Strona 1 z 1

Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 8:48
autor: tatar
Pozwoliłem sobie założyć ten temat,ze względu na fajne usprawnienia i pomysły forumowe.Wpisujcie,dokumentujcie fotami własne pomysły związane z ebikiem.Może zgrupowane w jednym temacie pomogą czasami usprawnić nasze pojazdy :D

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 9:04
autor: tatar
fajnym rozwiązaniem na dodatkowe napięcie wózka przerzutki ,jest pomysł kol @Vegasnight9 z dodatkową sprężyną

Obrazek

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 9:09
autor: tatar
Drugim pomysłem,który zaproponował kol @ Sambor,jes słyszalność naszego ebika na ścieżce rowerowej.Podłączmy pomiędzy dwa przewody fazowe mały głośnik np. 0.5W w szereg a opornikiem 5k i słyszymy pracę naszego silnika ,a przy okazji inni mogą też posłuchać :D Ciekawe jaki odgłos wydaje przy sinusie,a jaki przy blokowym? :D

edit.Zapewne znając pomysłowość naszych kolegów ,dżwięk z głośnika można modyfikować poprzez zmianę barwy tonu itp. :)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 9:13
autor: sambor
tatar pisze:
05 kwie 2019, 9:09
Drugim pomysłem,który zaproponował kol @ Sambor,jes słyszalność naszego ebika na ścieżce rowerowej.Podłączmy pomiędzy dwa przewody fazowe mały głośnik np. 0.5W w szereg a opornikiem 5k i słyszymy pracę naszego silnika ,a przy okazji inni mogą też posłuchać :D Ciekawe jaki odgłos wydaje przy sinusie,a jaki przy blokowym? :D
Czekamy na filmik :)
Uzasadnienie pomysłu jest takie, że nikt, kompletnie nikt, nie zwraca uwagi jak się jedzie. Choćby się jechało 40/h pod górę. Ale gdyby jechał jakiś bzyk mały 10/h z syrenką, to każdy się obejrzy. Był pomysł odtwarzania dźwięku z formuły 1, ale to by było sztuczne. Tu powinno być słychać prawdziwy efekt gazowania :)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 9:46
autor: Mitar
Rok 2018 - Panowie rama mi wpada w rezonans , wymieniam sterownik na FOC dla większej ciszy
Rok 2019 - Podłączmy pomiędzy dwa przewody fazowe mały głośnik np. 0.5W w szereg a opornikiem 5k i słyszymy pracę naszego silnika

:lol:

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 9:48
autor: sambor
Włączasz głośnik gdy chcesz zrobić trochę szumu na deptaku :D Kolega zero79 właśnie testuje - opornik znacznie mniejszy rzędu kilkuset ohm, 5K jest za cicho. W fazach jest mniejsze napięcie niż z baterii

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 10:04
autor: leszcz
Mi się takie coś marzy na samochodziarzy. Pieszych omijam 2m. Nie raz, bez patrzenia włażą z chodnika na czerwoną ścieżkę NAGLE.


Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 10:27
autor: tatar
Nowe zastosowanie patentu z głośnikiem.@ Krzychu666 zgłasza,że ta częstotliwość skutecznie odstrasza psy. :D

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 11:25
autor: zero79

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 05 kwie 2019, 11:46
autor: sambor
Można dać filtr dolnoprzepustowy, znikną cykania i zostanie czyste buczenie. Może być ciekawie :)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 06 kwie 2019, 21:50
autor: shadow
Powiem,że ciekawie to wygląda.Rzeczywiście,jakby obniżyć te wysokie tony,nie było by żle :)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 06 kwie 2019, 22:22
autor: sambor
Wygląda na to, że aby otrzymać większą moc, np 5W, trzeba założyć transformatorek dopasowujący, albo kupić płytkę wzmacniacza za kilkanascie złotych. Napięcie rzędu 40-50V na fazach spali każdy mały głosniczek, a przez opornik większość mocy ginie w oporniku. Do płytki wzmacniacza potrzeba z kolei przetwornicy, bo zwykle nie wytrzymują zasilania > 35V. Ale myślimy i czekamy na pomysły?

