Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

Cześć,
Jestem nowicjuszem na tym forum a zarazem w temacie ebików.
Troszkę błąkam się z moimi pytaniami po internecie..
Zatem jeśli temat był już poruszany bardzo proszę o linki.

Otóż, chciałem kupić żonie fabrycznego, używanego e-bika.
Wymyśliłem sobie, że mógłbym kupić z przechodzoną baterią i samemu wymienić ogniwa.
Dodatkowo- żeby zwiększyć zasieg chciałbym zrobić taki myk- żeby nie wozić całej drugiej baterii (bo to też trudno dostać), tylko zrobić odpinany pakiet od BMSa, i przepinać sam pakiet,

No i tu co osoba to inna opinia- w firmie regenerującej baterie powiedzieli mi, że PRAWIE każdą można zregenerować.
Inni z kolei, że WIĘKSZOŚĆ ma elektronikę mierzącą spadek napięcia na pakiecie i jak taki nastąpi to brickuje całą baterię (no i tu też słyszałem że wszystkie Bosche tak mają, albo że tylko nowsze, albo że te z baterią w ramie (ION), a Panasonic nie).

Trochę już zgłupiałem- i nie wiem kogo słuchać.

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Kuba
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Umbur »

Tak naprawdę to najprościej zrobić całość samemu, zamiast kombinować z naprawą czy wykorzystaniem sprzętu już przechodzonego. Na forum masz już mniejsze zestawy od <Glebora>. Całość zakładasz do roweru jaki Ci pasuje, a nie jaki uda się znaleźć. ;)
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

no tak tylko na razie nie mam też roweru- także poszukiwania roweru+ zestawu+ baterii, wybory wszystkich podzespołów...potem montaż.

także pozostańmy przy założeniu, że gotowiec...
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Umbur »

Jakuda pisze:
27 mar 2019, 12:19
no tak tylko na razie nie mam też roweru- także poszukiwania roweru+ zestawu+ baterii, wybory wszystkich podzespołów...potem montaż.

także pozostańmy przy założeniu, że gotowiec...
Rower pierwszy z brzegu: https://www.olx.pl/oferta/gazela-rower- ... e0b2016465 Czar PRL za 100-170zł ;)

Obrazek

Uwierz, że z gotowcem, będziesz miał tylko problemy i wyjdzie Cię zapewne drożej.
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

no ale konkretnie jakie problemy?

Czy w jakiś konkretnych modelach baterii przekłada się pakiet- i już? a w jakiś konkretnych jest ta elektronika co NIBY blokuje?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: tatar »

Też byłbym przeciwny kupowaniu gotowca,Wszystkie holendry /Koga mniej/tylko serwis z wymianą baterii i konfiguracją elektroniki powtórnie.Bosch to już przerósł nawet te wyżej wymienione tyle jest tam do programowania,Yamaha także programowanie,Kalkhoff tez zabawa i właściwie każdy inny to samo.Wymiana baterii,wyświetlacza, zdjecie blokady/można dokupić speed box za ok 1000 zł/tylko serwis,który przy okazji przepływu informacji do serwera producenta sprawdza legalność roweru.Poza tym gotowiec nie jest rowerem do własnych modyfikacji,bo jeżeli zaczniesz to robić,zostanie Ci tylko sam silnik i to tez do przeróbki/wywalenie wewnętrznego sterownika/ Jeżeli chcesz ,aby rower służył Ci do jazdy bez problemów i do modyfikacji dla własnej zabawy,nie kupuj gotowca,To tylko moje uwagi,zrobisz jak uważasz. :)

jeszcze mały dopisek. Z baterią w fabrycznym rowerze/gotowcu/ wcale nie jest tak jak np, w wiertarce,że płytka elektroniki zlicza ilość cykli ładowania i odcina.W rowerach taka płytka nie dość,że ma podobne zadanie,to jeszcze komunikuje się ze sterownikiem i inna ,nawet nowa ,bateria podłączona do roweru nie odpali pojazdu.Musi być zaprogramowana do konkretnego egzemplarza i koniec. ;)
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

o to ciekawy pomysł.. nie brałem pod uwagę żelowych - coś na co powinienem zwracać uwagę? jakieś zady i walety?
jak kojaże to takie rowery to nie mają za bardzo wyświetlacza= stanu baterii itp. tylko przełączniczek włącz wyłącz (co najwyżej jakieś 1-2 tryby)
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Rysiekkk »

oooo koło mnie za 800zł taki 3-kołowiec
https://www.olx.pl/oferta/rower-rowerek ... 4246986372
Obrazek

pieseła w koszyk i ogień na grzyby :D
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

na allegro po zaznaczeniu "żelowe" i "używane" całe 2 sztuki:(

Także chyba trzeba powrócić do fabrycznego liciaka
Jakuda
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2019, 11:16

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Jakuda »

to sie żonie nie spodoba

:p
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Regeneracja baterii fabrycznych w e-bikach a blokada

Post autor: Tsport »

Wszystko zależy do czego i jak się chce używać e-bika.
Jeżeli do jazdy po mieście z normalnymi prędkościami rowerowymi to polecam przerobić Spartę, Batavus ION.
Właśnie przerabiam kolejny taki rower i do miejskich wojaży są super.

Tak jak pisał wcześniej @tatar przeróbka jest dość duża, bo trzeba wybebeszyć ze sterownika silnik+dołożyć zewnętrzny sterownik+baterię LiIon z BMS + manetkę lub PAS + zakupić ładowarkę.

Jak ma być tanio to pakiet 7s.

PS- przepinanie pakietu przed BMS to lekka rzeźba, pomijając stopień skomplikowania to w "kodowanych" bateriach bms z dużym prawdopodobieństwem się zablokuje.
ODPOWIEDZ