinienem zwracać uwagę? jakieś zady i walety?
jak kojaże to takie rowery to nie mają za bardzo wyświetlacza= stanu baterii itp. tylko przełączniczek włącz wyłącz (co najwyżej jakieś 1-2 tryby)
jak kojaże to takie rowery to nie mają za bardzo wyświetlacza= stanu baterii itp. tylko przełączniczek włącz wyłącz (co najwyżej jakieś 1-2 tryby)
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
oooo koło mnie za 800zł taki 3-kołowiec
https://www.olx.pl/oferta/rower-rowerek ... 4246986372
pieseła w koszyk i ogień na grzyby
https://www.olx.pl/oferta/rower-rowerek ... 4246986372
pieseła w koszyk i ogień na grzyby
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
na allegro po zaznaczeniu "żelowe" i "używane" całe 2 sztuki:(
Także chyba trzeba powrócić do fabrycznego liciaka
Także chyba trzeba powrócić do fabrycznego liciaka
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16
- Tsport
- Forumowicz
- Posty: 135
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
- Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada
Wszystko zależy do czego i jak się chce używać e-bika.
Jeżeli do jazdy po mieście z normalnymi prędkościami rowerowymi to polecam przerobić Spartę, Batavus ION.
Właśnie przerabiam kolejny taki rower i do miejskich wojaży są super.
Tak jak pisał wcześniej @tatar przeróbka jest dość duża, bo trzeba wybebeszyć ze sterownika silnik+dołożyć zewnętrzny sterownik+baterię LiIon z BMS + manetkę lub PAS + zakupić ładowarkę.
Jak ma być tanio to pakiet 7s.
PS- przepinanie pakietu przed BMS to lekka rzeźba, pomijając stopień skomplikowania to w "kodowanych" bateriach bms z dużym prawdopodobieństwem się zablokuje.
Jeżeli do jazdy po mieście z normalnymi prędkościami rowerowymi to polecam przerobić Spartę, Batavus ION.
Właśnie przerabiam kolejny taki rower i do miejskich wojaży są super.
Tak jak pisał wcześniej @tatar przeróbka jest dość duża, bo trzeba wybebeszyć ze sterownika silnik+dołożyć zewnętrzny sterownik+baterię LiIon z BMS + manetkę lub PAS + zakupić ładowarkę.
Jak ma być tanio to pakiet 7s.
PS- przepinanie pakietu przed BMS to lekka rzeźba, pomijając stopień skomplikowania to w "kodowanych" bateriach bms z dużym prawdopodobieństwem się zablokuje.