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 06 kwie 2019, 22:27
autor: WojtekErnest
Kompresor/obcinacz czyli szeregowo rezystor np 100 ohm a za nim do masy dwie diody odwrotnie spolaryzowane. Sygnał z diód na wzmacniacz ... :-)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 06 kwie 2019, 22:59
autor: shadow
Powoli robi się z tego układ elektroniczny.Może jakiś schemat by się przydał? :)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 07 kwie 2019, 6:09
autor: sambor
Chodzi o propagowanie niezauwalnych cichych elektryków, a trochę teatru nie zaszkodzi

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 07 kwie 2019, 8:32
autor: Przemek
kurde patent ze sprężyną to coś dla mnie, mój napinacz wisi jak rękaw magika bo przygnił tak jak i linki i manetki od "używania' i trocę to wnerwiające a tu proszę tak sprężynka a jak może cieszyć,
"pobieram" patent sprężynki

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 07 kwie 2019, 10:09
autor: sambor
Przemek pisze:
07 kwie 2019, 8:32
kurde patent ze sprężyną to coś dla mnie, mój napinacz wisi jak rękaw magika bo przygnił tak jak i linki i manetki od "używania' i trocę to wnerwiające a tu proszę tak sprężynka a jak może cieszyć,
"pobieram" patent sprężynki
5 zł dla twórcy patentu albo "Z" na zlocie. Chętnie się podłączę 😉

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 07 kwie 2019, 10:18
autor: Przemek
opcja dobicia interesu na zlocie jest jak najbardziej na miejscu
przygotuje na ten moment specjalną ofertę biznesową a negocjancie odbędą sie przy złotym napitku ;)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 07 kwie 2019, 11:23
autor: sambor
Skoro już kwestie tantiemy ustalone zgłaszam 3 inne własne patenty:
1. Do baterii 16s wzwyż można zapiąć zwykłą sieciową ładowarkę. Wpinać się wtyczką ładowania lub umieścić na stałe w pudle. Niemal każda ładuje choć słabiej.

2. Ładowarki można łączyć równolegle. W trasę zabieram 4 i ładuję czterokrotnie szybciej. Co ciekawe osobne male ładowarki są lżejsze i tańsze niż jedna duża. Wiem, bo mam różne. Ładowarki powyżej 10A praktycznie nie występują. Ja ładuje 16A

Trzeci chwilowo wyleciał mi z głowy. Starość

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 08 kwie 2019, 12:07
autor: wwojciech
Rura alu 40x2 jako adapter kasety na singla. Od strony nakrętki zostawiona ostatnia zebatka jako podkładka.

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 08 kwie 2019, 12:49
autor: leszcz
sambor pisze:
07 kwie 2019, 11:23
Co ciekawe osobne male ładowarki są lżejsze i tańsze niż jedna duża
Ktoś wie dlaczego tak jest? To wymyka się mojej logice...

Przy okazji w kwestii walącego o ramę i spadającego łańcucha u mnie pomogło poprostu maksymalne skrócenie łańcucha (tak by można wbić na największą koronkę przy niemal prostym łańcuchu).

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 08 kwie 2019, 13:37
autor: sambor
Duże ładowarki mają dużo ciepła do oddania. Zwykle mają ciężkie aluminiowe radiatory ale też trafa znacznie większe. A co jest duże w kupie to trudniej schłodzić. To jak z kablem - cienkim kablem puścisz 15A na mm2 i się nie stopi. Gruby kabel grzeje się już przy 10A/ mm2. Kilka cienkich kabli lepiej rozproszy ciepło niż jeden gruby

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 08 kwie 2019, 13:44
autor: leszcz
To czemu takich np 10A co 5*2A w środku mają nie robią? Nie wpadli na to?

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 08 kwie 2019, 13:49
autor: sambor
Robią. Jest taka ładowarka YZPOWER 2 razy 4A

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 10 kwie 2019, 0:07
autor: shadow
sambor pisze:
08 kwie 2019, 13:49
Robią. Jest taka ładowarka YZPOWER 2 razy 4A
Gdzie mógłbym kupić taką ładowarkę?To ciekawe rozwiązanie i napewno mniej się grzeje. ;)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 10 kwie 2019, 9:09
autor: sambor
Na Aliexpress. Ale lepiej kupić dwie i mieć wybór. Ja skleiłem dwie ze sobą, wspólna wtyczka i dwa wyjścia. Można też zrobić wspólne wyjście i wyłącznik na jednej z nich. Masz wtedy wybór 4/8A

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 10 kwie 2019, 15:09
autor: sambor
Dwie ładowarki przerobione dla ułatwienia w jedną. 8A 400W. Waga 0.9 kg. Kiedy to obmyśliłem doszedłem do wniosku - żadna druga bateria na trasę! Cztery takie ładowarki, waga 2 kg. Na postoju trwającym 1:20h mam 80 proc. baterii. W tym wypadku to 80 km przy 25/h bez pedałowania. Jest to możliwe także dzięki ogniwom. Sony NC1 mają znamionowy prąd ładowania 2A, a maksymalny nawet 3!. I rzeczywiście przy 2A na ogniwo grzeją się poniżej 40 st.C

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 11 kwie 2019, 19:22
autor: LesnyJezdziec
Takie druciarstwo przydatne do montażu/demontażu wolnobiegu np. do silnika Mxus 3k turbo. Kupiłem klucz do wolnobiegu, ale nie przechodził przez oś silnika M14, więc chciałem rozwiercić. I tu był problem, bo żadnym wiertłem nie udało się przewiercić. Klucz jest z twardej hartowanej stali, choć przypomina słabej jakości ZnAl. Uciąłem, pospawałem do rurki stalowej 1/2". Konstrukcja pierwszą próbę wytrzymała. Może się to komuś przyda...

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 11 kwie 2019, 19:56
autor: Przemek
LesnyJezdziec pisze:
11 kwie 2019, 19:22
I tu był problem, bo żadnym wiertłem nie udało się przewiercić.
ja wierciłem wiertłem wgęlikowym monolit szlo jak w masło
dobrze że o tym piszesz bo przypomniało mi sie że mam takich wiertel kilkaset szt i w zasadzie prze kilka lat używam kilku bo niechcąca sie stępic, jak by byli zainteresowani to wystawie na bazarku
są to komel-y baildon-y guring-i i inne markowe wiertła przemysłowe, w większości z chłodzeniem wewnętrznym (ale do zwykłych wiertarek ta opcia sie raczej nie przyda) w tym pod gwinty m4 czyli 3,55mm do np. twardych falkonow, słyszałem/czytałem że żeby nawiercić dziurkę pod gwint to zwykłym wiertłem lub kobaltowanym jest tam dramat
dajcie znać czy potrzeba

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 11 kwie 2019, 20:06
autor: tkoko
Ja szlifowałem takimi kamieniami szlifierskimi

https://www.google.com/search?q=kamie%C ... FDzpXp0b2M:

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 11 kwie 2019, 20:10
autor: LesnyJezdziec
No ja mam zwykłe tanie wiertła do stali to może dlatego miałem problem z przewierceniem. Zawsze można je ostrzyć powoli, ale to już nie to samo. Zawsze się już trochę rozhartują. Do miękkiej stali wystarczają.

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 11 kwie 2019, 22:41
autor: TomaS
Kobaltem idzie w falcona bardzo szybko

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 12 kwie 2019, 7:44
autor: Przemek
zeeltom pisze:
12 kwie 2019, 5:20
Dla przykładu gwint 4 mm, x 0,8, to wiertło powinno mieć średnicę 3,2 mm,
o faktycznie :oops:
m4 skok 0,7 srednica 3.3mm
według
https://artykulytechniczne.pl/blog/jak- ... do-gwintu/

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 12 kwie 2019, 8:01
autor: EV-Maniak
Wzmocnienie wahacza

Materiał aluminium PA-6 12mm
Wzmacnia , a co najważniejsze usztywnia tylne zawieszenie na siły skrętne . Ebajk przez to ma lepszą trakcję zwłaszcza w zakrętach na nierównościach - niweluje efekt "galarety".

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 12 kwie 2019, 8:06
autor: EV-Maniak
Torque arm jako wzmocnienie odciągu wahacza

Użyty materiał j.w.

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 12 kwie 2019, 9:27
autor: shadow
Wzmocnienie wahacza i blokada osi jako jeden element,a tak tylko niepotrzebna komplikacja i wygląd mało estetyczny ;)

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 14 kwie 2019, 12:14
autor: Rugos
Przecież tam jest przegub. Niby jak to ma być w jednym elemencie?

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 14 kwie 2019, 12:30
autor: EV-Maniak
shadow pisze:
12 kwie 2019, 9:27
Wzmocnienie wahacza i blokada osi jako jeden element,a tak tylko niepotrzebna komplikacja i wygląd mało estetyczny ;)
Bull shit 😉 bo nim nie jeździłeś ... Całkiem inna trakcja . Mam porównanie bo jeździłem fullami na zlocie . Jedynie Kona była w miarę sztywna , a w reszcie galareta z tyłu. 😎

Re: Patenty Naszych Kolegów

: 15 kwie 2019, 17:42
autor: tatar
Niektórzy ekscytują się napędem na pasek zębaty,a ten można wykonać ze starego/niekoniecznie/paska rozrządu i pary kół z tegoż.Wolnobieg wykonałem ze zwykłego wolnobiegu i małego koła z rozrządu samochodu.Przekładna wyglądała podobnie z tym,że było zastosowane większe koło oraz ramię i środek korby rowerowej./stalowej/

Obrazek
Obrazek